Thursday, January 20, 2011

Guru Siddiq Lagi Murshid

Saya begitu tertarik dengan komen seseorang diblog saya yang menegaskan tentang Guru Siddiq lagi Murshid. Saya juga telah meminta beliau yang menggunakan nama Pak Kaduk untuk menghuraikan serba sedikit kefahaman beliau berhubung perkara tersebut tetapi penantian saya hanya penantian kosong ibarat saya menunggu Mr Kamel membela Ramli Bo nya. Sampai ke hari ini hampeh...!!!!

Para pembaca sekelian, ungkapan daripada Pak Kaduk ini pada asalnya dinukilkan oleh Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad didalam buku nota pengajian beliau. SIDDIQ dari segi umumnya adalah BENAR. Pandangan saya, dari segi kefahamannya bermaksud BENAR LAGI MEMBENARKAN. SIDDIQ ini bukan hanya sekadar dinilai daripada kata-kata tetapi juga SIDDIQ dari segi perbuatan mahupun hati. SIDDIQ terhadap hubungan manusia dan hubungan dengan Allah Ta'ala. SIDDIQ ini haruslah diperhalusi dengan teliti dan mendalam dan sudah pastinya individu yang paling layak mengupas perihal ini adalah Guru (Ulamaq).

Jika sekadar faham kosong sahaja, kita sendiri akan terkeliru apabila diajukan soalan perihal sebuah sejarah Islam, dimana seseorang yang cuba dibunuh musuh telah melarikan diri dan bersembunyi didalam pengetahuan Rasulullah saw. Apabila penjahat itu bertanya kepada Rasulullah saw, maka Baginda menjawab beliau tidak nampak dan tidak mengetahuinya. Adakah Baginda tidak SIDDIQ? Jawabnya sudah tentu Baginda SIDDIQ kerana sifat SIDDIQ ini adalah Sifat Wajib para Nabi dan Rasul. Jadi bagaimana huraian kefahaman perkara ini? Disinilah perlunya kewujudan GURU (Ulamaq) untuk memperjelaskannya.

MURSHID umumnya bermaksud BIJAKSANA. Menurut kefahaman pula adalah 'Pemimpin Yang Memandu'. Menurut Imam Al-Ghazali, mencari GURU MURSHID adalah wajib hukumnya kepada umat Islam. Salah satu kelebihan Guru Murshid ini, beliau dapat membentuk akhlak dan memandu hati muridnya menuju keredhaan Allah swt.

Apakah ciri-ciri Guru Murshid? Menurut Syeikh Mahyuddin Abdul Qadir Al-Jailani, salah satu ciri-ciri Guru Murshid adalah menerima kebenaran daripada syeikhnya untuk beliau mengijazahkan murid beliau yang lain. Dalam konteks ini, ianya dinamakan Sanad Perguruan (Isnad).

Dan apabila saya diajukan persoalan mengenai YTM (Yang Tak Tahu Malu) Marwi Bin Latiff, pada pandangan saya beliau memenuhi kriteria yang bertentangan dengan kedua-dua perkara diatas iaitu beliau SIDDIQ suatu ketika dahulu apabila mengatakan bahawa Mandat Guru Silat Cekak ini diperturunkan daripada Guru Ke Guru tetapi menafikannya sekarang apabila beliau mempunyai Mandat Guru daripada LPT dan MMT.

Apabila kita lebih meneliti, YTM (Yang Tak Tahu Malu) Marwi Bin Latiff, beliau memenuhi kriteria yang bertentangan apabila salah satu ciri-ciri Murshid telah berjaya gagal dipenuhi kerana Sanad Perguruan Guru Silat Cekak beliau terputus untuk menghubungkan asal usul ilmu Silat Cekak tersebut daripada YM Md Radzi Hanafi dan seterusnya berasal daripada Panglima Ismail apatah lagi Guru-Guru sebelum itu.

Islam sangat mementingkan perihal SANAD (ISNAD) sesuatu ilmu tersebut untuk mempastikan ketulenan sesuatu ilmu. Oleh sebab itulah setiap hadis Rasulullah saw, mempunyai nama Perawi Hadis Baginda bagi mempastikan kesahihan (kekuatan) sesebuah hadis. Pendapat yang lebih keras mengenai ILMU TANPA SANAD ini diibaratkan sebagai MANUSIA TANPA IBU BAPA. Nak dipanggil ANAK DILUAR NIKAH pun, masih ada ibu bapa, cuma projeknya TIDAK HALAL.

Jadi secara kesimpulannya daripada rencana ringkas saya ini, sukacita saya umumkan dengan rasminya bahawa:-

a) YTM Marwi Bin Latiff yang menerima MANDAT GURU daripada LPT dan MMT merupakan seorang GURU SILAT CEKAK DILUAR NIKAH atas alasan Mandat Guru Yang Halal berada pada YM Sheikh Radzi Hanafi cuma Projek Mandat Guru YTM Marwi tersebut adalah 'non-halal'. 

b) DADDY kepada GURU DI LUAR NIKAH ini adalah MMT.

c) MUMMY kepada GURU DI LUAR NIKAH ini adalah LPT.

d) YTM Marwi Bin Latiff seorang GURU SILAT CEKAK yang SEE-DICK lagi MU-SHIT.

Sekian pengumuman rasmi saya. Semoga kita mendapat Hidayatullah.

Terima kasih dan jangan marah, nanti kena jual...!!!

"Daddy marah tak", "Tidak. Seronok" - Dialog Filem P.Ramlee Tiga AmDol di Hari Thaipusam.

Sumber Rujukan:-

1) Himpunan Kuliah Karangan Syeikh Mahyuddin Abdul Qadir Al-Jailani
2) Ihya Ulumiddin Karangan Imam Al-Ghazali
3) Institute Kefahaman Islam Malaysia (IKIM)
4) Khazanah At Tobibiah Karangan Ustaz Syarhan Bin Shafie At Tobibi

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN
"MEREKA MEMFITNAH, SAYA MENJAWAB DENGAN FAKTA DAN SAKSI"

95 comments:

  1. kah kah kah kah kah kah kah....
    hadiah buat Guru Boneka Silat Cekak Haji Amruddin Malaysia sempena Thaipusam..
    kah kaah kah kah

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Thaipusam YTM Marwi & juak-juaknya.

    Telor Masin,
    WP Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  3. terima kasih tuan Amin atas huraian tentang maksud SIDDIQ & MURSHID..
    sesungguhnya benda dah jelas n nyata..
    semoga Allah terus memberkati YM Tuan Sheikh dan pengikutnya...

    M.A.M.A

    ReplyDelete
  4. Trima kasih penjelasan Tuan Amin mengenai huraian sebenar ttentang definasi Guru Siddiq lagi Mursyid & pentingnya SANAD serta MANDAT yg hak,
    amat berlawanan dgn Mandat yg dicipta khusus utk membenarkan kepalsuan YTM Marwi Bin Latiff seorang GURU SILAT CEKAK yang SEE-DICK lagi MU-SHIT, ciptaan baru pengkhianat sutradara melalui MMK/MMT Silat Cekak Haji Amruddin Malaysia yg sengaja diujudkan sbg mekanisma rampas hak pusaka almarhum Ustaz Hj Hanafi & pesongkan pemahaman generasi baru/akan datang.

    Kami sekeluarga tetap bersama Tuan Sheikh tegakkan yang HAK & tentang keBATILan demi amanah Tuhan & Rasul.

    Pendukong Gombak

    ReplyDelete
  5. Setuju sgt tuan !! Semoga ianya menjadi pegangan, genggaman dan keyakinan kami yg jitu terhadap Guru kami Tuan Syeikh kita dan perjuangan kita !
    Apalah nak pening, Insan Mulia bwk menda elok, mulia pastinya dugaan yg mendatang pun berat2 dan pelbagai fitnah diluar jangkaan ( Ujian buat murid2, goyang tak goyang, Guru steady je ).. Depa tu bernafsu dlm agama dan perjuangan tidak sedar diri..
    Tidak bertanya kedua belah pihak, tiada keyakinan dan tidak tahu dan kenal GURU!
    Kami akan membanteras segala khurafat,tahyol dll .

    Suatu hari nnt depa pasti dicantas !!!

    : Firdaus USJ

    ReplyDelete
  6. setuju juga sama tuan firdaus usj..

    sekadar tambahan, bukan setakat GURU steady & murid tak goyang..murid juga tidak mudah termakan umpan provokasi puak AKADEMi serta murid juga tidak akan mudah melatah!

    semoga kita diberi kekuatan & kesabaran menghadapi semua ini..

    ~TSJR..9195~

    ReplyDelete
  7. Salam perjuangan,
    Rapatkan saf terus benteras kebatilan & menegakkan yg HAK

    UC

    ReplyDelete
  8. Hilmi di pahamkan kemalangan yang melibatkan kereta Merc WFT7 berlaku setelah kesahihan pemilikkan kenderaan itu menjadi tanda tanya dan bahan bualan ramai ahli silat. Benarkah kereta itu milik ahli perniagaan dari Brunai? atau kereta itu adalah milik seorang rakan YAB Datuk Seri Mohd Ali Rustam (Menteri Besar Melaka) yang tidak mahukan lagi kenderaan itu dan menjualnya kepada Mad Radhi, atau Mad Radhi membelinya sendiri di kedai? Betapa besar punya pembohong si Mad Radhi nih sahinggakan habis semua ahli ahli lama termasuk yang duduk di kerusi LPT di tipunya, patutlah berlakunya kemalangan itu dan nak dijadikan cerita kereta WFT7 itu masih boleh dilihat di kedai baik pulih kenderaan (workshop) di Kajang. Tidakkah ini dilihat sebagai amaran dari tuhan?

    Rompakkan di rumah Mak Teh di Keramat, kejadian ini berlaku selepas ramai ahli ahli silat cekak hanafi di cawangan dan IPT di berikan sekeping kertas yang di katakan sebagai 'pendinding rumah' oleh Mad Radhi, Hujungnya rumah Mak Teh kena rompak, agaknya kertas pendinding rumah tu lupa nak tempek kat rumah Mak Teh agaknya. Yang mana pada kejadian itu seluruh keluarga Mak Teh yang tinggal dirumah itu kena ikat termasuk "Wak Ang' orang kuat dan pengawal peribadi Mad Radhi sekarang ini. Kalau dilihat akan kejadian ini tidak kah ianya berupa amaran buat Mad Radhi, tidak kah ini dilihat sebagai melakukan amalam karut walaupun ada yang mengatakan ianya adalah satu ikthiar sahaja, kalau nak ikthiar pasang sahajalah 'mangga' atau upah pengawal keselamatan pun di kira ikthiar juga.Jika dahulu rumah Mak Teh dikatakan ada penunggu@ 'pengawal halus' oleh pengikut pengikut Pak Ak. Tidak kah kita sedar ini juga satu amaran dari tuhan buat Mad Radhi?

    Hilmi-kemaman-
    0139152355/0139282721

    ReplyDelete
  9. Dikatakan juga kononnya pengijazahan tersebut adalah seperti mana Ustaz Hanafi diijazahkan oleh Pak Hj Zain. Jika itu benar, pengijazahan itu bukanlah untuk menjadi guru silat. Ini kerana, ketika Pak Hj Zain mengijazahkan Ustaz Hanafi, Pak Hj Zain bukan guru silat. Malah Pak Hj Zain tidak suka Ustaz Hanafi menjadi guru silat. Oleh itu pengijazahan Ustaz Hanafi kepada Mad Radhi (kalau benar ianya berlaku) bukanlah mandat untuk menjadi guru. Dan Mad Radhi tidak boleh membuat kenyataan bahawa beliau mendapat mandat menjadi guru. Dan yang menjadi persoalannya ialah kenapa Mad Radhi bersusah payah pergi dan memanjat pagar rumah Pak Ak untuk memaksa Pak Ak menyerahkan tugas menjadi guru kepada beliau pada tahun 1993? Kenapa? Bukankah ini bermakna Mad Radhi tahu yang beliau tidak ada mandat untuk menjadi guru? Ini bermakna juga kenyataan Mad Radhi yang kononnya mendapat pengijazahan dari Ustaz Hanafi merupakan satu lagi cerita rekaan yang sengaja diada-adakan? Ini juga bermakna Mad Radhi sendiri tahu bahawa Ustaz Hanafi bukan mengijazahkan beliau untuk menjadi guru. Sebab itu beliau terpaksa mendapatkannya daripada Pak Ak!

    kalau ada sebarang pertanyaan,pindaan,atau lain2 boleh hubungi saya Firdaus MRH.
    012-9064271

    ReplyDelete
  10. salam kepada semua pembaca...komen yang ditulis oleh hilmi-kemaman- pada january 20, 9.26p.m. adalah bukan asli dr hilmi-kemaman- krn sy tidak pernah menulis komen demikian...diharap jika ade komen yang menjejaskan nama YM Tn Sheikh yang menggunakan nama sy tidak dianggap dr sy...jika ade yg inginkan penjelasan sila hubungi terus no sy...sy ingin memaklumkan sy tidak akan menulis komen2 seperti diatas harap maklum...sy norhilmi husni bin mohamad pernah menggunakan nickname hilmi-shah alam- @ hilmi-kemaman-...harap semua pendokong hakiki YM Tn Sheikh maklum dengan perkara ini...ini semua hanyalah satu care utk puak2 sane memporak perandakan hubungan diantara kita...

    Yang benar
    hilmi-kemaman- @ hilmi-shah alam-
    0139282721/0139152355
    sila hubungi sy jika inginkan kepastian...

    ReplyDelete
  11. apabila yang hak itu datang maka yang batil itu akan hilang,kerana yang batil itu tidak akan kekal lama.....

    ReplyDelete
  12. hah apa lagi kamu nk tulis wahai juak2 akademi bangsat & bacul!!! dok guna nama & telpon org lain, sbb xbrani letak nama/telpon sendiri. Ko potong kote ko tu, campak bg makan kat geng anjing2 yg dok asyik menyalak tuu

    ReplyDelete
  13. Sedih melihat kamu Anonymous January 20, 2011 9:26 PM

    Kamu menjadikan fitnah sebagai bahan mainan dan senjata paling ampuh untuk menjatuhkan orang. Mungkin kamu tidak rasa bersalah kerana berselindung di sebalik nama Anonymous tapi ingatlah Dosa membuat fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, dosa itu tidak akan diampunkan Allah, melainkan orang yang difitnah itu memberi keampunan terhadap perbuatan itu. Mungkin kamu menyangka perbuatan menyebarkan berita fitnah sekadar satu kesalahan kecil. Sebab itu, perbuatan seumpama itu dilakukan seperti tiada apa merugikan.

    Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

    P/s: fitnah hanyalah permainan orang yang penakut dan kecewa

    ReplyDelete
  14. Al-Qodi Al-Cabul (Guru Cabul) bukan Guru siddig Lagi Murshid yee...harap2 jangan terpengaruh dengan kata2 untuk mengagungkan Guru cabul tuuuuu...takde pe2 padanya...yg ada cuma serban pak syaitan..kekkekeke...ckp aje tin kosong.

    ReplyDelete
  15. udah tak puas hati sangat...sahut ja cabaran debat. setel kes, ok ada bran?

    ReplyDelete
  16. Ya Allah, punya la BUSUK HATI puak2 agundi sampai sanggup guna nama orang yang memartabatkan YM Sheikh Md Radzi DEMI MENABUR FITNAH! sungguh sama dengan PERANGAI SYAITAN! inilah hasil didikan guru yg dapat 'mandat' hasil pilihan angkat tangan..camni la caranya, xkan terkejut klu ada dak sekolah jadi guru akademi sikit hari lagi..

    memang xsyak lagi FITNAH & HASAD DENGKI adalah santapan PUAK AKADEMI AGUNDI..

    Izuddin
    p/s: kalau malu guna nama yg mak bapak bagi, jgn la guna nama yg mak bapak org len bagi..tulis komen, pstu ltak nama "Anak murid Joe Labu"

    ReplyDelete
  17. Kesian betol laa akademi .. Membuat fitnah semata-mata kerna inginkan perhatian .. Haish, yg bacul batil tidak bersifat selamanya tunggu jer laaa.. Pabila yg Hak timbul, menggelabahlah semua yg batil ni semua , hua hua hua .. Ambil persatuan org, duit mak org, guna nama bpk org .. Adooohai xreti malu .. Pak Hj Zain Ijazahkan Ustaz isinya bkn lain, bodoh semua mu akademi's .. Kami pun tidaklah pandai mana tp sekurang-kurangnya kami tidak memfitnah dan kami tahu mana yg hak dan yg batil dan kami jgk tidaklah cepat melatah mcm haram anjing kurap mcm hangpa ni semua akademi !!

    Kami ada bukti dan saksi betapa Tuan Syeikh lah Guru sebenar Mandat ada padanya ..Kami juga ada bukti dan saksi bahawa Tuan Syeikh kami menerima Ijazah Perguruan Isi dan Kulitnya ! Kerana dia layak, bkn Pak ak, maidin,joe marwi,Amru hitam mkn tahi TETAPI hanyalah Tuan Syeikh yg layak .

    Mencari kesalahan/kelemahan org ka atau mencari yg kebenaran hakiki yg sebenar ? Bodohlah puak akademi .. Dunia akhirat mereka pasti kena selagi tidak diampunkan oleh Yang Mulia Tuan Syeikh kami . Bkn calang2 Insan hang main2 ni oiii .. Kalau bkn hangpa pemfitnah2 dan seangkatan dgnnya kena, keturunan kamu semua pasti kenaaa !!

    Murid tidak mengenal jasa dan budi, luarannya nmpk alim tetapi dlm ? Perbuatan yg zahir dibalik tabir? HARAM!!

    Firdaus usJ

    ReplyDelete
  18. WOI!!!!CABARAN TU AKAN BERLANGSUNG KE TAK!!!

    ReplyDelete
  19. Anonymous said...
    WOI!!!!CABARAN TU AKAN BERLANGSUNG KE TAK!!!

    "Nama saja orang melayu... sikit adap pon tatau.. orang ada ka panggil woi! woi! woi! ingatkan apa batu ka kayu ka..."

    -Seniman Bujang Lapok-

    p/s Kelakar la ko ni Anonymous... hahhaa

    ReplyDelete
  20. Agaknya dah terlambat ker nak menghayati pantang larang ke-4? tidak bergaduh sesama ahli?

    ReplyDelete
  21. Mcm org gila talak aje..talak 3 kan....guru cabul ..nak sangat 3T..wat kat silat pusaka aje..byk2 lembu bodoh kat sana.

    ReplyDelete
  22. "Jgn bergaduh sesama ahli silat ini"

    adakah skrg masih lg sesama ahli. ...rasanya tidak.ini dah masuk bab derhaka kepada guru.apa tidaknya dari segi percakapan,perbuatan perancangan dah lebih dari melampaui batas. orang macam ni patut di perangi habis-habisan sebelum menjadi lebih parah.

    bgmpun bagi atas pagar pintu taubat
    masih terbuka.

    org bagi cadangan debat, tak nak.
    terima dahulu,lain-lain syarat
    boleh bincang.

    king kong

    ReplyDelete
  23. Cuma sedikit pesanan dari Pak Kaduk selepas ini, jadi lah seorang guru yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    Itulah..guru cabul....pujaan hati lembu2

    ReplyDelete
  24. Cuma sedikit pesanan dari Pak Kaduk selepas ini, jadi lah seorang guru yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    Itulah..guru cabul....pujaan hati lembu2

    KOMEN :

    apa benda ni...merepek?? meraban?? mengarut?? membodohkan diri sendiri?? cakap x boleh pakai??

    tuan2 nilailah sendiri...

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  25. PSSCUHM di rampas secara tidak dah, 3 tahun tak buat mesy. agung. ....takut tak dpat jadi MMK... banyak lagi.tujuan nk bubar caw.supaya dpt perst.

    bgm pun pastikan PSSCUHM jadi milik kita.
    perancangan paling kotor dan menjijitkan.
    satu masa org macam ni akn dilaknati ALLah
    sebab pers.hak milik ahli yg ramai bukan
    individu tertentu.

    king kong

    ReplyDelete
  26. Anonymous said...
    Mcm org gila talak aje..talak 3 kan....guru cabul ..nak sangat 3T..wat kat silat pusaka aje..byk2 lembu bodoh kat sana.

    Jawapan:
    Hahahaha... ni pon klakar jugak nih, mesti hati ko sekarang tgh bernanah kan.. tgh membuak2 bencinya..

    Its ok kalau macam tu.. kami paham, kerana

    FAKTOR YANG MENYEBABKAN HASAD DENGKI
    Di dalam kitab Ihya’ Ulumuddin karangan Imam Al-Ghazali ada disimpulkan sebab-sebab yang menimbulkan perasaan hasad dengki tersebut.
    Antara lain :-
    1) Perasaan Permusuhan dan Kebencian
    2) Merasa Diri Mulia
    3) Takabbur
    4) Ujub
    5) Takut Terlepas Sesuatu Tujuan dan Habuan
    6) Ghairah Menjadi Ketua dan Mencari Populariti
    7) Busuk Hati

    Sumber dari http://nuruddin83.wordpress.com

    P/s: di hari jumaat ni saje je nak share, tapi kalau x leh terima...lu talak untung wa talak lugi :))

    ReplyDelete
  27. betul..kena kat btg hidung guru cabul..king kong

    ReplyDelete
  28. mat radi guru musyid dan siddiq...???
    1) menceroboh rumah orang kemudian mencabul anak dara tuan rumah
    2) panjat pagar rumah tok ak nak mintak jadi guru
    3) berhutang dengan anak murid dan mintak halal kerana tak bayar
    4)mengaku dirinya wali besar (main politik sebelum pecah dengan cm)..
    5)mengguna pakai nama orang lain utk kepentingan diri sendiri (cth mangsanya abg daud sutan)

    dan byk lagi lagi lagi

    MACAM NI KER GURU MURSYID DAN SIDDIQ???

    ader saper2 berani jawab??? membela guru al kodi yg lekat badi...

    kalau mat radi guru yg mursyid lg siddiq... mana buktinya...

    buktinya wahai anak2 murid al kodi yg haprak..

    LYNH

    ReplyDelete
  29. Memang sah gila lagi bodo macam guru dia si amru bertiga tu jugak minah lynh ni. Soalan macam budak2 hingus meleleh..penakut lak tu. Sikit2 baling batu sembunyi tangan. Kalau berani suruh je la guru mu..SHIT amru ko tu sambut cabaran debat ni. Dok melalak kat sini buat apa!! Agaknya memang betul dah hilang akal ek anak murid guru mu..SHIT amru ni.Ko nak jawapan dia? Tunggu ko mati esok ko tahu la jawapan nye ye!!

    -student upm-

    ReplyDelete
  30. salam cik lynh, boleh sy tny semua kenyataan yg cik lynh tulis tu lynh dpt dr mane ye? Sbb jika diiktkan dr tulisan tu cm lynh xblaja lg silat ms thn 1990 keats...so sy rs cik lynh ni mungkin hanya denga dr mulut manusia yang nk jatuhkan YM Tn Sheikh kami...sy harap cik lynh jgn semudah itu pecaya dn tulis kat cni...bknnye pe dikhuatiri nnti cik lynh terfitnah YM Tn Sheikh...kalo bkn cik lynh sndri yg denga elok siasat dlu sebaik2nye...cube tny empunye bdn btl ke x pe yg diberitahu kpd cik lynh...jgn smpai kite memfitnah ye...;-)..jika cik lynh xsuke pada YM Tn Sheikh kami cukup la sekadar cik lynh sorg je rs..jgn tulis2 kat tmpt awam n duk cite kat org len sbb tkt jika cite yg cik lynh bwk tu fitnah nnti melrat huhu...sape yg akan tgg sume ni? Cik lynh gak nnti huuu...

    Hilmi-kemaman-
    0139282721/0139152355

    ReplyDelete
  31. aku sokong cik lynh..gunakan kebijaksanaan...bagus.Jgn terlalu taksud..pada guru cabul...nak minta diagungkan..(dengan cara digemburkan..kononnya.hakikat nak sangat 3T tu..hentikan permainan,tak perlu dilobi pengaruh yang perlu dilihat.TAUBATlah al-qodi..sebelum terlambat

    ReplyDelete
  32. Perasan tak? sejak Tuan Muda letak video you tube ini NANAH & SAKAR puak akademi ini makin terserlah!!!

    ReplyDelete
  33. Semakin juak 3A akademi & Master Joe tabur FITNAH konon burukkan imej Tuan Sheikh, maka makin terlondeh isi perut serta kemaluan depa.... keh keh.

    Dah dah ler tu, jgn takbor ingat2 pembalasan dari Tuhan yg maha adil terhadap hamba2NYA.
    Kami ada akal & panduan utk nilai beza HAK & BATIL, juga kenal sape kami nk berGURU.. tak setolol bodoh mcm kamu dok ikut telunjuk ikon2 giler kuasa & Guru cetakrompak akademi.

    MAA

    ReplyDelete
  34. Dok tunggu nie, bila Anon2 akademi nk ulas video U Tube kenyataan Hj Amrudding Bani Buang kt atas nie - bertajuk Dulu Cakap Lain, Sekarang Cakap Lain

    Knape yerrr? ada hujah? jwb jgn xjawb

    ReplyDelete
  35. Jawaban Khas Buat LYNH,

    Didalam artikel saya Guru Siddiq Lagi Murshid ini, tidak terdapat satu ayatpun saya menyatakan bahawa Syeikh Radzi Hanafi adalah Guru Yang Siddiq Dan Murshid.

    Penulisan yang jelas begitupun PUAN masih silap, inikan pulak PUAN mendengar cerita orang, lagilah macam-macam bunyinya. Apapun PUAN dakwaan-dakwaan PUAN tersebut saya akan huraikan berserta SAKSI atau BUKTI.

    Terima kasih kerana sudi membaca BLOG saya ini dan semoga terus membaca dan berfikir mengenai rencana-rencana saya. Jika tidak berminat lagi pada BLOG saya ini, saya ucapkan Selamat Maju Jaya.

    ReplyDelete
  36. Maksudnya macam mana tu? mad radzi bukun guru siddiq lagi murshid? kalo macam tu, dia guru jenis apa? kalau dia siddiq, murshid, kenapa x tulis dalam artikel ni?

    yang ke-2, saya masih keliru. Betul ker mad radzi cabul anak orang? kalo betul, kenapa ada orang masih ikut dan sokong dia? kalo x betul, apsal video dia kat youtube kata dia dah pegang buah dada budak tu?

    Pasal isu derhaka ni, sampai tahap mana kita nak setia pada guru kita? kalo kena dekat anak kita? anak kawan kita? anak saudara kita? masih nak setia? setia sebab nak menegakkan yang HAK?

    ReplyDelete
  37. Oh ya, pasal video tu, Mad Radzi sendiri yang cakap dari mulut dia sendiri yang dia dah pegang buah dada budak tu.

    http://www.youtube.com/watch?v=u7YM0bDNim0

    ReplyDelete
  38. Tak perlu sahabat2 buang masa layan FITNAH2 oleh Anon2 akademi ALTANDASI AlLaknat.
    Lg jelas isiperut pemFITNAH!! Grrrr Grrrr Anon2 ni amatlah geram sakit hati amat sangat kerna ketetapan, kesungguhan dan `solidarity' para pendukong tetap pertahankan Tuan Sheikh...

    saje depa nk kecoh lg kononnya depa betoi sdgkan Mahkamah yg SAH telah putuskan kejadian sebenar.

    # Azazil makin seronok dh naikkan pangkat kejahatan Anon2 nie dari syaitan kpd tahap IBLIS

    ReplyDelete
  39. Salam. mahkamah tak kata mad radzi "TIDAK BERSALAH". mahkamah kata, mad radzi "TERLEPAS". Jadi, sama ada dia BUAT atau TAK BUAT, kita timbangkanlah bersama.

    Tapi, silalah rakan-rakan tengok video di atas. link video tu tak makan MASA pun, saya dah cuba dah, link tu ok.

    Mad radzi sendiri cakap dia buat......

    cuba dulu link tu, barulah boleh komen.

    ReplyDelete
  40. Laaa..... kalau macam ini, betul lah Mad radzi dah buat kerja tu!!!!

    ReplyDelete
  41. Anonymous said...
    Maksudnya macam mana tu? mad radzi bukun guru siddiq lagi murshid? kalo macam tu, dia guru jenis apa? kalau dia siddiq, murshid, kenapa x tulis dalam artikel ni?

    Jawapan:
    Suka hati Tuan Amin la dia nak terbit Artikel pasal apa.. ini dia punya blog..Dah cerita dia macam tu apa nak buat, takkan nak bikin cerita lain..cerita mas ke cerita ayam ke, cerita ikan belaga ke cerita kumbang terbang ke..


    yang ke-2, saya masih keliru. Betul ker mad radzi cabul anak orang? kalo betul, kenapa ada orang masih ikut dan sokong dia? kalo x betul, apsal video dia kat youtube kata dia dah pegang buah dada budak tu?

    Jawapan:
    tak payah keliru2 la puan.. semua sudah jelas.. tuan amin pon dah terangkan sehabis2nya pasal props yang digunakan untuk membuat fitnah terhadap YM Sheikh Radzi Hanafi ... video tu semua fake, kalau dalam rancangan mythbusters dia cakap BUSTED!!! Jelas..?

    Pasal isu derhaka ni, sampai tahap mana kita nak setia pada guru kita? kalo kena dekat anak kita? anak kawan kita? anak saudara kita? masih nak setia? setia sebab nak menegakkan yang HAK?

    Jawapan:

    Pergi belajar lagi lah puan..


    P/s: Bak kata Sudin dalam Seniman Bujang Lapok "Sapa tak nampak, tandanya nak mampos, pendek umur" :))

    ReplyDelete
  42. Salam. mahkamah tak kata mad radzi "TIDAK BERSALAH". mahkamah kata, mad radzi "TERLEPAS". Jadi, sama ada dia BUAT atau TAK BUAT, kita timbangkanlah bersama.

    KOMEN :

    tidak ada suatu perkataan pun melainkan hanya BENGONG yg dapat melambangkan pemikiran tuan.
    jadi apabila ada penyakit bengong,saya akan bantu tuan untuk tidak menjadi terlalu bengong.ok baik..jadi mengapa Hakim telah MELEPASKAN beliau? kerana pihak pendakwaan tidak cukup kuat untuk membuktikan yang beliau BUAT.andaikata beliau benar BUAT & BERSALAH,MUSTAHIL akan dilepaskan.tidak gitu?


    Tapi, silalah rakan-rakan tengok video di atas. link video tu tak makan MASA pun, saya dah cuba dah, link tu ok.

    Mad radzi sendiri cakap dia buat......

    cuba dulu link tu, barulah boleh komen.

    KOMEN :

    tahniah kerana penyakit bengong yg kronik tuan telah membuatkan tuan percaya yg teramat pada video itu.saya cabar untuk siarkan video itu dalam keadaan penuh untuk mengelak sebarang salah faham.kerana saya yakin apabila disiarkan hanya beberapa saat,ia cukup memanipulasikan.

    jadi saya nasihatkan agar janganlah terlampau bengong ataupun KHADAKAI SALAM bak kata orang kedah..nanti bini pun benci.kah kah kah

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  43. Anon2 Akademi sebenarnya dah trbiasa pengalaman kot buat kelakuan keji terkutok xsenonoh tu sesama keluarga anak beranak, psl tu bole cipta jln cerita sutradara mcm betoi2 real supaya sume ahli caye ...xjangka lak FITNAH xmnjadi tp makan diri & keluarga hingga kemaluan makin terlondeh tp teloq xtau hilang kt mana.
    Jd lebih mengaibkan depa sbb majoriti ahli dgn bantuan dan perlindungan Tuhan jd bijak menilai mana HAK mana BATIL, tambahan pule keputusan mahkamah brcanggah dgn perancangan.
    Bila budak2 baru join PANDAI SILAT tanya pun dh kantoi xleh jwb...budak2 tu pun ada akal bole fikir knape video aibkan Tuan Sheikh saje disalur ke u tube

    ReplyDelete
  44. Kepada Sdr Amin Zainul, teruskan usaha bernas tuan memberikan bahan-bahan untuk MEMBEZAKAN SIFAT2 guru yang sebenar2 guru sebab Almarhum Ustaz Hanafi mengajar kita supaya KENAL.

    Dari Komen2 yang bodoh dan bangang kita dapat kenal apakah ianya keluar dari akal yang sihat atau keluar dari PERUT BUSUK pendukung2 CICAK MASMAN DAN AKADEMI AMFUNDI.

    Kebiasaanlah adat dalam perjuangan mesti ada SETAN2 PUNYA, zaman NABI DULU s.a.w. ada Abu Lahab, Abdullah bin Ubai'.. jadi tak hairanlah akhir zaman ini ada manusia2 yang serupa aje sifatnya dikalangan CICAK Masman dan AKADEMI AMFUNDI..

    Taat Ke Guru Mendapat Berkat
    Sedikit Belajar Banyak Yang Dapat
    Jika Menderhaka (khianat pada perjuangan Ustaz Hanafi) menjadi mudarat
    Semua ILMU tiada yang lekat

    Jadi kalau kita baca komen2 dari pendukung Cicak Masman dan Akademi Amfundi memang nyata apa yang dimaksudkan oleh Almarhum Ustaz Hanafi.

    Contoh: Lihat apa jadi pada Ishak Itam atau mereka2 yang telah khianati perjuangan Almarhum Ustaz Hanafi..( Awas Master Jo.. sebelum jadi macam Pak Wan...) Beringatlah semua KITA akan Kojol.....dan harap2 tingalkanlah nama yang HARUM MEWANGI... walaupun tak sekolah tinggi..

    sekolah funduk alor pei

    ReplyDelete
  45. Kes ini adalah melibatkan bayaran yuran pengajian silat semasa Mad Radhi menjadi YDP dan penyelia di cawangan Johor dari tahun 1986 – 1993. Mengikut maklumat yang diperolehi, Mad Radhi tidak pernah menyerahkan yuran tersebut kepada pihak pusat seperti mana yang sepatutnya. Ini bermakna selama 7 tahun, Mad Radhi telah menggunakan semua duit tersebut untuk kegunaan sendiri. Dengan kata singkatnya, Mad Radhi telah berlagak sebagai guru di Johor walaupun Pak Ak masih berkuasa pada waktu itu. Mad Radhi sendiri pernah bercakap bahawa beliau hanya menerima bayaran sebanyak RM300.00 sahaja setiap bulan dari pentadbiran pusat sebagai Jurulatih Sepenuh Masa pada waktu itu. Tetapi pada masa yang sama, beliau mampu pula membeli kereta Honda Civic. Dari mana beliau dapat duit untuk membeli kereta tersebut? Untuk makluman, bayaran ansuran bulanan kereta tersebut adalah sebanyak RM1,100.00. Nama Abdul Jalil Hashim telah digunakan untuk membuat pinjaman bank bagi kereta tersebut. Kalau betul Mad Radhi menerima bayaran sebanyak RM300.00 sahaja sebulan, mana mungkin beliau mampu membayar ansuran bulanan kereta yang tinggi itu. Mad Radhi bukan ada kerja lain selain mengajar silat. Tindakan beliau ini merupakan perbuatan pecah amanah dan tidak boleh dimaafkan. Pak Ak pada masa tersebut pernah merungut perihal kelakuan Mad Radhi yang tidak pernah menyerahkan duit kepada tabung persatuan, namun tiada apa-apa tindakan yang dilakukan.


    Amin Zainul (Bakal Guru ganti mat radi).
    019-2713721

    ReplyDelete
  46. Saperti kata Pak kaduk tempoh hari "sedetik kau menista ahli lama sejengkal buruk laku mu akan ku dedah" walaupun ada yang mengatakan tidak baik mendedahkan aib orang, Pada Pak kaduk bukan suka suka nak dedahkan aib orang tapi sebagai pengajaran dan peringatan kepada Mad Radhi dan juak juaknya itu " awak bukan lah bersih sangat" jangan suka suka mengBANGSATkan orang yang tak sehaluan dengan kita, jangan sesuka hati mela'natkan kan orang macam lah diri tu maksum, suluh lah diri tu rata rata.

    hilmi-kemaman- @ hilmi-shah alam-
    0139282721/0139152355
    sila hubungi sy jika inginkan kepastian...

    ReplyDelete
  47. Antara orang-orang yang menyaksikan peristiwa tersebut ialah Baharin (merupakan ahli MMN dan juga jurulatih), Salahudin (jurulatih) dan juga Pak Don (anak Allahyarham Hassan Deraman – bekas ahli MMT). Apabila ketiga-tiga mereka melihat peristiwa Mad Radhi memarahi Cikgu Ismail, mereka jadi tidak puas hati. Mereka bertiga telah berjumpa Mad Radhi tetapi sebaliknya mereka juga di’gasak’ oleh Mad Radhi. Tetapi kali ini Mad Radhi tersilap langkah, orang-orang yang beliau anggap anak murid ini telah hilang sabar. Kalau di Kuala Lumpur dan Johor, bila Mad Radhi melenting, semua orang kecut perut, tetapi di Bukit Mertajam ni lain sikit. Guru ke, sapa ke, kalau buat hal, akan kenalah jawabnya. Oleh kerana tidak tahan dengan perangai Mad Radhi ni, ketiga-tiga mereka menjadi marah dan telah MENCABAR Mad Radhi untuk beradu kekuatan! Kata mereka, kalau tak mahu ‘try’ ketiga-tiga sekali gus, Mad Radhi boleh ‘try’ seorang demi seorang! Kata mereka ‘kalau sekiranya Mad Radhi sebenar guru, dan Mad Radhi boleh kalahkan mereka, mereka akan ikut Mad Radhi!’ . Tetapi ternyata Mad Radhi bukanlah sebenar guru. Beliau tidak berani ‘try’. Cabaran ketiga-tiga mereka tidak disambut oleh Mad Radhi. Jadi dia ambil jalan selamat kononnya tidak mahu bergaduh. Tetapi yang sebenarnya beliau tidak berani. Inilah seorang guru yang bacul lagi penakut. Cakap saja berdegar-degar bunyinya, tetapi ‘kecut-keciput’ bila dicabar! Peristiwa memalukan ini berlaku di hadapan Cikgu Ismail sendiri. Selepas peristiwa tersebut, kelas Latihan Tanah Liat ini telah ditutup hinggalah ke hari ini. Mad Radhi tidak pernah menceritakan peristiwa ini kepada ahli-ahli pusat kerana malu rahsia beliau bocor.


    -Firdaus MRH @ HARIMAU belantar peliharaan SYEIKH RADHI-
    kalau ada sebarang pertanyaan,pindaan,atau lain2 boleh hubungi saya Firdaus MRH.
    012-9064271

    ReplyDelete
  48. tu la amin..suka je panggil org BERUK la..mahkamah beruk la...

    hang tu baik sangat ke????

    ReplyDelete
  49. saya minta maaf kepada semua orang yang telah saya panggil BERUK..

    saya sedar bahawa saya telah memalukan keturunan ustaz hanafi dengan tulisan saya yg begitu buruk akhlaknya

    saya sedar saya perlu jaga NAMA BAIK selaku keturunan ustaz hanafi

    saya tak sepatutnya mencabar orang lain ..bak kata pantun: BUKAN bermusuh sebagai tujuan

    minta maaf semua...isk isk isk

    Amin Zainul.
    019-2713721

    ReplyDelete
  50. nmpk gayenye ade lg cik anon yg gune name sy mlh turut gune name tn amin zainul dan tn firdaus mrh...adoi la...cm xde name sndri plak korg ni hihihi...komen kt ats bkn dr sy harap maklum...

    hilmi-kemaman-@hilmi-shah alam-

    ReplyDelete
  51. pakai nama org,dasar penakut.
    kalu dah tahu diri tu salah,watpa pakai nama org.nampak sgt perangai mcm syaitan bertopeng kan manusia.

    ReplyDelete
  52. Apo punya barua laaa guna org mak bpk hang tak bg nama ka ? Bodoh semcm.. Kesian .
    Itu boleh mendatangkan fitnah tu.. Takper laa depa rasa fitnah itu perlu so xde dosa la kot biarlah .

    Cerita yg dongeng yg tang bkt mertajam tuuuu. HAHA
    Pergi pgl buaya ciplak mmg la dia timbul,
    ni nak kalau pgl yg ori srry laa beb mmg takkan timbul andai perlu,. Itu lah perumpamaannya.

    Tuan Syeikh mmg sudah sedia maklum akan pengkhianatan akan berlaku ttp dia tetap bersangka baik. KURNIA. The choosen one .
    Bnyk lg chapter, yg terdkt mungkin BERDEBAT ni, so kite tgu dan lihat sahaja la.

    Jeffrey Firdaus

    ReplyDelete
  53. hahah... anon2 ni sehari tak buat fitnah tak sah, mesti kebas2 jari ko kan... orang yang buat fitnah ni ibarat makan tahi sambil bercakap, Sudah lah makan tidak beradab mulut pula berbau tahi :))

    -mak anon

    ReplyDelete
  54. antara point2 utama kempen saya and the gangs kepada ahli2 baru supaya tidak belajar cekak pusaka di bawah pimpinan mat rodi al-kodi...

    mat radi al- kodi panjat pagar rumah tok ak nak mintak jadi guru
    (benda ini mmg al-kodi tak boleh menafikan, kalau dia menafikan maknanya dia pembohong)


    mengaku dirinya wali besar (main politik sebelum pecah dengan cm)..
    (ni pun al-kodi tak boleh menafikan, sebab ramai yang terpedaya dengan cerita ini.. yang mana slogan al kodi masa tu 'MAT RADI WALI BESAR, PAK AK WALI KECIK.. KALAU al-kodi menafikan maknanya dia penipu.. ramai saksi2 orang2 lama yg terpedaya dengan mat radi termasuklah ....)

    point2 di atas mmg berkesan untuk pengaruhi ahli2 baru... kerana ia menunjukkan akhlak al kodi memang teruk... AKHLAK VERY LOW .. AKHLAK TAHAP TAPIR...

    TERIMA KASIH KERANA MENGGUNAKAN NAMA SILAT CEKAK HANAFI DAN BUKAN CEKAK PUSAKA... SERTA GUNA MOTTO PENERAJU WARISAN MUTLAK... SEBAB LAGI SENANG KITORANG BUAT PROMOSI..

    POINT KITA KPD AHLI BARU... CEKAK PUSAKA MENCURI DARI CEKAK HANAFI..

    LYNH

    ReplyDelete
  55. LYNH tu orang yg sama dgn pn Love...adik beradik 3AM...jaga ubat elok2...nanti salah bg ubat......

    Yang menyamar sebagai nama2 member kita tu pun dia juga....

    tu la 3Am..yang keturunannya Dayus dan Bacul....

    memang dah tabiat suka fitnah dan aniaya orang lain....

    ReplyDelete
  56. Anonymous said...

    Kes ini adalah melibatkan bayaran yuran pengajian silat semasa Mad Radhi menjadi YDP dan penyelia di cawangan Johor dari tahun 1986 – 1993. Mengikut maklumat yang diperolehi, Mad Radhi tidak pernah menyerahkan yuran tersebut kepada pihak pusat seperti mana yang sepatutnya. Ini bermakna selama 7 tahun, Mad Radhi telah menggunakan semua duit tersebut untuk kegunaan sendiri. Dengan kata singkatnya, Mad Radhi telah berlagak sebagai guru di Johor walaupun Pak Ak masih berkuasa pada waktu itu. Mad Radhi sendiri pernah bercakap bahawa beliau hanya menerima bayaran sebanyak RM300.00 sahaja setiap bulan dari pentadbiran pusat sebagai Jurulatih Sepenuh Masa pada waktu itu. Tetapi pada masa yang sama, beliau mampu pula membeli kereta Honda Civic. Dari mana beliau dapat duit untuk membeli kereta tersebut? Untuk makluman, bayaran ansuran bulanan kereta tersebut adalah sebanyak RM1,100.00. Nama Abdul Jalil Hashim telah digunakan untuk membuat pinjaman bank bagi kereta tersebut. Kalau betul Mad Radhi menerima bayaran sebanyak RM300.00 sahaja sebulan, mana mungkin beliau mampu membayar ansuran bulanan kereta yang tinggi itu. Mad Radhi bukan ada kerja lain selain mengajar silat. Tindakan beliau ini merupakan perbuatan pecah amanah dan tidak boleh dimaafkan. Pak Ak pada masa tersebut pernah merungut perihal kelakuan Mad Radhi yang tidak pernah menyerahkan duit kepada tabung persatuan, namun tiada apa-apa tindakan yang dilakukan.


    January 23, 2011 1:11 AM

    KOMEN : Penyerahan duit ijazah dan yuran YDP & Penyelia Johor Md Radzi kepada Pak Ak yang mewakili pusat pernah berlaku dihadapan saya mata saya. Tanya la Pak Ak duit tu pi mana....sampai tak sampai pusat bukan masalah Johor..sapa Ratu yang suruh ambil semua duit tu...Tanya la Pak AK,,,,,

    Bab kereta tu awak tulis main agak2 saja. Awak cari dan Tanya la orang yg mengurus pembayarannya di Johor....

    Komen: Dahlah suka fitnah buat kenyataan tak siasat dulu.....tu la puak 3Am dan akademi..

    ReplyDelete
  57. TUAN MUDA AMIN..

    kini munculnya satu kumpulan dlm dunia cekak yg dinamakan GENG86..

    kumpulan gerangan manakah niee???

    ReplyDelete
  58. apa-apa pun silat cekak hanafi di bawah ym tn sheikh terus berkembang,banyak kelas baru di buka. tenaga pangajar semakin bertambah/komitmen.
    bukti kukuh, hari tenaga pengajar dia orang ada 83 orang, muka lama dalm 10 orang. yang lain-lain malu nak taruk muka/ penyokong spesis gila nak jadi MMK semakin pupus.kita orang respek
    ahli yg komitmen dgn perjuangan.
    pastikan misi 2015 menjadi realiti.

    yang pasti sokongan cawangan makin kuat.


    king kong

    ReplyDelete
  59. hahaha.. kesian betul la dengan anon ni... berkerja keras menaburkan fitnah... masaalahnya dia sorang je yang komen kat blog tuan amin ni, semua anon2 ni orang yang sama, termasuk yang menyamar... bagus!!! tak kenal erti penat dan letih macam iblis jugak tak kenal erti penat dan letih menyesatkan manusia

    -mak anon

    ReplyDelete
  60. skali lagi..PUAK AGUNDI menggunakan taktik PANDAI dgn memBUKTIkan secara JELAS & NYATA bahawa MENABUR FITNAH ialah KEGEMARAN PUAK AKADEMI AGUNDI..

    dgn tanpa rasa segan silu mereka guna nama orang len utk menabur fitnah..mereka TAKUT & BACUL klu MAK PAK dorang tau yg anak2 mereka adalah penabur fitnah..sb tu mereka MALU NAK LETAK NAMA SENDRI..

    tp xpe..sume penyokong Ym Tn Sheikh Md Radzi kenal akan nama2 yg telah disalah guna oleh puak agundi..sb nama2 tu sume adalah penyokong serta pendukung Silat Cekak yg mempunyai salah silah yg BENAR..

    ternyata PUAK AGUNDI sangatlah "pandai" sampai berjaya mengeluarkan idea yg gunakan taktik yg lebih cerdik dr budak yg mengidap kecacatan otak dari lahir..hihi ^,^ dan mungkin yg dilahirkan istimewa ini pn pasti masih boleh menilai tahap ke"pandai"an puak agundi ..

    Izuddin

    ReplyDelete
  61. aku mmg nak gelak nengok anon2 yg komen..daripada penulisan mmg jelas kelihatan org2 sama yg selalu tabur fitnah kat sini sejak blog mula dibuka Tuan Muda tapi menukar-nukar nama.takdak modal. itu tujuan dorang tidak pakai nama sebenar.sekarang boleh pulak menyamar jadi helmi kemaman, nyamar jadi Tn firdaus, sesumpah betul ye..

    ReplyDelete
  62. YANG PALING KETARA, APABILA TUAN MUDA MULA POST VIDEO BICARA MUNAFIK,TINDAKAN MUNAFIK, MAKIN TAMBAH NANAH & SAKAR DI HATI MEREKA.

    ReplyDelete
  63. LYNH dan munafik dan benak akademi sekalian ,
    sekadar peringatan utk puan yg bacul lg dayus lg pastinya dilaknat dan dicantas nnt,

    Pak ak hanya pemegang amanah tang kulitnyaa sahaja! Isinya Almarhum Ustaz Hanafi tidak serahkan pada pak ak tetapi pada Tuan Syeikh kami!
    4 biji mata, ada saksi dan buktinya! saksinya masih hidup, buktinya masih ada.

    Pak Ak hanya pemegang amanah dan ngajar ngarut pada student.

    * Ustaz Hanafi pernah berkata ,
    Aku mmg dah sign masok Syurga, hangpa mcm mana ?
    * Sila beri ulasan bodoh anda tu.

    Apa yg ada kt Almarhum Ustaz Hanafi
    ADA PADA TUAN GURU KAMI
    Tuan Syeikh YM Hj Mad Radzi Hj Hanafi Hj Ahmad
    Kerana beliau layak, the choosen one dan bukan kerana beliau anak Almarhum Ustaz Hanafi!!
    Ustaz sket pun tak ajar anak2nya di rmh tang silat kecuali hanya di Kelas..

    Statement guru kami tang minah kengkang yg sgt murah tu malah ramai yg ketahui sbnrnya Statement guru kami dan pihak kami adalah samaaa! Tidak bertukar-tukar,berbelit-belit seperti penipu. Tiada alasan langsung di pihak kami kerana kami yg benar berada di Guru Yg Benar Lg Hak dan kami mara kehadapan kerana kami benar!!

    Anda tidak kenal YM ! Adakah beliau suka ckp tang kerjanya? Hanya org yg tahu sahaja la yg tahu apa hang pikir YM tak tau cari duit ka?

    Tang mencuri,
    SIAPAKAH YG MENCURI PERSATUAN INI ?

    SIAPAKAH YG MENCURI DUIT PERSATUAN KHAS BUAT BALU ALMARHUM USTAZ HANAFI IAITU DUIT IBU KEPADA YM SENDIRI?

    SIAPAKAH YG MENCURI NAMA AYAHNDA ORG?
    cermin laaa diri kamu..

    Aku dan rakan seperguruan ku yg hakiki dan ramai yg hebat2 di luar sana tahu kebenarannya siapakah sebenarnya Tuan Syeikh kami !!

    Maka celakalah kepada Pemfitnah dan seangkatan dgnnya dan keturunan mereka terhadap perbuatan mereka kpd Tuan Syeikh kami !! Celakalah semuanya dunia dan akhirat!!

    Jeffrey Pendokong SCH usJ

    ReplyDelete
  64. * Tabiat kami menabur fitnah kerana kami tidak berapa paham dan kami yakin rasanya ianya perlu memfitnah so tak dosa laa k *
    Pemikiran akademi.
    Amruddin hitam mastermind nnt dia lps yg lain bungkus tapi hang ingt hang dpt lps kaa?
    SEMUA yg berlaku khianat pasti dicantas!!!!
    Jgn risau k babi2 sekalian.

    Bak kata Tn Firdaus kita,
    yg batil tidak bersifat selamanya dan yang hak pasti timbul!
    Perumpaannya pabila Nabi Adam di declared dan dimuliakan maka iblis2 sgt tidak bersetuju!

    Mcm tu laa babi2 sekalian ini sgt tidak bersetuju dan ikot sifat syaitan,
    Firaun sudah tiada tetapi sifat2nya masih ada pada segenap akademi!! woot!! YES!

    Kami tidak melatah,kami nilai dgn ilmu, kami kenal guru kami,kami yakin dgn guru kami, kami siasat sedalam2nya dan hakikatnya Tuan Syeikh hanyalah difitnah.. Sifatnya yg tenang berkata benar sgt mengagumkan dan sifat belah sana hampeh buat org nyampah tgknya.
    HAHAHHAA/

    Ados USJ.

    ReplyDelete
  65. Beruk buat perangai??
    menggunakan nama orang lain??
    memang jelas ternyata sikap dan pembawakan tidak baik pada mereka ini..
    kalau anak jantan,x perlu main bangsat..
    anak jantan buat cara anak jantan..
    nak kepastian anak jantan ke tidak boleh hubungi saya..

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-
    012-9064271

    ReplyDelete
  66. Anak jantan pun bukan jugak..kau tapi kau boleh jadi anak binatang...firdaus (harimau kan )..pembawaan tu ada pada kau tu..berlagak mcm bagus aje...sama aje mcm Guru Cabul tu..
    AKAL BUDAK MASIH BERHINGUS..MELELEH KAT KERING LAHI..FAHAM2 AJE..

    ReplyDelete
  67. Kah kah kah.... guna nama orang.. taktik depa nak suruh Tun Amin 'hold' comment tu... takut rahsia keburukan depa semakin terbongkar... tapi dgn cara yg bodoh... SEMUA SEMAKIN NAMPAK.. hahaha.. lawak tul keturunan al-Tandasi ni.... puiii!

    ReplyDelete
  68. RENUNGAN ..UNTUK PENGIKUT GURU CABUL..YANG GILA TALAK..3T

    Guru silat yang beragama Islam hendaklah bukan terdiri daripada:
    (a) mereka yang melakukan perkara-perkara syirik, sama ada melalui perkataan, perbuatan atau iktikad.

    (b) mereka yang melakukan maksiat/jenayah dan yang bertentangan dengan moral.

    (c) pemecah belah masyarakat.

    (d) Mereka yang mentafsir ajaran agama Islam mengikut hawa nafsu.

    Jika seseorang guru silat hendak melibatkan diri dalam hal agama hendaklah mengetahui asas-asas agama Islam sama ada fardhu ain atau fardhu kifayah seperti rukun Islam, rukun Iman, cara mengerjakan sembahyang dan sebagainya.

    3.3.3. Guru silat dilarang memasukkan atau menggunakan unsur-unsur yang bercanggah dengan Islam seperti sihir dan ilmu kebal di dalam ilmu persilatan.

    FAHAM KE : Ikrar Sumpah Dan Taat Setia KEPADA guru CABUL

    Sumpah tidak dibolehkan sebaliknya hanya ikrar.

    Murid-murid tidak boleh taat secara membuat tuli kepada guru. Mereka hendaklah mengikut perintah guru selama tidak bercanggah dengan perintah Allah..INSAFLAH KAMU..JANGAN IKUT MASUK SAMA DLM..LUMPUR BERKUBANG MCM LEMBU2

    ReplyDelete
  69. Haa...haa...haaa...jange duk marah ore panggil beruk, doh perangai serupo dengan beruk gak....
    Kalu doh beruk gak, pakai baju melayu ko, baju kurung ko, tetap beruk situ laa..... Ni dok nyamar guna nama org plak dah...celakak sungguh....DASAR BACUL DAN PENGECUT.....ENTAH BERAPA KETURUNAN KAU AKAN TERUS BACUL DAN PENGECUT .........(DOK BERAK KUAT LAA...)

    Dulu kata nak cari kebenaran, lani dok belit2 nok nipu org..... reka cerita macam2....HOK BENOK MANA GAK NAK CAYA NYO KALU BUKAN PUAK2 JUAK MU SENDIRI......(tunggu masa laa puak2 mu tu mapuh berage....kih..kih...kih...)

    Saing kpd saing ...

    ReplyDelete
  70. HAHAHA! Dia mai dah si anon ni... henti2kan lah dari buat fitnah ni... takdak sapa nak dengar pasai cerita hang ni cik anon oi... hang ni berkokok berderai-derai tapi ekor bergelumang Tahi.

    ReplyDelete
  71. HEHE...ANON PERASAN BAGUS & PERASAN ALIM SUDAH MAI...AHA..TULIS LEBIH KURANG CAM GUGAT, TOLE, DR LOVE, SHEIKH AMZAR, DIN PENAMA, 3AMRU..HAHAHA PASTU NUDUH TUAN SYEIKH. NILAH KALAU SUDAH CACAT, CACAT JUGAKLAH SAMPAI BILA2.

    ReplyDelete
  72. anon memang begitu -
    tuduh Tuan Syeikh macam-macam tapi baik sangatkah Guru agundi jalan kipas tahi? jawabannya:
    TIDAKKKKK
    tuduh kita lembu tapi pandai sangatkah depa ni? jawabannya: TIDAKKKKKKKKKKK sebab selalu ikut nafsu serakah & ikut perempuan yg kurengggg
    alim sangatkah depa ni semua?? jawabannya pun: TIDAKKKKKKKKK
    bukan main mengaku BENAR & tuduh Tuan Syeikh tidak benar. Benar sangatkah depa ni??jawabannya mestilah TIDAKKKKKKKKKKKKK !! tidak sama sekali . Depa bukan org yg benar !

    ReplyDelete
  73. Anak jantan pun bukan jugak..kau tapi kau boleh jadi anak binatang...firdaus (harimau kan )..pembawaan tu ada pada kau tu..berlagak mcm bagus aje...sama aje mcm Guru Cabul tu..
    AKAL BUDAK MASIH BERHINGUS..MELELEH KAT KERING LAHI..FAHAM2 AJE.

    JAWAPAN :

    malas nak berkata banyk..malas nak menaip banyak..dan juga malas nak bercerita panjang..
    buktikan melalui sapa2 berani hanya dail saya.
    nak suruh saya telefon semula selepas tu pun tidak mengapa.saya tanggung bil dan kosnya.
    silakan.

    012-9064271
    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  74. Ingatlah para Penfitnak YM tn syeik,,
    Hati yang niat untuk menulis dan jari kalian yang menaip kalimah-kalimah yang kurang enak didengar..Ingatlah Pintu Taubat masih Terbuka untuk mu..Jangan Sampai Allah Malukan kalian dihadapan makhluk2 nya di Padang Mahyar esok. Ingatlah ramai Ulamak2 dan org yg dekat dengan Allah DIFITNAH, Gunalah Mata hati Kalian SEBELUM KALIAN BERTINDAK,, Sekiranya Kalian merasakan kalian benar BERJUMPALAH dengan YM Syeik Moh dRAdzi atau DENGAN PUTERANYA, JIKA Kalian merasakan kalian ditipu oleh PIMPINAN Akademi KEMBALILAH KEPADA PEWARIS HAKIKI,,

    LEFTENAN Ameer AlHawari

    ReplyDelete
  75. puak AKADEMi main psikologi kununnyaa...berlagak tenang...cool...walau diasak bertubi-tubi...masih sengaja lagak tenang..ada muslihat tersembunyi...

    AWAS sahabat semua..jangan kita terjebak!!

    ReplyDelete
  76. sy minta maaf kpd semua,terutamanya kepada seluruh pengikut M.Radzi kerana selama ini kami mmg dipergunakan utk menjatuhkan MRH...sy x tau nak buat mcm mana lg....sy malu, termasuk dengan mak bapa sy diorg pun bodoh jugak mcm saya...sy ni bodo,amrahi suruh makan taik,sy mkn taik...mmg sy ni bodo...kenapalah sy ni BODO40x...maafkan sy,sy rase kenapa sy jd mcm ni sebab didikan mak bapa sy,mereka pun suka fitnah org,so sy pun ikot diorg...lg 1 maybe tengah2 mak n bapa sy tu romen,sambil2 romen tu diorg fitnah org,so tu pasal yang sy pun da jd pemfitnah ni.....maaf kan sy...

    ReplyDelete
  77. saya pun mcm tu...ditipu..dipergunakan oleh guru cabul..untuk mengagongkannya..tak tau nak buat mcm mana..bodoh saaya jaadi pengikut m.raadzi.
    harap2..puak akedemik ..maafkan saaya

    ReplyDelete
  78. abaikan..abaikan...provokasi semata....

    ReplyDelete
  79. abaikan..abaikan..kita pun tahu anon2 tu mmg suka buat dajal kat blog Tuan Muda ni. PERDEVILKAN MEREKA~

    ReplyDelete
  80. cara komen tak mencerminkan pengamal silat cekak hanafi.tiada pengisian langsung.macam tak takut kat tuhan.main-main dengan kata-kata.
    alhamdulillah... aku masih tidak seperti mereka.

    mungkin bukan ahli ch, kalau tak suka pun
    sampai bagitu sekali.mengadu domba,fitnah adalah
    perkara dosa.....

    ReplyDelete
  81. Sememangnya fitnah & mengadu domba itu satu perbuatan yg amat berdosa.Fitnah adalah lebih kejam daripada membunuh. Jika begitu, bagaimana pula dosanya? Anda pasti ada jawabannya.

    Jangan kita suka buat fitnah tidak tentu kepada sesiapa pun di muka bumi ini, tidak terkecuali dan lebih-lebih lagi kpd YM Tuan Syeikh & seluruh keluarga Ustaz Hanafi Hj Ahmad.Selama bertahun-tahun ini, mereka dianiaya oleh pihak-pihak yg tidak bertanggungjawab. Bagi mereka yg tidak pernah kena fitnah pada batang hidung sendiri boleh berkata macam-macam. Walhal situasinya, keadaannya,perasaannya, implikasinya adalah amat jauh berbeza jika terkena pada batang hidung sendiri! Itulah yang dirasai oleh isteri, anak-anak & cucu-cucu Almarhum Ustaz Hanafi Hj Ahmad & seluruh kaum keluarga mereka.Bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

    Walaupun YM Tuan Syeikh diperlakukan begitu sejak beberapa tahun kebelakangan ini, YM tidak pernah sekelumit kecilpun berdendam kepada mereka. Begitulah mulianya hati beliau. Saya merasa amat kagum dengan ketabahan dan kecekalan hati YM Tuan Syeikh. Semoga kami semua anak2 murid juga akan berperilaku sebegitu. Walau kita beri bunga, mereka baling tahi, kita akan tetap redha dan sampai suatu waktu dan ketika yang sesuai, Allah jualah sebaik-baik pemberi pembalasan. Sesungguhnya janji Allah itu adalah benar. Jangan jadi orang yang rugi di dunia ini dan bertambah-tambah rugi di Akhirat.

    ReplyDelete
  82. Seronok arr tgk Puak2 Bacul Pondan ni memperbodohkan diri mereka sendiri..Taip Komen guna ID org len..Harap sangat yg orang len boleh terpedaya dgn cara promosi dorang nih...Luncai2...Kenapa la ko ni bodoh sangat tahap maksima...

    ReplyDelete
  83. Anjing tinggal seekor ajer menyalak, sekarang anjing dah pandai pakai nama orang lain lak .. anjing tu tetap anjing gak..menyalak bagai nak rak membawa fitnah dan laga domba. tapi aku heran satu benda, dalam dunia binatang. anjing meyalak tapi paling kurang menyalak tunjuk gak muka anjingnya .. ini meyalak tapi menyorok.. ini sah-sah anjing yang kena kasi .. anjing dah kena neutered. anjing bacul belaan akademi.

    Saiful Ikram Selamat
    016-3061438

    ReplyDelete
  84. kekeke..bodoh si saiful G tu..tak lama lagi masuk tanjung rambutan..yeyeyey

    ReplyDelete
  85. Adab Murid Dengan Orang Lain

    (a) Seseorang murid tidak boleh mengutamakan guru silat dan murid-murid seperguruannya sehingga mengabaikan hak dan kewajipannya kepada ibubapa, suami, isteri, anak dan ahli keluarga.
    (b) Seseorang murid tidak boleh memandang rendah dan hina terhadap orang bukan dari kalangan ahli silatnya.
    (c) Seseorang murid yang beragama mesti menjalinkan ikatan persahabatan sama ada sesama ahli atau orang lain.

    Amalan Dalam Silat

    (a) Tidak boleh memuja dan memperhambakan diri kepada sesuatu kuasa atau peribadi yang boleh mendatangkan nasib baik atau buruk kepada seseorang seperti hantu, dewa, keramat, kubur, keris, busut dan sebagainya.

    (b) Tidak boleh menggunakan tangkal dan azimat yang mengandungi rajah-rajah atau tulisan-tulisan yang tidak difahami, objek-objek tertentu dan bercampuraduk dengan ayat Al-Quran.

    (c) Tidak boleh mengamalkan bacaan-bacaan tertentu yang tidak difahami maknanya dikhuatiri mengandungi kata-kata pemujaan kepada berhala, iblis, syaitan atau nama berhala orang kafir serta bercampur aduk dengan ayat al-Quran.

    (d) Tidak boleh meninggalkan ibadat-ibadat wajib yang dituntut di dalam Islam seperti sembahyang lima waktu dan puasa di bulan Ramadan ketika melakukan amalan silat.

    3.9. Pengijazahan

    (a) Tidak boleh melakukan isyarat sembah atau gerak tubuh yang melambangkan ketundukan yang menyamai atau melebihi ketundukan yang hanya layak kepada Allah sahaja seperti tidak sembah kepada guru.

    (b) Tidak boleh melakukan upacara-upacara yang mengandungi unsur-unsur penyembahan, pemujaan, memohon bantuan atau memperhambakan diri kepada kuasa-kuasa atau tenaga-tenaga ghaib seperti mempersembahkan sedulang makanan, menyembelih ayam dan sebagainya.

    ReplyDelete
  86. GUru Cabul Al-Jilat ..Faham ke ttg tuuu

    ReplyDelete
  87. Anonymous said...
    kekeke..bodoh si saiful G tu..tak lama lagi masuk tanjung rambutan..yeyeyey
    January 25, 2011 3:33 PM

    contoh anjing kasi

    saifulG

    Cuba telefon atau jumpa nak tengok bodoh ker tak wahai anjing

    ReplyDelete
  88. duduk diam aje..si bodoh saiful G..akal pendek ..letak kat kepala lutut, badan aje besar tapi bodoh2 tak sudah..mcm tu anak murid guru cabul yee..tahniah.

    ReplyDelete
  89. ehhh..apa bangang anak2 si AM ni???

    ReplyDelete
  90. Yang sane kutuk sini, yg sini kutuk sane..
    Padahal kedua2nye pengamal silat cekak dari Almarhum Ustaz Hanafi..
    Nasib baik la silat cekak ni kecik jer tak sampai satu dunia.. Kalau tak mesti orang yahudi dan nasrani bertepuk sorak tengok orang islam bergaduh sesama sendiri..

    Tanye guru masing2 -
    1- Patang tidak boleh gaduh sesama ahli tu untuk pengamal silat cekak keseluruhan atau terbatas pada persatuan?
    2- Pantang tidak boleh caci silat melayu asli yang lain, kenape bleh pulak sesama cekak bleh caci sesama sendiri?? Silat cekak ni tak asli ke??

    ReplyDelete
  91. APA YG MEREPEK PULAK INI??? YG BENAR TETAP BENAR !!! NI MESTI KELUARGA AMRU

    ReplyDelete