Thursday, April 21, 2011

Tamatnya Sebuah Fitnah

Alhamdulillah, pada tanggal 28hb Mac 2011 yang lalu, pihak Pendakwaraya berkaitan tuduhan daripada Cik Hashimah Bt Asnawi telah membuat keputusan untuk TIDAK meneruskan rayuan berkenaan PENGHAKIMAN yang telah dikeluarkan oleh Mahkamah Majistrate Ampang pada 09hb Disember 2010 yang lalu. Keputusan Pendakwaraya ini telah dinyatakan di Mahkamah Tinggi Shah Alam dan ianya telah dimeterai oleh pihak mahkamah (rujukkan: RJ.41S-370-2010) bertarikh 28hb Mac 2011.

Dengan keputusan pendakwaraya dan mahkamah ini telah MEMBUKTIKAN bahawa segala cakap-cakap dan tuduhan terhadap YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Haji Hanafi Al-Qadhi merupakan satu FITNAH dan cakap kosong daripada seorang wanita yang sangat rendah akhlaknya.

Nantikan rencana berkaitan PENGHAKIMAN daripada Puan Majistrate yang telah MELEPASKAN dan MEMBEBASKAN YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Haji Hanafi daripada segala tuduhan palsu yang direka-reka oleh Cik Hashimah Bt Asnawi. Jika tuan/puan masih mendengar cerita-cerita ini maka buatlah penyiasatan sendiri maka tuan/puan akan lebih mengenali latar belakang Cik Hashimah Bt Asnawi dan keturunannya.

67 comments:

  1. alhamdu lillah...

    ReplyDelete
  2. Guruku telah BEBAS secara MUTLAK daripada kerumunan fitnah ini...

    alhamdulillah......


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  3. Alhamdu Lillah...


    -ORG KUANTAN-

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...
    kepada pihak yang lain tu..sedar2lah yerr... dah ada bukti jangan lagi duk diam tak ke pangkal jalan...

    penyokong Abg Mad

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..
    syukur sgt2... kebenaran dpihak yg benar....

    ReplyDelete
  6. ALLAHU AKBAR......
    ALLAHU AKBAR......
    ALLAHU AKBAR......

    ReplyDelete
  7. Mohd Zaide JamaludinApril 23, 2011 at 12:49 PM

    alhamdu lillah...

    ReplyDelete
  8. syukur..dah tamat...
    mai kita layan benda terhangat la ni berkaitan silat cekak
    http://youtu.be/DOlJ03lsYDo

    ReplyDelete
  9. alhamdullillah.... semoga pusaka cekak akan terus berkembang :)

    ReplyDelete
  10. tuan haji saifol bin murad cakap dia kenal orang yg buat persembahan lading tue.. namanya Pak Lang Taufik... byk cerita yg tuan haji saifol kongsi citer pasal lading ngan saya.. terima kasih tuan haji saifol @ abg saifol... :)

    ReplyDelete
  11. alhamdulilah

    m.a.m.a
    kelantan

    ReplyDelete
  12. Seronok mendengar Abang Amruddin bercerita tentang susah senang silat cekak pada awal penubuhannya..

    ReplyDelete
  13. Seronok tengok video Amruddin di bahagian atas ...

    ReplyDelete
  14. Tahniah kepada Cikgu Rauhi kerana dapat Datuk.. :)

    ReplyDelete
  15. Alhamdu lillah

    -ameeralhawari 7721

    ReplyDelete
  16. bila dah tadak modal utama..maka mulalah ligat nak putar alam..sibuk dok jaja sana sini hal inJUNKsi..skrg ni ingatlah sahabat seGURU semua..puak akademi masih ligat nak putar alam..

    depa dok aktif susun strategi2 baru utk kelirukan masyarakat & pecahkan perpaduan kita semua..jadi waspada lah kita semua..

    ReplyDelete
  17. Guru aku al-qodi kencing berdiri.... anak2 muridnye kencing belari.

    ReplyDelete
  18. Ikut jgn xikut
    Sokong jgn xsokong

    Mase dah dekat utk hukuman.....

    ReplyDelete
  19. Si Omar kalah kes mahkamah.
    Omar kalah
    Omar kalah
    Omar kalah.

    Si Omar kene byr wang RM ribu2......kos mahkamah.
    Al-Qodi buat don't know aje...padan muka. kamu Omar..citer betapa nye al-qodi tuuu...

    ReplyDelete
  20. Pada aku, satu faktor utama yang menyumbang kepada perkara ini adalah sejak Almarhum meninggal dunia, perjuangannya tidak atau kurang ditekankan.

    Ahli-ahli yang bergurukan Tok Ak dan kemudiannya MRH tidak diberikan pengajaran dan pendidikan sepertimana yang dilakukan oleh Almarhum dalam zamannya.

    Jika benar mereka membawa perjuangan Almarhum, mengapa boleh berlaku perpecahan dalaman ini?

    Pembawaan Tok Ak dan MRH tidak seperti Almarhum walaupun masing-masing mendakwa membawa perjuangan Almarhum.

    Begitu juga dengan Datuk Maideen, beliau juga mendakwa membawa perjuangan Almarhum.

    Begitu juga di pihak PSSCUHM sekarang, guru utama En Marwi juga mendakwa membawa perjuangan Almarhum.

    Kepada ahli-ahli silat cekak, bukalah mata untuk melihat dan pasangkan telinga untuk mendengar agar meneliti setiap gelagat dan tindakan empat guru ini. Yang mana satu sebenar-benarnya mengikut perjuangan Almarhum. Gunakanlah dan telitilah garis panduan yang diberikan oleh pihak Jakim itu.

    Mungkin kamu sendiri yang menyumbang kepada krisis ini disebabkan tidak mengikuti garis panduan itu sebagai seorang ahli silat. Usahlah menuding jari kepada orang atau puak lain sedangkan diri yang mengotori perjuangan Almarhum.

    ReplyDelete
  21. kita dah teliti dah...
    perjuangan basic yg almarhum tekankan adalah bercakap benar...
    setakat ni cuma MRH saja yang benar dlm percakapan.. yg lain2 tu kaji sendirilah.. yg paling banyak cakap tu le yg paling banyak silap.. kaji dalam tulisan2 sdr Amin Zainul sendiri pun bole dapat lihat sapa yg bercakap benar sape yg cakap konar2..

    ReplyDelete
  22. Garis Panduan JAKIM itu tidak ada yang salahnya. Yang bermasalah adalah Gugat serta koncu-koncu yang tidak dapat terima hakikat betapa pahitnya KEBENARAN.

    Jelas Mahkamah telah membuktikan bahawa YM Syeikh Hj Md Radzi Hj Hanafi DILEPASKAN dan DIBEBASKAN daripada tuduhan cabul.Yang jelas nyata tuduhan selama ini adalah FITNAH perempuan akhir zaman.

    Kerana itu apabila datang yang HAK, maka yang BATIL pasti akan hancur BINASA. Datangkanlah pelbagai KEPALSUAN nescaya tidak akan mampu menyangah KEBENARAN.

    Al-Azim

    ReplyDelete
  23. Tuan Guru Hj Md Radzi mempunyai cara tersendiri..walau teruk dianiaya..beliau tetap sabar..tenang & berusaha MEMPERTAHANKAN DIRI..

    puak2 Akademi yg bnyk putar belit..hatta kes paling top priority pon dah JELAS diputuskan..masih juga puak Akademi nak putar belit hal2 PERSATUAN & PERSILATAN..

    bila kes paling top dah selesai..SEPATUTNYA turut memberi kesan kepada urusan2 PERSATUAN & PERSILATAN!!

    putar belit..banyak alasan..sengaja melengahkan urusan..TIDAK MAHU pulangkan kembali PERSATUAN & NAMA USTAZ HANAFI kepada yg HAK iaitu Tuan Guru Hj Md Radzi..

    injunksi pon BASI..itu saja yg sibuk dijaja sana sini..student IPT pon nama saja belajar di IPT..tapi rela dicucuk hidung!!

    guna isi akal la...jgn guna isi perut..kalau dah fitnah paling asal..paling jadi pucuk pangkal segala urusan itu dah JELAS diputuskan..hal2 lain pon WAJIB diputuskan sama..sebab punca asalnya dari fitnah paling awal itu!!

    mesti ada wakil juak2 Akademi baca komen ni..guna akal anda..jgn guna pesanan & tunjuk ajar MENTOR anda yg asyik gah sebagai anak murid almarhum..jgn bimbang..jgn asyik terkenang hutang budi yg ditaburkan oleh MENTOR anda di Akademi tu..

    ~Daeng~

    ReplyDelete
  24. Sejarah perjuangan adalah sama dari awal hingga akhir zaman. Cubalah kita kaji dan baca kembali sejarah.

    Selepas Nabi S.A.W wafat, umat Islam telah berpecah dan berbeda2 pendapat.

    Kini, perjuangan Silat serta lain2 juga menuruti sirah, cuma masa, keadaan dan jalan cerita sahaja yang berbeda.

    Apapun, kembalilah kepada yang HAK. Jika isu cabul yang direka cipta masih dijaja, maka pihak akademi seperti sengaja mahu menghina mahkamah.

    ReplyDelete
  25. PEGI MAMPOS DENGAN CEKAK AKU DAH FED UP DENGAN KORANG SEMUA......

    HARIMAU BELANTARA

    ReplyDelete
  26. HARIMAU BELANTARA - KALAU DAH FED UP MASUK HUTAN LAH TEMPAT ASAL KAMU. BUAT APA MENYIBUK KAT SINI.

    ReplyDelete
  27. "Kalau begitu ayah akan ajarkan caranya & sekarang kamu turuti perintah ayah yaaa....."



    Setelah berkata begitu bapa mertuaku mulai membuka seluarnya satu persatu, dan terpampanglah zakar bapa mertuaku. Aku sedikit terkejut & menjerit kecil kerana zakar bapa mertuaku sungguh besar menggelayut seperti alu sambal. Gila sekali....aku tak dapat bayangkan bagaimana rupanya kalau zakar itu menegang ghairah sedangkan belum banguh sudah sebesar itu! Lalu bapa mertuaku menyuruhku memegang zakarnya dan minta dikocokkan atas bawah dan maju mundur. Aku perlahan-lahan dan sedikit takut utk memegang zakarnya, dan akhirnya zakar itu sudah berada di dalam genggamanku. Hatiku berdebar kencang ketika aku mulai mengocok zakar bapa mertuaku, perlahan-lahan zakar itu mulai bangun dari tidurnya dan pada akhirnya....wow....tak kusangka sungguh besar sekali sehingga tanganku tak cukup menggenggamnya lagi. Harus dgn 2 tangan baru boleh kugenggam dan itupun masih tersisa kepalanya yg besar botak hitam & berkilat. Lalu bapa mertuaku menyuruhku utk menghisapnya. Aku sangat takut sekali menghisapnya, apakah mulutku mampu melahapnya? Aku tak berpikir panjang lagi, langsung saja kulahap kepala penis itu sampai habis. Sungguh lain sekali dgn zakar Abang Zai, hanya separuh sahaja panjangnya dari zakar bapa mertuaku ini sehingga dapat kulahap sampai habis. Sedangkan zakar bapa mertuaku tidak mampu aku melakukannya. Setelah beberapa lamanya aku menghisap zakarnya, lalu bapa mertuaku menyuruhku membuka pakaianku kesemuanya agar lebih selesa. Dan akupun mulai membuka pakaianku satu persatu. Akhirnya tubuhku sudah berbogel tanpa sehelai kainpun. Kulihat mata bapa mertuaku terbeliak melihat tubuhku dari atas sampai ke bawah

    khas untuk al-qodi

    ReplyDelete
  28. org gila atas ni...kesian....

    ReplyDelete
  29. mm.. dh mula balek puak2 ni.. sian sian..

    ReplyDelete
  30. Orang ni baru lulus AKADEMI Jo Marweeee... sebab tu tak betul ---> GILA.

    ReplyDelete
  31. tahniah.... teruskan perjuangan :)
    hidup cekak!!!!

    ReplyDelete
  32. mesti yg buat cerita kat atas tu telah terjadi kat diri dia sendiri...sbb tu jd mcm tu...kesian aku tgk....haissshhh malang tol nasib ko yerk....

    ReplyDelete
  33. wah ini musim orang buat video klip dokumentari cekak... ni ader URL aku baru jumpa..

    siap ajar cara main lading seyyyhhh...

    http://www.youtube.com/watch?v=dJ0PTDLoM0k

    ReplyDelete
  34. salam tahziah kepada seluruh ahli silat cekak tidak kira malaysia, hanafi @ pusaka...

    zaman kegemilangan silat cekak semakin pudar & menuju kehancuran....

    akhirnya silat cekak masuk silat olahraga kerana nak buat duit @ingin menunjuk hebat.... alangkah sedih sekiranya almarhum ustaz hanafi masih ada?

    renung2kan selamat berjuang @selamat berniaga silat kepada bangsa melayu :)

    ReplyDelete
  35. pandai.kau..itu yang terjadi sekarang....nak cari duit...nak kuasa,tahta...dah tak sama dgn apa yang almarhum ustaz buat..CuBa renung2..yang mana ikut2 sebenarnye...cuma satu aje.

    ReplyDelete
  36. al-qodi..gila 3T

    ReplyDelete
  37. Sebagaimana yang kita tahu sebanyak lima keputusan telah diputuskan oleh mahkamah berkaitan krisis yang melanda SCH.

    Ada empat keputusan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap empat kes sivil yang melibatkan PSSCUHM dan satu keputusan oleh Mahkamah Magistret Ampang terhadap satu kes jenayah yang melibatkan MRH dan mangsa.

    Mengapa?

    Sebab masing-masing puak telah membuat keputusan sejak krisis ini mula-mula berlaku pada tahun 2006. Yang sepatutnya diutamakan tidak diutamakan. Kepentingan PSSCUHM dan masyarakat diketepikan. Yang dipentingkan adalah kepentingan peribadi masing-masing. Satu ke kiri dan satu ke kanan. Tidak akan bertemu sebab halanya berlainan.

    Kepada ahli-ahli silat cekak, bukalah mata untuk melihat dan pasangkan telinga untuk mendengar agar meneliti setiap gelagat dan tindakan empat guru ini. Yang mana satu sebenar-benarnya mengikut perjuangan Almarhum. Gunakanlah dan telitilah garis panduan yang diberikan oleh pihak Jakim itu.

    Mungkin kamu sendiri yang menyumbang kepada krisis ini disebabkan tidak mengikuti garis panduan itu sebagai seorang ahli silat. Usahlah menuding jari kepada orang atau puak lain sedangkan diri yang mengotori perjuangan Almarhum.

    ReplyDelete
  38. Bolehlah perjuangan silat cekak untuk membasmi ilmu tahyul dan khurafat ditegakkan.

    Tapi bila lemah sekarang, perjuangan ini terbengkalai.

    ReplyDelete
  39. Dengan mengikut garis panduan daripada JAKIM ini diharapkan para pengamal silat dan seni mempertahankan diri supaya dapat menghindarkan diri menyimpang daripada ajaran Islam yang benar, agar hidup sentiasa dirahmati Allah S.W.T.termasuk AL-QODI jgn ceroboh hak org ,jgn ambil peluang terhadap anak murid dan jangan gila kuasa...PENCEN CEPAT2

    ReplyDelete
  40. Teknikal Perundangan

    PERJELASAN TERPERINCI :kemungkinan penolakan kes itu atas sebab-sebab teknikal. Maksud teknikal disini adalah teknikal perundangan.

    Dalam kes jenayah, beban untuk membuktikan di pihak pendakwaraya adalah sukar untuk dilakukan berbanding kes sivil. proses juga adalah berbeza. Dalam mahkamah jenayah, prosesnya melibatkan proses mewujudkan satu kes prima facie terhadap Orang Kena Tuduh (OKT) terlebih dahulu. Dan untuk berbuat demikian, bahan-bahan bukti yang kukuh perlu dikemukakan kepada Yang Arif Hakim oleh pihak pendakwa. Saksi-saksi juga boleh disoalbalas oleh peguam OKT.

    Ini adalah satu artikel yang menarik
    http://portal.imateradigital.com/myhealth/bm/template.jsp?showMe=6&storyid=1242122186823


    Cuba kita semak perkara-perkara dalam ruang info artikel ini UNTUK DIFAHAMI . Komen aku dalam [ ]

    •Laporan jenayah seksual dan penderaan boleh dibuat mana-mana balai polis dan sebaik-baiknya selepas saja kejadian.
    [Kes ini menjadi lemah sebab dilaporkan 6 bulan selepas kejadian berlaku.]

    •Laporan adalah lebih baik dibuat oleh mangsa sendiri, tetapi jika keadaan mangsa tidak membenarkan, sesiapa pun boleh buat laporan bagi pihaknya untuk tempoh sementara. Apabila keadaan sudah membenarkan, mangsa seharusnya membuat laporan lain.
    [Aku difahamkan laporan dibuat oleh keluarga mangsa sebab mangsa masih lagi bawah umur.]

    •Laporan bagi kes rogol perlu dibuat secepat mungkin selepas kejadian kerana kebanyakan bukti yang diperlukan polis ada pada badan mangsa. Mangsa juga dinasihatkan tidak mandi selepas dirogol dan sebaik-baiknya datang dengan baju yang dipakai ketika kejadian.
    [Walaupun kes ini adalah kes cabul tapi prosesnya sama sahaja. Dalam kes ini, bukti-bukti yang diperlukan polis yang ada badan mangsa tidak dapat diambil sebab kes ini dilaporkan 6 bulan kemudian. Dengan sendiri bahan bukti mungkin tidak ada di pihak polis menjadikan hujah-hujah pendakwaan kes ini menjadi lemah.]

    •Ketika membuat laporan mangsa perlu ceritakan kejadian sebenar dan jangan berasa takut. Jika ada barang lain, bawa bersama kerana ia mungkin ada kesan DNA seperti air mani, rambut yang boleh dikesan.
    [Mungkin mangsa tidak ada bawa bersama barang-barang lain untuk mendapatkan kesan DNA. Jadi kes ini menjadi lemah.]

    ReplyDelete
  41. tEKNIKAL PERUNDANGAN

    •Biasanya bagi kes rogol ketika siasatan polis, mangsa akan dibawa ke dalam bilik atau bukan tempat yang terbuka. Lazimnya, polis wanita digalakkan mengambil laporan. Tetapi jika tiada polis wanita dan polis lelaki bertugas dalam keadaan tidak segan, mangsa boleh membuat laporan.
    [Aku rasa laporan mangsa ini ada dan digunakan sebagai satu bahan pendakwaan.]

    •Ketika laporan dibuat, polis tidak akan bertanya lagi bagaimana mangsa dirogol maka itu polis wanita atau lelaki boleh mengambil laporan yang hendak dibuat.
    [Polis juga telah mengambil laporan polis ini bagi tujuan pendakwaan]

    •Apabila laporan itu diterima, polis akan klasifikasi kes itu. Inilah antara sebab laporan perlu dibuat supaya pihak polis mendapat kuasa untuk menyiasat termasuk menangkap, menggeledah dan menyoal individu yang terbabit.
    [Yang ini telah berlaku kerana MRH telah ditangkap, digeledah dan disoal oleh pihak polis]

    •Hanya ketika mangsa membuat kenyataan diambil barulah dia akan ditanya dan biasanya polis wanita yang akan mengendalikannya.
    [Mungkin kenyataan mangsa ini ada dalam kes ini sebagai bukti pendakwaan]

    •Timbalan pendakwa raya akan tengok atau teliti sama ada cukup atau tidak, bukti dan keterangan mangsa untuk mendakwa mangsa (silap taip sepatutnya individu). Walaupun mangsa tahu individu yang melakukannya tanpa bukti dan keterangan betul, ia mungkin sukar untuk didakwa.
    [Dalam kes ini, individu telah dikenalpasti dan ditangkap dan didakwa setelah timbalan pendakwaraya menengok dan melihat bahan-bahan yang ada. Dan seksyen 354 Kanun Keseksaan digunakan.]

    Dan jika kita melihat pengendalian kes ini berlaku adalah sungguh lama yakni lebih daripada tiga tahun dan pegawai polis yang terlibat telah bertukar tempat dan terpaksa menengok fail-fail lama. Adalah sukar bagi anggota polis ini untuk mengingat fakta-fakta kes. Dengan itu, pendakwaan menjadi lemah.

    Mungkin juga ada pertukaran magistret yang berlaku yang juga akan mempengaruhi perjalanan kes tersebut.

    Apapun keluarga mangsa masih ada peluang untuk merayu dan mana tahu keputusan akan memihak kepada mangsa seperti yang telah berlaku dalam kes yang tersebut di bawah ini.

    ReplyDelete
  42. FITNAH SEMATA-MATA.. PERKARA TAK BERLAKU... SETAKAT NAK REKA CERITA DAN BUKTI PALSU SEBAB NAK TUDUH ORANG, RAMAI ORANG BOLEH BUAT.

    ReplyDelete
  43. Pilihlah Aku

    Siapakah Aku itu? Adakah aku itu...

    Marui @ Marwi bin Latif
    Amruddin Hj Buang
    Che Yusof Che Mat
    Yahaya Abdul Rahman
    Ramlee Abdul Rahman
    Nor Azlan Shah Abdull Ghaffoor

    Bila sudah tidak mengikut garis panduan Jakim beginilah jadinya...masing-masing akan mencuba nasib pada 11 Jun 2011 (Sabtu) jam 9mlm dengan tema 'Pilihlah Aku'. Agak-agak siapalah yang akan dipilih oleh ahli akademi.

    Harap-harap tidak akan berlaku teknikal perundangan sepanjang program 'Pilihlah Aku' berjalan. Manatau ada ahli akademi yang begitu pandit hingga boleh mengubah keputusan gurunya...

    Pandit-pandit akademi sedang menunjuk jari ke arah diri masing-masing.

    Al'Hakim

    ReplyDelete
  44. pencen al-qodi..ada calon ke...yg lebih baik drp al.qodi.takde pilihan langsung ..kesian.

    ReplyDelete
  45. Anonymous said...
    pencen al-qodi..ada calon ke...yg lebih baik drp al.qodi.takde pilihan langsung ..kesian.

    -------------------------------------------------HA HA HA HA......bodoh punya soalan. Orang yang tanya pun bodoh.

    ReplyDelete
  46. org baca..lagi bodoh

    ReplyDelete
  47. belajar jadi pandai jangan makin bingung.rujuk pada pakar2..berkaitan.
    Cuba fikir..klu aruah Ustaz Hanafi ada...sape kah pilihan yang dibuatnye...antara AL-Qodi,Marwi dan Maiden.
    Tepuk dada ...masing2..3T

    ReplyDelete
  48. makin gamatlah persatuan korang ni...makin keliru masyarakat kat korang ni...kalo dulu org keliru gan CEKAK MALAYSIA n CEKAK HANAFI...skarang ni keliru plak gan CEKAK HANAFI n CEKAK PUSAKA HANAFI...eh???ape cite gan debat korang tu..alah si empunya blog ni...cabaran kpd akademi..tgk senyap jer.......pihak akademi x terima cabaran korang ke or korang x hantar surat rasmi(ape cer??)

    ReplyDelete
  49. Anonymous said...
    org baca..lagi bodoh

    May 31, 2011 11:14 AM
    Anonymous said...
    belajar jadi pandai jangan makin bingung.rujuk pada pakar2..berkaitan.
    Cuba fikir..klu aruah Ustaz Hanafi ada...sape kah pilihan yang dibuatnye...antara AL-Qodi,Marwi dan Maiden.
    Tepuk dada ...masing2..3T

    May 31, 2011 11:20 AM
    Anonymous said...
    makin gamatlah persatuan korang ni...makin keliru masyarakat kat korang ni...kalo dulu org keliru gan CEKAK MALAYSIA n CEKAK HANAFI...skarang ni keliru plak gan CEKAK HANAFI n CEKAK PUSAKA HANAFI...eh???ape cite gan debat korang tu..alah si empunya blog ni...cabaran kpd akademi..tgk senyap jer.......pihak akademi x terima cabaran korang ke or korang x hantar surat rasmi(ape cer??)

    =================================================

    komen-komen dan soalan bodoh... dari orang2 bodoh.

    ReplyDelete
  50. KEJOHANAN WAJADIRI KALI NI XDE KER????KAT UTP TU BELAH MANA????KARANG TRSILAP DATANG...DATANG X DIJEMPUT PEGI DIHALAU....

    ReplyDelete
  51. takde entry baru?

    ReplyDelete
  52. makin2 ramai...jadi bodoh ikut guru yang sangat bodoh....al-Qodi

    ReplyDelete
  53. YANG SALAH TETAP SALAH BRADER....TAK PAYAH LAH KORANG BUANG KARAN NAK PERTAHANKAN NYA..
    AKU NAK GI BELAJAR TAICHI KAT TASIK TITIWANGSA LAGI BEST,APEK TU LAGI BAGUS..FREE AJER ILMU PUN DAPAT..TAK PAYAH NAK IJAZAH

    HARIMAU BELANTARA..

    ReplyDelete
  54. Anonymous said...

    makin2 ramai...jadi bodoh ikut guru yang sangat bodoh....al-Qodi June 7, 2011 9:21 AM

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    baik nya budak ni, mcm ni ker perangai anak murid master jo??

    ReplyDelete
  55. perangai..al-Qodi..jauh drp apa yg Ustaz mau...
    apa yg ustaz mau ada pada puak2 akedemik..tahniah..Berkesannya..didikan tanpa keraguan...pokok tak bergoyang...tenang.
    apa yg Al-Qodi ada..ego, cakap besar..kekekek hancur..habuk pun takde.

    ReplyDelete
  56. "Sebelum terjadinya kiamat, terdapat banyak penipuan. Pada waktu itu, pembohong dianggap jujur dan orang yang jujur dianggap pembohong. Orang yang amanah dianggap tidak amanah dan orang yang tidak amanah dianggap amanah" - Hadis Riwayat Abu Hurairah RA.


    -orang itu adalah mat radi al kodi... mat radi al kodi menepati ciri2 dlm hadis di atas..

    ReplyDelete
  57. Ko bukanlah org yg layak untuk menafsir Hadis.

    Dan lagi mengadili serta menfitnah org sebigini dan menjual hadis2 dgn harga murah bukanlah sifat seorg yg arif tentang hadis.

    Cermin diri dulu.

    Salam

    ReplyDelete
  58. Maaf ya, saya ingin bertanya, mengapa nama guru ada Sheikh sedangkan beliau bukan keturunan arab dan Ustaz Hanafi sendiri tiada nama itu? Maaf bertanya sahaja.

    ReplyDelete
  59. shikhtan al kodi,hahaha

    ReplyDelete
  60. setan alkodi wal cabuli......................

    hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  61. md radzi penipu ni sekarang dah ada "Dr." (bukan akademik la, atas dasar penglibatan) tambah "YM" (pencabol mulia) .. tambah pulak ayat2 arab "Al-Qadahi" ... perghhh hebat2.
    tengok muka pun tak ada sinar ...

    ReplyDelete
  62. hhahahahh..nampak sgt gile gelaran..ada sheikh la, Dr la..tu semua dunia tu..nampak sangat tak ori

    ReplyDelete
  63. gelaran syeikh adalah bermaksud :Gelaran ini agak mempunyai persamaan dengan gelaran Maulana, Mullah atau
    Sheikh. Mawlawi secara umumnya membawa maksud 'pendidik agama'" wikipedia

    dr adalah gelaran yang diberikan oleh APACMA "Professionalism in Martial Arts"

    ReplyDelete
  64. senang cerita ini adalah masalah persatuan,bukan masalah kita,kalau berminat nak join silat cekak ni tak kira la cekak malaysia ke,cekak hanafi ke,cekak pusaka ke,pegi la join takde halangan,tak payah nak menyusahkan diri nak bergaduh dan memeningkan kepala memeikirkan benda yang takde kesudahan...bukannya dapat bayaran ke atau apa ke join sebagai ahli,jurulatih atau apa sahaja melainkan semangat nasionalisme dan kesukarelaan je...cuba tenangkan jiwa dan fikir bebaik.

    ReplyDelete