Sunday, October 24, 2010

Anjing Yang Menyalak Bukit

Disuatu masa, disebuah kampung terdapat sekumpulan Kucing (haiwan kesayangan Rasulullah) dan sekumpulan Anjing (haiwan diharamkan Allah) yang memperjuangkan tentang kebenaran dan hak masing-masing. Si Kucing dengan barisan jawatankuasanya kebanyakkan terdiri daripada golongan belia remaja dan sementara itu pula, kumpulan Si Anjing ini pula terdiri daripada 21 orang AJK tidak termasuk seekor Penaung dan seekor Ketua Eksekutif yang angkuh dan bongkak kononnya merekalah yang hebat. "Kumpulan ini terkenal kerana keluarga kami" kata Ketua Eksekutif Kumpulan Si Anjing tersebut.

Kisah bermula apabila kumpulan Si Kucing ini telah berjaya melaksanakan satu perhimpunan Jom Kucing, yang mengumpulkan sebanyak 10,000 ekor kucing disebuah bukit yang terkenal diseluruh kampung tersebut iaitu Bukit Merdeka. Walaupun pelbagai cabaran dan halangan daripada kumpulan Si Anjing, dengan izin tuhan, kumpulan Si Kucing berjaya juga melaksanakan perhimpunan tersebut dengan cemerlang dan kejayaan kumpulan Si Kucing itu telah berjaya mencatatkan sejarah tersendiri didalam kampung tersebut.

Apabila diketahui oleh kumpulan Si Anjing, apalagi, meroyanlah mereka kerana walaupun pelbagai sabotaj yang dibuat, masih tidak berjaya menghalang perhimpunan yang dirancang kumpulan Si Kucing tersebut. Keluarlah pelbagai tohmahan kononnya anjuran perhimpunan tersebut menggunakan nama kumpulan mereka sedangkan kumpulan Si Kucing tidak berminat menggunakan nama Si Anjing kerana Kucing Tetap Kucing, mana mungkin menjadi Anjing.

Walaupun perhimpunan tersebut telah lama berlalu, kumpulan Si Anjing ini tetap menyalak tanpa rasa malu dan keletihan. Kumpulan Si Kucing tersengeh kehairanan tentang bilakah akan terhentinya salakkan anjing tersebut ibarat meroyannya Si Anjing jantan yang kematian bininya akibat penyakit Selsema Babi. Anjing-anjing tersebut hingga ke hari ini masih terus menyalak dan menyalak. Terkini, dengar ceritanya kumpulan Si Anjing tersebut telah merangka untuk mengadakan himpunan 100 ekor Anjing dalam kempen Pandai Menyalak @ Anjing Haram. Kumpulan Si Kucing hanya tersenyum dan mengucapkan Selamat Maju Jaya dengan penuh keinsafan akan kehebatan yang Maha Esa.

81 comments:

  1. baca dengan penuh penghayatan...huhu. ANJING GILA yang nak menumpang kejayaan si kucing...meow..meow...huahuahua....

    ReplyDelete
  2. Tuan, penulisan yang hebat... penuh dengan sindiran yang pedas dan tajam dengan menggunakan kiasan-kiasan yang cantik. Tak sangka tuan pandai menulis sampai sebegini... Teruskan tuan.

    ReplyDelete
  3. penulisan yang best! menanti untuk penulisan seterusnya..tahniah!

    ReplyDelete
  4. Standard aminlah sebab tu muka itam macam keling. Kepala macam india mulut macam longkang.

    ReplyDelete
  5. mamat kat atas ni kenapa? Terasa anjing ke? Tgk dah menyalak... Hahahaha.. Kesiannnn...

    ReplyDelete
  6. hahaha.. kesian puak anjing...

    ReplyDelete
  7. Tahniah kekandaku...

    Satu penulisan sgt best & penuh dengan maksud yg tersirat. Siapa makan cili, dia terasa pedas ;)

    Miaw miaw miaw...


    Tajuddin@Tarmizi Zainul

    ReplyDelete
  8. mulut longkang pn janji x menyalak.....
    Hanjiiiiiiing!!!!
    Euuuwwwww.......kalo dh hanjing tu ttp hanjing.....

    ReplyDelete
  9. Tahniah abg...

    Terharu adik bace penulisan abg,bagus sgt2...abg mmg handal menulis,berkata2 dan juga berfikir...gifted..pemberian allah yg xternilai..

    mari teruskan perjuangan kita!! memperjuangkan hak kita!! benar tetap benar!!

    adikmu shida..

    ReplyDelete
  10. Tahniah abg Amin...
    Penulisan yg sgt menarik & kreatif...
    Walaupun berkias ttp sampai pd maksudnya... best..!!

    Baru prasan xpnh pun dgr wujudnya penyakit kucing gila...penyakit ANJING GILA mmg melambak....eeeiiiii

    Semoga kita semua terhindar dr penyakit tu...eeeiiiiiii

    ReplyDelete
  11. bagai anjing dengan bayang2.. yg dikejar tak dapat, yg dikendong keciciran

    ~ cat lover ~

    ReplyDelete
  12. Penulisan yang berkualiti tinggi Tuan..TAHNIAH!

    -M.Faizal Romano-

    ReplyDelete
  13. biasa la anjing ter"buang" mmg mcm tu,

    ReplyDelete
  14. Perhimpunan JOM KUCING. comel je bunyik diye.

    Penulisan sini lagi berisi dari gugat.

    -milan

    ReplyDelete
  15. Penulisan yg baik dan kreatif...
    Macam karangan budak darjah enam..
    Bole dpt A dlm UPSR...
    Tahniah....

    ReplyDelete
  16. Kahkahkah....
    M'baca blog ini benar2 menjadi PERISTIWA YANG MENGGELIKAN HATIKU....
    Keep up bro....

    ReplyDelete
  17. TerBaekkkkk Dari Abg Amin......
    X bleh Tahan Bila BINI Anjing JANTAN kena Selsema BABI....
    Anjing ngn BAbi dua2 HARAM Dipegang...
    Pas tu ada yg perasan dirinya Anjing Gakkk...
    Menyalak jerrrrr!!!!
    AMIN GOZ... :)

    ReplyDelete
  18. Selamat menonton Filem Baru:

    Cats & Dogs: The Revenge of Dude Dog - wife passed away due to swine flu...

    ehehe...

    Layan jer lah geng giler moroyan anjing tu...

    ReplyDelete
  19. tanhiah2!!
    cerita ini sebenarnya mengingatkan sekalian kucing2 supaya jangan berjabat tangan dan juga bersentuhan dengan anjing2 kerana takut x terlarat nak samak nanti...

    tapi anjing pun boleh ada tompok tahi sendiri kta dahi...

    hahahaha

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  20. Biar dilahirkan hitam umpama india, dah tentu2 sampai bila2 pun takkn berubah color jd putih, Jangan dr lahir kulit putih muke putih, tp sebab berprasangka buruk dan memfitnah keji kpd org yg berjasa & klga org baik2 pekerti,muke dr putih berubah kepada hitam krn cahaya kemanusian hilang dr rupe...

    "Lepaskan dirimu dari beban-beban prasangka atau bayang-bayang kegelapan akan meliputi jiwamu dan kau akan kehilangan cahaya kemanusiaan"

    Hebatkah anda yg mencaci rupe paras org lain??Tepuk dada tanya selera...

    ~MAIZAINUL~

    ReplyDelete
  21. MAIZAINUL...

    KAMU MARA BILA ORG KUTUK ORG KEJI AMIN ZAINUL...MCM 2 JUGAK BLE KAMU SAMAKAN ORG LEN DGN HAIWAN...XPROFESIONAL....

    ReplyDelete
  22. Adikku & rakan2 semua. Jangan risau, saya langsung tidak terasa akan kutukkan atau penghinaan yang dilontarkan kepada saya. Saya juga pelik mengapa begitu byk yang menyalak sedangkan saya tidak menuju kepada sesiapapun. Saya tidak samakan manusia dengan haiwan, tetapi manusia lebih terok lagi daripada haiwan bila nafsunya adalah nafsu iblis laknatullah. Terima kasih krn mengingatkan saya bahawa saya ini hitam dan saya sedar akan kebenaran ini tetapi saya tidak ANDARTU...hahahah

    ReplyDelete
  23. "...saya sedar akan kebenaran ini tetapi saya tidak ANDARTU..."

    TERBAEEKKKKLAH !!!! hahaha

    ReplyDelete
  24. betol2 mr amin. Org cerita pasal kucing & anjing. Tiba2 pulak ada manusia terasa jadi anjing. Hahaha... Memang tak boleh blah laa.. Tapi ada ke anjing betina berstatus ANDARTU? Kesian si anjing tu..Haha.. Serius kelakar!!! Hahahaha

    ReplyDelete
  25. kahkahkah.....
    bro, zaman lu layan cd blue dulu nak kategori nafsu ape plak bro...
    hahahaha...

    ReplyDelete
  26. part layan cd blue ni...apa komen en amin....ramai rakan2 yg terlibat...ada termasuk sebelah sana dan ada yg sebelah sini.

    ReplyDelete
  27. tu dia... Anjing dah menyalak lagi. Hahaha.. Kesian anjing gila nie. Meroyan tak tentu hala pulak. Tau pulak anjing ni pasal cd blue? Hahaha... Dah la golongan anjing gugat. Pegi balik. Pegi jumpa master anjing carlsberg korg. Hahaha...

    ReplyDelete
  28. master anjing carlsberg "yum seng"!!! Jenis anjing binatang haram, memang suka benda2 haram. Hahaha...

    ReplyDelete
  29. Sheikh Hj Md Radzi & Mr Azhar Ali keluar live score board. Pewaris mutlak Silat Cekak Ustaz Hanafi steady je jawab soalan. siap ada video Jom Silat lagi. Ramai giler!!! fuiyoo!! Ramai mcm perhimpunan jom kucing. Patut la geng2 anjing sakit hati. Perhimpunan jom kucing ramai giler. Hahaha.. pasni makin bnyk anjing menyalak kene sawan. geng2 anjing tak puas hati program jom kucing keluar tv. Apa lagi saman laaa wahai geng2 anjing sekelian.... ekekeke...

    ReplyDelete
  30. Jenderal ketumbukan tentera mukmininOctober 26, 2010 at 2:07 AM

    tu baru 10,000 kumpulan Jom kucing kat Bukit Merdeka..belum lagi 50,000 kumpulan Jom kucing nak buat akan datang..jawabnye meleleh je la air liur si anjing-anjing tu..ha..ha..dah lah!! pergilah anjing-anjing semua masuk kandang cbuk nak gigit orang jer...nanti org lain jd gila plak bawak penyakit air liur dia..

    ReplyDelete
  31. http://www.youtube.com/watch?v=sirXzrrvvUI

    ReplyDelete
  32. Anjing biasa makan tahi, jika tak makan mencium ada juga.

    Anjing dengan tahi, tidak makan atau menjilat,
    tetapi mencium ada juga.

    Anjing diberi makan nasi takkan kenyang.

    Anjing mengulangi bangkai

    Anjing itu, kalau dipukul sekalipun, berulang juga
    ia ke tempat bangkai yang banyak tulang.

    Anjing itu, meskipun dirantai dengan rantai emas,
    nescaya berulang-ulang juga ia ke tempat najis.

    Anjing menyalak bukit, takkan runtuh.

    ReplyDelete
  33. Dalam syariat Islam, seorang muslim diperintahkan untuk tidak menyakiti atau bahkan membunuh kucing, berdasarkan hadits shahih yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dari kisah Abdullah bin Umar[3] dan Abu Hurairah.[4]

    ReplyDelete
  34. Saudara & Saudari ku sekelian. Menonton filem lucah adalah satu tabiat yang mendatangkan dosa. Marilah bersama kita hindarinya.

    Ada seorang kawan saya, berstatus pakcik, sekarang menjadi Penaung satu persatuan silat. Dulu dia bukan setakat menonton filem lucah bahkan pernah berzina, minum arak, makan babi, hatta memeras ugut pun pernah dilakukan.

    Alhamdulillah, beliau sudah menjauhi perkara-perkara tersebut tetapi sekarang beliau tidak amanah dan menderhaka kepada Gurunya. Sama-sama kita berdoa agar tuhan menghindari kita daripada salah satu fitnah dajjal diakhir zaman iaitu Murid derhaka kepada Guru.

    ReplyDelete
  35. Anonymous said...
    Dalam syariat Islam, seorang muslim diperintahkan untuk tidak menyakiti atau bahkan membunuh kucing, berdasarkan hadits shahih yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dari kisah Abdullah bin Umar[3] dan Abu Hurairah.[4]

    TERRRRBAEKKKKK LA BRO!!!!

    ReplyDelete
  36. anjing tu..mad radzi GURU CABUL...pasal mulut nya suka jilat...lidah keluar masa tu..guru cabul..ANJING..

    ReplyDelete
  37. Anonymous said...
    anjing tu..mad radzi GURU CABUL...pasal mulut nya suka jilat...lidah keluar masa tu..guru cabul..ANJING..

    [oooooo..... hg tk pernah ato x suke jilat bini la eh? hahahahaha mmg gile kesian la bini hang tu.....]

    ReplyDelete
  38. Mr Amin. Kawan awk tu mcm kawan saya jugak lah. Muka kawan awak tu iras2 ayah pin kan? Hahaha... Geng kawan awak tu merata letak banner
    "pandai mengawan". Tapi tak ramai pon dtg nak mengawan. Mau taknyer, sebelom mengawan, kawan awak tu ajar mcm mana cara yg betol minum Anchor Beer. Takde sapa nak join. Hahaha...

    ReplyDelete
  39. en amin...suatu ketika dulu di rumah persatuan keramat anda dan beberapa org rakan pernah menonton vcd blue....YA atau TIDAK?

    ReplyDelete
  40. bukan ko (Anonymous) layan sekali ke tgk blue tu? ko siap "pha chu cheng" dahi lebam kan? besar tak dahi lebam punyer turrr?? YA atau TIDAK? hahahaha...

    ReplyDelete
  41. like ur writing abg amin..truskan menulis..abaikan anjing2 yg menyalak!! meow...

    ReplyDelete
  42. bodo sgt....psl cd blue pn jd isue....
    mmg dh kekeringan lg ketandusan isu nie.....
    simpati.....usaha lg yea puak hanjing2 sekalian!

    ReplyDelete
  43. hahaha....

    YA....memang aku layan sekali tgk blue masa tu...tapi aku "pha chu cheng" sorang kat umah aku la...kalau en amin ni tak tau la dia balik "pha chu cheng" ke tak.

    ReplyDelete
  44. hahaha... lu reti ke "pha chu cheng"? lu punya tarak naik la. kesian lu punyer. apa kata lu jumper lu punyer master carlsberg. kasi itu master tuang itu carlsberg dekat lu punyer. confirm bley naik maaa... hahahahaha

    ReplyDelete
  45. Manusia seperti rupa anjing karena kelakuan anjing senantiasa memakan najis. ingin monopoli, diwaktu anjing itu kenyang atau lapar, lidahnya terjulur keluar, menandakan dia belum puas. Kalau dia makan ekor digoyangkan, bìla diusir ia pun lari menggonggong dan menyalak. ini adalah nafsu kalbiah (nafsu anjing).

    ReplyDelete
  46. Penonton VCD Blue > Maaf, tuan salah orang. Saya tidak pernah menonton VCD Blue di rumah persatuan Keramat. Mungkin tuan tersilap diantara saya dan Azlan Ghaffoor sebab dia pun muka hitam macam saya.

    Apapun saya tak menganggap tuan memfitnah saya, sekadar bersangka baik, tuan mungkin tersilap orang. Moga dapat diperbetulkan tuduhan tersebut.

    ReplyDelete
  47. Yg tgk tuuu Kelid Cina ngn Ramli Bo ar...
    Bila dia dh kantoi tuuu yg dia sita umah persatuan time bln puasa tuuu....

    Ehhh? Kelid cina tau puasa ker?

    - yusdisham UM-

    ReplyDelete
  48. Yusdisham UM > Saya keliru, adakah saudara Yusdisham ini bersama-sama Khalid Cina masa sita rumah persatuan Keramat dulu. Jika benar, adakah tuan kembali ke pangkal jalan? Atau tuan berada diatas pagar? Atau tuan mempunyai maksud tersirat (mohon maaf jika terasa hati)?

    ReplyDelete
  49. Ditujukan khas Yusdisham UM

    Burung puyuh burung taktibau
    Terbang tinggi si burung bayan
    Di dalam kilat ada kilau
    Rupanya awan mengandung hujan

    ReplyDelete
  50. Kpd penulis-penulis anonymous

    "Zahirkan diri anda supaya orang yang berbincang di sini boleh tahu siapa anda sebenarnya. Jangan berselindung di sebalik nama samaran ... "

    ReplyDelete
  51. Ditujukan khas kepada mereka sekelian yang menafikan kebenaran HAKIKI

    "Jangan seperti ayam jantan yang ingat bahawa matahari terbit untuk mendengar kokoknya"

    ReplyDelete
  52. ish nih bincang apa plak nih
    dah la visit blog org
    pastu kutuk2 plak
    nmpk sgt la xeducated nya

    ReplyDelete
  53. Kahkahkah...
    Kalo dah guru penipu..
    Anak murid pun penipu gak...
    Sbb tu kene tipu..
    Duit 60 ribuuu...

    ReplyDelete
  54. bro...hutang bila nak bayar....pak menakan lu mintak anak murid halalkan hutang...lu pun nak mintak kawan2 halalkan jugak.

    ReplyDelete
  55. Saya rasa agak kurang tepat kiasan yang digunakan oleh saudara amin di sini. Saudara amin hanya langau atau lalat sahaja yang mengurungi najis. Buatlah himpunan Jom Silat 1,000,000 orang pun ,1000 pendokong hakiki hadir ke mahkamah etc maka langau atau lalat tetap akan mengurungi najis. Sebab hakikatnya najis itu busuk. Oleh itu adalah tepat manusia yang mempunyai akal fikiran yang tinggi Allah kurniakan untuk melaporkan kepada pihak berkuasa bagi membersihkan najis tersebut. Jikalau tidak akan merebaklah bermacam-macam jenis penyakit zahir mahu pun batin dalam masyarakat kita. Cukup lah menyesatkan ahli-ahli silat cekak. Pulang lah kepangkal jalan sebelum terlambat. Betul anjing itu najis. Tapi ingat jangan sekali-kali menghalalkan perbuatan masuk rumah tanpa izin ibu bapa dan melakukan perkara yang sumbang. Halal itu jelas. Haram itu jelas. Sekian

    ReplyDelete
  56. Tuan/Puan Diatas > Bahasa yang cantik daripada tuan/puan pun masih bacul untuk memperkenalkan diri? Siapa yang masuk ke rumah tanpa izin? Itu namanya pecah rumah! Jika masuk kerumah dengan dijemput, apakah kesalahannya? Dimanakah haramnya?

    Halal itu jelas dan haram itu jelas. Saya sgt bersetuju. Haram menuduh orang tanpa bukti. Tak gitu tuan/puan. Nampaknya tuan/puan berminat dengar kisah langau dengan najis. Tunggu rencana saya akan datang ye. Kalau saya lupa, ingatkan saya ye. Saya akan penuhi nafsu tuan/puan tentang langau dan najis. Insya Allah.

    ReplyDelete
  57. dah tau budak tu duk sorang...mak bapak dia takde di rumah yg pi masuk jugak buat pa.

    kalau di jemput sekalipun tak bole ke tolak jemputan tu.tangan budak tu manarik tangan guru...tak bole ke di tepis sebelum sampai ke tetek budak tu.dah rasa baru nak tarik tangan.

    semua ini di ceritakan sendiri oleh guru radzi

    ReplyDelete
  58. Tuan Amin,

    Saya tunggu kisah seterusnya. Setakat ini, amat baik & bagus gaya penulisannya.

    Selamat berkarya utk menegakkan kebenaran.

    Moga yg baik2 utk kita semua.

    ReplyDelete
  59. Saudara Di Atas Puan Kamsiah > Kesian saudara banyak mendengar cakap orang. Mudah-mudahan Allah membuka pintu HATI saudara untuk melihat kebenaran dan KEKAL didalam kebenaran tersebut.

    Puan Kamsiah > Terima kasih puan. Sekiranya ada kelemahan dan pandangan, sila berikan teguran. Saya budak mentah yang baru belajar.

    ReplyDelete
  60. tuan Amin,

    Saya pon tgu kisah seterusnya.......jgn dihiraukan kata org yg nun di sana......

    teruskan usaha tuan menegakkan kebenaran...
    pasti suatu hari nnt yg benar akan timbul dgn nyata........

    ReplyDelete
  61. lah...hebat lah..macam mana tahu tangan tu kena tetek dia? awak nampak? tak nampak diam..kalau dengar dari orang tak guna..macam2 boleh tokok tambah...

    contoh dia ayah awak kaki skodeng..awak percaya ke tak kalau betul2 awak kenal ayah awak?kenapa tak percaya pulak bila dengar org cakap gitu pasal ayah awak?

    mana awak tahu lak guru md radzi yang bercerita?awak dengar masa tu? ada ke masa dia kena interview? kalau ada tolong buktikan pada kami yang cakapkan itu adalah YM md radzi..ada bukti boleh..takder bukti boleh lah..

    sama jer macam puak sebelah sana...

    mohd yusuf bin zakaria..

    ReplyDelete
  62. Saudaraku Yusuf > Terima kasih atas bantuan saudara. Kalau bertemu, tolong perkenalkan diri ye. Maaf saya tak perasan saudara tapi kalau Yusuf daripada KUIN saya kenal la.

    ReplyDelete
  63. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  64. anjing2 ni tak habis2 nak menyalak...kasi hukum tembak je anjing2 gila ni...who let's the dog out..(kasi sambung puak2 anjing)...hahaha

    ReplyDelete
  65. Aku nak citer tentang BABI (GURU CABUL)...BAbi nie klu bela dalam kandang...nak bagi makan..dia makan apa saje..tahi pun dia telan..pahit ke busuk..baginya makanan..BABI klu berjalan ke atau berlari...dia tak berpatah balik...walaupun ada lubang atau pintu kandang ke...dia akan langgar aje..kalau jatuh atau terhempas dalam lubang taik..dia agresif juga macam PK..BABI nie klu nak lawan belasah aje kat batang hidungnye...pasal hidung tu menghidu tak kira BUSUK ke apa-apa aje..klu dah cedera baru dia ikut arahan tuannya (PERSATUAN)..begitulah susahnya...BABI-BABI nie....KITE PANGGIL AJE BABBIIIIIII...kekekkekek

    ReplyDelete
  66. aku dengar dari mulut GURU CABUL sendiri ..pegang TUUUUUU...2 kali..
    tak caya..cari bukti...kena tipu lagi PK oleh GURU CABUL

    ReplyDelete
  67. aku..aku..aku...masih xberani menzahirkan nama..kesian betul...mcm mn nk berani, mmg tahu diri tgh tekun membuat fitnah, mmg xde berkat guru, dayus penakut...membabikan org konon, pirah mabuk!!klu jumpe ular sebelah ada si "aku' ni, mamat ni patut diketuk dulu, semak jer...

    ReplyDelete
  68. Saudara & Saudari ku sekelian. Menonton filem lucah adalah satu tabiat yang mendatangkan dosa. Marilah bersama kita tonton saya dulu pun tokan vcd blue tapi sekarang kena berlakon lah pasal ada kes GYRY CABUL.

    Ada seorang kawan saya, berstatus abang, sekarang menjadi GURU UTAMA / PAK SHEIKH satu persatuan silat. Dulu dia bukan setakat menonton filem lucah bahkan ADA kes CABUL sahabat karib TUUUU..yang bukan sahabat karib lebih dari tu dia....wat.
    Alhamdulillah, beliau sudah menjauhi perkara-perkara tersebut kerana ada mata memandang padanya tetapi sekarang beliau berbohong-bohong nak jadi orang munafik pulak. Sama-sama kita berdoa agar tuhan menghindari kita daripada salah satu fitnah dajjal diakhir zaman iaitu ORANG MUNAFIK.

    ReplyDelete
  69. kesian..mesti kat rumah, mak hang panggil hang babi.. cuba hormat sikit pada orang. tu dosa dia ngan Allah kalau dia buat sekalipun..yang hang nak jatuhkan hukuman kat dia, hang ni sapa? kalah tuhan...

    cakap bab islam no satu hang ni.tapi panggil, gelar orang babi.baik hang ni tukar agama lagi bagus. cakap umat Rasulullah, tpi perangai macam orang kafir..

    aku rasa lah, hang ni dayus. bukan rasa lagi, memang dayus pun. kata uztaz hanafi, kalau teloq hang ni lempaq kat anjing, anjing pun takdak selera nak makan.lebih busuk dari najis dia...

    hormat sikit boleh?tak suka, apa sebab hang tak suka guru utama kami tu? dia pernah fitnah keluarga hang ke? pernah gelar hang babi? pernah ke dia sebarkan aib hang satu malaysia? kalau ada, hang sebut nama hang, biar aku yang pastikan ada ke tidak dia sebut nama hang.berani?

    ReplyDelete
  70. Saya tidak bacul saudara amin. Saudara tahu orang yang bacul adalah orang takut untuk menyatakan kebenaran dan menegakkan benang yang basah.Berkatalah benar walaupun pahit hatta pelakunya adalah ahli keluarga kita.Laisamina man asabiyah kata Rasul SAW. Betul saudara amin masuk ke rumah itu tidak salah atas dasar jemputan secara umumnya. Tapi tengok dalam konteks yang macam mana. Kalau yang menjemputnya itu adalah seorang perempuan bawah umur tanpa ibu bapanya dalam rumah di situlah terletaknya kebijaksanaan dan timbang tara untuk masuk atau tidak. Orang yang mempunyai akal pasti akan berfikir. Afala tatafakkarun. Saya tidak menuduh MR nie mencabul. Saya hanya menyatakan perkara sumbang. Sumbang itu bermaksud kurang enak dan tak elok. Masuk ke rumah bersama dengan wanita yang bukan muhrim pun cukup untuk menghilangkan integriti MR sebagai GU. Saudara cukup lah menulis berita-berita yang fadalu wa adulu ini. Sesat lagi menyesatkan. Tiada langsung pembinaan insan. Kenapa perlu berfikir untuk menulis berkenaan dengan langau dan najis. Jawapannya mungkin saudara mencari2 apa yang perlu ditulis dan diperkatakan. Wasalam

    ReplyDelete
  71. Tuan/Puan Di Atas > Terima kasih atas bahasa yang indah ini. Tentang perkara MASUK RUMAH, YM Tuan Sheikh sendiri mengakui akan kesilapannya tetapi atas tuduhan CABUL beliau tegas menafikannya. Jadi, jangan kita membuat keputusan bahawa bila YM Tuan Sheikh berada didalam rumah tersebut maka berlakunya CABUL kerana tuduhan perlu dibuktikan.

    Kita tunggu apa bukti yang ada di mahkamah ye. Senang-senang datanglah mahkamah Ampang. Kalau tiada tempat duduk, saya sendiri akan berikan tempat duduk saya untuk tuan/puan. Nanti perkenalkan diri tuan/puan kepada saya ketika dimahkamah ye. Kalau sudi la... :-)

    ReplyDelete
  72. Anonymous > Sedikit lagi persoalan belum dijawab. BACUL mengikut Kamus Dewan Bahasa Edisi Keempat, mukasurat 100 bermaksud Penakut & Tidak Berani.

    Pembetulan Untuk Ayat Tuan/Puan > BACUL bermaksud orang yang TAKUT mengakui kesilapan dan kesalahan.

    Cadangan Untuk Tuan/Puan > Hentikan bersikap BACUL kerana BACUL menghampiri DAYUS. Saya tunggu di Mahkamah Ampang pada 02hb Nov 2010 ini, jam 08.30am ye. Saya akan berikan laluan VIP kepada tuan/puan. Itupun jika tidak BACUL untuk hadir la.. :-)

    ReplyDelete
  73. Anonymous > Saya tidak pernah meminum ARAK, tak mungkin saya mabuk & saya adalah keturunan MELAYU, adalah campur Arab sikit melalui keturunan Al-Marhum Ustaz Hanafi.

    ReplyDelete
  74. BABI SESAT KE NIE...

    ReplyDelete
  75. Jangan risau, saya langsung tidak terasa akan kutukkan atau penghinaan yang dilontarkan kepada saya. Saya tidak samakan manusia dengan haiwan, tetapi manusia lebih terok lagi daripada haiwan bila nafsunya adalah nafsu iblis laknatullah. Terima kasih krn mengingatkan saya bahawa saya ini hitam , tIDAK BERMARUAH dan MENIPU BOHONG kebenaran ini tetapi saya terpaksa pasal GURU CABUL adalah keluarga saya..lupakan PERJUANGAN ARUAH...hahahah

    ReplyDelete
  76. MENGAKU MASUK UMAH AJE..TAKNAK MENGAKU PEGANG TUUUUUUU KE

    ReplyDelete
  77. mana awak nampak dia pegang? ni malaikat ke syaitan? kalau tak nampak, diam2 sudah..jgn sebab tgk video ke apa ke..skrg ni teknologi dan maju. dengar dengan telinga, tgk depan mata betul2 , dua2 kena ada baru awak boleh kata dia pegang...kalau dia pegang pun, awak tampil lah sebagai saksi..kami tggu awak k.

    ReplyDelete
  78. Abang Amin, saya pernah dengar pasal ayam berkokok. Berkokok² lebih sangat baling jer dgn selipar. Tapi kalau anjing cihuahua nie, nak baling dgn terompah pun tak jadi apa !? Nak baling dgn apa yea ?

    ReplyDelete
  79. Abu > Baling telur rebus dicucukkan jarum ke dalam telur tersebut. Nanti terkulailah ANJING tu, tapi jangan diikut nasihat saya ni. Zalim sesama makhluk.

    ReplyDelete