Tuesday, January 25, 2011

Cabaran Pertama

Terlebih dahulu saya memohon berbanyak kemaafan kerana masalah teknikal pada blogspot maka PENGUMUMAN PENTING ini tidak dapat di 'UPLOAD' tepat detik 12malam pada 01hb Januari 2011.

Walaubagaimanapun, pengumuman yang berupa satu CABARAN kepada golongan PSSCUHM (SILAT CEKAK HANAFI MASMAN) mahupun SILAT CEKAK HANAFI SDN BHD  tetap saya teruskan yang mana saya menganggapnya sebagai satu HADIAH TAHUN BARU untuk golongan ini. Cabaran saya ini turut dipersetujui seramai 97% Responden kaji selidik saya yang telah dilakukan selama 10 hari melalui blog ini.  

HADIAH TAHUN BARU saya adalah:- SAYA MENCABAR PIHAK PSSCUHM UNTUK BERBAHAS SECARA TERBUKA seperti butiran dibawah:-

1) Tajuk Perbahasan

Siasatan Dalaman PSSCUHM Terhadap Tuan Haji Md Radzi Bin Haji Hanafi - Adil atau Zalim.

2) Panel Daripada PSSCUHM

Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang
CEO Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd / Ahli JK Penghakiman / Mantan Naib Presiden PSSCUHM / Ahli Majlis Muafakat Tertinggi & Ahli Lembaga Pelajaran Dan Tatatertib PSSSCUHM

ATAU

Tuan Haji Amrahi Bin Haji Buang
Naib Presiden PSSCUHM / Ahli JK Penghakiman / Ahli Majlis Muafakat Tertinggi & Ahli Lembaga Pelajaran Dan Tatatertib PSSCUHM

ATAU

Encik Ramlee Bin Abd Rahman
Naib Presiden PSSCUHM / Ahli JK Penghakiman / Ahli Lembaga Pelajaran Dan Tatatertib PSSCUHM

ATAU

Tuan Haji Yahya Bin Haji Abd Rahman
Peguam PSSCUHM / Pengerusi JK Penyiasat / Ahli Majlis Muafakat Tertinggi PSSCUHM

3) Tarikh Perbahasan

Pihak PSSCUHM / Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd boleh mencadangkan tiga tarikh yang dikehendaki dan saya akan memberikan persetujuan salah satu tarikh diantara 01hb April 2011 hingga 31hb Julai 2011. Masa bermula adalah mengikut kehendak pihak PSSCUHM / Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd.

4) Cadangan Format Perbahasan

60 Minit - Perbahasan Daripada Pihak A
60 Minit - Perbahasan Daripada Pihak B
15 Minit - Hujahan Balas Daripada Pihak A
15 Minit - Hujahan Balas Daripada Pihak B
15 Minit - Penjelasan Saksi Daripada Pihak A (jika perlu)
15 Minit - Penjelasan Saksi Daripada Pihak B (jika perlu)

*** Pihak A atau Pihak B akan ditentukan oleh Pengerusi Bahas pada tarikh yang dipersetujui melalui lambungan duit syiling ***

5) Cadangan Tempat Perbahasan

Pihak PSSCUHM / Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd boleh membuat pemilihan tempat yang dikehendaki dimana tempat tersebut sewajarnya boleh menampung kapisiti seramai 1,000 orang. Saya ingin mencadangkan bahawa tempat yang bersesuaian adalah di Grand Ballroom, Hotel Flamingo, Ampang yang mana ianya mampu menampung kapasiti seramai 1,500 orang dan kosnya berjumlah RM10,000.00 (Sepuluh Ribu Ringgit Malaysia Sahaja) dimana kos tersebut akan ditanggung oleh saya sepenuhnya.

6) Cadangan Pengerusi Dan Juri

a) Saya mencadangkan terdapat dua (02) orang Pengerusi Perbahasan iaitu seorang dipilih oleh pihak saya dan seorang dipilih oleh pihak PSSCUHM.

b) Tiada Juri diperlukan kerana matlamat Perbahasan ini bukanlah mencari siapa yang menang dan siapa yang kalah. Tujuan Perbahasan ini adalah jelas untuk mencari siapa yang benar dan siapa yang salah kerana kebenaran tidak boleh diukur melalui kemenangan atau kekalahan sesuatu pihak. Oleh itu, ahli-ahli yang hadir akan membuat sendiri penilaian dan keputusan mereka mengenai kebenaran dan kebatilan.

7) Lain-lain Hal

a) Saya sendiri akan berhubung dengan pihak PDRM bagi mempastikan Majlis Perbahasan tersebut berjalan dengan aman demi mengelakkan sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.

b) Saya mencadangkan ahli-ahli PSSCUHM memakai Baju Korporat (Biru Gelap) dan dipihak saya akan memakai Baju Korporat (Biru Cerah) bagi memudahkan pihak Urusetia saya mengenali dan mengasingkan kedudukan mereka demi mengelakkan sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.

c) Kedua-dua belah pihak adalah dibenarkan untuk membuat rakaman audio visual yang berkaitan sekiranya diperlukan dan pihak saya akan menyediakan 'Projector & White Screen' untuk kegunaan kedua-dua pihak bagi memaparkan bukti-bukti Penghujahan sekiranya diperlukan.

d) Saya memohon pihak PSSCUHM menjawab persetujuan cabaran saya melalui ruangan komen rencana ini selewat-lewatnya pada jam 11:59:59 PM pada 31hb Januari 2011. Pihak PSSCUHM juga boleh menghantar Surat Persetujuan kepada saya dialamat:- No.3, Jalan TC 1/7, Taman Cemerlang, 53100 Kuala Lumpur.

Saya berharap pihak PSSCUHM tidak keberatan untuk menerima cabaran saya ini atas prinsip 'Berani Kerana Benar'. Semua ahli-ahli SILAT CEKAK USTAZ HANAFI, PSSCUHM, SILAT CEKAK HANAFI SDN BHD, jangan lupa untuk hadir beramai-ramai kerana saya akan membongkarkan bukti-bukti dan saksi-saksi sepanjang penulisan saya diblog ini dan kehadiran semua sangat penting kerana - YOU WILL BE THE JUDGE.

227 comments:

  1. tajuk tu tak sesuai..telah diputuskan mahkamah.TAJUK BARU.tajuk best Adakah Guru Cabul BERSALAH..layak ke sebagai GURU..GURU MENGIKUT ISLAM..tajuk tu baru berkaitan..untuk tunjukkan jalan kepada murid..ADA BERANI ke

    ReplyDelete
  2. AKU SETUJU TAJUK ANOM..100% , KITA NAK TENGOK ANTARA GURU=GURU CEKAK HANAFI YANG MENGIKUT JEJAK USTAZ HANAFI..SAPE...

    ReplyDelete
  3. LAIN2 HAL..YANG DICADANGKAN..DITOLAK YEE

    ReplyDelete
  4. CADANGAN SUPAYA HAKIM YANG TELAH MEMBUAT KEPUTUSAN MAHKAMAH DIJEMPUT...PENCERAMAH JEMPUTAN

    ReplyDelete
  5. Anonymous said...
    tajuk tu tak sesuai..telah diputuskan mahkamah.TAJUK BARU.tajuk best Adakah Guru Cabul BERSALAH..layak ke sebagai GURU..GURU MENGIKUT ISLAM..tajuk tu baru berkaitan..untuk tunjukkan jalan kepada murid..ADA BERANI ke

    Jawapan:

    Ingatkan tahun baru ni ko makin pandai.. rupanya makin bebal... kenape ko x nak tajuk di atas.. takut pihak korang x dapat nak buktikan kebenaran korang... Sebagai contoh, kalau aku cabar ko makan nasik dengan belacan, ko patut jawab ye atau tidak aku terima cabaran ko, bukannya ko jawab eh ko tukar cabaran boleh tak, cabar aku makan nasik dengan taik... Persoalannya sekarang nak atau tidak bukannya berdolak dalik tukar cabaran :)

    ReplyDelete
  6. Ok.. memandangkan si anon yang kedua tu nak tengok sangat sapa guru yang layak.. panggil je la master joe tu.. debat dengan lawan tuan amin kita ni (nak lawan tuan syeikh si master joe memang tak layak)... kalau takat master joe tu.. kalau korang nak tukar cabaran pun boleh.. kita tasi debat lawan budak 10 tahun pun tak pe... memang dia layak lawan budak 10 tahun pun.... akai tak dak... serupa macam geng korang tu...

    tapi amruddin tu kasta tinggi sket... dia cerdik sket... tapi hang bingai...

    ReplyDelete
  7. salam..

    MENARIK! kita tengok PONDAN2 akademi n cekak hanafi masman berani atau takt..tp berani bet la, mesti tak berani punya lah..bukan ada teloq pn sume tu..komen2 awal tu pn da meninjukkan bacul dorg..hehehehehehe..

    Razlan Ab Razak

    ReplyDelete
  8. brani ke puak tu?.. awal2 lagi dh mtk tukaq topik.. mslhnye topik tu dh mmg nk buktikan kebenaran.. mmg bebal la korang ni..

    ~ zue

    ReplyDelete
  9. dh kalu name pandai silat mmg dorg pandai nk putar belit keadaan...dh penakut ckp jela...ni nk tukar2 plak...adoi la...pd yang mintak bukti dr tuan amin aritu pe lg suh la korg punye otai2 lame yg kononnya rapat ngn almarhum ustaz hanafi tu sahut cbrn ni...tuan amin dh ckp cost tmpt die nk tgg...korg just bwk diri je dtg...nk tkt pe...jaminan keselamatan lg...ape lg yg korg nk?

    Hilmi-shah alam-

    ReplyDelete
  10. setuju setuju adakan pertemuan.lama sangat tak tengok muka diaorang.mr jo,am bersaudara,mmk,saksi sekali.
    kalau diaorang sanggup dah kira ok ,bimbang dia takut alasan penyokong ym ramai. bukan BERANI sangat pun..
    tapi kalau diorang berdalih tandanya dia penakut dan dah tahu dirinya buat kesilapan.

    royal blue warrior

    ReplyDelete
  11. NI BARU ANAK JANTAN
    pakai ilmu PANGLIMA, kita berbicara dan bertemu cara pang5.
    kalau matapelajaran sc ada penamat,penyelesaian kemelut sc mesti ada penamatnya.
    walaupun nyawa jadi taruhannya.
    berani kerana benar,takut kerana salah
    kalau diaorang tak nak, kita semua berkampung depan rumah mr jo,amruddin dan kuncu-kuncunya.

    inilah segmen yg ditunggu-tunggu.

    royal blue warrior

    ReplyDelete
  12. Aaiit Anon2 kome takut ke nak sambut cabaran debat oleh cucu Almarhum sbg wakil Waris Bani Hanafi sempena sambutan tahun baru Masehi 2011 ni?
    Bukankah kome sume dah biasa klentong budak2 baru konon bahawa "kami Pandai Silat original akan didik penuntut2 jadi berani melalui silat Cekak Masman".

    Kami sume nak tengok betoi ke otai2 taiko akademi Masman ni brani berdepan...debat jerr pun depan AHLI2 utk tegakkan benang basah enggan terima keputusan mahkamah Ampang yg telah melepaskan Tuan Syeikh TANPA MEMBELA DIRI dari pertuduhan FITNAH yg kome cipta dulu.

    Aku brani taruh PON-PONDAN tu xberani sahut cabaran debat Tuan Amin.

    TAHNIAH Tuan Amin atas keberanian turut perjuangan dibarisan depan, rapat bersama Tuan Syeikh demi perjuangkan hak Bani Hanafi, juga setinggi penghargaan sbb memberi peluang terbuka kpd SEMUA AHLI sbg `judge', mungkin persatuan/perguruan silat MELAYU lain boleh dijemput sama sbg SAKSI debat kelak.

    MAA

    ReplyDelete
  13. tajuk tu tak sesuai..telah diputuskan mahkamah.TAJUK BARU.tajuk best Adakah Guru Cabul BERSALAH..layak ke sebagai GURU..GURU MENGIKUT ISLAM..tajuk tu baru berkaitan..untuk tunjukkan jalan kepada murid..ADA BERANI ke

    Komen!

    Apa lah bodoh sangat ko ni kalau mahkamah dah putuskan, Bermakna tiada kes cabul. Nampak sangat tak hormat mahkamah dan tak reti meninilai keputusan. Tajuk kau tu dah tak releven.Otak taruk kat lutut. Padanlah jadi pengikut Master Joe. Mudah sangat di perbodohkan oleh Otai2.

    KLS serdang

    ReplyDelete
  14. berani kerana benar n takut kerana salah..
    kepada puak2 anon akademi kembalilah ke pangkal jalan...sudah2la menyesatkan ahli2 baru yang tidak bersalah..mereka semua ikhlas tuk meneruskan kesimnambungan yang ditinggalkan arwah Ustaz Hanafi kepada YM SHEIKH MD RADZI BIN HJ HANAFI AL QADHI,jangan hanya mementingkan keuntungan peribadi dan golongan anda saja...kesian betol tngok member2 baru yang tersalah jalan..moga Allah memberi hidayah kepada anda semua..wsalam

    M.A.M.A

    ReplyDelete
  15. Hueeeek Anon2, ko kata mahkamah Ampang buat keputusan tak betul..debat ni adalah venue paling sesuai utk ko justify depan AHLI2 secara terbuka utk buktikan sape betul sape tukang fitnah, tp lumrah biasanya tukang fitnah ni MESTI tak berani berdepan!!!!

    Mat Jawa
    Pendukong Kebenaran

    ReplyDelete
  16. aku brani cakap yg puak akademi tak kan brani.. tuan amin letak tarikh sampai 31 dis 2011 pun belum tentu puak tu sahut cabaran..sah PENAKUT..

    ReplyDelete
  17. puak2 bacul takkan brani tegakkan KEBENARAN (palsu) mereka..

    dlu rasenye kt blog gugat ade la berok mane cabar tiga2 guru dri cp, ch ngan cm bedebat..katenye abg mad takkan brani datang..

    skrg cabaran rasmi dah dikuarkn,, tgk la korg brani sahut ke x..

    ReplyDelete
  18. alarr...otai akademi mana berani?? takdak teloq..ckp berdegar2..habuk pun tarak..

    ReplyDelete
  19. saya juga turut bersama dengan Tuan Amin dalam menyatakan cabaran ini..

    dan saya CABAR kepada anak2 murid amruddin,sahut cabaran kami..
    apa yg perlu dikhuatirkan..


    BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA BATIL




    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  20. Puak2 akademi @ akaIXDAK...terima ja la cabaran tue...apa susah sangat?...korang kata banyak sangat bukti siasatan korang....


    **depa malu kot TUAN AMIN sponsor tempat berdebat.haha..lawak ja TUAN AMIN

    -ashrafhadi-

    ReplyDelete
  21. alahai, mana puak2 Anon tak reply pun ni. takkan nak jawab comment pun perlukan meeting @ restu CEO dahulu....ehe.

    ReplyDelete
  22. nak takut dan khuatir apa kan..
    kata BENAR SANGAT..
    terima ja la..

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  23. puak2 anon tengah sembunyi.............
    hahahahahaha........beranilah sangat kannnn?

    ReplyDelete
  24. ADA BRAN?..tula kata-kata mereka yg Pandai Silat..

    so amacam?? ADA BRAN ke pepuak AGUNDI??... kalau perlu nak cari tempat lagi besar pun kami MURID YM TN SHEIKH HJ MD RADZI HJ HANAFI sanggup share duit tuk kite cari tempat lagi besar sebagai tambahan kepada RM10,00 yg dah memang disediakan..kalau berkira sangat,kita leh gak sediakan claim tuk minyak kete..

    puak AGUNDI hanya perlu pandu lete dan bawak diri untuk hadir..dgn pakaian yg dicadangkan..

    PERSOALANNYA...puak Akademi ADA BRAN??? ^,^

    ReplyDelete
  25. oh maaf..saya yg diatas..

    IZUDDIN

    ReplyDelete
  26. salam...

    sah2 xberani punya la!!confirm 100%!!sbb depa xda teloq!!hulubalang depa pn xda teloq,ni kan lg CEO n AGUNDI depa...lg la xda teloq....nk jumpa YM Tuan Sheikh pn xberani ni nk berdebat...mmg xtkuar kata2 la...hahaha...lidah tkelu....dr komen yg terawal diatas dah menunjukkan kebaculan AKEDEMI...kita tggu je la smpai hujung bulang ni ada respon ke x...tp kan nk lg formal hantaq surat terus ke depa,wat ala2 kad jemputan...tgk balas @ x...kami pendukung kebenaran mmg dah lama menanti saat ini....


    BERANI KERANA BENAR,BENAR KERANA ALLAH

    shahrain melaka

    ReplyDelete
  27. Saat yang dinantikan.... puak akademi mmg sah x brani nyer nak sahut... konpom weh!

    Takdak balls kate org puteh... hahahahaha

    Mari kita tunggu sehingga tarikh akhir cabaran nih!

    Ayuh pendukung kebenaran..... mari kita tunggu!

    Puak Hanafi Masman (kalu aku jumpa budak Hanafi Masman nie.... aku penampor sebijik... bodo) ANDA ADA 60 SAAT..........

    ReplyDelete
  28. salam,

    pihak sebelah sana tidak membawa kebenaran.

    berdasarkan Islam, berdasarkan undang2, berdasarkan hujah.

    pihak sebelah tidak sana membawa kebenaran.

    sebab itu seluruh keturunan mereka akan diingati atau akan menjadi terkenal sebagai pengecut ataupon penakut.

    yang menfitnah itu akan terus terkenal sebagai penfitnah.

    selepas ini orang tanya saya,

    "kamu kenal keluarga buang tu?, yang terkenal dengan silat cekak tu?.

    saya jawap,

    "tuan/puan, jangan kotorkan nama silat cekak dengan menyebut nama2 pengecut dan penakut itu."

    begitu jugalah untuk kesemua ahli pihak sebelah sana.

    ReplyDelete
  29. kepada pejuang yang kononnya ingin menjaga amanah ustaz, buktikanlah apa yang anda cakap selama ini. jika rasa memang dah bersalah mohonlah keampunan kepada allah dan pewaris yang hak. jangan dilacurkan lagi nama ustaz hanafi. Cukuplah dengan apa yang anda buat. saya sarankan agar anda bersemuka dengan pewaris yang hak YM Tn.Hj Mad Radzi Hj Hanafi untuk memohon maaf dan tinggalkan sajalah persatuan ini bagi yang empunya hak dapat terus disuburkan diseluruh bumi malaysia dengan gemilangnya.
    mizie.....

    ReplyDelete
  30. Sebenarnya mereka bukan takut. TAPI
    Mereka BERSALAH

    KLS serdang

    ReplyDelete
  31. kalau dia orang setuju makan,minyak kereta,elaun semua kita orang tanggug.
    cakap apa-apa je pun, jgn risau tak rugi pun.
    sbb dia tiada BRAN


    rayal blue warrior

    ReplyDelete
  32. Mereka ini sptmana nama yg disenaraikan oleh Tuan Amin spt diatas (diulangi senarai tsb sptmana di bawah), serta konco2nya bukan saje bersalah khianati AHLI2 Cekak Hanafi & pewaris Almarhum Ustaz Hj Hanafi bin Hj Ahmad tp juga turut MENGHIANATI perjuangan BANGSA AGAMA & NEGARA; kerana pergerakan yg diasaskan oleh Almarhum adalah bermatlamat mendukong perjuangan BANGSA, AGAMA & NEGARA.

    1) Panel Daripada PSSCUHM
    Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang
    CEO Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd / Ahli JK Penghakiman / Mantan Naib Presiden PSSCUHM / Ahli Majlis Muafakat Tertinggi & Ahli Lembaga Pelajaran Dan Tatatertib PSSSCUHM

    2)Tuan Haji Amrahi Bin Haji Buang
    Naib Presiden PSSCUHM / Ahli JK Penghakiman / Ahli Majlis Muafakat Tertinggi & Ahli Lembaga Pelajaran Dan Tatatertib PSSCUHM

    3)Encik Ramlee Bin Abd Rahman
    Naib Presiden PSSCUHM / Ahli JK Penghakiman / Ahli Lembaga Pelajaran Dan Tatatertib PSSCUHM

    4) Tuan Haji Yahya Bin Haji Abd Rahman
    Peguam PSSCUHM / Pengerusi JK Penyiasat / Ahli Majlis Muafakat Tertinggi PSSCUHM

    Kini nama2 PENGKHIANAT ini juga telah diketahui oleh masyarakat Silat & juga tercatat dalam sejarah persilatan tanah air!!!

    MAA

    ReplyDelete
  33. datang jangan tak datang!!!!..datang jangan tak datang!!...nak-nak si Hanafi Masman( si lembik tu) tu..mmber2 Johor rindu kat kau woi!!!

    ReplyDelete
  34. saya yakin sgt..otai2 AKADEMi tgh susun strategi tu..depa akan ligat putar belit utk perangkap YM Tuan Guru & para pendukung Cekak yg hakiki..

    AWAS sahabat semua..hati-hati dgn tipu daya & putar belit otai2 AKADEMi..

    kita ni garang..garang juga..TAPI AWAS..jgn biar diri kita masuk PERANGKAP otai2 AKADEMi..depa tgh atur strategi baikkkkk punya...

    lokasi debat yg sungguh tepat..HOTEL FLAMINGGO AMPANG..kerana di situ lah mulanya para otai2 AKADEMi..panggil semua MMN seluruh Malaysia kecuali SABAH & SARAWAK...dan di situ lah mulanya canang FITNAH dipalu!!

    AWAS sahabat semua...lan lawyer..bai..dan kerabat depa lain mmg ahli strategi..

    ~al-bundusani~

    ReplyDelete
  35. cantik kite buktikan sape yg benar atau salah.... hidup YM Tn.Hj Mad Radzi Hj Hanafi

    dari anak murid YM Tn.Hj Mad Radzi Hj Hanafi

    ReplyDelete
  36. Salam,
    Pada hemat saya kejadian Krisis Pengkhianatan yg didalangi oleh sebahagian penjawat PSSCUHM (MMK & MMT)yg sepatutnya mempertahankan keutuhan kesimbungan perjuangan Almarhum yg telah diperturunkan secara sahih kpd Tuan Syeikh Hj Md Radhi, telah mematangkan Para Pendukung Hakiki dari pelbagai peringkat umur dan cawangan.

    Sahabat2 perlu lebih waspada tp xperlu risau sgt sbb perkara pengkhianatan ini cuma `routine self-cleansing/pembersihan semulajadi' anasir2 perosak dlm perguruan kita.

    Disamping teruskan usaha pembongkaran, pendedahan & tindakan follow up pengkhianatan ini, hrp sahabat2 akan teruskan berjuang dgn lipatgandakan usaha gembeling tenaga 1suara 1hati memperjuangkan kesinanbungan Silat Cekak Hanafi bersama pemimpin Guru Pewaris.

    Cume, kita jgn jadi BACUL (macam ANON2 Akademi) takut mencari & mempertahan kebenaran walaupun kadangkala mungkin terpaksa korbankan jiwa raga dan hartabenda - Jk xsilap Almarhum pun pernah berkata " orang BACUL tidak akan masuk syurga"

    Pendukong Gombak

    ReplyDelete
  37. dh lama saya perhatikan aliran silat cekak ni sejak Cekak Malaysia,kemudian pecah CM dan CH,malah SKalima.

    kemudian CM,CH dan yg terbaru PCH...kesian plak aq tgk...lepas ni ape plak...

    ni plak nak wat prbahasan...makin x pahamlah aq...lepas ni maybe lagi teruk kot..

    but satu jer yg aq tahu segala prpecahan ni berlaku akibat guru utama itu sendiri...x kiralh CM,CH ataupun PCH..sume same sajer...

    akibat guru...kita pengamal silat cekak jadi mangsanyer..

    1)adakah kita akan brpaling muka sekiranyer kita sesama ahli brjumpe terserampak di luar(ketika brjalan2)yang dulunyer gelak ketawa, makan-minum satu meja, kongsi suka-duka bersama?

    2)adakah kita akan brtekam lidah,skiranya brcakap mengenai silat,guru utama dll??

    3)mandat???ape yang ade dengan perkataan itu..tinggi sangat ke mandat tu???

    4)nak taye saudara amin, sekiranya prbahasan ini brlaku, dh fikir ape yg akan brlaku selepas ini???seminggu???sebulan???setahun???atau tahun2 akan datang...kesan kepada prsatuan???atau lebih tepat pada kami(pengamal silat cekak)???

    ReplyDelete
  38. wajar atau tidak cabaran ini dihantar secara rasmi kepada pihak PSSCUHM melalui surat rasmi.

    rosario

    ReplyDelete
  39. kpd Anon (January 3, 2011 4:33 PM)

    hang kecoh ni apa kes??
    kalau hang nak dok ataih pagaq..itu hang punya pilihan..

    tapi jangan dok ingat hang dah besaq hebat ckp sangat hanya sebab dah abis ijazah..

    ReplyDelete
  40. Terkini diberitahu ada dua keputusan berkaitan krisis yang melanda PSSCUHM sekarang. Pertama adalah keputusan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang mana PSSCUHM telah menang dalam kes injunksinya terhadap MRH. Dengan kata lain MRH tidak boleh merepresentasikan dirinya sebagai Guru Utama dan Presiden PSSCUHM mulai tarikh keputusan Yang Arif Hakim.

    Dengan kata lain MRH tidak boleh menggunakan apa juga pengenalan yang bersabit dengan PSSCUHM. Gelaran Guru Utama SCH tidak boleh digunakan. Gelaran Presiden PSSCUHM pun tidak boleh digunakan. Nama PSSCUHM tidak boleh digunakan. Nama Silat Cekak Ustaz Hanafi juga tidak boleh digunakan. Logo persatuan PSSCUHM tidak boleh digunakan. Logo persilatan pun tidak boleh digunakan. Unifom tidak boleh digunakan. Semua yang bersabit dengan PSSCUHM semuanya tidak boleh digunakan.

    ReplyDelete
  41. sapa kata mandat x penting, sebab ilmu guru terdahulu di perturun kepada perwarisnya. ingat sc bukan setakat buah-buah matapelajaran tu saja.mana-mana guru silat melayu ada adab dan tertib masing-masing.cabaran ni penting supaya ahli2 ch menilai sendiri dan kenal siapa petualang yang sebenarnya.apa yg penting BERANI KERANA BENAR,TAKUT KERANA SALAH.

    CM tiada kena mengena dlm hal ni,panjang ceritanya.

    cawangan berdiri teguh di belakang ym tn sheikh

    royal blue warrior

    ReplyDelete
  42. Salam,

    Buat anon bacul 4.33 PM...x payah la ko nk bermain kate2 dan mengaku pengamal silat cekak andai perihal mandat pun ko masih kabur dan x jelas...

    ko ni mase mule2 tulis aku ingatkan ko org luar..tp last2 ko punye statement cam ko ni pengamal silat cekak lak...nampak sgt ko ni x konsisten...

    secara peribadi,aku hanye mengiktiraf pengamal silat cekak yg bergurukan guru yg sah dan mempunyai mandat...(kalu ko x tau pasal mandat ni, baik ko diam...jgn bg nampak sgt kebodohan ko...)

    secara peribadi juga, xde ade masalah kalu aku terserempak dgn bekas pengamal silat cekak selagi mane die x mencaci guru aku...

    last skali, seblum nk berbincang hal ni lebih panjang, baik ko perkenalkan diri dulu...sbb, pengamal silat cekak bukan nyer bacul atau penakut....

    -khairool izwan jamil-

    ReplyDelete
  43. banyak cantik, AGM tak buat,permohanan caw x layan. bubar pulak caw. ni PETUALANG yg sebenar dah bersuara. SAHUT SAJA CABARAN, jgn banyak dalih. ingat persatuan hak MMK masa tu, yg ada dua tiga kerat sekarang. muka-muka baru bolehlah kelentong.

    king kong

    ReplyDelete
  44. Siapa kata persatuan pecah pasai GURU. Hang tak study ke peristiwa perpecahan CM dulu. Persatuan pecah dahulu kerana orang keliling guru. Memang telah diwasiatkan Ustaz hanafi silat ini akan dipimpin oleh YM Sheikh Mad Radhi. Masa zaman CM lagi.Umum ahli silat cekak mengetahuinya. Masa zaman CM dahulu memang Pak Ak telah serahkan silat ini kepada YM sheikh Mad Radhi. Tapi orang sekelilingnya lah yg mengahasut supaya dia menafikan penyerahan itu berlaku. Sekiranya pak Ak tak menafikannya tidak akan berlaku perpecahan dulu.Tanyalah otai2 di Akademi tu. Saya tanya sekarang siapa sebenarnya yg menyebabkan perpecahan dalam silat ini. Bukan GURU. Tapi orang sekelilingnya yg lebih senduk dari kuah. Jangan nak menipu. Masa perpecahan dahulu kami masih ada. Buktinya masih ada dalam simpanan otai2 Akademi tu. Mereka saja yg membisu. Baling batu sembunyi tangan.

    Sapa kata mandat tu tak penting. Mandat itulah yg menentukan hubungan guru dgn murid.Hubungan Guru dgn murid wujud dahulu dari persatuan. Persatauan itu alat sahaja.Hubungan ahli dgn ahli adalah hubungan persatuan. hubungan murid dgn murid adalah perguruan. Mana nak letak GURU tu.

    Masalahnya puak akademi dan puak duduk atas pagar(macam ular air) ni berguru dengan guru persatuan. Inilah jadinya. Lupa mereka kenapa mereka berada dalam persatuan. Bukan sebab silat ke. Silat tu ada GURU nya yg sah. Bukan main hantam jo.

    KLS serdang

    ReplyDelete
  45. x usah banyak berbicara..
    sahut aja cabaran..
    apa lagi yg perlu dikhuatirkan..
    BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH

    kita bukan nak bergaduh..
    hanya sekadar nak berdebat..


    kalau nak bergaduh,x akan diadukkan dalam sesi perdebatan ni..

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  46. dah lepas, terlalu jauh. nak ikut sebenarnya pak ak sendiri pun tiada mandat jadi guru.ustaz tiada sebut pun @ pesan kat sapa-sapa yg pak ak menggantikan walaupun seketika.pak ak pergi jumpa keluarga pun bawa diri sendiri. berdasarkan apa yg dia cakap. mcm tuan sheikh sekurang-kurang ustaz pesan kat che gu rauhi sebulan sebelum ustaz meninggal.ada saksi.

    ijazah pertama pak ak berapa lama tekelip-kelip atas kain putih tak tahu nak sebut apa. ada saksi. ni cerita lama. dah lepas.sembelih ayam pun x tahu. kalau ustaz serah mesti dia kena belajar benda2 asas macam ni.

    kalau nak ungkit balik, panjang cerita. biarkan dah lepas. fikir yg skrg ini. mungkin ada yg x pernah dengar @ tahu cerita ni.tapi ada yg tahu.. tapi kena ambil tahu.

    masalah skrg kita nak benteras guru persatuan,takut jadi budaya. generasi akan datang mana tahu benda-benda macam ni.

    orang luar tengok sc sama je. pah tu macam-macam pendapat dan andaian di buat.dah jadi pun..

    senang cerita kalau diaorang sanggup, diaorang ada maruah. kalau tak sanggup.. sendiri jawap.

    king kong

    ReplyDelete
  47. entahnya...kata dah menang byk kes kat mahkamah berkaitan kes persatuan so apa nk takut lg sahut je la cabaran 2...dok canang kata dipihak yg benar,ada bukti kukuh,ada saksi apa smua,nk takut apa lg...kita just nk pastikan ketulusan semua agar ahli2 yg xtau apa2 ni tau hal sbenar...blaja silat bkn semata2 blaja2 silat tp kena tau intipati silat 2 sendiri & dr mana nk dapat intipati 2 dari GURU SEBENAR GURU...bkn Guru cetak ROMPAK....kita sndiri dpt bezakn kualiti yg ori ngan cetak rompak,so lu pk la sendiri....

    shahrain melaka

    ReplyDelete
  48. Berikut adalah ungkapan tulisan Al Fadhil Ustaz Syarhan bin Shafie AT TOBIBI (Buku Khazanah At Tobibiah m.s xv - Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhluk);

    "ILMU tanpa SANAD, IJAZAH DAN IZIN GURU adalah umpama manusia yg tidak mempunyai ayah, datuk & nenek moyang"

    ###> berdasarkan ungkapan di atas, sape boleh beri jawab jelas apa dia jenis manusia yg tidak mempunyai ayah, datuk & nenek moyang?

    MAA

    ReplyDelete
  49. ###> berdasarkan ungkapan di atas, sape boleh beri jawab jelas apa dia jenis manusia yg tidak mempunyai ayah, datuk & nenek moyang?

    ***jawapannya (BAHASA KESAT) - manusia xpunya ayah, datuk & moyang adalah ANAK HARAM @anak luar nikah!!!!

    pasti betoi punye

    ReplyDelete
  50. Anonymous,

    dh lama saya perhatikan aliran silat cekak ni sejak Cekak Malaysia,kemudian pecah CM dan CH,malah SKalima.

    kemudian CM,CH dan yg terbaru PCH...kesian plak aq tgk...lepas ni ape plak...

    Jawaban:-

    Umat Islam akan berpecah kpd 73 Golongan dan yang terpakai hanya 1 Golongan.

    ni plak nak wat prbahasan...makin x pahamlah aq...lepas ni maybe lagi teruk kot..

    but satu jer yg aq tahu segala prpecahan ni berlaku akibat guru utama itu sendiri...x kiralh CM,CH ataupun PCH..sume same sajer...

    Jawaban:-

    Nama berlainan tentulah isinya berlainan. Dakwaan PUAN tentang akibat perpecahan krn Guru Utama adalah satu pandangan yang silap. Perpecahan adalah kerana golongan Munafik.

    akibat guru...kita pengamal silat cekak jadi mangsanyer..

    Jawaban:-

    Kalau PUAN memahami erti Ujian Allah, maka PUAN pasti tidak menganggap diri sebagai mangsa.

    1)adakah kita akan brpaling muka sekiranyer kita sesama ahli brjumpe terserampak di luar(ketika brjalan2)yang dulunyer gelak ketawa, makan-minum satu meja, kongsi suka-duka bersama?

    Jawaban:-

    Saya tidak akan berkawan dengan golongan Munafik. Bukankah Islam juga menegah bercampur-gaul dengan golongan ini?

    2)adakah kita akan brtekam lidah,skiranya brcakap mengenai silat,guru utama dll??

    Jawaban:-

    Saya sentiasa akan mempertahankan perkara dan HAK dan BENAR.

    3)mandat???ape yang ade dengan perkataan itu..tinggi sangat ke mandat tu???

    Jawaban:-

    Mandat Guru Silat Cekak menunjukkan Sanad Perguruan. Jika PUAN tidak faham, menuntutlah ilmu lagi. Sungguh cetek ilmu PUAN tentang perihal ini.

    4)nak taye saudara amin, sekiranya prbahasan ini brlaku, dh fikir ape yg akan brlaku selepas ini???seminggu???sebulan???setahun???atau tahun2 akan datang...kesan kepada prsatuan???atau lebih tepat pada kami(pengamal silat cekak)???

    Jawaban:-

    Kesan kepada Pengamal Silat Cekak, mereka akan memilih Guru Sebenar Guru dan pengamal sendiri akan menentukan yang HAK dan BATIL. Jika PUAN memilih yang BATIL saya ucapkan Selamat Maju Jaya, dan jika PUAN memilih yang HAK saya ucapakan Syukurlah Kepada Allah.

    Pejuang HAK akan sentiasa berjuang sehingga nafas yang akhir, hatta jika saya gagal menenggelamkan yang BATIL, Insya Allah, anak saya akan terus memperjuangkannya sampai tenggelam lumat Silat Cekak Palsu ini.

    ReplyDelete
  51. Nape...bengap sangat mahkamah dah jatuh hukum...terima aje..TAK LAYAAK JADI GURU KAMI..LAYAK JD GURU CABUL AJE..AADA FAHAM

    ReplyDelete
  52. hampeh...puak AKADEMi buat strategi melengahkan masa & manipulasi keadaan..mmg keji!!

    sanggup bubarkan cawangan sebab tak ikut telunjuk depa...keji..kalau betul bertanggungjawab..patutnya dari dulu lagi buat EGM seperti yg cawangan TUNTUT!!

    keji..memang keji!!!

    skrg ni dok lengahkan masa sambil susun balik bilangan ahli secara keji..dari kalangan belia yg betul bendul..

    mcm ni kononnya bersifat pejuang lagi PANGLIMA??

    penuh muslihat yg keji!! itulah sifat AKADEMi..

    enche' amin..apa cerr skrg ni?? puak AKADEMi main keji plak..jijik lagi tu..apa mcm??

    ~NT~

    ReplyDelete
  53. sudahla akademi...tadak te**...dari dulu tak berani buat EGM..bacul lagi penakut...tapi perasan diri tu bijaksana!!

    ReplyDelete
  54. On the morning of 8 August 2009, a new record was set in Beijing, China, for the largest martial-arts display, with 33,996 participants – smashing the previous record of 30,648.

    The event took place outside the famous Bird’s Nest, the national Sports Stadium. It was held for the first national Fitness Day in China and also marked the first anniversary of the 2008 Olympic Games. The participants who took part so enthusiastically in the martial-arts display were from all walks of life and had been training for several months to perform the simplified 24-posture Taiji, or martial-arts shadow boxing. The performance was both very neat and beautiful.

    Guinness World Records™ adjudicator Angela Wu officiated at the event and afterwards presented a GWR certificate to Mr Liu Jingmin, the vice mayor of Beijing.

    http://community.guinnessworldrecords.com/_Largest-Martial-Arts-Display/blog/508433/7691.html

    ReplyDelete
  55. tahun ni kat mana pulak pertandingan wajadiri 2011????

    ReplyDelete
  56. bagaimana nak bezakan hak dan batil dlm kes perpecahan kita ini????

    ReplyDelete
  57. toksah dilayan soalan2 yg samar drpd Anon 11:24am & 11:26am

    ~KK, Sabah~

    ReplyDelete
  58. Ntah, sekarang kita tengah menunggu adakah Silat Cekak Masman sanggup utk menerima cabaran ini. Tibe2 taye soalan lain lak... hmm, kalu jwp exam nie, sah dh dpt TELUR AYAM sbb lari tajuk...

    ~Nur, Shah Alam~

    ReplyDelete
  59. wajadiri kat UTP Tronoh perak....so meh ramai2 serang UTP...

    ReplyDelete
  60. Ada pihak tertentu menyarankan aku supaya menyahut cabaran debat oleh puak MRH.

    Siapa aku untuk menyahut cabaran itu? Aku bukan ada jawatan dalam PSSCUHM. PSSCUHM juga tidak melantik aku menjadi wakilnya. Aku tidak mahulah menjadi seperti hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Buat malu emak bapak aku saja. Aku memang tidak layak pun. Kalau diberikan peluang pun aku akan tolak sebab ramai lagi yang berwibawa ada dalam PSSCUHM. Aku tetap berpijak di bumi yang nyata.

    Begitu juga dengan individu itu. Siapa dia untuk diajak berdebat? Dia telah buka blog dan berikan pandangan-pandangan dia. Dan aku juga telah berikan pandangan-pandangan aku dalam blog ini. Jadi ahli-ahli dan pengunjung-pengunjung lain boleh baca hujah-hujah kedua-belah pihak. Apa ada masalah? Blog aku pun sudah hampir masuk dua tahun. Blog dia hanya wujud beberapa bulan yang lalu sahaja.

    Pada aku, cabaran ini adalah satu gimik murahan sahaja untuk mengelak realiti-realiti yang sebenar.

    Apakah realiti-realiti sebenar?

    a. Individu itu termasuk semua puak MRH telah dipecat daripada PSSCUHM.
    b. Cawangan-cawangan yang mengikut puak MRH semuanya telah dibubarkan oleh MMK, PSSCUHM.
    c. Keputusan-keputusan oleh Yang Arif Hakim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bersabit kes-kes sivil yang melibatkan PSSCUHM semuanya memenangkan PSSCUHM.
    d. Omar dan MRH telah berhutang kepada PSSCUHM kerana telah kalah dalam kes-kes sivil tersebut.

    Bila aku melihat kembali isu-isu dan hujah-hujah yang aku berikan didalam blog ini ternyata tiada penyelesaian sebab para penyokong MRH tetap akan menyokong beliau dalam apa keadaan sekali pun hingga sanggup menipu di dalam dan luar mahkamah.

    Jadi apa gunanya untuk berdebat?

    MRH telah ada para pengikut setianya jadi buatlah apa yang difikirkan baik bagi mereka. Tiada siapa pun yang akan mengganggu.

    Perpecahan telah pun berlaku sejak krisis ini bermula pada bulan Mac 2006. Puncanya adalah disebabkan perbuatan yang dilakukan oleh MRH. Jika perbuatan itu tidak dilakukan tidaklah berlaku perpecahan ini.

    Bagi ahli-ahli silat, bacalah, telitilah dan hayatilah garis panduan silat yang disediakan oleh Jakim itu.

    Jika kamu yakin dengan apa yang kamu pilih, teruskanlah sebab masing-masing nanti ada kubur untuk dijaga.

    Apa jua yang telah berlaku dalam SCH ini adalah kehendakNya.



    *inilah jawapan si gugat..nak takut dan mengelak buat apa..berani kerana benar..dan jika diserang tidak perlu mengelak tetapi menepis..
    tapi sekarang lihatlah betapa baculnya pendirian mereka..

    ReplyDelete
  61. gugat mmg bacul lagi keji strategi..busuk hati!

    ReplyDelete
  62. gugat pun cakap sorang diri,x bagi org komen.
    jgn tuduh orang terus beri hukuman maksima.
    bagi peluang bela diri.

    kata ada bukti kukuh,saksi. apa la takut sangat.

    bukan nak try pun, keselamatan jangan la risau.

    nak try pun boleh,ambil permit.ramai calon-calon akan offer.

    daripada susunan ayat kita kenal siapa gugat, bukan berani pun.lama kenal...otai

    king kong

    ReplyDelete
  63. jgn kita latah sama terkinja ikut rentak gugat keji tu..sampai skrg pon depa mengelak sakan..manipulasi keadaan..'Guru Boneka' ajar mcm tu agaknya??

    pernah ka sesapa dengar cerita almarhum ikut telunjuk murid?
    almarhum tegas! YM Tuan Guru yg HAK juga tegas!

    tapi Akademi tak sedar ke diri, bak kata Pengarah Pelajaran Negeri Perak!

    ReplyDelete
  64. Tahniah gugat dan puak akedemik..memahami.
    Cabaran murahan untuk dapatkan gimik...yang tak bertanggungjawab.

    Bagi ahli-ahli silat, bacalah, telitilah dan hayatilah garis panduan silat yang disediakan oleh Jakim itu.

    Jika kamu yakin dengan apa yang kamu pilih, teruskanlah sebab masing-masing nanti ada kubur untuk dijaga.

    Apa jua yang telah berlaku dalam SCH ini adalah kehendakNya.

    ReplyDelete
  65. GUGAT MEMANG KEJI & TERKUTUK. BUSUK HATI ESPECIALLY KEPADA TUAN SYEIKH HJ MD RADZI. SEKARANG DIA MAKIN TERUK SUDA PERANGAINYA.INSAFLAH GUGAT. TIDAK USAHLAH BERLINDUNG DI BALIK LALANG SEHELAI

    ReplyDelete
  66. GUGAT JUGA SEBENARNYA PENAKUT ITU SEBAB DIA BLOK KOMEN DI "BELOG" KEPUNYAANNYA. HEHE..GUGAT GUGAT BILA AGAKNYA NAK INSAFKAN SEGALA SALAH SILAP YG DILAKUKAN BERSAMA OTAI2 AKADEMI YG NTAH APA2 PERANGAINYA. UMUR SAHAJA TUA TETAPI....

    ReplyDelete
  67. BERIA-IA SI GUGAT NI KATA PUNCA MRH..NTAH APA2. SEDARLAH KO WAHAI SIGUGAT YG AMAT KEJI ~~PUNCANYA OTAI2 3A & LAIN2 OTAI YG LEBIH SUDU DRP KUAH..MALULAH SKET MUKA KORANG..NAMA SAHAJA TUA , TETAPI......

    ReplyDelete
  68. benar juga tu..si gugat nda ada apa modal lagi mau dijaja..main buyuk saja..pok silap saja..matang la kunun...

    gugat yg keji..perasan diri mulia..perasan diri amat matang..dia & otai2 lain saja yg suda taraf beliau2..yg mau disanjung dihormati..Guru yg Hak..nda ada erti..hanya sebab kunun nda ada lulusan setaraf...

    gugat..gugat keji..

    ReplyDelete
  69. Gugat ini perasan baguskan?? Kasihan betul..Dari tulisan gugat ini nampak betul yg dia seorang yg perasan dia adalah lebih pandai drp semua orang. Dia merasa bahawa pendapat dialah sebaik-baik pendapat. Sama jek macam Dr LOVE , sheikh amzar celup sumer..Gugat, aku nasihatkan ko, jgnlah ko berguru dgn buku, jgnlah ko menuduh tak tentu hala, janganlah ko asyik ingat ko betul, janganlah ko ingat ko pandai.Tetapi sebenarnya tidakkkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  70. Tahniah gugat dan puak akedemik..memahami.
    "tahniah puan gugut n puak akademik atas kbaculn masing2.."

    Cabaran murahan untuk dapatkan gimik...yang tak bertanggungjawab
    "cabaran murahan puan anon katakn..ish3..puan sbnr yer murahn,kate benar sgt,jom laa..buktikn k'pandai'an puan2 slame ini"ni bkn gimik dor,ni cabaran realiti,bkn cabaran gimik..aduhyaiii,,kata pandai,ni pun xphm2..kesiannn hampa..hampa mmg xbtanggungjawab,sila btanggungjawab dgn sgl tohmahan2 tu,buktikan pada yg hampa tu betui..trima la puan.."

    sudah2 la wahai puan anon sekalian..takut bilang takut..berani sila sahut..pigidahhh mabukkk...porrrdahhh...
    nakok hampas..
    kalu puan anon terasa benar,sila la sahut..sy akn hadir utk myaksikn 'kepandaian' puan2 anon sekali..

    ..fida..

    ReplyDelete
  71. Nape...bengap sangat mahkamah dah jatuh hukum...terima aje..TAK LAYAAK JADI GURU KAMI..LAYAK JD GURU CABUL AJE..AADA FAHAM

    January 4, 2011 9:32 AM

    jwpn..Ni mesti suku sakat kerajaan jamban!

    ReplyDelete
  72. depa takut tembelang depa akan pecah sbb live through ke anak2 murid yg depa tipu slama ni...so kantoi la nnt depa bohong kat anak2 murid tu...tu la strategi keji akedemi...takut akedmi kehilangan ahli dari menegakkan kebenaran...aku yakin sgt la pasni segala pembohongan akedemi slama ni terungkai maka akan beramai2 org2 diakedemi kuar...sbb xsanggup bergurukan BONEKA TUA...yg pepatah kata RUMAH KATA PERGI KUBUR KATA MARI...


    harimau malaya

    ReplyDelete
  73. ya betul tu ....

    ReplyDelete
  74. admin, kalau ada PERSETUJUAN . sila maklum cawangan secepat mungkin. cadangan cari dewan yg lebih besar.
    saya yakin caw.akan beramai-ramai pada tarikh KERAMAT tsbt.
    [berani kr benar,takut kr salah].

    bgm cdg rosario,1 jan,4.35

    rbw




    rbw

    rbw

    ReplyDelete
  75. Jangan gelabah...mcm orang takde hala tuju kehidupan..relax mcm gugat dan puak akedemik
    , tenang aje..berkat kebenaran.tak perlu gimik murahan yang digembur2 tuuuu...pilih aje maana yang lembu2 bodoh nie nak ikut..uuuu iiiii ada faham..perjuangan i perjuangan u..pilih aje.
    nak ikut guru cabul..penipu..dll..ikut lah

    ReplyDelete
  76. nyata mainan strategi puak akademi..berlagak tenang..tapi kata2 penuh tusukan & tikaman keji!!

    bagi akademi..sifat berani tak perlu..yg penting lagak macho & manipulasi undang2..lebih mudah utk dihormati & pancing belia luar sana khususnya student ipt!!

    reverse psychology la kunun!!

    ReplyDelete
  77. ko lah lembu anon January 5, 2011 8.30AM..otai2 akademi penipu supa macam ko jugak!! malulah sket wat jahat kat blog Tuan Muda nih..belah lah.tak ada cabul. pompuan2 pemfitnah tu ko suka ikut ek?? skang sape lembu?? ko khann??

    ReplyDelete
  78. Jangan gelabah...mcm orang takde hala tuju kehidupan..relax mcm gugat dan puak akedemik
    , tenang aje..berkat kebenaran.tak perlu gimik murahan yang digembur2 tuuuu...pilih aje maana yang lembu2 bodoh nie nak ikut..uuuu iiiii ada faham..perjuangan i perjuangan u..pilih aje.
    nak ikut guru cabul..penipu..dll..ikut lah..

    "jangan gelabah??wahhh..puak2 laknat dah mula gelabah..tu la hampa,dok kata benda2 fitnah..gugat dan puak akedemik dah gelabah dah..tuuu diaaa sedikit demi sedikit ke'pandai'an fitnah hampa dok jaja dok kata xmasuk akai dah tbongkar..kata 'pandai'..tu la dok ikut akai hampa yg xberapa nak cerdik nmgaku pandai..pigiiidah mabukkkk...kepala runsing,jiwa kacau,hati busuk,mulut busuk..
    perangai cam YAHUD*..patut la org dok kata kat malaysia pun ade YAHUD*..ade golongan ni..susah nak cam..sbb YAHUD* yg btopengkan melayu..sifat YAHUD* bersarang di jiwa yg kusut..perampas hak yg bkn hak dia..mgaku hak dia..laknat tul la hampa ni..dok ikut fahaman YAHUD* tu buat apa?awat hampa jd camni??tu laaa dok ikut kata hati yg busuk,ikut rase yg konon2 yer 'pndai'..umuq jer lbh tp booodoohhh lbh dr umur..

    ..fida..

    ReplyDelete
  79. Anonymous said...
    "Jangan gelabah...mcm orang takde hala tuju kehidupan..relax mcm gugat dan puak akedemik"

    Jawapan:

    Mempertahankan kebenaran dan memperjuangkan yang hak bukannya menggelabah dan x ade hala tuju puan... Kadang2 kan bila orang yg tengah menggelabah la akan buat2 relex macam gugat dan puak akademi untuk menutup segala kemungkaran yg dah dilakukan.

    "tenang aje..berkat kebenaran.tak perlu gimik murahan yang digembur2 tuuuu...pilih aje maana yang lembu2 bodoh nie nak ikut..uuuu iiiii ada faham..perjuangan i perjuangan u..pilih aje.
    nak ikut guru cabul..penipu..dll..ikut lah"

    Jawapan:

    Puak Akademik menganggap pelawaan untuk berdebat adalah satu gimik murahan kerana mereka menyamakan dengan diri mereka yg suka buat gimik sembang gebang..cakap pung pang pung pang buat nya x dak.. Tetapi kami bercakap dan kami akan buktikan dengan perbuatan dan hanya menunggu jawapan dari pihak akademi sahaja untuk berkata YA atau TIDAK! Berdebat untuk mempertahankan hak dan kebenaran bukannya gimik murahan...

    P/s susah kalau orang perasan dia lembu pandai.. hakikatnya depa masih lagi lembu :D

    ReplyDelete
  80. kerajaan jamban memang begitu!!

    ReplyDelete
  81. bayangkan kalau dari zaman ustaz lagi sudah maju dgn internet...blog...hphone..sms..mms...fb..twitter...

    apa depa buat kat ustaz agaknya bila jadi kes pompuan bogel dgn ustaz tu...???

    ganaz tul puak akademi ni...ishh..ishh...

    ReplyDelete
  82. dorang mmg ganaz tapi tak kena tempat!

    ReplyDelete
  83. alah..dorg ttp dgn sifat PEMFITNAH serta sikap PENAKUT+BACUL..

    kate korang benar sgt puak AGUNDI oi..BUKTIKAN kebenaran yg korang canangkan tu..

    common la puak AGUNDI..silat cekak klu dicabar xkan nak mengundur@mengalah..tp klu JOE & CEO ajar cmtu..xdapek nk nolong..smpan la teloq dlm peti besi..

    hahaha..amacam? AD BRAN? ^,^

    Izuddin

    ReplyDelete
  84. hidup cekak pusaka...!!!

    ReplyDelete
  85. tuan amin..
    saya ingin bertanya.. adakah almarhum ustaz hanafi mempunyai anak angkat??? bahaya nie kalau ader orang mengaku...
    sekadar inginkan pengesahan tuan amin..
    terima kasih..

    ReplyDelete
  86. Nape...bengap sangat mahkamah dah jatuh hukum...terima aje..TAK LAYAAK JADI GURU KAMI..LAYAK JD GURU CABUL AJE..AADA FAHAM

    January 4, 2011 9:32 AM

    jwpn..Ni mesti suku sakat kerajaan jamban!

    jwpn..ni mmg suku sakat sijamban tu la,yg anak si cacat tu la...

    ReplyDelete
  87. http://gugat-gugat.blogspot.com/2011/01/cabaran-debat-satu-gimik-murahan-sahaja.html

    gimik murahan? wahai puak2 akademi. sahutlah kalau berani. teruskan komen dan post2 baru kat blog kalau penakut dan salah. cabul cabul cabul je la yg keluar dr mulut korg. tak ada bukti sudah diam2 je.

    dulu kami kalah, kata mcm2. akurlah hukuman mahkamah, dah kalah tuh buat cara kalah, bla bla bla.

    skrg kes dah prima facie, korg gelabah mcm ape? lg nak dibangkitkan 'kejayaan' kamu yg dahulu? yg batil tidak akan kekal lama. ingat tu.

    kamu nak kata guru kami cabul, sbb puak akademi ckp mcm tu. bagus sgt la bergurukan dgn org yg memburuk2 kan org lain. elok sangat la perangai nanti jadinya.

    dah dapat PSSCUHM kan? itu yg kamu nak kan? dah g maen jauh2. g menyalak jauh2. pasang lah angan2 nak dapat kaler kuning. sbb mana tau, korg akan dapat. kan 'demokrasi terpimpin' diamalkan di akademi?

    eh jap, bukak jugak ye gugat blog tuan amin ni? KALAU TAK SILAP KATANYA TAKKAN JEJAK KAT BLOG HINA NI?
    SIAPA YG HINA SEKARANG?

    -Afiq Abd Rahman-

    ReplyDelete
  88. Anonymous,

    tuan amin..
    saya ingin bertanya.. adakah almarhum ustaz hanafi mempunyai anak angkat??? bahaya nie kalau ader orang mengaku...
    sekadar inginkan pengesahan tuan amin..
    terima kasih..

    Jawaban:-

    Sepengetahuan saya tidak ada secara rasminya. Antara yang pernah disebut sebagai anak angkat beliau adalah Encik Abd Ghani Bin Bustami (Wak Ang). Itulah didalam pengetahuan saya.

    ReplyDelete
  89. kenapa bodohnya mcm lembu,mahkamah dah kuar keputusan ttg tuuu..tak payah buat gimik murahan

    ReplyDelete
  90. eh jap, bukak jugak ye gugat blog tuan amin ni? KALAU TAK SILAP KATANYA TAKKAN JEJAK KAT BLOG HINA NI?
    SIAPA YG HINA SEKARANG?

    -Afiq Abd Rahman-

    jawap: si gugat munafik mmg gitu..

    ReplyDelete
  91. Nape...bengap sangat mahkamah dah jatuh hukum...terima aje..TAK LAYAAK JADI GURU KAMI..LAYAK JD GURU CABUL AJE..AADA FAHAM

    January 4, 2011 9:32 AM

    Ada lagi, hok benok mana duk ulang hok ngarut2....BENGGONG TU MO..... jumpa hok lagunih boleh pahala kalu bue make nipah....bia betul sikit kepala hotok tu.... tok leh mikir teh, ada akal ko dok........ Mahkamah jatuh hukum gapo.....beringat sikit...jaga2....
    Hok nyata hok mun nyo Cekak Hanafi Sdn. Bhd.
    Pastu ayok CABUL2 tu sapa hok kena cabulnya, mek mun ko, dok gege apa sini klu mek mun gak.... ngor teh..... tak sabit langsung, nok bodo ko ore hok x tahu....eeee geramnya aku....

    Maaf le Tuan Amin, lepas geram skit....klu lepas geram kena kecek kelate, baru kick....

    Ttg debat ni, mmg diaorang x berani la....
    kalau setaro gugat ko Master Joe ko nak masuk debat, nyo suko kokre, jadi lawak laaa.....
    modal diaorang pun x dok nak kecek guano....
    campur pulak nga sifat pnakut, habis laaa...

    Klu dok pikir2, gapo hok tua2 dlm akademi tu blaja dgn Ustaz Hanafi... kata rapat dgn ustaz tapi x sei ubah perangai jahat, hati busuk hok sedia ada... pah kubur dok bawak perangai tu...
    bila nak sedar.... tamak, gila kuasa, gila harta, perasan hebat aiii pening aku tlg mikir....cuma bleh buat pengajaran dan jadikan sempadan......


    Awi KB

    ReplyDelete
  92. Anonymous,

    Dakwaan:-
    kenapa bodohnya mcm lembu,mahkamah dah kuar keputusan ttg tuuu..tak payah buat gimik murahan

    Komen:-
    Mahkamah telah keluarkan keputusan MEMBEBASKAN dan MELEPASKAN YM Sheikh Radzi daripada segala fitnah. Tentang Siasatan Dalaman PSSCUHM, mahkamah belum memberikan keputusannya. Apalah salahnya jika ahli-ahli sendiri hendak menilai KEBENARAN dan KEBATILAN.

    Ini bukan GIMMICK PUAN. Tawaran ini adalah SEBENAR TAWARAN untuk mencari KEBENARAN dan menangkis KEBATILAN.

    ReplyDelete
  93. betul, ulang benda sama.mahkamah dah jatuh hukum dah jatuh hukum....hukum gapa.mengapa x masuk dlm cekak hanafi. com keputusan mahkamah membebaskan dan melepaskan ym tn sheikh radzi. dlm FB pun tak umum, dok bagi tahu HARI TENAGA PENGAJAR PAKAI T SHIRT LATIHAN,SELUAR SUKAN. nampak sangat isi dah tiada, kulit pun bertukar.

    tak dak arah demo tu dok k lumpur.
    gugat ko sapo kalu dok klate lamo
    dah kena penampar.ada la tanda tuu bekas mana mana.org tua pesan kalu tak tinggal bekas jgn baloh.
    KL kita gi.

    hormat tn sheikh dok k lumpur.
    tak tahan ajak g sebuah kereta,sebuah bas pakat nak gi.

    panas cuping telinga weh,dok balah dlm komputer
    nak tengok org x leh.balah bodo ni,kalu gemullah
    ni ada, marah ni. balah gapa dlm komputer. baik main
    games dlm komputer.boleh keluar api lg.

    sedap jumpa seorang sama seorang jugak

    maaf tuan blog, tak leh nak akk ni, pelepas angin sikit.


    sain awi

    ReplyDelete
  94. boleh saya tahu siapa yg bersama2 ustaz hanafi dahulu semasa ingin mengembangkan silat cekak ini keseluruh negara....?????

    cabaran utk brdebat utk menegakkan batil n hak ini...

    bukan ke molek kiranya tukar kepada....
    USTAZ HANAFI YG SAYA KENALI???
    so xdelah nnti memekak kat dewan tu nnti...

    peace ^_^

    ReplyDelete
  95. Kami sahut Cabarn murahan Tuuuu..hantar surat dulu yee

    ReplyDelete
  96. berlagak betul budak2 akademi ini!! ye larr guru master joe boneka kpd 3A!!! Insaflah..& Taubat

    ReplyDelete
  97. Hantar surat...cabaran tu..kami sahut...cabaran tuuuu....nak hairan apa dengan gimik murahan..dipersilakan

    ReplyDelete
  98. laju sungguh puak2 otai akademi ni reply! suka tul duk kat blog Tuan Muda nih...hahahaha...entah2 gugat & kerabatnya yg reply

    ReplyDelete
  99. haaa...
    macam tu laa...
    baru boleh naik ke tahap ANAK SEPARUH JANTAN...
    belum tahap anak jantan lagi..

    ntah boyan mana lah dengan nama kita x tahu..
    pasal tu la x dapat nak digelarkan sepenuhnya ANAK JANTAN..


    -Firdaus MRH @ HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  100. Cabaran tu....kami sahut...,mana surat cabaran bile nak hantar..jangan setakat tulis saje..attached sekali ..nak tgk jantan ke betina...setakat anak murid harimau belantara pondan (GURU CABUL) TU..satu jari tunjuk pada kami,empat jari pada lembu-lembu bodoh..yang dibwh GURU CABUL...HANTAR CEPAT SURAT cabaran TUU..TAK SABAR..NAK TGK MUKA guru CABUL yang dalam DILEMA...

    ReplyDelete
  101. hahahaha...lawak gila...dlm blog boleh la sembang gebang....nama pn takut nk letak nk sembang gebang mcm anak jantan...apa takut kena cari ke nnt??kalau nama pn takut nk letak,aku bg ko gelaran anak lembu je la...xsesuai bg gelaran ank jantan..aku peduli apa ko otai ke sakai ke apa ke skali Guru aku dhina,aku xleh duk diam..Tuan Amin dlm proses hantar surat..kita tggu je nnt dihari kejadian bapa kerat lembu2 tua yg dtg...tmsuk la lembu2 akedemi xda nama kat atas yg komen mcm berani tp sbenarnya xda teloq..

    shahrain melaka

    ReplyDelete
  102. sekali lagi diulang ya..
    HARIMAU SYEIKH RADHI adalah JANTAN...

    dan apabila Harimau Jantan akan bertindak dan berkelaku seperti JANTAN...

    hanya tunggu masa saja..


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  103. Cabaran tu....kami sahut...,mana surat cabaran bile nak hantar..jangan setakat tulis saje..attached sekali ..nak tgk jantan ke betina...setakat anak murid harimau belantara pondan (GURU CABUL) TU..satu jari tunjuk pada kami,empat jari pada lembu-lembu bodoh..yang dibwh GURU CABUL...HANTAR CEPAT SURAT cabaran TUU..TAK SABAR..NAK TGK MUKA guru CABUL yang dalam DILEMA...

    January 6, 2011 10:39 PM

    JWB : NILAH DIKATAKAN ALTANDASI AL AKADEMI DLM DILEMA.TAK KUASA & TAK HINGIN NAK TENGOK DAHI HITAM ALBUANGA YG PENTIPUUUU!!!BUAT SEMAK MATA AJE MELIHAT DEPA2 NI..

    ReplyDelete
  104. alhamdullilah.... nampak mcm ada respon tu.nampak gaya jadi la tuu.
    jgn pulak yg x berkenaan setuju,yg berkenaan
    x nak pulak.

    mcm mana pun nk tengok majlis tu jadi.mungkin
    di mpaj esok jadi perbincangan hangat.

    king kong

    ReplyDelete
  105. org bodoh je tolak pelawaan tuan Amin ni...dah la smua disponsor...siap makn free lg, lg mau bising...bodoh tol...kalau rasa dahi calit dgn al jatuhijamban tu betul sgt...trima je la cabaran 2...jgn lupa bwk Guru Agundi skali,tp jgn dh tiba masanya wat2 sakit plak...mmg patut kena sunatkan je lg skali...bg lembu makan...tu pn kalau lembu nk mkn la...xsabar aku nk tgk pemfitnah ni berbicara...kalau dah keturunan suka makan hak org mmg sluruh keturunan akan ikut sama...makan benda haram....lu pk la sendiri beb wahai keluarga albuangan aljatuhitandasi..

    harima malaya

    ReplyDelete
  106. Anonymous said...
    sekali lagi diulang ya..
    HARIMAU SYEIKH RADHI adalah JANTAN...

    dan apabila Harimau Jantan akan bertindak dan berkelaku seperti JANTAN...

    hanya tunggu masa saja..


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    la..binatang rupenye anak mat kodi la..igtkan manusia..Allah ciptakan manusia tu sebaik2 kejadian nk gak jd jantan, mcm binatang..kesian..akal letak kat lutut..

    ReplyDelete
  107. WOII PENGECUT DI ATAS, KO NI SAPE ARR? TAK ABIS2 KURANG AJAR & MEREPEK TAK TENTU HALA~GI LAH DAMPING AGUNDI PUNYA GURU YG JLN TERKIPAS2 PADANG KE ATAS..NUNNNN @ PEGI KPD KUARGA ALTANDASI ALBUANGA HITAMI. ASYIK MENYIBUK ~SAWAN

    ReplyDelete
  108. la..binatang rupenye anak mat kodi la..igtkan manusia..Allah ciptakan manusia tu sebaik2 kejadian nk gak jd jantan, mcm binatang..kesian..akal letak kat lutut..
    January 7, 2011 7:41 PM

    jwp: memang Firdaus MRH itu sebaik-baik kejadian & berani pula~ tetapi yg tak baik & akal di kepala lutut ialah engkau..TUNGAU..PENGECUT!! nyahh kau dari sini!
    berambussssssss

    ReplyDelete
  109. Anonymous said...
    la..binatang rupenye anak mat kodi la..igtkan manusia..Allah ciptakan manusia tu sebaik2 kejadian nk gak jd jantan, mcm binatang..kesian..akal letak kat lutut..

    Jawapan...

    Mengikut sejarah, Hamzah Bin Abdul Mutthalib terkenal dengan gelaran Singa Allah.. adakah beliau seekor singa..? sudah tentu bukan...
    Khalid al-Walid di gelar sebagai Saifullah (pedang Allah) dan adakah beliau juga sebilah pedang... sudah tentu juga bukan..
    Abu Hurairah (Bapa Kucing) diberikan kepada Abdul Rahman Bin Saq...
    Semua gelaran di atas bukan bertujuan menghina tetapi menunjukkan rapatnya hubungan Rasulullah SAW dengan mereka...
    Jadi dalam konteks ini... Tidak salah rasanya jikalau Tuan Firdaus MRH menggunakan gelaran HARIMAU SYEIKH RADHI atas sebab rapat nya hubungan mereka Ayah dan Anak malah hubungan GURU dan MURID...
    Jgn la puan terlalu nak Direct Translation pulak tanpa berfikir, tu yg puan senang kena tipu ngan puak akademi dan dapat lah gelaran puan Lembu Akademi.. :)

    ReplyDelete
  110. ***{bayangkan kalau dari zaman ustaz lagi sudah maju dgn internet...blog...hphone..sms.. mms... fb.. twitter...

    apa depa buat kat ustaz agaknya bila jadi kes pompuan bogel dgn ustaz tu...???

    ganaz tul puak akademi ni...ishh..ishh...
    January 5, 2011 11:54 AM}

    Komen;

    Chief puak akademi ni pun sebahagian dari kumpulan mastermind berkomplot buat fitnah utk rampas SC sejak zaman almarhum masih hidup. So bila pelakon utama dah kantoi, depa2 ni dok diam2 buat2 setia terus ikuti Ustaz sambil cari masa & ketika lebih sesuai utk teruskan hasrat rampas CH...sbb tu dlm sejarah SC xpernah disebut oleh almarhum/ keluarga, bab orang2 lama dari kelas awal KL(kecuali Pak Hj Din/Cikgu Rauhi yg tetap pertahankan Tuan Sheikh Guru Pewaris)secara terbuka mempertahan kan almarhum ustaz dari kejadian FITNAH berkenaan, malah dah terbukti perbuatan puak ni yg brpecah 2 rampas dan selewengkan hak pusaka almarhum, kononnya masing2 lebih layak dari Guru Pewaris utk teruskan perjuangan almarhum iaitu:
    a. PSSCM (Pak Ak & Dato Saitu Maideen a/l
    Katarasu serta pengikut2nya).
    b. PSSCHUM (Buang Famili, Dato Nasir, Master
    Joe Guru Boneka serta pengikut2nya).
    c. Adik-beradik Azmi & Ridwan Long yg secara
    terbuka keluar dari SC semasa almarhum masih
    hidup dan tubuhkan SILAT KALIMAH.

    Apa pun, Sejarah pengkianatan golongan munafik SC, penderhakaan serta rampaskuasa spt diatas telah tercatat..utk pengajaran dan ikhtibar anak-cicit generasi akan datang.

    Mat Jawa

    ReplyDelete
  111. Apa beza Long Brothers dengan Buang Brothers? Mari jawab teka-teki ini.

    ReplyDelete
  112. dua2 pengkianat.....

    ReplyDelete
  113. itu persamaan,bukan perbezaan..

    ReplyDelete
  114. bezanya long brother wat silat kalimah tp buang family bodoh xtau malu guna pakai silat org wat mcm silat tu keturunan dia punya....tu boleh dikategorikan sbg pencuri la bih kurg...cuba la wat silat sendiri...silat pakai buang ke, silat jatuh jamban ke...ni x, cap silat org dia pnya...siap wat company lg tuh...dasar keturunan pencuri agaknya buang family ni...kan buang kan..

    ReplyDelete
  115. xpa2 aku yakin , puak duhaka ni susah nak mani nanti....jd la mcm pak akk,...

    ReplyDelete
  116. Aku rasa Long Brother lagi berani sbb siap pi serang ustaz, tapi Buang Brother ni pengecut aka BACUL.......cakap aje lebih, perasan bagusss, teloq 'walaq'(x dak teloq)....

    Awi KB

    ReplyDelete
  117. Aku setuju dgn Awi KB.Long Brothers lagi berani sebab serang ustaz terang2an,JANTAN.Buang Brothers tak berani.serang pakai internet,perlembagaan persatuan yg boleh dimanipulasi dll.sembunyi belakang FITNAH BETINA.

    ReplyDelete
  118. nape..pendek akal nie..semua nya nie tak bestlah..kurang pandai...mcm lembu-lembu aje..
    pendapat idea kurang bernas

    ReplyDelete
  119. apa kata setelah selesai sesi debat...diadakan sesi try diantara pembahas yg terlibat atau sesiapa saja yg berminat.

    razlan

    ReplyDelete
  120. Ribuan Pendukong Hakiki dh standby utk sessi try..tanpa syarat, no registration, no limit

    ReplyDelete
  121. klu anak jadi binatang..bapak nya jadi apa....kekkekekke

    ReplyDelete
  122. tidak ada masalaahhhh......
    nak try dengan Guru Utama Silat Cekak Haji Amruddin pun tidak ada masalah...!

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  123. tidak ada masalaahhhh......
    nak try dengan Guru Utama Silat Cekak Haji Amruddin pun tidak ada masalah...!

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    [bila kau nak datang rumah die?]

    ReplyDelete
  124. [Anonymous said...
    bila kau nak datang rumah die?]
    January 13, 2011 12:50 AM]

    ===> Barua anak sape pulak nie???

    ReplyDelete
  125. bodoh apa si barua ni..igt ktorg bodoh mcm ko?nnt klu dtg umah.kelam kabut lak dgn pki towel,pastu g kontek jiran2 semua...dah ckp..klu brani meh sini set masa...jgn jadi bodoh bangang lah...ini lahanamanya anjing salak bukit..ckp dkt blog bkn men lg...bila mntk tulis nama,no tipon...bkn men kketaq lg pale lutu..malulah wei..klu dah anjing tu,jgn cuba cabar rimau...mmg kena baham nnt....

    ~menyampah dgn si anon bacul~

    ReplyDelete
  126. nak try..anak harimau bodoh tuuu....perut dah kempis ke....dtg ramai yang berhajat..hidung kembang kempis ada hajat nak berlagak...ego tak abis2..datang..bagitau..lepas sesi debat nanti..tunggu atas pentas ..FAHAM BODOH ..klu ada teloq..ramai nak try dengan gemuk pendek tuu...

    ReplyDelete
  127. puan anon January 13, 2011 8:28 AM..

    wahhh puan anon,'hebat' yer kamu bsuara dsini..kamu msti org yg 'hebat'..akhir yer puan terima cabaran tu..syukur..sy harap puan anon ade sama2 dhari kjadian nnti..ade 'jodoh',kite btemu dsane ok..jgn stakat dok bisa kat sini sj yer puan..tp sblm tu,sy hrp sgt puan pi bbincang gan ,guru2 persatuan..jgn lupe trutama yer YM Agundi bilakah tarikh yg sesuai utk sahut cabaran tsebut..puan nak try gan sapa?gan cik Firdaus MRH?bg sy ,bkn 1 masalah utk cik firdaus MRH terima cabaran try puan..buleh jer..insyaALLAH..btemu la kita nnti yer..tp ape yg pntg skrg,puan bncg la gan puak2 puan2 agar dtetapkn tarikh..jgn dok stakat pandai bbisa disini sj wookeh..smg 'ketemuan' nnti..mudah2an..
    buleh sy tahu gerangan puan yg 'hebat' ini..tlg laa..kurang2 letak lah nama puan..

    ..fida..

    ReplyDelete
  128. [Anonymous said...
    nak try....klu ada teloq..ramai nak try dengan gemuk pendek tuu...
    January 13, 2011 8:28 AM]

    ### Kalu Puan Anon & Geng yg berhajat betoi2 ada brani, sila declare nama, no. KP, alamat dan butir2 waris terdekat - prepare gentlement agreement risiko masing2 tanggung sendiri

    ReplyDelete
  129. [Anonymous said...
    bila kau nak datang rumah die?]
    January 13, 2011 12:50 AM]

    ===> Barua anak sape pulak nie???

    [rumah ramli bleh datang. xkn rumah marwi xle datang kooooooooott... bacul ka.....]

    ReplyDelete
  130. ish3...tgk lah mereka di Akademi Agundi..semua boleh nilai tahap keberanian mereka..penulisan dekat blog ni, klu dibaca penuh dgn semangat kobar2..tp hjgnya xde name diletakkan..mcm mn nk jmpe atas stage nti?..

    klu btul nk mencabar, letak la nama sendri..tu br betul BERANI..ni ckp meletup2..tp xtau sp yg tulis..kalau berani mencabar, berani la tunjukkan & kenalkan diri.. ^,^

    Izuddin

    ReplyDelete
  131. he he Anon2 xkan brani kenalkan diri tp dh mula nmpak mainan catur depa nk buat Joe Marwi terkangkang...ada alasan baik utk lantik Guru Fantasia baru. Dh ko lantik die ko jage lerr dia elok2, awat Joe Marwi tu lempab sgt ke xdpt capai prestasi Guru berkarisma?

    Sha

    ReplyDelete
  132. he he Anon2 xkan brani kenalkan diri tp dh mula nmpak mainan catur depa nk buat Joe Marwi terkangkang...ada alasan baik utk lantik Guru Fantasia baru. Dh ko lantik die ko jage lerr dia elok2, awat Joe Marwi tu lempab sgt ke xdpt capai prestasi Guru berkarisma?

    Sha

    [cuba la kalau boleh]

    ReplyDelete
  133. Salam,
    Tuan/Puan don't waste ur time layan Anon2 bacul ni. Cabaran 1 Tuan Amin pun depa xbrani sahut...issshh bunyi anjing2 menyalak bukit. kinggg! kinng! konnngggg

    Zali AG

    ReplyDelete
  134. BOLEH..
    tiada masalaaahhh....
    bagitau Guru Utama Silat Cekak Haji Amruddin Malaysia untuk kita sama2 set tempat,hari,dan masa..
    tiada masalahh...
    itupun kalau ada baki telor lagi sebelah la..

    kah kah kah

    kalau ada sebarang pertanyaan,pindaan,atau lain2 boleh hubungi saya Firdaus MRH.
    012-9064271


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  135. PENGUMUMAN KHAS:

    3 AM DAN KETURUNANNYA

    DAYUS & BACUL

    ReplyDelete
  136. Semoga keturunan Buang dan pengikut serta keturunan masing2 susah menderita hati tak tenteram di dunia dan akhirat kerana pengkhiatannya terhadap seorang special dlm special. .
    Org yg hebat pasti dugaannya pon hebat2 ..

    Tidak lain tidak bkn celakalah semua penghianat2 . Curi nama pak org, prstn org dok claim diri sndr punya.. Bapak hang !!

    : Jeffrey USJ

    ReplyDelete
  137. lagi best klu tengok Guru cabul try..dengan EN marwi..berani ke...pasti takde telor Guru cabul..klu berani hantar surat...pondan tuuu...tanya pada al-qodi ada teluq ke..klu ada teluq...try lah anytime..

    ReplyDelete
  138. Anon Telor,

    Komen:

    lagi best klu tengok Guru cabul try..dengan EN marwi..berani ke...pasti takde telor Guru cabul..klu berani hantar surat...pondan tuuu...tanya pada al-qodi ada teluq ke..klu ada teluq...try lah anytime..

    Jawapan:

    Apalah bestnya jadi telor Marwi, sedangkan diri sendiri terhantuk. Akhirnya berbulu menahan marah hantukkan pemilik telor yang anytime, anyplace dan anyhole hendak melakukan hantukkan (sejarah silam Marwi selaku penzina)..!!! keh..keh..keh....

    Telor Masin,
    WP Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  139. Ngahahahahhaa,,, yeah marwi selaku penzina..
    Sejarah guru mereka dahsyat nooo.. HAHAHAHA..
    Diri sndr tak btl, bkn hak, mandat takdak ada hati nak bimbing org? bimbing binatang mcm depa akademi ni marwi layak betoi laa nooo.. HAHAHHAA!!!
    Sejarah"" Belah sana dok menderhaka tu mana berani dgn Tuan Syeikh kita, takpe, ckp je tak guna kita tgk nnt ..

    : Jeffrey USJ

    ReplyDelete
  140. belum cuba belum tau...minta guru cabul htr suraat cabaran...jgn reka alasan apa-apa yee...klu ada teloq

    ReplyDelete
  141. ni bodoh macaam lembu..ingat seseorang yang tak ok dulu..boleh jadi ok.Tapi susaah nya..klu ok kemudian jadi tak ok..Ingat lembu2 semua..manusia boleh berubah..silap2 yang jadi ok sekarang lebih bagus daripada Guru Cabul yang tak ok sekarang...tak caya..gi belajar lagi jgn dgn guru fasik..guru cabul

    ReplyDelete
  142. amrudin.. dulu pun x ok.. skrg pun tak ok... sifat munafik xpenah hilang.. ke mana kah kumbang taik nak pegi selain ke taik..

    ReplyDelete
  143. MI said...

    PENGUMUMAN KHAS:

    3 AM DAN KETURUNANNYA

    DAYUS & BACUL
    January 13, 2011 9:27 PM
    Anonymous said...

    Semoga keturunan Buang dan pengikut serta keturunan masing2 susah menderita hati tak tenteram di dunia dan akhirat kerana pengkhiatannya terhadap seorang special dlm special. .
    Org yg hebat pasti dugaannya pon hebat2 ..

    Tidak lain tidak bkn celakalah semua penghianat2 . Curi nama pak org, prstn org dok claim diri sndr punya.. Bapak hang !!

    : Jeffrey USJ

    Salam... Pergh... dahsyat btol korang 2 ni... siap mendoakan kecelakaan lagi.... bukankah lebih baik mendoakan mereka ke arah kebaikan...

    Nabi dulu di baling najis oleh seorang mak cik setiap kali melalui depan rumah mak cik itu. Kemudian pada suatu hari, mak cik tu tak ade.. Nabi pegi jenguk di rumah,tgk mak cik tu sakit... nabi siap pegi jage lagi mak cik tu... Kemudian mak cik itu terharu dan TANPA PAKSAAN mak cik itu memeluk agama Islam. Cubalah amek iktibar dari peristiwa ini.

    Walaupun tak sama pendapat, jangan la sampai ke tahap macam skarang ni. Kita sama2 muslim. Biar Allah yang menilai siapa yang munafik di akhirat kelak. Saya yakin krisis ini tidak akan selesai di dunia. Pihak mane pon menang, tidak akan selesai.Sama2 lah kita tunggu di akhirat..
    Biarlah masing2 bawak persatuan masing2 menuju ke jalan Allah.

    Salam...

    Aiman KL

    ReplyDelete
  144. Salam Aiman KL,

    Wah...bernas sungguh saudara berhujah...memang x disangkal bahawasanya Rasulullah tu manusia agung yg menjadi ikutan sepanjang zaman...

    Tp tahukah saudara bahawa Rasulullah juga pernah mendoakan kecelakaan kepada org lain?

    Imam Nawawi telah meletakkan satu tajuk dalam kitabnya al-Azkar:

    "BAB: HARUS BAGI SEORANG MANUSIA UNTUK MENDOAKAN KEBURUKAN KEPADA ORANG YANG MENZALIMI ORANG-ORANG ISLAM ATAU MENZALIMI DIRINYA SENDIRI."

    Syeikh Ibnu Allan as-Siddiqi (pengarang syarah bagi kitab Azkar) berkata di bawah tajuk ini:

    " Maksud harus yang disebut imam Nawawi adalah merangkumi sunat. Maksudnya ia tidak haram dan tidak makruh. Sekiranya doa kecelakaan kepada orang yang menzalimi manusia lain supaya terhindar dari kezalimannya maka hukumnya sunat. Sekiranya doa kecelakaan kepada orang yang menzalimi dirinya sendiri atau yang menyakitinya , sesungguhnya ini diharuskan untuk berdoa sebegini. Seeloknya dia maafkan dan melupakannya."

    Dalil pengharusan.

    Ini jelas melalui ayat al-Quran 148 surah an-Nisa mengikut tafsiran Ibnu Abbas:

    "ALLAH TIDAK SUKA SESEORANG MENDOAKAN KEBURUKAN KEPADA SESORANG YANG LAIN KECUALI ORANG YANG DIZALIMI. SESUNGGUHNYA ALLAH TELAH MEMBERIKAN KEBENARAN KEPADANYA UNTUK MENDOAKAN KEBURUKAN KEPADA ORANG YANG DIZALIMI. JIKA DIA BERSABAR MAKA ITU LEBIH BAIK BAGINYA."

    Dari hadis sahih Bukhari dan Muslim pula:

    " Sesungguhnya Nabi saw mendoakan kecelakaan kepada orang-orang yang membunuh penghafaz-penghafaz al-Quran ra dan sentiasa mendoakan kecelakaan kepada mereka selama sebulan. Baginda berdoa : Ya Allah laknatilah Ri'l, zakwan dan 'usayyah (nama2 kabilah)."

    Saudara Aiman,renungi pulak kisah di bawah ni:

    Seorang wanita bernama Arwa binti Aus telah mengadu kepada khalifah Marwan bin Hakam tentang Sa'id bin Zaid ra. Dia mendakwa Sa'id ra telah mengambil sebahgian dari tanahnya. Lalu Sa'id berkata : "Adakah aku tergamak mengambil sebahgian dari tanahnya sedangkan aku telah mendengar sesuatu dari Rasulullah saw?" Marwan bertanya " Apa yang engkau dengar dari Rasulullah saw ?" Aku mendengar Rasulullah saw bersabda:

    " Sesiapa yang mengambil sejengkal tanah secara zalim, Allah swt akan mengalungi tanah tersebut sehingga tujuh petala bumi."

    Lalu Marwan berkata "Aku tidak akan memintamu mendatangkan saksi selepas ini." Sa'id pun berkata:

    "Ya Allah sekiranya wanita tadi berbohong maka hendaklah engkau butakan matanya dan bunuhlah dia di tanahnya."

    Wanita tadi tidak mati sehinggalah dia buta dan ketika mana dia berjalan di atas muka tanah milikinya, tiba-tiba dia jatuh di dalam lubang, lalu mati." -Hadis sahih riwayat Bukhari dan Muslim.

    Hmm...saudara ni ahli baru akademi ke? atau org luar yg xde kene mengene? kalu org luar,ade baiknya saudara diam dan jgn nk menyampuk perihal masalah org tanpa mengetahui hujung pangkal permasalah ni...

    p/s: maaf tuan Amin, terpanjang pula komen sy...

    -khairool izwan jamil

    ReplyDelete
  145. Ilmu yg suku masak tak usahlah dibawah belayar tuan..
    Buat malu diri sendiri je.

    : Jeffrey USJ

    ReplyDelete
  146. tin kosong aje...al-qodi tuu

    ReplyDelete
  147. Salam saudara khairool,

    memang ade benar kisah ini... tapi dalam jawapan tuan tadi ada dinyatakan "JIKA DIA BERSABAR MAKA ITU LEBIH BAIK BAGINYA." Itulah maksud saya.

    Dalam kisah tuan, Rasullullah S.A.W hanya mendoakan kepada orang yang melakukan perkara itu... tapi dalam hal ini.... sampai keturunan pon didoakan kecelakaan sekali oleh saudara jeffrey USJ.

    Saya akui ilmu saya sedikit,tapi saye rase perlu untuk memberi sedikit komen,untuk mengingatkan DIRI SAYA SENDIRI dan tuan2.. Terpulang kepada tuan2 untuk terima atau tidak.

    Untuk pengetahuan tuan, saye bukan ahli baru....

    Salam.....

    ReplyDelete
  148. Salam,
    Jika kita buat sesuatu yg haram, memang jelas dinyatakan bhw kesan balasan bukan hanya terhadap sipelaku saje, bahkan akan sampai ke anak cucu cicit darah daging keturunan (tertakluk kpd jenis kesalahan tsb) sbb tu manusia diperintah pegang amanah menjaga diri, keluarga dan keturunan... Begitulah ALLAH melebihkan HAK kpd org yg di aniaya dan khianati... lebih elok usaha fahami HIKMAHnya, kenapa Tuhan memberikan pilihan tsb

    ReplyDelete
  149. Aiman KL,

    Golongan Munafik mahupun sifat khianat sesama manusia, Allah akan memberikan balasannya kepada mereka didunia lagi, tidak perlu tunggu akhirat. Harap tuan dapat tunggu dan lihat apa yang akan berlaku kpd Joe Marwi. Tak lama dah pun tu. Sekarang pun dah 65 tahun umur dia. Kalau umur panjang, kita lihat apa bala tuhan untuk Marwi dan juak-juaknya.

    Ini bukan doa saya, tetapi ini adalah janji Allah. Janji Allah adalah PASTI. Sebab itulah kami berjuang menegakkan kebenaran untuk tuan dan org-org lain supaya tidak tergolong dalam golongan yang ditipu.

    Telor Masin,
    WP Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  150. Salam,

    mungkin betul apa yang kita buat hari ini akan ada akibatnya kepada keturunan kita, tapi adakah wajar untuk kita mendoakan kecelakaan kepada keturunan itu, sedangkan sesetengah dari keturunan itu tidak ada kene mengena dengan krisis ini?Sebab itu saya nyatakan lebih baik kita doakan seseorang itu kepada kebaikan....

    Saudara/i Telor Masin,
    Sama-samalah kita tunggu dan lihat apa akan terjadi...sementara menunggu, janganlah kedua-dua belah pihak mencaci,mengutuk,memfitnah,membuat provokasi lagi.... cukuplah dengan ape yang sudah berlaku...jangan ditambah2 lagi....

    ReplyDelete
  151. Aiman KL,

    Bukankah perkahwinan menurut Islam juga memberi panduan perihal keturunan yang baik? Jadi apakah kepentingan keturunan ini? Gali lagi tuan ye.

    Cuba tuan teliti kembali blog ini dan gugat, tuan akan dapat jawapan siapa yang mula mencaci dan memaki siapa? Jika diberikan PETUNJUK, tuan akan dapat kenalpasti. Jadi masa yang ada usahlah tuan memperjuangkan KEBATILAN ye. Sahamnya sangat besar di akhirat nanti.

    Telor Masin,
    WP Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  152. [Aiman KL
    .. cukuplah dengan ape yang sudah berlaku...jangan ditambah2 lagi....
    January 14, 2011 6:54 PM]

    Sdr Aiman KL jgn jd bacul mcm Anon2..jelas bacul jk biarkan HAK sendiri dirampas diperkosa depan mata sendiri tanpa dipertahankan.

    Ini HAK Para Pendukong SCH sejati, akan tetap tuntut pembalasan terhadap perbuatan khianat jahat trcela terhadap YM Tuan Guru, keluarga almarhum & sahabat2 kami yg turut difitnah...takkan kami biarkan kejahatan puak pengkianat/konco2nya berterusan atau mungkin akan STOP, kecuali jika HAK kami dikembalikan spt ASAL.

    ReplyDelete
  153. aiman PULAK...NAMA samaranke? lebih kurang sama penulisan dgn gugat aka tole aka dr love aka syeikh amzar duri..& macam2 lagilah..ORG YG Sama ni
    ~AIMAN TAK KESAH

    ReplyDelete
  154. yang ditakuti ramai ialah MATI DALAM TANDAS...
    uuuuiiii...
    cukup menakutkann...
    tempat mati kita di tempat buangan..

    sedangkan kita sangat berkeinginan mati dalam keadaan baik..
    seperti di atas katil ataupun di dalam rumah(bukan tandas)

    ambil contoh dari kematian Ustaz,Pak Haji Zain..
    kerna kehebatan seorang Ahli Agama yg HAKIKI hatta tempat PERGINYA pun pada tempat yg baik..
    bukan di tempat buangan..
    apabila pergi di tempat buangan maka terciptalah bunyi
    "BOLEH JADI ORANG ALIM MATI DALAM TANDAS"
    maka orang itu bukanlah alim yg hakiki..
    hanya zahir menampakkan alim dan pandai agama..

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  155. Cuma sedikit pesanan dari Pak Kaduk selepas ini, jadi lah seorang guru yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    ReplyDelete
  156. Jadi apabila Cikgu Ismail membangkit persoalan tersebut kepada Mad Radhi, Mad Radhi naik angin dan Cikgu Ismail telah dimarah dan dimaki dengan teruk oleh Mad Radhi. Ini ditambah pula dengan hasutan oleh Syed Zairus terhadap Cikgu Ismail ini, maka bertambah hebatlah Mad Radhi mengasak Cikgu Ismail ini. Sehinggakan terlalu marahnya Mad Radhi itu sampai ke peringkat mengancam untuk menutup kelas silat di Pusat Latihan Tanah Liat itu. Begitulah marahnya Mad Radhi apabila ada orang mempertikaikan tentang darah daging beliau. Peristiwa ini diperhatikan oleh beberapa ahli dan tenaga pengajar di situ. Semua mereka tidak puas hati dengan tindakan Mad Radhi memarahi dan memaki Cikgu Ismail.


    Orang Bukit Mertajam ‘gasak’ dan cabar Mad Radhi

    Antara orang-orang yang menyaksikan peristiwa tersebut ialah Baharin (merupakan ahli MMN dan juga jurulatih), Salahudin (jurulatih) dan juga Pak Don (anak Allahyarham Hassan Deraman – bekas ahli MMT). Apabila ketiga-tiga mereka melihat peristiwa Mad Radhi memarahi Cikgu Ismail, mereka jadi tidak puas hati. Mereka bertiga telah berjumpa Mad Radhi tetapi sebaliknya mereka juga di’gasak’ oleh Mad Radhi. Tetapi kali ini Mad Radhi tersilap langkah, orang-orang yang beliau anggap anak murid ini telah hilang sabar. Kalau di Kuala Lumpur dan Johor, bila Mad Radhi melenting, semua orang kecut perut, tetapi di Bukit Mertajam ni lain sikit. Guru ke, sapa ke, kalau buat hal, akan kenalah jawabnya. Oleh kerana tidak tahan dengan perangai Mad Radhi ni, ketiga-tiga mereka menjadi marah dan telah MENCABAR Mad Radhi untuk beradu kekuatan! Kata mereka, kalau tak mahu ‘try’ ketiga-tiga sekali gus, Mad Radhi boleh ‘try’ seorang demi seorang! Kata mereka ‘kalau sekiranya Mad Radhi sebenar guru, dan Mad Radhi boleh kalahkan mereka, mereka akan ikut Mad Radhi!’ . Tetapi ternyata Mad Radhi bukanlah sebenar guru. Beliau tidak berani ‘try’. Cabaran ketiga-tiga mereka tidak disambut oleh Mad Radhi. Jadi dia ambil jalan selamat kononnya tidak mahu bergaduh. Tetapi yang sebenarnya beliau tidak berani. Inilah seorang guru yang bacul lagi penakut. Cakap saja berdegar-degar bunyinya, tetapi ‘kecut-keciput’ bila dicabar! Peristiwa memalukan ini berlaku di hadapan Cikgu Ismail sendiri. Selepas peristiwa tersebut, kelas Latihan Tanah Liat ini telah ditutup hinggalah ke hari ini. Mad Radhi tidak pernah menceritakan peristiwa ini kepada ahli-ahli pusat kerana malu rahsia beliau bocor

    ReplyDelete
  157. tak payah la nak melaga-lagakan suruh tuan syeikh pegi try. ingat gusti ka? jaga la sikit mertabat tuan syeikh kita.

    nak suruh guru bertarung depan ramai, anak murid pulak tukang sorak. huh! ada ka patut?

    ReplyDelete
  158. Telor Masin said...
    Aiman KL,

    Bukankah perkahwinan menurut Islam juga memberi panduan perihal keturunan yang baik? Jadi apakah kepentingan keturunan ini? Gali lagi tuan ye.

    Cuba tuan teliti kembali blog ini dan gugat, tuan akan dapat jawapan siapa yang mula mencaci dan memaki siapa? Jika diberikan PETUNJUK, tuan akan dapat kenalpasti. Jadi masa yang ada usahlah tuan memperjuangkan KEBATILAN ye. Sahamnya sangat besar di akhirat nanti.

    Telor Masin,
    WP Kuala Lumpur.
    January 14, 2011 7:12 PM
    Anonymous said...

    (Salam, saudara/i Telor Masin..
    Benar kata tuan/puan.... tapi jikalau anjing menggigit kaki kita, takkan kita nak gigit kaki anjing tu balik?? Saye hanya menegur En. Jeffrey kita ni supaya tidak mendoakan kecelakaan kepada orang walaupun musuh lebih2 lagi keturunan.. Bayangkan budak kecil yang tidak berdoasa didoakan kecelakaan.... itulah maksud saya... kerana beliau menyebut keturunan...)


    [Aiman KL
    .. cukuplah dengan ape yang sudah berlaku...jangan ditambah2 lagi....
    January 14, 2011 6:54 PM]

    Sdr Aiman KL jgn jd bacul mcm Anon2..jelas bacul jk biarkan HAK sendiri dirampas diperkosa depan mata sendiri tanpa dipertahankan.

    Ini HAK Para Pendukong SCH sejati, akan tetap tuntut pembalasan terhadap perbuatan khianat jahat trcela terhadap YM Tuan Guru, keluarga almarhum & sahabat2 kami yg turut difitnah...takkan kami biarkan kejahatan puak pengkianat/konco2nya berterusan atau mungkin akan STOP, kecuali jika HAK kami dikembalikan spt ASAL.
    January 14, 2011 7:44 PM

    (Salam, saudara/i anon....
    tuan pun pkai nama anon jgak.... kita masing2 ade pendapat masing2.. Bagi saya, saya sudah mendengar kedua2 belah pihak,dan saya telah buat keputusan. Akibatnya ada dua. 1. Saya membuat keputusan yang betul. 2. Saya membuat keputusan yang tidak betul. Masing2 akibat ade kesannya. Kesannya biar Allah sahaja yang tentukan. Oleh itu, ape kate kita teruskan perjuangan ini mengikut haluan masing2 tanpa perlunya bergaduh...)

    Anonymous said...
    aiman PULAK...NAMA samaranke? lebih kurang sama penulisan dgn gugat aka tole aka dr love aka syeikh amzar duri..& macam2 lagilah..ORG YG Sama ni
    ~AIMAN TAK KESAH

    (Salam, nama sebenar saya memang Aiman dan saye duduk di KL. Dan saye bukan lah orang2 yang tuan sangkakan di atas... Saye letak name sebenar saye bukan macam tuan/puan yang menggunakan anon....Anon x kesah????)

    yang ditakuti ramai ialah MATI DALAM TANDAS...
    uuuuiiii...
    cukup menakutkann...
    tempat mati kita di tempat buangan..

    sedangkan kita sangat berkeinginan mati dalam keadaan baik..
    seperti di atas katil ataupun di dalam rumah(bukan tandas)

    ambil contoh dari kematian Ustaz,Pak Haji Zain..
    kerna kehebatan seorang Ahli Agama yg HAKIKI hatta tempat PERGINYA pun pada tempat yg baik..
    bukan di tempat buangan..
    apabila pergi di tempat buangan maka terciptalah bunyi
    "BOLEH JADI ORANG ALIM MATI DALAM TANDAS"
    maka orang itu bukanlah alim yg hakiki..
    hanya zahir menampakkan alim dan pandai agama..

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    (Salam, tuan Harimau Syeikh Radhi..

    Kenapa ramai takut mati dalam tandas? Banyak lagi mati cara yang lebih hina dan mengerikan....Banyak je cerita orang2 baik mati dalam keadaan yang hina/ngeri. Kita hanya boleh minta pada Allah S.W.T untuk dikurniakan sesuatu. Tetapi Allah S.W.Tlah yang menentukannya...

    Adakah tuan BERKUASA untuk menilai kealiman/keimanan/ketaqwaan seseorang itu?? Setahu saya, hanya Allah S.W.T sahaja yang berkuasa. Dan Allah S.W.T juga maha mengetahui... Adakah tuan mengetahui kesemua perincian peristiwa yang dimaksudkan? Kalau jawapannya YA.... fikirlah sendiri...)

    Marilah sama2 kita mengamalkan prinsip resmi padi.. tidak perlulah nak menunjuk2 kehebatan tuan2.. kita sama2 berkongsi maklumat... Lebih baik begitu...

    Salam...

    ReplyDelete
  159. Telor masin,

    Salam.. kalau anjing gigit kaki kita, takkan la kita nk gigit anjing tu balik.. bkan semua di pihak saya berperangai elok, dan bukan semua di pihak tuan berperangai elok juga.... So masing2 igtkan lah kawan2 masing2... Saya hanya ingin menegur tuan Jeffrey USJ untuk tidak mendoakan kecelakaan. Bersabar itu lebih baik... Bayangkan budak yang tidak berdosa didoakan kecelakaan.... hanya kerana dia berketurunan orang yang membuat perkara tidak baik...

    anak tok imam pon ade yang berperangaikan setan...

    ReplyDelete
  160. salam,
    BUKAN ajaran almarhum - kalu hanya takat dengar dgn telinga, lantas terus buat keputusan TANPA guna pancaindera lain.
    Almarhum pernah brpesan, "jgn makin belajar banyak jd makin bodoh, sepatutnya makin lama belajar, jd makin faham jd semakin cerdik"

    ReplyDelete
  161. satu kampung tau..guru cabul pengecut..takde telur..kkkekkkekekk guru lembu2

    ReplyDelete
  162. hi hi nampak dah pecah tembelang sape sebenarnya nama samaran Aiman KL

    ReplyDelete
  163. Anonymous,

    Cerita dongeng BUKIT MERTAJAM yang TERBAIK saya pernah dengar. Tahniah atas penulisan PUAN.

    Pak Kaduk,

    Apa kefahaman SIDDIQ dan MURSYID? Tolong huraikan sikit ye. Jangan cakap SIDDIQ macam BLOG Pak Kaduk sudah la.

    ReplyDelete
  164. Aiman KL Kata:-

    Salam.. kalau anjing gigit kaki kita, takkan la kita nk gigit anjing tu balik..

    Telor Masin Jawab:-

    Wslm. Anjing tidak akan menggigit MANUSIA. Anjing hanya menggigit ORANG. Jangan caci orang lain, nanti orang lain akan mencaci kita dan mungkin keturunan kita. Tak gitu tuan.

    Aiman KL Kata:-

    bkan semua di pihak saya berperangai elok, dan bukan semua di pihak tuan berperangai elok juga.... So masing2 igtkan lah kawan2 masing2... Saya hanya ingin menegur tuan Jeffrey USJ untuk tidak mendoakan kecelakaan.

    Telor Masin Jawab:-

    Lebih mulia jika tuan menegur Amruddin, Marwi dan juak-juaknya yang lebih jelas melakukan kemungkaran dgn MEMFITNAH orang lain. Tak gitu tuan.

    Aiman KL Kata:-

    Bersabar itu lebih baik... Bayangkan budak yang tidak berdosa didoakan kecelakaan.... hanya kerana dia berketurunan orang yang membuat perkara tidak baik...

    Telor Masin Jawab:-

    Benar bersabar itu lebih baik, sebab itulah tuan WAJIB menegur Marwi, Amruddin dan juak-juaknya daripada MEMFITNAH orang lain kerana akibatnya mereka dan keturunan mereka yang mendapat makian dan cacian.

    "Janganlah kamu mencaci orang kafir menyembah berhala kerana mereka pula akan mencaci kamu menyembah Allah"


    Telor Masin,
    WP Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  165. alarrr Aiman KL kunun...pirahhhh temberang BESARRR

    ReplyDelete
  166. aiman KL adalah puak akademi. tak payah awak ubah topik.

    ReplyDelete
  167. Tuuuu diaaaaa.. Bodoh benak semcm belah akademi ni..
    cerita dongeng mcm haram, tulisannya seperti copy paste drpd buku nmpknyaaa.. Kesian .
    Seorang wat psl, tak kena kt hangpa, anak cucu cicit hangpa la yg kena nnt. Ilmu suku masak dah dibwk belayar ini laaa jadinya jd bodoh.
    Siapakah memfitnah? Menghantar menda2 ngarut? Upah assassin lg tuuuu ! kalau hangpa akademi's semua org bawahan barua Marwi Amru hitam di dahi mmg tak tahu laaa ! Bacul, ambek hak org, prstn org, duit org.. Hangpa tu buta ! Benak smcm,

    ReplyDelete
  168. Bodoh bapak, guru tak sebenar,dahi hitam, mati di dlm tandas, maka lg bodoh laa anak cucu cicit keturunannya.. bkn calang2 org yg depa dok rampas, fitnah ni semua.. Takper laaa mungkin ada laa kot seketul dua yg tak ikot perangai depa tuuu ..
    Celaka la semua keturunan Pemfitnah dan seangkatan dgnnya.
    Diatas dan yg ni adalah org yg sama.

    : Jeffrey

    ReplyDelete
  169. Salam...

    Senang hati kalau berbincang dengan telur masin berbanding dengan yang lain.... x pe la... niat saya hanya untuk mengingatkan... tidak kisah tuan mahu terima atau tidak.. Saya rasa cukup sampai sini.... Sekian & maaf jikalau tersinggung...

    Aiman KL ( NAMA SEBENAR BUKAN SAMARAN)

    ReplyDelete
  170. Aiman KL ,

    cerita sikit latarbelakang anda......

    Dari perkataan memang anda puak akademi...yang meruntuhkan persatuan....

    ReplyDelete
  171. Buktiya 2.18am. kalau ahli baru tidak akan tunggu masa ini untuk melihat/membaca topik ini...

    ReplyDelete
  172. PEGUMUMAN KHAS

    3AM & KETURUNANNYA & PENGIKUT

    DAYUS & BACUL

    ReplyDelete
  173. Aiman KL,

    Jika tuan berhasrat untuk mengetahui kebenaran, silalah hubungi saya. Jika tuan telah mempunyai keputusan, saya ucapkan Selamat Maju Jaya.

    Ingat, jangan sesekali mencaci dan memaki Guru saya iaitu YM Sheikh Radzi Hanafi, keluarganya mahupun keluarga Al-Marhum Ustaz Hanafi Ahmad. Saya pasti akan mempertahankannya sampai akhir hayat saya.

    Amin Zainul.
    019-2713721.

    ReplyDelete
  174. (Salam, tuan Harimau Syeikh Radhi..

    1)Kenapa ramai takut mati dalam tandas? Banyak lagi mati cara yang lebih hina dan mengerikan....Banyak je cerita orang2 baik mati dalam keadaan yang hina/ngeri. Kita hanya boleh minta pada Allah S.W.T untuk dikurniakan sesuatu. Tetapi Allah S.W.Tlah yang menentukannya...

    JAWAPAN :

    tahniah kerana tuan saja yg nampak2nya tidak takut untuk mati dalam tandas.
    boleh beri contoh Para Muallim Hakiki yg tempat matinya di dalam tandas?? (jika ada)
    dan andaikata ada,maka Muallim itu bukanlah Muallim yg hakiki.

    Para Syahid hatta Cucunda Nabi SAW pun mati dalam keadaan ngeri tetapi tidak pernah berlaku mati di tempat buangan najis.

    Saya cadangkan agar tuan belajar lebih mendalam lagi.
    kerna amat mudah kenyataan tuan untuk dicantas.


    2)Adakah tuan BERKUASA untuk menilai kealiman/keimanan/ketaqwaan seseorang itu?? Setahu saya, hanya Allah S.W.T sahaja yang berkuasa. Dan Allah S.W.T juga maha mengetahui... Adakah tuan mengetahui kesemua perincian peristiwa yang dimaksudkan? Kalau jawapannya YA.... fikirlah sendiri...)


    JAWAPAN :

    Saya tidak berkuasa..kerna yg berkuasa itu adalah Yang Maha Kuasa.
    tetapi Allah Taala telah mengurniakan ILMU untuk menilai.
    seperti Allah Taala mengurniakan tuan mata untuk menilai yang mana satu intan yang mana satu kaca.
    bukankah ketika menilai menggunaka mata kurniaan Tuhan itu memerlukan ILMU yg juga merupakan kurniaan Tuhan untuk menilai dan membezakan yang mana satu intan yang mana satu kaca?

    Iya memang benar dan x perlu tuan nak terhegeh-hegeh beritahu saya yang Tuhan itu Maha Mengetahui..

    kalau nak cerita bab Tuhan,minta agar belajar lagi..takut nanti tuan pun x faham apa yg tuan khabarkan dan kemudian mengalami tekanan dan bersemadi di tandas pula nanti.

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  175. Aiman KL said...

    Salam...

    Senang hati kalau berbincang dengan telur masin berbanding dengan yang lain.... x pe la... niat saya hanya untuk mengingatkan... tidak kisah tuan mahu terima atau tidak.. Saya rasa cukup sampai sini.... Sekian & maaf jikalau tersinggung...

    Aiman KL ( NAMA SEBENAR BUKAN SAMARAN)
    January 16, 2011 2:18 AM

    Ini biasanya taktik A....din B...g.
    pura-pura....senang berbincang dengan orang yang menurut caranya......

    ReplyDelete
  176. Aku setuju..memang si Aiman tu org yg sama.BERLAKONNNNNNNNN..,MENULIS SOK SUCI.Dalam hati menanah!! benci kpd Tuan Syeikh.Kunun bicara pasal agama.Faham ke idak??? setakat berguru dgn buku?Saya amat Sokong -HARIMAU SYEIKH RADHI-. tepat sekali jawabannya!!

    ReplyDelete
  177. blog gugat dh senyap-sunyi....kat sini plak makin panas-hot!!!....hahahahaha...kesian betul aq tgk group2 korang ni...brtikam sesama sndiri...pantang larang ke-4 x brtahan langsung...tulahlah dulu brlagak...kata silat cekak ni hebatlah(mmg x dinafikan)but bukan jenis budak2 yg taip kat blog ni...semua jenis seni mempertahankan diri lain kurang baiklah n macam2 lagi...abis karang ni brtikam lidah, nak gaduh sesama sndiri(maybe)...kesiah aq tgk korang caci-mencaci guru masing2...

    p/s: menanti episod seterusnyer...

    1)adakah akan ada sesi perbahasan yg dikata2kan oleh pihak PUSAKA???adakah PSSCUHM akan terima cabaran tersebut???
    kena hadir ni(sbagai org luar bleh hadir ke?)coz nak tgk korang(dua2 group)brsorak cam monyet...jgn marah2

    2)pas ni adakah akan ade keluaran KHAS CD/DVD(maybe dr kedua2 pihak kot?)...mengenai kes ini....alah cam CD yg mengenai guru utama CM tu(x beri kesan pun kat CM)...hahahahaha

    lalalala...nak jadi HARIMAU pulak...sape ko nak dibandingkan dgn KHALID AL-WALID...trylah mohon pegi ke GAZA...kalo berani..

    PENGAMAL SENI MEMPERTAHANKAN DIRI

    ReplyDelete
  178. Lenggok ayat ko dah mmbogelkan sifat amat CELAka yg trsirat dlm diri kamu!!

    Adenan

    ReplyDelete
  179. 1)blog gugat dh senyap-sunyi....kat sini plak makin panas-hot!!!....hahahahaha...kesian betul aq tgk group2 korang ni...brtikam sesama sndiri...pantang larang ke-4 x brtahan langsung...tulahlah dulu brlagak...kata silat cekak ni hebatlah(mmg x dinafikan)but bukan jenis budak2 yg taip kat blog ni...semua jenis seni mempertahankan diri lain kurang baiklah n macam2 lagi...abis karang ni brtikam lidah, nak gaduh sesama sndiri(maybe)...kesiah aq tgk korang caci-mencaci guru masing2...

    JAWAPAN :

    Siapa yg bertikam lidah? Kami mempertahankan KEBENARAN kerana DISERANG dengan KEBATILAN.
    adakah tuan nak istilahkan samseng ataupun kaki gaduh kepada sesiapa yg mempertahankan dirinya daripada serangan dan ketika itu terjadinya pergaduhan akibat mempertahankan diri??
    nampaknya tuan pun agak sempit pemikiran.
    saya cabar tuan terangkan secara jelas apa hakikat pantang larang ke 4 itu.


    2)adakah akan ada sesi perbahasan yg dikata2kan oleh pihak PUSAKA???adakah PSSCUHM akan terima cabaran tersebut???
    kena hadir ni(sbagai org luar bleh hadir ke?)coz nak tgk korang(dua2 group)brsorak cam monyet...jgn marah2

    JAWAPAN :

    Nak terima atau tidak,itu bergantung pada TAHAP KEBERANIAN mereka.andaikata masih ada teloq,nak takut buat apa.dan kalau nak datang silakanlah(andai tuan benar2 orang luarlah).
    dan kami buat perdebatan.bukan tengok bola nak bersorak sorak ni.

    2)pas ni adakah akan ade keluaran KHAS CD/DVD(maybe dr kedua2 pihak kot?)...mengenai kes ini....alah cam CD yg mengenai guru utama CM tu(x beri kesan pun kat CM)...hahahahaha

    JAWAPAN :

    iya tepat sekali.memang tidak memberi kesan pun kepada CM walaupun telah dibuktikan KEBATILAN melalui CD tersebut.kerana CM amat gemar duduk di dalam kepompong BATIL.dari zaman Pak Ak hinggalah Maideen.

    3)lalalala...nak jadi HARIMAU pulak...sape ko nak dibandingkan dgn KHALID AL-WALID...trylah mohon pegi ke GAZA...kalo berani..

    JAWAPAN :

    saya adalah Firdaus MRH.Khalid Al Walid RA adalah Para Sahabat Nabi.jadi cuba tuan sendiri fikir kembali apa tohmahan yg tuan cuba lemparkan pada saya.
    andaikata berani tidak semestinya perlu dibuktikan melalui pergi ke Gaza.tuan ni ada penyakit bengong ye?



    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  180. depa tu dah lah hati busuk banyak pule makan sumber haram dok rampas hak orang, lg banyak makan daging baghal dan keldai, jd otak pun jd lembap bengap bengongggg mcm keldai dan baghal gak..cuma perangai & bunyi mcm spesis babi & anjing

    ReplyDelete
  181. Assalamualaikum...

    anon yg konunnya pengamal seni mempertahankan diri tu blajar xabis tu...ilmu sejengkal dah nk duga lautan dalam...kalau xtau hujung pangkal baik diam je...xda la nmpak sgt kbodohan tu...blajar apa smua xkisah tp yg penting keberkatan ilmu yg kita mahukan...blaja kalau xberkat ibarat buih2 dlautan je...xda gunanya...penat je blaja...

    shahrain

    ReplyDelete
  182. surat cabaran ..bile hantar...kami tak sabar nie nk tengok penipuan terbongkat nie...amin jangan aje..ckp kosong saje.. bohong sini bohong sana..sudahlah..kubur makin dekat tuuu

    ReplyDelete
  183. Kubur Amruddin, Md Nasir ngan Joe Marwi yang makin dah dekat.Umur dah nak masuk umur subsidi dah.Mungkin tunggu 63 baru nak taubat kot.Bawak2la sedar diri geng bangka dan mereka yg mengikuti mereka itu hingga lupa diri dan asal usul hingga hari kiamat.

    Jangan marah AAA. Hangpa spesis terancam.Bakal PUPUS sikit masa lagi.

    ReplyDelete
  184. makin kutuk-mengutuk, caci-mencaci...masing2 menegakkan benang masing2...hahahahaha...dh boleh buat drama ber-episod korang(dua2 group)......

    tulah dulu x bringat korang(dua2 group)
    SEDANGKAN GAJAH BERKAKI EMPAT, KADANG-KALA TERSENGGUR JATUH TERLIBAT...karang ni dh berpecah baru korang tahu.....hahahahaha

    yg sane(group en.joe) kutuk belah sini(group en.mad) dan sebaliknyer...episode ni x ade tamatnyer ke woi!!!!

    HAHAHAHAHAHAHAHA....nilah dia sandiwara dlm persilatan korang....kesian sya tgk....^_^

    ReplyDelete
  185. gajah walau jatuh pun bila bangun tetap jadi gajah.. ini sunnatulah hidup di dunia...

    ReplyDelete
  186. Saya dengan penuh rasa sukacita mengumumkan bahawa YM Guru Boneka Seni Silat Cekak Haji Amruddin Malaysia telah pula mengaku tentang WUJUDNYA MANDAT..
    dan dia sangat yakin bahawa dia seorang Guru yg bermandat.
    mandat apa x tau lah..

    ini dia petikan ucapan Guru Boneka :

    "Ada pihak lain yang mempersoalkan tentang isu mandat. Saya ingin jelaskan kepada tuan-tuan semua bahawa; saya tidak akan menerima untuk menjadi Guru Utama sekiranya saya tidak mempunyai mandat. Perkara ini telah melalui proses yang telah dimuafakatkan bersama dan telahpun diterangkan dengan jelas oleh LPT.

    Saya yakin saya mempunyai mandat!. Sekali lagi saya tekankan, tuan-tuan tidak perlu ragu-ragu lagi. Ibarat pakar bedah jantung, sekiranya dia tidak berani membuat pembedahan, tidak mungkin dia boleh menjadi pakar bedah."

    KOMEN :

    Mandat apa yg hang ada jo marwi oooii...!

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  187. wow...kutuk lagi nampak....hahahahaha...HEBAT!!!!HEBAT!!!...
    ingatkn kat blog si gugat tu dh tamat...yes!!!kat sini plak jadi tempat cai-mencaCi....HEBAT!!!HAHAHAHAH!!!

    ReplyDelete
  188. blog gugat tu blog org lain..

    ReplyDelete
  189. Anonymous said...

    blog gugat dh senyap-sunyi....kat sini plak makin panas-hot!!!....hahahahaha...kesian betul aq tgk group2 korang ni...brtikam sesama sndiri...pantang larang ke-4 x brtahan langsung...tulahlah dulu brlagak...kata silat cekak ni hebatlah(mmg x dinafikan)but bukan jenis budak2 yg taip kat blog ni...semua jenis seni mempertahankan diri lain kurang baiklah n macam2 lagi...abis karang ni brtikam lidah, nak gaduh sesama sndiri(maybe)...kesiah aq tgk korang caci-mencaci guru masing2...

    p/s: menanti episod seterusnyer...

    1)adakah akan ada sesi perbahasan yg dikata2kan oleh pihak PUSAKA???adakah PSSCUHM akan terima cabaran tersebut???
    kena hadir ni(sbagai org luar bleh hadir ke?)coz nak tgk korang(dua2 group)brsorak cam monyet...jgn marah2

    2)pas ni adakah akan ade keluaran KHAS CD/DVD(maybe dr kedua2 pihak kot?)...mengenai kes ini....alah cam CD yg mengenai guru utama CM tu(x beri kesan pun kat CM)...hahahahaha

    lalalala...nak jadi HARIMAU pulak...sape ko nak dibandingkan dgn KHALID AL-WALID...trylah mohon pegi ke GAZA...kalo berani..

    PENGAMAL SENI MEMPERTAHANKAN DIRI


    Komen: awak macam akademi punya orang.tak payah menyamar. Dayus dan bacul. serupa dulu juga....
    pantang larang ke-4 konon. yang awak tulis bersangkut pantang larang ke-5. Mengata orang dia yg lebih....lidah dan mulut tak berjaga malah bercabang.....

    CM sekarang dalam perhatian Jabatan Agama...selamat menghadapi....

    ReplyDelete
  190. hahahahaaa....lawak2 rasanyer xde bezanyer aq tgk blog si gugat dgn si amin ni...same jer...orgnyer je yg berbeda...isi kandungannyer lebih kurang same(ni mesti ade yg komen say berbeza)kalo ade bagi tahu ape dia...acara kutuk-mengutuk,caci-mencaci dua2 blog ade...pasal cabaran ini pun masing2 nak brbesar2kan...but xde pun tindakkan dan acara tersebut x pun brlangsung...korang cakap jer...yg pihak akademi x terima cabaranlh.....but aq dpt tahu mereka(pihak akademi)x dpt surat rasmi mengenai cabaran ini dr pihak en.amin...ape kes ni???hehehehehe

    karang ni aq keliru sape yg x bran nak sahut cabaran ini...yg ajukan ke???or yg kena terima???

    pandai silat vs jom silat...dua2nyer brsaing...adakh org ramai xkan keliru gan korang ni.....

    nak tulis kat blog gugat...dia puyer blog dh senyap-sunyi...x best dah..
    kat sini jer...yg ade org counter-attack balik.....hehehehe

    ReplyDelete
  191. bUKAN ADA TELUQ ..SI AMIN PENIPU NAK HANTAR SURAT CABARAN...NAK SAHUT MCM MANA...? SETAKAT CERITA DI KEDAI KOPI MCM TU LAH..HUTANG PUN TAK BAYAR LAGI SI AMIN TUUUU...TOKAN VCD BLUE

    ReplyDelete
  192. INI MESTI ANAK-ANAK DIDIK ALTANDASI

    ReplyDelete
  193. Aleehh!!! ape nk heran kt Anon2 anak didik ALTANDASI tu. Awat xjwb u tube ulasan Amruddin ALTANDASI kt atas tu...nk tau juge apa justifikasi dulu ckp lain, sekrg ckp lain??

    Trbukti ungkapan:
    "siakap senohong
    gelama ikan duri
    puak2 Anon AlTANDASI sntiasa ckp bohong
    TERBUKTI kini jd pencuri"
    ~Akademi ALTANDASI dok jaja PANDAI SILAT Cekak Hanafi cetakrompak

    ReplyDelete
  194. malaslah nak komen kat sini....same je kat blog si gugat tu...

    ReplyDelete
  195. tak payah komen...boring..bohong tak abis2..amin tuu

    ReplyDelete
  196. hahaha..anon January 24,2011 4.35PM..Merepek tak sudah-sudah!Mesti suku sakat si Amru.Menanahhh!

    ReplyDelete