Tuesday, January 25, 2011

Beruk Di Luar Mahkamah Beruk - Siri 5

Setelah Majlis Muafakat Tertinggi (MMT) mengekalkan YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai Guru Utama melalui ketetapan mesyuarat MMT pada 03hb September 2006 yang telah dihadiri seramai 18 orang ahli majlis daripada 19 orang ahli, pihak Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK) 2006/2009 pada 17hb September 2006, telah menolak keputusan MMT tersebut atas alasan TIDAK MENGIKUT PERLEMBAGAAN berdasarkan undian terbuka dijalankan pada sessi mesyuarat tersebut. Tiga ekor BERUK telah meletakkan jawatan didalam MMK iaitu Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang, Tuan Haji Beruk Amrahi Bin Haji Buang dan Tuan Haji Dato' Beruk Md Nasir Bin Md Arshad (tindakan ini dilakukan untuk menunjukkan bahawa 3 ekor  BERUK ini tidak mencampuri keputusan MMK).

Pada 19hb September 2006, Encik Asnawi Bin Ahmad iaitu bapa kepada Cik Norhashimah Bt Asnawi (Pemfitnah 1) telah membuat laporan polis berhubung dakwaan anak beliau berkaitan YM Sheikh Radzi Hanafi. YM Sheikh Radzi Hanafi telah ditahan polis pada 26hb Januari 2007 (malam) dan direman selama 4 hari 3 malam bagi membantu siasatan pihak PDRM daripada IPD Ampang Jaya. Terdapat beberapa orang SAKSI melihat bahawa Tuan Haji Beruk Amrahi Bin Haji Buang begitu bersungguh-sungguh menunjukkan arah kepada pihak polis untuk menahan YM Sheikh Radzi Hanafi dirumah persatuan Kg Dato Keramat pada malam tersebut.

Pihak polis hanya menahan YM Sheikh Radzi Hanafi setelah 4 bulan laporan dibuat, tidak seperti lazimnya, penahanan akan dibuat dalam tempoh 24 jam daripada laporan pengadu. YM Sheikh Radzi Hanafi hanya mula didakwa di Mahkamah Majistrate Ampang pada 17hb Julai 2007 iaitu sekitar 6 bulan daripada tarikh siasatan pihak PDRM. Ini sebenarnya memberikan gambaran awal bahawa tuduhan Cik Hashimah Bt Asnawi ini sebenarnya begitu meragukan akan kebenarannya. Perihal ini DIBUKTIKAN oleh ALLAH SWT, apabila YM Sheikh Radzi Hanafi telah DILEPASKAN dan DIBEBASKAN daripada segala tuduhan oleh Mahkamah Majistrate Ampang pada 09hb Disember 2010 bersamaan 03 Muharam 1432 Hijrah, iaitu pada bulan Islam yang dipenuhi dengan KEMENANGAN KEPADA KEBENARAN.

Berbalik semula kepada perihal persatuan iaitu pada 18hb Mac 2007, pihak MMT sekali lagi telah bersidang berkenaan penolakkan MMK berkaitan keputusan MMT pada 03hb September 2006 yang lalu. Persidangan MMT pada kali ini telah dihadiri oleh seramai 10 orang ahli MMT daripada jumlah sepatutnya 19 orang ahli MMT. Didalam mesyuarat MMT pada kali ini, YTM (Yang Tak Tahu Malu) Marwi Bin Latiff telah dilantik sebagai Guru PSSCUHM mengikut perlembagaan persatuan. Perihal mesyuarat ini akan saya kupas melalui satu rencana khusus berkenaan perkara ini nanti. Mesyuarat ini sangat menggelikan hati apabila tergambar jelas lakonan beberapa ahli MMT ini dalam menentukan YTM Marwi Bin Latiff sebagai GURU DILUAR NIKAH.

Terima kasih Tuan Haji Abu Hamid Bin Na'aman kerana telah bertindak merakamkan segala percakapan mesyuarat dengan jaya dan professional. Sangat gelihati apabila mendengar kembali percakapan YTM Marwi Bin Latiff (Pengerusi) ketika mesyuarat tersebut yang begitu terhegeh-hegeh menantikan beliau dilantik sebagai GURU yang SEE-DICK lagi MU-SHIT oleh Majlis Muafakat Tertinggi (MMT).

Ulasan Saya:-

Keputusan MMT pada 03hb September 2006 yang telah mengekalkan YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai Guru Utama telah MEMBUKTIKAN bahawa mereka ini selaku ahli-ahli MMT juga telah TIDAK menurut ketetapan Majlis Muafakat Tertinggi (MMT) yang telah mereka tandatangani dan bersumpah sebelum itu, seperti dakwaan mereka terhadap YM Sheikh Radzi Hanafi.

Jawaban mereka sudah pastilah kerana keputusan MMT tersebut tidak mengikut perlembagaan dan hujahan balas saya, sumpah mereka ini tidak menyatakan samada keputusan ini menurut perlembagaan ataupun tidak. Tambahan pula keputusan MMT untuk mengadakan persidangan kali ke-dua adalah atas arahan MMK 2006/2009 dan ini MEMBUKTIKAN mereka ini telah ENGKAR keputusan MMT pada 03hb September 2006 dan sebaliknya telah TAAT kepada arahan MMK pada 17hb September 2006.

Walau apapun yang dilakukan oleh MMT ini, ianya sekadar memenuhi perlembagaan (undang-undang tubuh persatuan) dimana Guru Hakiki Silat Cekak adalah dilantik melalui MANDAT GURU daripada GURU SEMASA kepada BAKAL GURU yang akan menyambung salahsilah perguruan (Sanad Ilmu) daripada Guru Ke Guru. Bukannya melalui MMT, MMK, LPT, BERUK, BABI dan sebagainya. Jika ini berlaku, ianya adalah satu PEMBOHONGAN yang NYATA. Implikasinya adalah kepada para pelajar Silat Cekak yang PASTI tidak akan mampu menggunakan silat ini apabila terdesak kerana tidak mendapat BERKAT GURU dan BERKAT ILMU tersebut kerana ianya datang daripada GURU PALSU atau GURU DILUAR NIKAH.

Pengumuman:-

Saya memohon maaf kerana kebelakangan ini rencana didalam blog saya jarang dikeluarkan kerana kesibukkan saya dalam beberapa urusan. Walau bagaimanapun, rencana-rencana saya akan terus menemui para pembaca. Insya Allah.

Terima kasih juga kepada para pembaca yang senantiasa memberikan sokongan kepada saya untuk terus menulis dan membongkar perbuatan terkutuk PSSCUHM terhadap YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Haji Hanafi Al-Qedahi.

Untuk makluman Para Pendokong Hakiki Silat Cekak Ustaz Hanafi, telah terdapat beberapa orang ahli Silat Cekak Hanafi Masman yang diijazahkan oleh YTM Marwi Bin Latiff telah mendapat petunjuk Allah swt dan melakukan 'Pengijazahan Semula' daripada YM Sheikh Radzi Hanafi. Alhamdulillah.

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN

207 comments:

  1. second!

    alhamdulillah..

    kan betul jangkaan saya.. ada yg akan pergi mencari sendiri kebenaran..

    tahniah kepada penuntut silat akademi yg pergi mencari guru sebenar guru!

    -effuan-
    PL Batu Uban, P.Pinang

    ReplyDelete
  2. Tahniah kepada yang telah sedar. Apa guna jadi pelajar IPT jika perkara sebegini mudah untuk difahami gagal untuk membuka mata mereka hingga terus menyokong gurukul palsu.

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah..
    itula yang sebenarnya diharapkan,
    semoga lagi ramai ahli yang tersalah pilih jalan untuk kembali ker jalan yang benar..
    teruskan tuan amin...
    bongkarkan segala kekufuran mereka...
    semoga Allah mempekukuhkan iman dan semangat untuk terus mendukung YM Tuan sheikh

    M.A.M.A

    ReplyDelete
  4. maka janganlah kita turut terikut melatah jadi mcm puak AKADEMi..jika Tuan Guru kita tabah & tidak melatah..maka kita contohi beliau..moga dibantu Allah Taala..

    ~shahril nizam..KK..~

    ReplyDelete
  5. "Walau apapun yang dilakukan oleh MMT ini, ianya sekadar memenuhi perlembagaan (undang-undang tubuh persatuan) dimana Guru Hakiki Silat Cekak adalah dilantik melalui MANDAT GURU daripada GURU SEMASA kepada BAKAL GURU yang akan menyambung salahsilah perguruan (Sanad Ilmu) daripada Guru Ke Guru. Bukannya melalui MMT, MMK, LPT, BERUK, BABI dan sebagainya"....

    bunyinya jika dibaca sekali imbas,memang agak kasar..tapi bila direnungkan balik apa yang telah dilakukan oleh puak-puak bangsat ini, ianya memang tepat diberi gelaran sedemikian rupa..

    alhamdulillah..tahniah kepada ahli yang berusaha mencari kebenaran...

    Razlan Ab Razak

    ReplyDelete
  6. Tahniah kepada ex-akademi yang telah kembali mencari Sebenar Guru. Teringat saya akan ucapan oleh bekas ahli silat cekak di akademi sekarang ketika mengulas tentang CM;

    "Guru Utama Silat Cekak Hanya seorang Pada Satu-Satu Masa"

    Pilih Dato Mydin: Lebih Melayu dari Melayu (Keling nak jadi Melayu,kalau dah keling,keling jugalah)
    Pilih Amrudin : Lebih Keling dari Keling
    (Melayu nak jadi keling,cakap putar alam)
    Pilih Joe Marwi : Melayu Kurang Boyan Lebih
    (Orang boyan perasan ada mandat)
    Pilih Pak Ak : Lebih Sakit dari Sehat,
    (Kena bodoh dengan Mydin)

    Kepada semua pengamal Cekak,kembalikan Yang Hak pada Yang Berhak.

    ReplyDelete
  7. mmg dah terbukti ada dikalangan ahli akademi yg telah kuar dr akademi kemudian ijazah smula dgn Ym Hj. Mad Radzi hj Hanafi...sbb ianya dah berlaku didepan mata...soalan pertama yg tlah diajukan selepas berjumpa YM Tuan Sheikh ada "terlalu berbeza en. mad ngan en.marwi tu, knp ek?seronok je sy rasa bila jumpa dia"...sy hanya tersenyum je...

    shahrain

    ReplyDelete
  8. adik2 abang2 akak2... Jom Pakat Ramai2 tinggalkan akademi cekak hanafi masman SDN BHD. Cari lah yang asli, guru yang hak dan yang pastinya diterjui oleh YM Sheikh Radzi Hanafi...

    -mak anon

    ReplyDelete
  9. Yang Hak tetap akan kekal..yang palsu akan tetap terpinggir dan "terbuang" juga akhirnya..

    -student UPM-

    ReplyDelete
  10. Alhamdu Lillah..Maka ceritera fitnah memfitnah ni rasanya bakal berakhir dengan kebenaran memihak kepada yg Hak dan benar...Sungguh Benar janji Allah....

    Hidup Putera Hanafi...


    Mohd. Sony bin Mohd. Isa
    013-3738759

    ReplyDelete
  11. betul..yang hak..yang batil..guru cbul tuu..insaflah.

    ReplyDelete
  12. Pada yang mungkin masih di atas pagar, di antara GURU PALSU AKADEMI dengan GURU HAKIKI, saya syorkan anda (yang ragu2) untuk berjumpa Face to Face dengan YM Tn Guru Md Radzi sendiri.

    Dengan itu barulah saudara/saudari sendiri dapat menilai bezanya keperibadian antara guru palsu dengan guru hakiki.

    Siapa2 sahaja yg selalu bersemuka dengan YM Tn Guru Md Radzi pasti dapat menilai keluhuran budi pekerti beliau bertepatanlah dengan gelaran Guru Sebenar Guru tu. (Lainlah mereka yang digelapkan hati macam puak2 Munafik di sebelah sana tu)

    ReplyDelete
  13. pihak akademi dah takde modal. modal yang ade pon tak boleh pakai.

    jadi bagi orang yang "tak-la-belajar-tinggi-sangat" macam saye ni pon ade terase lucu la sikit. kesian pon ade.

    sebabnye org yang dasyat2 ilmu putar belitnye pon pade pandangan saye dah tak berape pandai dan tak berdaye nak menipu lagi.

    jadi cemane pulak untuk org2 yang dasyat2 belajarnye?. org dah dapat petunjuk untuk menilai ni. tu yang ade ijazah semule. alhamdulillah.

    so kalau nak tipu tu cube "up" sikit level "kepandaian-untuk-menipu" tu. insyaAllah akan di potong, insyaAllah. yang ni tade 6 tolak 6. malah tade yang seterusnye pon.

    yang menyamar pakai name org lain untuk komen2 keji tu tersangat la murah punye "trick".

    boleh kate tak pandai langsung la. berlawanan dengan kempen yang dibawa i.e. "pandai silat".

    tapi ape ade hal, pihak akademi ni kan dah biase buat bende yang bercanggah dengan kate2 sendiri. boleh rujuk video tuan amin post tu.

    dan "tuduhan-penipuan-tak-boleh-pakai" kepade YM tu pade saye dah lame basi. kalau ade lagi yang termakan bende yang dah basi, mudah2an mendapat petunjuk.

    ReplyDelete
  14. Kepada semua.

    Marilah kita semua menolak guru lompat pagar , lompat itu ini .
    Tengok anak murid rosak akhlak panggil org 'beruk'

    ReplyDelete
  15. Salam...

    Saya mohon maaf di atas perlakuan saya selama ini. Memang saya seorang yang munafik. Saya ini ibarat tahi yang sudah tidak boleh dibersihkan lagi. Saya tahu yang ayah saya mati dalam jamban dan kalau boleh saya juga ingin mati dalam jamban dan termakan tahi sekali. Saya memang seorang yang licik. Saya sebenarnya teringin sekali utk menjadi Guru. Sekarang belum tiba masa lagi. Selepas Joe Marwi mampos, ketika itulah saya akan menjadi Guru. Saya akan membawa murid saya ke jalan syaitan. Mana boleh ayah saya saja yg mati dalam jamban. Saya ingin mengajak semua ahli2 Silat Cekak yg lain turut mati dalam jamban. Sama2 lah kita menjadi tahi seperti saya. Sekian...

    Amruddin Buang

    ReplyDelete
  16. Sama2 la kita tinggal guru 'ceroboh' rumah org nak dapat title guru
    Guru yg 'ceroboh' dan letak tgn atas dada anak org
    Guru sebenar guru ceroboh

    ReplyDelete
  17. ahahah... hi cik anon, baru dapat online ye.. mesti sibuk kerja hari ni kan pasal petang baru dapat online... cik anon, hang ingat hang menyamar jadi amrudin kami terpedaya hahha.. teruskan lagi usaha.. hang boleh nak tutup muka hang tapi hang tak boleh tutup kebenaran... Dan Alhamdulllah, atas pertolongan dari Allah serta berkat guru... kami menjad semakin kuat, semakin akrab dan semakin bersatu... Alhamdulillah... tiada daya dan upaya kami untuk berjuang melainkan dengan keizinan dan pertolongan Allah Swt... Alhamdulillah

    -Mak Anon

    ReplyDelete
  18. Para Pembaca,

    Perihal perkataan BERUK dan BABI yang saya gunakan adalah berdasarkan Sabda Nabi saw yang memanggil golongan PEMFITNAH ini dengan gelaran tersebut. Saya mengikut Baginda bukannya melebihi Baginda.

    Insya Allah, rencana khas perkara ini akan diterbitkan nanti kerana saya menulis berasaskan FAKTA dan SAKSI. Tenyeh sikit-sikit tu biasa la. Manusia biasa yang punya hati dan perasaan. Terkadang emosi bila GURU dan KELUARGA dicaci maki dan diherdik.

    ReplyDelete
  19. Anonymous January 25, 2011 5:37 PM


    Amruddin Buang
    January 25, 2011 5:43 PM

    Anonymous said
    January 25, 2011 5:48 PM

    Komen: adalah orang yang sama membuat provokasi.....

    ReplyDelete
  20. amin tuu..memang mcm tu...perangai tokan vcd blue kan..faham2 aje...:)

    ReplyDelete
  21. Salam
    Ramai dah kawan2 dari silat Kalimah, Cekak Akademi & Cekak Msia yg telah sedar silap tafsir pilihan awal, kini telah ijazah semula dgn GURU Pewaris serta tebus kesilapan lepas bersama mendukong meneruskan prjuangan almarhum yg benar dan HAK...

    X Kalimah77

    ReplyDelete
  22. Sdr Amin Zainul,

    Teruskan memberi penjelasan berdasarkan fakta dan kenyataan serta ulasan2 yang dapat menceritakan hakikat sebenar dibelakang tabir supaya dapat membezakan

    fakta daripada fitnah,


    Jangan pandang belakang.

    ReplyDelete
  23. betul tu amin tokaan vcd blue..baagi banyak lagi kenyataan dan ulasan yang terang2 menipu, bohong..kami terima aje...jangan pandang belakang terus kan perjuangan yang menuju ke arah guru cabul

    ReplyDelete
  24. Cukup-cukup lah cari publisiti murahan tuuu...amin.ikut aje guru cabul tuuu..ikut aje pusaka kononya..tak payah nak gembur2 kecabulan mad radzi tuuu..tak hairan pun dgn perjuangan Guru cabul tuuu..

    ReplyDelete
  25. pakcik2 akademi dah tade modal. kesian.

    ReplyDelete
  26. saya penah dengar bapak si amin ni bergurau...katanya lepas tengok citer blue...ambik air sembahyang selesai semua dosa menonton tadi...disambut dgn gelak tawa org2 di sekeliling...

    jangan nak menafikan pulak hal ni...ahli2 ibu pej yg slalu ada di rumah persatuan pasti tahu citer ni...tapi saya tu itu hanyalah gurauan dari abg yang(bapa amin)

    ReplyDelete
  27. Salam bahagia,

    Jangan la gaduh-gaduh. Saya ini Guru Utama Silat Cekak. Saya mempunyai kerajaan di langit. Ayah Pin tu merupakan anak saya. Saya adalah ketua segala langit. Dulu saya berada di langit. Apabila saya diturunkan di bumi, saya lihat bumi ini seronok sangat. Sebab tu saya suka berzina dan minom arak. Jadi kepada anak-anak murid saya, saya syorkan pada masa majlis ijazah, kain putih digantikan dengan katil size king dan cadar berbunga-bunga supaya senang hendak berzina. Untuk ijazah potong, mandi pakai air anchor beer. Kalau nak lagi best pakai wine. Lepas tu untuk ayam penamat, ganti dengan babi. Baru laa berkat semua anak-anak murid belajar. Untuk menjadi seorang penzina yg hebat dan peminum arak yang tegar, belajarlah dengan saya. Jangan lupa bawa pengeras sekali iaitu kondom size S. Sekian dari saya Guru Utama palsu yang muka tak tau malu. Hidup Kerajaan Langit!!!

    Marwi Latif

    ReplyDelete
  28. Saudara2 pejuang yg berdiri i belakang YM Tuan Sheikh, Janganlah kita terikut2 dgn provokasi Puak2 Pandai (bodoh) silat dgn mengikut cara mereka provoke kita...Kita Cool Sudah, sat lagi dorang komen bodoh2 sebodoh otak dorang.


    Mohd. Sony Bin Mohd. Isa
    013-3738759

    ReplyDelete
  29. salam,

    tuan/puan anon January 26, 2011 4:25 PM nampaknya cuba nak persoal kredibiliti isi blog tuan amin kita dengan memberikan benih untuk memburuk2kan keluarga tuan amin.

    saya cadangkan, kalau betul2 nak persoal, sahut cabaran debat tuan amin tu. dua2 pihak boleh kemukakan bukti masing2.

    saya tengok ada komen2 yang cuba-jadi-kreatif tapi sebenarnye masih lagi murah.

    jangan jadi macam tuan gugat yang kelihatan agak "trauma". penulisan tuan gugat yang saya tengok dah takde sambutan. orang dah boring nak layan.

    tapi kadang2 tu terhibur jugak la tengok gelagat tuan gugat kita tu. tak putus asa dan tak abis "corner baring" pusing2 cari bahan nak diceritakan.

    ReplyDelete
  30. Yg bermasalah hanya mat radi kodi je.. Keluarga takde masalah..
    Mat kodi tak layak jadi guru cekak

    ReplyDelete
  31. Betul ke org kata mat radi tak ada lading??
    Tak pernah ada sebelum 1993. Sapa anugerah kat mat radhi parang lading??

    ReplyDelete
  32. salam,

    dah masuk lading pulak. hahaha. kesian la pakcik2 akademi ni. memang kesian.

    ReplyDelete
  33. bapa syaitan bg parang lading pada mat radi..al Qodi....budak gemuk, firdaus tak payah nak menyamar..jd org llain..keke

    ReplyDelete
  34. hahaha..saja main2 menyamar...

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-
    012-9064271

    ReplyDelete
  35. tuan2 sekalian..
    melihat kelaku mereka di blog Tuan Amin ini tidak ubah seperti melihat kelaku anjing gila..
    menyamar jadi saya dan banyak perbuatan2 yg boleh dikatakan bengong.
    saya pun tidak faham apakah keadaan otak mereka telah jatuh sakit?

    dan saya nak maklumkan bahawa sebarang komen yg agak pelik seperti mengata,mencaci YM Syeikh dan Sahabat2 sekalian adalah bukan saya.
    hanya puak Silat Cekak Haji Amruddin saja untuk mengamatkan suasana.

    harap maklum.


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  36. Baguih gak tu. makin meriah blog ni. wakakaka.
    Bengong x abis al-Tandasi mangkuk hayun tandas ni!

    ReplyDelete
  37. hahahaha..menang sorak aje..kpg tergadai..maruah dicabuli .habuk takde semua kena jilat oleh guru cabul..Puak AL-Jilat..insaflah kamu

    ReplyDelete
  38. Puak Al-jilat jangan jilat tandas taik yeee

    ReplyDelete
  39. Dalam kes jenayah, beban untuk membuktikan di pihak pendakwaraya adalah satu perkara yang sukar untuk dilakukan berbanding kes sivil. Dan proses yang dilalui juga adalah berbeza. Dalam mahkamah jenayah, prosesnya melibatkan proses Mewujudkan satu kes prima facie terhadap Orang Kena Tuduh (OKT) terlebih dahulu. Dan untuk berbuat demikian, bahan-bahan bukti yang kukuh perlu dikemukakan kepada Yang Arif Hakim oleh pihak pendakwa. Saksi-saksi juga boleh disoalbalas oleh peguam OKT.

    ReplyDelete
  40. salam tuan/puan anon January 27, 2011 8:43 AM,

    tuan/puan, kalau kes2 mahkamah yang berpihak kepada tuan/puan, tuan/puan terima dengan hati yang girang tanpa apa2 bantahan.

    malah, ada pihak tuan/puan kata itu kehendak Allah (rujuk kepada blog tuan gugat). cerita pasal kebenaran yang tertegak, tapi tak boleh jawap pon bila ditanya tentang kebenaran.

    tapi bila tidak berpihak kepada tuan/puan, macam2 alasan yang diberi, berpusing2 ayat cuba nak mempertikai keputusan mahkamah tu.

    dan yang tambah berat, adakah sekarang ni tuan/puan mempertikai kehendak Allah?. yang sebelum ni tuan/puan terima?.

    kesian tuan. kesian la jugak dekat diri sendiri tu. sebab org lain tengok tuan/puan ni memang kesian. kesian jugak la ke pakcik2 akademi tu.

    ReplyDelete
  41. sebenarnya keputusan mahkamah yg memihak kepada puak akademi yg ada diantara mereka (tak perlukah cakap siapa kot) laung laungkan di wall facebook dia bukanlah sesuatu yg boleh dibanggakan.

    sebenarnya mudah sahaja nak terangkan dekat ahli ahli. memang betul mahkamah kata persatuan akademi menang. tapi semua itu basically TEKNIKAL WIN sahaja sebab mahkamah MENGANDAIKAN keputusan yg ajk penyiasatan dalaman persatuan berlaku adil.

    mahkamah hanya mengikut cara resmi tubuh persatuan. sebab itulah pihak en mad kalah.. tapi, bila en mad bawak kes cabul di mahkamah tinggi, ia telah bebaskan en mad.. sebab mahakamah boleh lihat rasional apa yg berlaku dengan en mad.

    seelok eloknya, MMK ikutlah kata ahli.. bukan apa, maaf ya, kalau kata kasar sedikit, tapi rasanya majoriti ahli tidak memihak kepada kamu pun.. lepas tu mengaku silat cekak hanafi kamu punya.. malulah sikit..

    buat semula EGM dan bagi ahli pilih sendiri. kalau kamu kalah pun, kamu kalah dengan bangga.. sebab kamu berlawan di atas padang yg rata.. bukan cara macam ni nak kan persatuan.. :)

    oh..sekadar pendapat yg biasa biasa..

    -effuan-
    pl batu uban, p. pinang.

    p/s teringat tulisan cikgu rauhi..

    "Biar mati silat, jangan mati persatuan. Berjuanglah mereka menegakkan persatuan walaupun dengan menutup kelas silat yang ada. Itulah haprak namanya. Termasuklah pengikut setia mereka. "

    ReplyDelete
  42. PERHATIAN KEPADA SEMUA

    Blog ini terbuka kepada semua utk komen
    dan digalakkan menggunakan perkataan2 seperti BERUK, ANJING, BABI, TENUK dan sebagainya.

    Lagi teruk perkataan tu seperti IBLIS , SETAN amat-amatlah digalakkan dan ditekankan.

    Biar satu dunia tahu itulah ajaran guru suci kita YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Haji Hanafi Al-Qedahi...

    saya sendiri mempraktikkan perkataan BERUK setiap hari sebagai zikir suci alam makrifat



    Amin Zainul.
    019-2713721

    ReplyDelete
  43. Astaghafirullah hal "Azim ...Anon2 akademi mula dah

    ReplyDelete
  44. kepada puan January 27, 2011 9:05 PM.... Tahniha...tahniah yang teramat sekali dengan kepintaran puan yang yang sangat menyerlah dalam menggunakan nama Abg amin dalam komen puan....Betapa Hebatnya puan ini untuk menerima dosa memfitnah...hehehe...yala Puan kan lagi Hebat dan Berkuasa untuk menerima hukuman ALLAH S.W.T..amin....

    PUL

    ReplyDelete
  45. perhatian kepada semua pengunjung

    diminta kita semua berhenti daripada menggunakan perkataan2 keji

    saya berjanji akan berhenti menggunakan perkataan BERUK dan lain-lain perkataan keji berkuat kuasa serta merta

    jika saya masih menggunakan perkataan BERUK maka saya dikira munafik

    Amin Zainul.
    019-2713721

    ReplyDelete
  46. wahai puan anon,

    kalau nak menipu cuba tengok dan perati, encik amin zainul kita, komen mesti ada profile. kalau korang buat komen atas nama dia maka fitnahlah namanya. memang korang ini semua anjing yang telah di kasi.. menyalak tapi menyorok. kalau tak puas hati jumpa terus jangan menyalak ajer, takut nak jumpa sorang, ajak semua anjing-anjing yang lain. Takut gak bawak lagi Cif anjing korang atau jurulatih tahap 1 ker tahap 2 ker tahap 3 ker atau tahap gaban sekali pun.. takut nak bersilat, ok ajak cif-cif anjing yang pandai berdebat, cabaran telah di keluarkan oleh Encik Amin Zainul kita.

    Tolonglah jangan jadi anjing yang di kasi lagi. Tak puas hati dengan saya boleh call saya, kita jumpa.. nak tengok gak anjing ini ada gigi ke takder.

    saifulG
    016-3061438

    ReplyDelete
  47. Tuan Jebat yang tah kemana itu. saya masih lagi menunggu.. jemputan anda..

    SaifulG

    ReplyDelete
  48. Saiful G , ko jangan masuk campur. Dok diam-diam...ko tu mentah lagi

    ReplyDelete
  49. Saiful G..emmm..budak mentah berhingus...akal pendek..duduk2 diam

    ReplyDelete
  50. kalau saifulG budak hingusan pun...sekurang2nya dia berani..kamu hanya berani bercakap kosong...cuba call dia (kalau berani berdepan)

    pendokong hakiki pantai timur

    ReplyDelete
  51. Puan Anon,

    Kalau aku di kira budak hingusan.. dah tentu ko ini anjing tua nak mampus tak sedar diti

    Saiful G

    ReplyDelete
  52. dah ramai da yg tinggal kan akademi ni.....jap lg lingkup la tu

    ReplyDelete
  53. tak kesah la ko nak cakap Saiful G tu budak hingusan ke... Jangan nanti hingus dia terpalit kat muka ko yg konon dah tua tu sudah la anon oi..hahahah

    -Mak Anon

    ReplyDelete
  54. dengar cerita kat akademi dah tiada orang pergi belajar, lengan. pakej yuran dari beratus-ratus utk pandai silat rm700 dan turun pendaftaran rm23. yuran bulanan rm15. pun tiada org nak. betul ke?.




    king kong

    ReplyDelete
  55. apa pakej 2011 yg ditawarkan kat akademi skrg? brp RM? memang saja nak tanya kat sini sebab org AKADEMi rajin betul bersuara sini..

    harap pihak AKADEMi terangkan terus dlm sini saja & tak perlu minta saya hubungi org lain atau no lain..apa salahnya bentangkan di sini..

    ramai org bukan ahli pon dok masuk blog ni juga..

    ~peminat~

    ReplyDelete
  56. seorang demi seorang akan tinggalkan akademi, yang tinggal hanyalah si pencacai tua pengangkat najis yang suka membuat fitnah

    -mak anon

    ReplyDelete
  57. Siapa Ketua kat Cekak Hanafi Masman sekarang ni sebenarnya?

    Guru Utama,YTM Joe Marwi atau Presiden,Dato Md Nasir atau CEO Akademi Amruddin Buang?

    Sampai 3 ketua.Mcm konsep trinity je.

    ReplyDelete
  58. Pathetic.
    Nampak sangat puak akademi tak bijak.
    main menyamar. giler low IQ.

    -MHA

    ReplyDelete
  59. AWAS...dia muncul lagi (atas ni)....jangan terpedaya muslihat & mainan psikologi puak AKADEMi!!

    ReplyDelete
  60. Saiful G, kan aku dah kata dok diam-diam..ko bising ye....ko tu gemuk, nanti org cabar ko semput..cepat letih..ko takde stamina

    saiful G (Gemuk)

    ReplyDelete
  61. setakat takder satu anjing-anjing tu yg berani cabar pun. menyalak ajer lebih siap tolong bagi alasan lagi taknak mencabar atau berjumpa.. dasar anjing tua tak sedar diri..

    saifulG

    ReplyDelete
  62. mereka dah putus asa dan takda modal. Tu yg jadi macam tu. pelik tengok gaya akademi,guru palsu,& 3AM sekarang.

    Nak aniaya orang, mereka sendiri teraniaya.
    Masih nak aniaya orang...

    takda idea,maka jadi mcmm tu....gila....macam gila talak...

    ReplyDelete
  63. saya sangat setuju dgn SaifulG.. aku tgk dlm blog amin ni..tak satu komen pun yg menyokong apa yg pihak akademi,gugat buat dan JOe Marwi buat yg baik utk akademi.

    apa kebangang dan BONGOK sangat org akademi tak pertahanan Akademi dorang..

    yg nampak kat sini hanyalah anjing2x yg melalak kt muka JOE Marwi selaku Guru Utama.. apa baiknya sgt JOE MARWI ni..cerita sikit

    Anon dan Gugat, Upkn dn promote sikitlah JOE MARWI ni bai. Selaku YM Joe Marwi aka Yang Memandai Joe Marwi aka Joker..
    ko kutuk2x dalam blog amin ni takde pekdah pun..janganlah jadi penjilat tegar "Buang" and the family dan sewaktu dengannya..

    tade satu marketing pun yg di buat pun..


    Anak buah Joe Marwi
    017-38588491

    ReplyDelete
  64. Anonymous said...

    Siapa Ketua kat Cekak Hanafi Masman sekarang ni sebenarnya?

    Guru Utama,YTM Joe Marwi atau Presiden,Dato Md Nasir atau CEO Akademi Amruddin Buang?

    Sampai 3 ketua.Mcm konsep trinity je.
    January 28, 2011 2:49 PM


    aku amat sokong.. dorang ni memang mcm tu.. amalkan konsep trinity.. ala2x yahudi pun ada.. menjatuhkan org yg tak sepatutnya dgn ala2x freemason dan zionis..

    tanda2x ada kat dahi..kami warga akademi memang sokong benda2x macam ni..datanglah...


    Anak buah Joe Marwi
    017-38588491

    ReplyDelete
  65. dah2 la puak akademi oooooiiiiii,jangan ikut babi dengan beruk tu...penipu tahap TERA dan GIGA ja(nak tunjuk punya besar penipuan)....penipu tetap penipu....kutuk la apa pon...BABI TETAP BABI!!!!

    ReplyDelete
  66. blog http://gugat-gugat.blogspot.com/ adalah blog yg PENAKUT dan takde KEMALUAN..

    Takut kritikan dan syok sendiri ketika membuat sesuatu isu.

    org mcm sampah ni takyah di layan.. dia macam lalat sampah.. ambik penyapu ketuk terus mampos.

    selagi aku katakan, wahai blogger gugat, anda memang seorang PENAKUT dan BACHOL..

    Anak buah Joe Marwi
    017-38588491

    ReplyDelete
  67. meh kalau bosan2x.. ko tgk pic ni... bagi komen sikit..

    http://uploadpic.org/storage/originals/8j9jefke2njd2kj92n8d28f39j.jpg

    ReplyDelete
  68. meh kalau bosan2x.. ko tgk pic ni... bagi komen sikit..

    http://uploadpic.org/storage/originals/8j9jefke2njd2kj92n8d28f39j.jpg

    ReplyDelete
  69. hahaha...gambar kat link ni biar benak hari tenaga pengajar silat cekak masman...pehhhhhh...sedih gila mcm dah xda bajet nk wat grand2...adoiyai...nila kalau namanya pencuri akhirnya akan terserlah gak...wat malu je...dah la stage pn mcm hapa pastu kena berdiri...cian2....

    ReplyDelete
  70. aku suh ko teka mana satu gurunya.. di mana letak nya HORMAT ke GURU UTAMA..

    ReplyDelete
  71. tambah bosan nengok gambo dorang..kenapa muka masing2 tak semenggah rupanya.

    ReplyDelete
  72. maaf ye, rupe depa lesu xmaye gitu sbb hati & roh dok berlaga.. hati amat ikut nafsu jahat setan tp roh dh hidu alam kubur dh amat hampir, dok Q beratur tunggu giliran rentapan nyawa malaikat maut. Masa akan tentukan sape mati dulu, sape kemudian.
    Mudah2an depa ni sempat brtaubat & mohon maaf pd Tuan Sheikh, keluarga almarhum serta ahli2 yg telah dikhianati

    ReplyDelete
  73. Anonymous said...
    meh kalau bosan2x.. ko tgk pic ni... bagi komen sikit..

    http://uploadpic.org/storage/originals/8j9jefke2njd2kj92n8d28f39j.jpg

    KOMEN: Yg trinity (3 ekor tu) pakai baju tight in. itu bezanya. wakakaka.al-Tandasi tu!

    ReplyDelete
  74. hahaha...

    pakaian guru2 cekak hanafi masman adalah tight in..

    hehehe

    ReplyDelete
  75. ADA PERKEMBANGAN TERKINI. TARIKH AKHIR CABARAN DEBAT HARI NI @ DI LANJUTKAN LG.

    INGIN TAHU ?

    ReplyDelete
  76. rasenya kalo tangguh sampai hujung tahun pun puak akademi x berani...
    diorang sebenarnya pun tahu apa yang benar n salah..
    xkanlaa orang merompak nak masuk balai polis buat statement sukarela..betol x..
    so pikir2kan laa..
    walaupun saya org baru, tapi saya dah nampak macam2 perkara yang ada pada YM Tuan Sheikh..yang paling penting semua petua yang YM Tuan Sheikh bagi pada kita anak-anak muridnya menjadi dengan izin Allah...
    maaf kalo nak bercakap kasar tapi

    JOE MARWI KAU ADA??????

    sekian

    M.A.M.A

    ReplyDelete
  77. joe marwi ada lebih drp tu.....petua dan jugak pengisian..TETAPI GURU CABUL cuma setakat petua aje tanpa pengisian..yang diberi oleh guru cabul termasuk jugak petua rekaan jugak diberi.

    Belajar lagi...klu nak tau intan permata atau kaca.

    ReplyDelete
  78. salam tuan anonymous January 31, 2011 4:32 PM,

    mane tuan tau tanpe pengisian tu tuan?. dah perati sunggoh2 setiap kate2 YM tu?.

    mungkin betul si joe marwi ade petua, dengan ade pengisian (pada tuan, pada saya tidak).

    tapi pandai tak si joe marwi ni mendidik murid die?. yang bersesuaian dengan tahap kefahaman murid tersebut?.

    sebab saye tengok murid si joe marwi ni lebih banyak yang "eksiden" dalam memahamkan ilmu.

    yang tak "eksiden" belom jumpe lagi.

    contohnye boleh tengok tuan gugat. saye tengok tuan gugat ni tak abis2 lagi "eksiden" ni tuan. kesian die. berguling2, berpusing2. sampai org pon dah boring tengok die "eksiden". dan tande org nak layan.

    same la macam pihak2 akademi yang "eksiden" bagi komen bukan2, kurang modal, modal tak boleh pakai, modal kurang cerdik, menyamar, dan semue2 tu dalam blog tuan amin ni.

    semuenye "eksiden" dan berade dalam keadaan yang amat menyedihkan.

    ReplyDelete
  79. Joe Marwi x kasik petua berani kat Ramli Booo @ KETUA SKUAD DEMO diaberuk (x sesuai tulis diaorang) ke? Kalau ada xkan sampai bergenang mata kena sound 'budak' @ Harimau... Al-Tandasi tul!! Puiii!!

    ReplyDelete
  80. mak ooi, banyaknya komen...letih nak membacanya, apa maknanya ini semua??????????????????????

    ReplyDelete
  81. MERIAHNYA....syoqqqq la....

    ReplyDelete
  82. emmmm..menang sorak kpg tergadai...AL-jilat..maruah tergadaai

    ReplyDelete
  83. Petua berani..dpt pun buat biasa aje.......tu lah puak 2 al-jilat bodoh sombong...ckp tu..biar ada bukti setakat penulisan aaje.tengok guru lah bukan guru cabul..bukan tau saangat bab petua dll ..cuma rekaaan aje.

    ReplyDelete
  84. salam tuan anonymous January 31, 2011 8:53 PM,

    tuan, dari kes ramli tu, kite boleh tengok yang si joe marwi ni didik murid die berani cakap je dulu. tindakan kemudian tu buat bende lain pon takpe. tu la die ajaran die.

    kalau kite relatekan dengan video yang tuan amin bagi tu, kite dapat tengok persamaan.

    cakap lain, buat lain. sebab tu saye kate murid si joe marwi ni banyak yang "eksiden". dengan si joe marwi ni pon "eksiden" sekali.

    jadinye tuan2/puan2 pembace yang dari pihak akademi sebenarnye dah nampak dah bende ni. dah terdetik dalam hati.

    cume sayangnye belum semue yang mendapat gerak untuk berhijrah.

    tuan2/puan2 pembace sekaliannye, pade yang bersame YM, kuatkan lagi hubungan.

    dan pade yang sudah terdetik di hati tu (merujuk kepade murid pihak akademi), pohon kekuatan dari Allah untuk berhijrah.

    ReplyDelete
  85. harimau tu..klu aku cabut gigit yaang takde taring tu..baru beraak cair..setakat cakap aje berani...kononnya boleh jalan..puiiiiiii
    budak berhingus masih mentah lagi..walaupun apa alasaan2..masih budak berhingus mentah.

    ReplyDelete
  86. salam,

    hahaha. pihak akademi cube nak "cover" sifat pengecut diri sendiri yang makin hari makin teserlah. hahaha.

    dah tak boleh cover "busuk"nye tuan pihak akademi. makin ramai orang dah tau. hahaha.

    ReplyDelete
  87. ye ker?
    ish2 xtau plak joe marwi leh bagi petua..mesti petau paling mejurub dier cakap apa susah papehal hang jumpe bomoh..mula2 bomoh malaysia,agak2 susah pakai bomoh siam plak, x kuat lagi pkai bomoh indon..tapi x makan lagi...rasenya habis 1 asia tenggara nanti hhahah....kecian btol..
    bab pengisian x bleh dinafikan, joe ada zaman ustaz lagi...so banyak yang dier tahu...dier juga rapat ngan YM Tuan Sheikh dulu, so banyak laa YM tunjuk ajar..nak pelik apa kan..tapi kene ingat bukan semua yang dier tau n YM bagi n tunjuk..so kene laa beringat..jangan smp jadi macam Ketua Skuad Demo nya..menagis tersak2, baru cakap j 2..bukan kita nak tunjuk kuat..tapi nak tunjuk mana yang sebenarnya betol..

    wasalam

    M.A.M.A

    ReplyDelete
  88. hebat berbunyi pihak anjing joe marwi ini. cakap orang hingusan, budak mentah... tapi nyorok belakang siber apa ko takut nak kena ratah ker ngan budak mentah tu ???

    Petua joe marwi: sebelum masuk kelas gosok lah uniform tu, supaya kemas buahnya seperti kemasnya baju uniform tu. Pasti duit yuran bayar, kalau tak bayar imu tak berkat umpama mencuri, ambik ilmu tapi tak bayar. hehehehe kalau petua macam tu aku pun leh bagi.

    Pengisiannya: aku pun tak tau apa yang dia nak isi, kena tanya presiden kot, Dato' Nasir KT (kambing Tua) atau CEO al syeikh amruddin al tandasi.

    TRINITY punya konsep GURU, Presiden dan CEO berlainan, sapa chief, sapa khalifah, sapa ketua.

    Kalau ada pihak tak puas hati atau marah sangat nak pukul saya ker nak cabar ker. Sila lah kalau nak kata saya ini baru dalam silat cekak ini taklah lama sangat 1992 sehingga kini (baru 19 tahun ajer)tapi still buah masih lagi 21 ajer mana lah tau YTM Joe Marwi AGUNDI bagi lagi buah , jadi 27 ker 30 ker .. kat anjing-anjing dia yang kat akademi, sg isap atau mana mana cawangan dia lah, almaklum lah 200 tenaga pengajar kan (walaupun kira ada 98 ajer)


    Saiful Ikram Selamat
    016-3061438

    ReplyDelete
  89. tpaksa tagih duit yuran tu.. akademi sdn bhd kan bisnes based so kalau org tak bayar mcm mn nak rollong bisnes.. bole bankrap mcm ni.. duit kutipan yuran xmampu pun nak tanggung kos audit tiap2 tahun.. mana nk bayar gaji guru lagi.. kesian kat akademi.. lagi kesian kat budak2 demo.. keje teruk2 tapi hasil takde... kene bebel pulak dgn amrahi si pakar motivasi.. ada harapan kompeni sdn bhd tu bole bankrap dlm masa terdekat...

    ReplyDelete
  90. saiful g..kau nie cakap banyak..nak sangat..pergi cari joe marwi..CABAR DIA.klu nak kenal...baru tau langit tinggi rendah....cakap aje tak mau dengar ..pergi..klu nak kenal joe marwi..ada berani ke..saiful G...kekkekekke..faham2 lah..kekekek

    ReplyDelete
  91. Anon, February 1, 2011 8:10 PM

    tak payah la cari yg jauh-jauh, SAHUT dulu CABARAN tn. Amin. Murid vs murid la,
    biar guru vs. guru.
    baru BRAN...ada BRAN ka?

    ReplyDelete
  92. Anonymous said...

    saiful g..kau nie cakap banyak..nak sangat..pergi cari joe marwi..CABAR DIA.klu nak kenal...baru tau langit tinggi rendah....cakap aje tak mau dengar ..pergi..klu nak kenal joe marwi..ada berani ke..saiful G...kekkekekke..faham2 lah..kekekek
    February 1, 2011 8:10 PM


    alahai ko ni mat sengal

    ko suh joe marwi datang jumpa abg mad radhi. kata nak ambik mandat..

    oh lupa, mandat dapat dari LPT..

    kim salam kat khalid cina.. uniform budak2x mmu bila nak bagi. jgn telan duit budak2x tu.. sian dorg..

    kah kha kauh kahak puitttt...

    mmu07

    ReplyDelete
  93. layan ni

    http://uploadpic.org/storage/originals/rlsn2n3l8l3s2f22jff9kkr9ss.jpg

    apa ke jadah semua ni.. CH masman dah lari dari ajaran ustaz hanafi ni..

    ReplyDelete
  94. http://uploadpic.org/storage/originals/9ssnnsf42ndnnfen8sefej2srs.jpg

    ni satu lagi..
    apa jenis mandat nak bagi ni?

    ReplyDelete
  95. Mandat nak citer apa?..Pak Ak dan Al-qodi ..dua2 takde mandat..klu tak betul...lagipun bab mandat adalah sangat subjektif. Al-Qodi telah bersetuju serta sain dokumen..ada perlembagaan.abis Al_qodi sain apa 1993.cuba2 faham intipati sebenar,,tak perlu nak citer2 ttg mandat..keturunan , hak ke .mereka lebih lama bersama dengan perjuangan Ustaz hanafi.

    ReplyDelete
  96. hahaha..3A lebih lama??lg lama lg seedick & lg mu-shit la jwbnya...

    ReplyDelete
  97. Hari tenaga pengajar akademi macam sukaneka je aku tengok.rendahnya martabat SC diperlakukan sebegini sekali oleh puak2 yang mengaku kononnya LAMA bersama perjuangan Ustaz..Sebut pasal mandat,semua kecut telur,padahal itulah yg kita pegang dari dulu nak berdepan dengan kalimah dgn CM.aku mintak sgt2la diorg ni didatangi geng kalimah dgn CM,lawan berdebat pasat mandat.

    Brother, unta lama duk Arab nun,tapi sampai la tak pandai cakap Arab.Kalau nak kira lama,family ustaz lagi lama.dari SC masih di Kedah keluarga dah bersama ustaz.Claim nak menyambung amanah/perjuangan ustaz konon,gi belajar balik faraid la derr.

    ReplyDelete
  98. Anonymous said...

    Mandat nak citer apa?..Pak Ak dan Al-qodi ..dua2 takde mandat..klu tak betul...lagipun bab mandat adalah sangat subjektif. Al-Qodi telah bersetuju serta sain dokumen..ada perlembagaan.abis Al_qodi sain apa 1993.cuba2 faham intipati sebenar,,tak perlu nak citer2 ttg mandat..keturunan , hak ke .mereka lebih lama bersama dengan perjuangan Ustaz hanafi.
    February 2, 2011 8:20 AM

    Komen : Kalau nak kira lama Abg Yang dan Pak Chik kecik lg lama belajar pada tahun 1965M 1385H

    Pasai dokumen cuba lihat 7.2C. Mandat masih pada Hj Md Radzi bin Hj Hanafi anak ke-4 Almarhum Ustaz Hj Hanafi.

    Kalau tak perlu cerita tentang mandat maknanya semua orang boleh mengajar tanpa tauliah. Tanpa kebenaran .seolah2 kepincangan pengajaran persilatan.

    Konsep 3Am , M. Jo,Akademik telah pun lari daripada konsep yang diasaskan oleh Almarhum Ustaz Hj Hanafi bi Hj Ahmad

    ReplyDelete
  99. hehehehehehe, tergelak aku baca anjing berbunyi.. dah suruh aku cari joe marwi pulak .. memang ko bacul lagi pengecut ..ko anak murid kesayangan dia lagi di cintai guru lantikan korang tu ngapa tak defend guru korang...ko takder pun defend korang nya presiden, atau ceo atau guru sekali pun .. aku dapat rasa lah.. ke penakutan dan takder telurnya anjing -anjing bacul ini .. muhahahah

    ReplyDelete
  100. http://uploadpic.org/storage/originals/js4kjnsfus3f24nrsjsfk2self.jpg

    kalau mau gangster roboh rumah org kena start train dari budak sekolah.. hanafi masman hanafi masman..

    Joe Marwi mendapat mandat dari MMK n MMT geng 3A...

    jgn lupa 30sen bagi ramai2x ye..

    ReplyDelete
  101. http://uploadpic.org/storage/originals/4r2s42n299382eljedfs2ejf2n.jpg

    apa ke benda lah HTP mcm ni.. marwi bagi taklimat apa tu? apa bendalah amanat yg di berikan oleh Joe Jambul ni weii..

    Ceramah pandai menyalak ek.. kahak ptuihhhh!!!

    ReplyDelete
  102. http://uploadpic.org/storage/originals/22sees3nf3dn398nfj8833de23.jpg

    manusia berhati busuk..

    mastermind dia ramlee rahman lah.. pereka kronologi..

    bertaubat ramlee rahman..allah bagi rezeki keje bagus kt petronas tapi ko lupa diri..

    tunggu lah saatnya nnti....

    ReplyDelete
  103. http://uploadpic.org/storage/originals/fe8jfjnes89fj8f3end2dff2jn.jpg

    tahniah kat abu huzaifah.. kawin jugak ko ...


    dulu ngurat awek mmu takde saper yg layan.. keh keh

    ko datang mmu dgn rais noh insurance labuan pun takleh lawan budak2x mmu.. ada ke patut dtg mmu nak halang budak2x mmu dari buat wajadiri tahun 2007.. apa ke BODOH korang berdua ni..

    Pengarah HEP pun kata korang berdua ni bangang tahap gaban.. nasib baik atas meja meeting tu takde batu bata.. kalau tidak, aku yakin budak2x mmu tu akan baling kat muka ko.. kahak ptuihhhh!!..

    saper nak pinjam audio system bleh kontek abu... bleh dapat murah.. tampar pipi dia sikit cukup lah... kahak ptuihhhh!!!

    BROUGHT BY BRANI CONCEPT, AN AUDIOVISUAL RENTAL COMPANY

    ReplyDelete
  104. hangat blog amin ni

    apa beza penaung dan presiden?

    Penaung
    YM Encik Marwi@Marui Latif

    Presiden
    Tn Hj Md Nasir Md Arshad


    boleh tak budak2x akademi bagi tau sikit..

    ReplyDelete
  105. http://uploadpic.org/storage/originals/8j9jefke2njd2kj92n8d28f39j.jpg

    kesian aku tgk depa nih.. kata Hari Tenaga Pengajar.. tp awat yg mmg macam Hari Sukaneka plak nih?.. laeh laeh sumanye.. sian sian

    ~anak murid Pewaris Hakiki

    ReplyDelete
  106. kualiti nom 1..kuantiti nom 2

    ReplyDelete
  107. Kalau kualiti & kuantiti gerak seiring mcm pimpinan Pewaris, lagilah baik.

    pimpinan YTM MJ + Dato Presiden + Ceo = kuantiti hampas,kualiti hampeh.kulit tak sah,isi takde.Bola pun bukan,najis pun bukan.UNDEFINED.

    ReplyDelete
  108. February 3, 2011 2:41 AM
    http://uploadpic.org/storage/originals/22sees3nf3dn398nfj8833de23.jpg

    manusia berhati busuk..

    mastermind dia ramlee rahman lah.. pereka kronologi..

    bertaubat ramlee rahman..allah bagi rezeki keje bagus kt petronas tapi ko lupa diri..

    tunggu lah saatnya nnti....

    MMM... CAM KOMEN DRPD PUAK DEPA GAK NI... CUBA NAK MELETAKKAN PUNCA KPD SEORANG.. KESIAN KO RAMLIAR.. SKRG PUAK HANG DUK TIKAM HANG PLAK.. NAK COVER 3AM LA NI.. GURU SENDIRI PUN DEPA TIKAM LAGI LA KORANG.. INILAH SIFAT KETURUNAN AL-TANDASI...

    ReplyDelete
  109. semua mastermind ktnya..guru cabul...yg buat al-jilat..sendiri wat sendiri tanggung...emmmm.np perlu aljilat

    ReplyDelete
  110. menyalak lagi sii amru ni

    ReplyDelete
  111. apalah si AM nih?? macam ini didik anak???? FAILED

    ReplyDelete
  112. puak akademi yang gagal....

    ReplyDelete
  113. salam,

    tuan2 cube baling tulang. mesti anjing2 akademi ni berkejar2an mendapatkanya.

    haha.

    ReplyDelete
  114. BETUL KE NIE..ROS

    Sebagai ahli PSSCUHM pula, seseorang itu juga perlu tahu tentang perlembagaan PSSCUHM. Setiap pertubuhan yang sah mengikut Akta Pertubuhan 1966 mesti ada perlembagaannya. Ternyata ramai yang tidak tahu dan tidak ambil tahu. Bila berlaku krisis barulah nak ambil tahu.

    Sebagai ahli juga mesti patuh kepada perlembagaan PSSCUHM. Siapa yang jadi ahli memang ada haknya. Semuanya ditulis dalam perlembagaan itu. Tetapi sayang, ramai yang tidak ambil tahu.

    Bila tidak mahu ikut persatuan, bersedialah untuk digugur dan dipecat.

    ReplyDelete
  115. patutlah Guru cabul Al-jilat...dipecat serta digugurkan..taknak ikut perlembagaan..yee.
    tak belajar ke..atau bodoh sombong agaknye...al-jilat kekekke

    ReplyDelete
  116. Dah xde modal ke anon2 ni. Cakap pasal perlembagaan berapi-api tapi duk komen ntah apa2. biarlah berfakta skit. patut la digelar anjing. suka 'menyalak' rupanya. buat anak2 murid YM Tuan Syeikh, abaikan komen yg x berfakta. biarkan mereka terus menjadi Anjing Yg Menyalak Bukit. :)
    ..PEACE..

    ReplyDelete
  117. patutlah Guru cabul Al-jilat...dipecat serta digugurkan..taknak ikut perlembagaan..yee.
    tak belajar ke..atau bodoh sombong agaknye...al-jilat kekekke
    February 8, 2011 4:31 PM

    amrujing....
    ohhhh amrujing..
    jahat yer kamu....shohh...shohhh...main jauh2..

    teruskn la kata2 fitnah kamu itu..slagi Tuhan dok bg 'gerak' tu..teruskn laaa b'gerak'..tabur ler fitnah..baja cukup2 yer...dasar hati busukkkkkk..hitammm...amrujing2..
    smg kami semua lindungi drpd fitnah dajjal besar dan dajjal amrujing pd mase akn dtg...

    ReplyDelete
  118. apalah si AM nih?? macam ini didik anak???? FAILED

    ReplyDelete
  119. yg jawab tak senonoh ni pasti anak2 si 3 Am sebab tak ilmiah langsung penulisan..buat fitnah aja

    ReplyDelete
  120. salam tuan2,

    baling tulang tuan2. baling jauh2. hahaha.

    anjing2 dah menyalak-nyalak ni.

    baling tulang.

    ReplyDelete
  121. http://img525.imageshack.us/i/hanafimasman2.jpg/

    hanafi masman..

    Inilah orangnya Mohd Hanafi Masman !! Anda semua bolehlah merujuk kepada Pendaftar Syarikat (ROC) untuk mengenalpasti nama-nama pengarah Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd yang diwujudkan menjalankan perniagaan Silat Cekak "Hanafi"

    ReplyDelete
  122. http://img156.imageshack.us/i/hanafimasman.jpg/

    Inilah orangnya Mohd Hanafi Masman !! Anda semua bolehlah merujuk kepada Pendaftar Syarikat (ROC) untuk mengenalpasti nama-nama pengarah Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd yang diwujudkan menjalankan perniagaan Silat Cekak "Hanafi"

    ReplyDelete
  123. http://img828.imageshack.us/i/16861314092032506781850.jpg/

    taklimat penjahanam perjuangan Almarhum Ustaz Hanafi

    ReplyDelete
  124. http://img593.imageshack.us/i/16817214092047307151850.jpg/

    Barisan Beruk Penjahanam Perjuangan Almarhum Ustaz Hanafi

    ReplyDelete
  125. http://img823.imageshack.us/i/16527814092061707511850.jpg/

    ikrar taat setia kepada Guru Undi AL Jilati 3A

    ReplyDelete
  126. http://img600.imageshack.us/i/16481214092332114271850.jpg/

    budak budak akademi bangang dah takde idea nak buat apa..

    kami dah ckp dah lama.. kalau folo guru undi mcm ni lah caranya..

    makin lama makin bangang.. takyah lah aku nak hormat Joe Marwi aka GURU UNDI

    ReplyDelete
  127. http://img20.imageshack.us/i/16434014092238911941850.jpg/

    pelik budak2x akademi termasuk Joe Marwi di budak budakkan oleh "3A"

    ReplyDelete
  128. http://img560.imageshack.us/i/16305214092021706511850.jpg/

    cubaa hang tgk.. 3 budak lelaki aka "3A" al jilati dan al tandasi menunjukkan mereka ini samseng dlm kelas/persatuan..

    ReplyDelete
  129. http://img232.imageshack.us/i/40023146136534664016086.jpg/

    kalaulah mereka ini mengatakan bahwa mereka ini menyokong perjuangan Almarhum Ustaz Hanafi, Bonda Maimunah aka Mak Teh dah pi jumpa/melawat blum????????? ke mereka Buang jauh2x..

    kesian keluarga ni di kebudak-budakkan oleh Penjahanam aka Beruk Mak yeh "3A"..

    ReplyDelete
  130. berani betul si hanafi masman tu menipu !

    ReplyDelete
  131. hahaha...mmg puak2 akademi jauh tersasar!!! sudah tidak kenal mana intan mana kaca. si joe tu pulak asal bergambo aja muka mesti dongak atas, langsung tak nengok ke bawah. LU PIKIR LA SENDIRI !!! apa sifat org sedemikian.

    ReplyDelete
  132. padulik la sama puak akademi..kalau kita asyik nak fikir sgt pasal depa tu..nnt yg patut kita fokus & usahakan tak terjalan..& langsung akademi masuk jarum & gempur..kan rugi..

    biarkan akademi makin syok sendiri..hanyut & padam!..kita pertahan apa yg dok ada & kalau ada dpt tau mcm mula unsur2 akademi mau menyibuk..cantas terus!

    ReplyDelete
  133. salam Para Sahabat sekelian,

    Kini, PELAKU pengkhianatan telah terserlah nyata, akan kekal dlm lipatan sejarah buat panduan & ikhtibar keturunan generasi akan datang..agar dapat kenali nyata pebezaaan antara BENAR & BATIL.

    Selepas berjaya pertahankan maruah Tuan Sheikh Pewaris Hakiki pusaka almarhum Ustaz Haji Hanafi , kita mesti all out 1HATI 1SUARA teruskan perjuangan bantu Tuan Guru Hakiki perkembangkan dan pertingkatkan martabat Silat Cekak Hanafi (hakiki) yg telah dicemar dek perbuatan onar oleh para khianat tsb.

    Pendukung Gombak

    ReplyDelete
  134. Sahabat sekelian, mari teruskan dengan misi kita kearah 2015... banyak lagi rintangan yang perlu kita hadapi, perjalanan kita jelas tujuannya tapi masih lagi jauh... Sama2lah kita bersyukur kerana diberi peluang bersama YM Tuan Sheikh kita...

    -mak anon-

    ReplyDelete
  135. setuju dgn member gombak & mak anon..

    jgn buang masa layan sgt kelaku akademi..depa mmg sengaja nak buat kita sibuk dgn hal yg merapu..bagus fokus segala usaha & pertahankan jangan bagi peluang puak akademi gempur balik kita..depa kan bijak pandai..ligat susun strategi..jangan terpedaya!!

    ~Tuaran~

    ReplyDelete
  136. dah takde idea nak menipu lagi..amin tokan vcd blue

    ReplyDelete
  137. tak sudah2 si anak2 3A nih..ntah apa2

    ReplyDelete
  138. Anonymous said...

    dah takde idea nak menipu lagi..amin tokan vcd blue
    February 11, 2011 3:24 PM

    ko pun kaki blue gak ke joe marwi?

    ReplyDelete
  139. bab blue bab bohong..tanya amin penipu bapak dia dan guru cabul...
    Mandat tahi kucing..pak Ak takde, guru cabul dapat dr sape mandat....dr pak syaitan kot.ustaz hanafi takde citer bab mandat pun...rekaan aje ddr guru cabul.

    ReplyDelete
  140. Pak Ak takdak mandak la plak..... video menegak kebenaran apa cite? hang duk jaja sebelum ni pasai MRH apa cite? hang x abis2 ngaku ustaz je Guru.. bodo punya tole!

    ReplyDelete
  141. mmg bodo tole aka akademi ni...

    bapak hang amrudin n md nasir tu buat video ckp menda ni.. hang tanyalah dia balik..

    dia menipu ke time tu ..

    apa kejadah video ni.. http://www.youtube.com/watch?v=C38U5NyjHrc

    bongok tul akademi..

    ReplyDelete
  142. dia org dapat persatuan pun hidup tak senang juga.banyak masalah tu.bila-bila pun mcm ni lah dia org.

    fokus kepada 2015.

    bermula skrg.

    ReplyDelete
  143. salam,
    Islam meletakkan bahawa pecah belah ialah satu perkara yang pasti berlaku di kalangan masyarakat manusia. Allah SWT berfirman :

    وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ

    Yang bermaksud : “..dan Kami berfirman: "Turunlah kamu! Sebahagian dari kamu menjadi musuh kepada sebahagian yang lain dan bagi kamu semua disediakan tempat kediaman di bumi, serta mendapat kesenangan hingga ke suatu masa (mati)". – (Surah al-Baqarah, ayat 36)


    Perpecahan MANUSIA telah digazetkan oleh Allah SWT di dalam al-Quran, masa hidup di dunia manusia diberikan hak utk buat pilihan samada ikut ajaran hidayah Nabi Muhammad atau ikut nafsu tafsiran akal yg didorong hasutan syaitan & iblis, tapi yg pasti setiap manusia itu pasti akan diberikan PEMBALASAN ALLAH SWT terhadap perlakuan yg diamanahkan yg wajib dilaksanakan semasa hidupnya.

    Maka diantara berbagai jenis GURU & IKON, mohon petunjuk hidayahNYA agar beroleh Guru sebenar Guru yang mampu membimbing ke jalan yg benar & hak sptmana dibawakan oleh Nabi Muhammad saw

    ReplyDelete
  144. masa kutuk mengutuk dah tamat
    ada mula,ada akhir
    pedulikan
    aku dah bosan 3x

    2015 matlamat kita
    ayuh,kita gerak bersama
    apa yg berlaku,itu lah cobaan
    dari iblis yg durjana

    perkara tak baik berlaku kep orang beriman -tuhan nak angkat darjat,kalau berlaku pada orang jahat-itu musibah/bala.

    oleh itu, kenalilah siapa kita.

    the games is over

    king kong

    ReplyDelete
  145. mana yang perlu laku utk 2015, silakan..

    mana yg perlu berada di sini utk mempertahan dan juga menghentam silakan.. sesiapa berada di sini menjawab puak2x joe marwi aka GURU UNDI sila kan.. ..

    ReplyDelete
  146. 2015..ikut persatuan yang sebenar yang ikut perlembagaan..perjuangan sebenar bukan kerana individu tertentu..ada faham

    ReplyDelete
  147. Salam. Dalam keadaan sekarang kita bukan saja perlu tumpu kepada 2015 shj. Tetapi semua sudut persilatan dan perjuangan.

    ReplyDelete
  148. pelembagaan apanya.
    tiga tahun x buat AGM,caw mohon di buat
    x layan, takut x dpt jadi MMK.
    rela bubar caw asal dpt jadi MMK.

    tu pakai pelembagaan apa.
    maaf cakap,hari t pengajar kau orang memalukan.
    low class...
    memalukan nama cekak hanafi, muka sorang-sorang x seri langsung. muka org berdosa.

    tahun lepas sempat tengok ahli cm gaduh dgn ahli mr jo, dkt warong air kelapa dkt flat TUDM... sepak,lompat,terajang,...mana silat cekak..x keluar pun. ..lucu ada.

    ReplyDelete
  149. apa pendapat tuan aminFebruary 13, 2011 at 4:24 PM

    mmg laa semua orang membawa saka @ pusaka...
    termasuklah aku yg bawak saka @ pusaka bapak aku...
    yg lelaki membawa saka @ pusaka bapak iaitu k*te..
    yg pompuan pulak bawak saka @ pusaka ibu iaitu p*ki..

    tu ler maksud SAKA atau PUSAKA...
    yang peliknya ader persatuan silat yg kaitkan nama silat dengan dengan PUSAKA tanpa mereka sedari...

    saya dapat kat sini

    contoh SILAT CEKAK PUSAKA...
    maksudnya silat cekak kot*....
    perbuatan yg dibuat tanpa disedari atau disedari.. KONONNYA NAK MENUNJUKKAN AKAN DIRINYA SEBENARNNYA ADALAH PEWARIS SILAT CEKAK..
    IAITI SYEIKH MAT RADI AL KODI...
    harus di ingat perbuatan pun adalah doa...
    perbuatan menghina SILAT CEKAK adalah sesuatu yg tidak boleh di maafkan...

    SILA SEBARKAN KEPADA UMUM... APA SEBENARNYA MAKSUD PUSAKA PADA HAKIKATNYA...
    2/13/11 3:24 PM

    ReplyDelete
  150. apa pendapat tuan aminFebruary 13, 2011 at 4:33 PM

    dari http://rijalul-ghaib.blogspot.com/2010/11/dajjal-vs-al-mahdi.html?commentPage=2

    ReplyDelete
  151. wahai pengkomen February 13, 2011 4:33 PM ..

    sesungguhnya ko adalah individu yang sama..

    dan apa persamaan Joe Marwi dan Guru CM?

    Cuba tengak kat web link yg ko bagi tu, belah atas kanan skali ada buat undi.. sah sah guru AFUNDI..

    aku gelarkan ko budak SAKA.. sbb bangang sangat SAKA dan PUSAKA itu sama..

    anti budak Saka

    ReplyDelete
  152. ini semua kerja anak beranak 3A

    ReplyDelete
  153. hahahaha...
    cekak pusaka = cekak kot* @ cekak puk*
    pi tukar nama lerrr... silatcekak mat kodi ker sbg cthnya..

    ReplyDelete
  154. Mereka dah kehabisan fakta. sikap mereka seperti di atas itulah yang akan meruntuh diri mereka sendiri. Meruntuhkan akademi,3Am,Guru Undi...

    Ada seorang Peguam Wanita (bukan member) menyata daripada penyelidikan beliau En. Md Radzi seorang guru Silat Cekak Ustaz Hanafi telah difitnah.

    Ini menunjukkan bukan ahli pun nampak En Md Radzi b. Hj Hanafi tidak bersalah dan dipihak yang benar.

    ReplyDelete
  155. Ingatkan mulut je busuk, hati, perut, pedal dan sampai ke otak pun busuk jgak....apa namo ore nih doah bgitu lalu nih.... sapa ko takleh nak mikir mugo molek langsung.....dok pun bodo ketok x pehe istilah......
    Sila baca buku KAMUS DEWAN ....Kalu doh bodo ketok tu jange dok ikut hok bodo jgak....
    Blaja byk cari hok cerdik sikit utk bjala....
    #Kalu paka hok saka pok mu makna nye hok mu ada tu x leh paka......BENGGONG .....
    BO lah benggong nyo, lama doh benggong jadi molek la pulak......

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  156. Diharap menggunakan bahasa Melayu standard @ baku.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  157. ni pekejadahnya pulak duk gi myibuk kat tanah orang (rijalul ghaib) pulak... blog sendiri (gugat) senyap pegi pulak tanah org utk raih simpati.. tak malu betul puak akademi ni.. cabaran bersemuka secara gentleman (http://aminzainul.blogspot.com/2011/01/cabaran-pertama.html) taknak pulak nak sahut..

    ReplyDelete
  158. kepada saing kepada saing
    nate apo mu royak... aku tok pehe... beruk..

    ReplyDelete
  159. Tu la org suruh belajar, baru tok benggong..... tapi kalu doh benggong tu kena la hilangkan kebenggongan tu dulu baru dapat belajar....

    Klu kata brg mu tu hok saka bapak mu maknanya brg tu hok palsu boleh cabut2 tinggal ko mu pulak, suruh mu guna sbb hok mu takde ataupun tak boleh pakai......sbb tu kena faham makna pusaka tu.....tonggong.....
    Kalu nak kata saka pok mu cara guna brg mu tu boleh laa....baru kena...... faham ko dop.....
    Aku rasa lembu skrg ni pun tak bodo stara mu...
    Makin lama makin cerdik bkn makin bodoh....
    Makin tua makin bijak bkn makin 'sumbat otak'

    He..he..he...kalu tok pehe, jgn mudah marah kat org.....sbb mu sendiri hok benggongnya....... kena byk blajar dan blajar utk sabar........

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  160. Orang yg Suka Cari PAsal Dgn ORG JAhat....February 17, 2011 at 11:08 AM

    APA yg ada pada JOE MARWI.....semua nk tahu????GAOUT............oppsss pecah lubang pulak!!!solly gulu hehehehe....

    ReplyDelete
  161. bodoh sungguh mu amrujing...kato mu ni pandar sgt...tp bodoh por kero..ish slp,bodoh por anjing..
    amrujing2...
    booodohhh sggh mu ni..bodoh ketok..tolol nok mapuh..booo laa mu ni..shohh2..shohh2..main jauh2...shoh..

    ReplyDelete
  162. Assalamualaikum semua..

    kepada semua penuntut silat cekak ustaz hanafi,

    jangan lupa pada tarikh berikut untuk seisi pandai silat dengan guru utama:

    18 Feb 2011

    18 Mac 2011

    15 Apr 2011

    24 Jun 2011

    15 Jul 2011

    14 Okt 2011

    18 Nov 2011

    16 Dis 2011

    Semua latihan adalah pada hari Jumaat jam 8.00 malam bertempat di Akademi Silat Cekak Hanafi. Semua Tenaga Pengajar dan Ahli Tamat adalah dijemput untuk hadir.

    Terima kasih.

    Hidup Silat Cekak Hanafi!

    ReplyDelete
  163. kepada saing kepada saing
    gapo mu kecek .. kawe tok pehe langsung..
    mu royak kawe bahaso nik aziz ulamak iblis..
    pade pun kelate tok maju2 pasal nik aziz tuh meme iblis... menteri besar kelate hak suka melalut srupo iblih babi...

    lain kali mu royak bahaso KL laaa... jange pakai bahaso nik aziz al iblis tu...

    fuck to all kelantanese...
    fuck 4 nik aziz ...

    ReplyDelete
  164. Kepada Pengomen February 17, 2011 8:10 PM.. aku rasa ko salah buat pengumuman ni..

    aku perbetulkan bagi pihak ko..

    Assalamualaikum Anjing-anjing Akademi 3A@Pandai Menyalak..

    kepada semua anjing2x Akademi Joe Marwi,

    jangan lupa pada tarikh berikut untuk seisi pandai menyalak dan kencing dengan guru utama Joe Marwi:

    18 Feb 2011

    18 Mac 2011

    15 Apr 2011

    24 Jun 2011

    15 Jul 2011

    14 Okt 2011

    18 Nov 2011

    16 Dis 2011

    Semua latihan adalah pada hari Jumaat jam 8.00 malam bertempat di Akademi Anjing CH Joe Marwi. Semua Anjing@Tenaga Pengajar dan Ahli Jilat 3A@Joe Marwi adalah dijemput untuk hadir.

    Terima kasih.

    Hidup Akademi Silat CH Joe Marwi!

    ReplyDelete
  165. KEPADA saing kp saing:
    Bo bo la kecek kelate. agak2 la. jange duk maki lebih2. kohor bolot jah. demo tu sajo nok panah set kito. ambo pun ore YM gak ni. duk senyap2 wat tugas masing2 la. malu kokre. bo lawe jd sabit pah TG doh!

    ReplyDelete
  166. Ada jgak anjing kurap gila yg duk sawan kat sini. Anjing camni biasanya akan ditembak je agar tak berjangkit kat anjing2 lain.....
    Baik pi jauh2 .....shhhohhh.....shhhhooooh.....
    aii.... nak buleh nate anjing ni.....nampaknya dah mula cuba nak kekoh kot sir......(gilanya dah menjadi2)....
    Rasanya ini anjing kurap gila yg sesat dari entah mana2.....tiba2 je mari menyalak kat sini....(x de ciri2 ahli cekak langsung)
    Jenis kacip parop mu ni..... hua haa..haa....
    Doh kalu aku cakap Gganu maroh ko negri Gganu plok ke guane....soh2 mu ni ....BAHLOL....

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  167. Mohon maaf ye tuan, kerana saya cakap Kelantan, TG pun tersabit jgak....tak tersangka hingga sebegitu sekali hati mereka ni.... mcm susah nak diperbetulkan lagi, tapi entah lah kuasa Allah siapa yg tahu.....

    Saya tinggal kat Kelantan ni agak lama, jadi dah terbiasa utk cakap Kelantan.....
    Maaf utk semua org2 Kelantan.....

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  168. Harap jgn ditulis dgn emosi. mcm depa. tolong faham matlamat blog ni. bukan utk berbahas.
    Tq

    ReplyDelete
  169. mohon pihak admin utk delete entry yg tidak relevan & lebih cenderung mengheret nama Silat Cekak Hanafi ke isu yg memudaratkan.

    ReplyDelete
  170. sakit telinga baca komen,bahasa kesat sangat.isi kandungan penting.jaga adat dan nama ym guru utama kita.matlamat blog ini.

    hok kecek klate tu, tukar la,takut ore kata komen dari caw kelantan. punah nama ambo. ore klate mudah baso ,dengar kata.

    matlamat nak kongsi pengalama,jadi lain.


    hak anti kelantanes masa program kuala lumpur sy nak jumpa sangat-sangat.

    tk,
    ydp ch kelantan

    ReplyDelete
  171. kepada semua ahli silat cekak hanafi,

    saya berasa sedikit terkilan kerana apa yg berlaku.

    susah payah zaman ustaz, ramai yg tak tahu.

    oleh itu, marilah kembali, kepada kami yg lebih lama dalam silat cekak ini.

    marilah kembali kepada guru kami,

    En Marwi Latif

    -ahli lama-

    ReplyDelete
  172. unta di negeri arab lagi lama daaaa...

    ReplyDelete
  173. kalau org lama yg menyeleweng nk diiukut buat apa...apa dapat??habuk xtadak...

    ReplyDelete
  174. saya sedikit terkilan.. terutama kepada saing kepada saing tue... yg menunjukkan semangat kenegerian kelate dia tue..

    tolong laa.. kalau nk komen gunakan lah bahasa yg mudah difahami..

    terus terang saya tak faham apa yg saing kepada saing coretkan di sini..

    nampak sangat keKAMPUNGAN saudara saing kepada saing.. minda tak terbuka...

    nyata sekali sepreti kata penyelia saya.. "orang kelantan nie.. kalau dia jumapa member sekampung.. ditinggalkan kita mcm tu saja.. bulat2 dia tinggal kita"...

    kalau mcm ni perangai orang kelante.. maknanya x tercapai matlamat YM GU kita...

    tolong ubah sikit perangai.. biar jadi peringkat kebangsaan sikit...

    -ahli tamat

    ReplyDelete
  175. Maaf ye saudara. Kenapa menggunakan bahasa Kelantan menampakkan kekampungan? Sekurangnya masih menggunakan bahasa 1Melayu. Bukan bahasa penjajah. Sebenarnya fikiran saudara lebih kolot. Apa kaitan kegagalan matlamat YM dgn bahasa Kelantan? Cuba perhati komen sebelum ini ada yg menggunakan bahasa utara. Adakah mereka kekampungan?? Andai bahasa saing kpd saing itu berbentuk makian..bagaimana dgn tajuk topik sebenar ini. Cuba faham apa yg nak disampaikan bukan tgk dgn emosi. Jgn mendiskriminasi Kelantan.

    1Melayu 7Bahasa

    ReplyDelete
  176. Ahli tamat, ahli tamat sebelah mana?...
    Kalau kamu tidak faham apa yg org tulis itu bknnya sbb kekampungan atau kekolotan si penulis ttp kekolotan dan kekurangan yg ada pd kamu sendiri...jadi, belajarlah krn org lain yg tidak asal dr Kelantan boleh memahaminya dgn baik....
    Kalau dgn cara percakapan yg kamu tidak fahami itu menyebabkan org tu kolot atau minda tak terbuka, maknanya bahasa asing dari seluruh dunia ni yg belum sempat kamu pelajari tu dgn sendirinya menjadi kolot dan sempit pemikiran mereka....bkn kah ini menunjukkan ayat kamu telah memakan kamu sendiri.
    Setakat yg kamu tahu apa matlamat YM GU kamu?...
    Apakah YM GU kamu itu sama dgn YM GU saya...?
    Satu lagi yg kurang saya jelas ialah ttg perangai saya yg kamu kata perlu diubah....kat mana tu? Saya cuma membetulkan setiap komen yg saya rasa amat terpesong dan jelas2 menghina...
    Jika diteliti, komen2 saya tu tidaklah seberapa pun cuma sekadar bagi rasa je....dan nampaknya ramai yg terasa......jadi lain kali cuba fikir dulu utk komen dan jgn guna kepala lutut ttp gunakan kepala yg berakal yg telah dianugerahkan oleh Allah kepada kita.....

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  177. Ahli tamat.
    dia orang dah minta maaf,dah ubah bahasa.
    jgn panjangkan lg.

    ReplyDelete
  178. Jumpa2 dgn sesorang tu semalam.. Cerita lah dia berkaitan kawan dia salah seorg ahli CH.. Dia pula ahli CM... Mcm2 cerita yg x betul dicanangkan kat sana. Bila saya cakap ikut logik jer dah terdiam orang tu.. Alhamdulillah dgn tenang sy bercakap, dia dah terdiam...
    Saja singgah blog ni. Mcm2 cerita yg keluar..mcm2 juga bahasa keluar..


    Agi idup agi ngelaban!!!

    yusz1013- Sarawak.

    ReplyDelete
  179. jgn jadikan perkara yg remeh diperbesarkan & menyebabkan kita lari dari fokus utama..puak AKADEMi akan ketawa sakan bila tau bab remeh pon kita tak dpt uruskan..

    ReplyDelete
  180. Saya percaya kita yg dibawah YM Sheikh tidak menjadi masalah walau guna bahasa apa sekalipun krn kita sememangnya 1 SUARA 1 HATI.....

    Kalau yg ada masalah tu adalah dari pihak akademi ataupun org luar. Sepatutnya kalau mereka tak faham apa mereka nak kisah....

    Kpd pelajar2 di akademi tu, sedarlah yg mana benar dan yg mana palsu....kamu kena selidiki hal ini jgn kamu buat tak kisah kerana besar kesannya kepada kamu sendiri nanti....
    JGN MUDAH PERCAYA, KAJILAH SENDIRI SECARA MENYELURUH, GUNAKAN AKAL YG WARAS SEMASA TENANG UTK FIKIR DAN MEMBUAT KEPUTUSAN....agar keputusan yg kamu pilih kelak adalah yg terbaik.

    Memilih guru bkn berdasarkan usia, tetapi ilmunya...serta ciri2 yg sepatutnya ada pada seorg guru.Bertindaklah sekrg sblm terlambat.

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  181. Adalah dimaklumkan bahawa Md Radzi Hj Hanafi (No. KP: 610803-02-5577) telah dipecatkeahlian beliau dari Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia berkuatkuasa sejak 25 Mac 2007. Beliau dipecat kerana mengingkari arahan Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK) dan didapati masih menjalankan aktiviti persatuan walaupun setelah digantung keahlian kerana kesalahan mencabul kehormatan wanita.




    Beliau kini bukan lagi Presiden dan Guru Utama bagi Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia. Oleh itu beliau tidak boleh mewakili dan/atau bertindak bagi pihak persatuan ini dalam apa-apa urusan yang berkaitan dengan Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia.

    ReplyDelete
  182. "digantung keahlian kerana kesalahan mencabul"

    Komen :
    Kesalahan beruk2 kau yang kata.....
    Kan dah ternyata telah DILEPASKAN DAN DIBEBASKAN oleh Mahkamah Ampang......

    Mahkamah Beruk kau hanya diiktiraf oleh kaum2 beruk dan anjing2 sahaja, mana boleh diterima pakai ....

    Pendiri mahkamah beruk tu memang drpd pihak2 yg busuk hati, dengki dan berkepentingan utk menerajui persatuan....
    Hal inilah yg sepatutnya pelajar di akademi teliti dgn telusnya....biar nyata....jgn hanya harapkan penjelasan di akademi sahaja...cari kisah sebenar dan fikir dlm membuat keputusan...
    agar tidak tertipu ...

    Kami di bwh Tuan Syeikh adalah lebih gah dan lebih ramai kerana kami ketahui siapa guru kami...serta kami yakin akan kebenarannya....percayalah kebenaran akan mengatasi kebatilan...Insya-Allah.
    Semoga lebih ramai akan sedar dan insaf kelak.

    Saing kpd saing

    ReplyDelete
  183. amat nyata...picisan lagi telan buta saja Anon February 21, 2011 8:50 PM yg keluarkan statement tersebut..

    telan BUTA..& BUTA HATI PERUT!!

    mmg dasar kuyuk!!

    p cari sendiri kuyuk tu apa..

    ReplyDelete
  184. fikir untuk sendiri dulu...samada betul atau tidak.pegangan tu.perjuangan ustaz hanafi...org lama lebih lama makan garam

    ReplyDelete
  185. teruskan...teruskan makan garam bnyk lagi...

    pigidahhhh...

    ReplyDelete
  186. itulah....jawapan al-jilat...taksud kekekk

    ReplyDelete
  187. tuu ler bila terlebih makan garam ikut nafsu, otak jd dungu xdpt beza mana hak mana batil. konon prjuangan almarhum jd pegangan org lame nie, sekadar buat logo utk umpan perangkap ahli2 serta orang2 yg xguna akal kurnia tuhan utk tapis kebenaran. Dgn petunjuk yang Hak disamping guna akal fikiran kurniaanNya, kita akan dpt nilai sape sebenarnya yg benar2 prjuangkan amanat almarhum.
    Yang pasti pemyambung kesimbungan ajaran almarhum Ustaz Hj Hanifi
    bukan Joe Marwi,
    bukan keluarga Amru,
    bukan Dato' Nasir,
    bukan Ishak Itam,
    bukan Dato Maidin a/l Kathirasu
    sbb depa ni sebenarnya cuma golongan pengkhianat, peroskan ajaran almarhum tp menciplak jenama silat cekak demi kepentingan diri dan ego masing2...xmampu nak cipta wadah & ilmu sehebat pusaka almarhum, cuma nak cari pengikut agar kelihatan HEBAT dikacamata masyarakat

    ReplyDelete
  188. ORg yg suka cari PasaL Dgn Org JAHatFebruary 28, 2011 at 4:42 PM

    Kenapa JOE mARWIE n Gang penakut????ORg silat ke diorg ni...!!!Kesian aku tgk group diorg nikesiann....!!!

    ReplyDelete
  189. update la abang amin....

    ReplyDelete
  190. BUKAN PENAKUT..TAPI BIJAK PANDAI..KLU BERANI DTG

    ReplyDelete
  191. org yg BIJAK PANDAI..memang penuh TIPU MUSLIHAT..sanggup gunakan segala bakat BIJAK PANDAI untuk manipulasi segala isu utk dijadikan AUTA semata..

    pedulikkan depa ni..AKADEMi memang hebat..ahli strategi..memang BIJAK PANDAI..

    ReplyDelete
  192. oRG YANg sUKa cARI pasaL DGN oRg jAHatMarch 1, 2011 at 10:54 AM

    MM kang KITA P hanpa lari lintang pukang pulak...adoii sudah la AKu dh cop korang ni mmg PENAKUT x DA TELOQ....!!!firDAUS PERNAH P UMAH raMLEE BOOO TAPI APA JD booo JDNYA!!!P AKADEMIK FATASIA HANPA PUN SAMPAI KETAQ2 MINTAK MAAF!!!SETAKAT MENYALAK DLM TENET NI X PAYAH LA P jd pandai SILAT DULU..KESIAN HANG PA !!!

    ReplyDelete
  193. tu semua citer dongeng...tgk tubuh firdaus dgn ramlee dah tau..klu berentap....fikir sendiri yee..

    ReplyDelete
  194. OrG yg SuKA CaRI PasAL DgN OrG JAhATMarch 2, 2011 at 8:26 AM

    ko rang yg mendogengan kn nye...sudah la KEBENARAN dh terbukti...TUbuh bkn jd ukuran...keberanian yg penting tu yg ade pada anak2 murid YM MRH...tp x da pada pengikut2 3A,Joey Marweee...kesian korang menyalak jer la!!!kesian!

    ReplyDelete
  195. pagi ni berbual dengan guru utama, En Marwi..

    rasa seronok berbual dengan beliau tatkala beliau menceritakan susah payahnya beliau menuntut ilmu silat cekak dari Ustaz Hanafi..

    ReplyDelete
  196. > Anonymous said...
    > fikir untuk sendiri dulu...samada betul atau
    > tidak.pegangan tu.perjuangan ustaz hanafi...org > lama lebih lama makan garam

    kalau nak buat kenyataan tu, tengok2 lah sekeliling. Kau cakap orang lama lebih makan garam kan?

    Ko tahu ke yang LAGI RAMAI orang2 lama di belakang YM Abg Mad? Yg ko nampak 3 Amru tu saje nak buat kenyataan tah apa2.

    ReplyDelete
  197. Komen ke-200
    Allahu Akbar!!!

    ReplyDelete