Wednesday, October 27, 2010

Badut Di Mahkamah Tinggi - Siri 1

Sepanjang perbicaraan Saman Injuksi terhadap YM Tuan Sheikh, hampir kesemua tarikh perbicaraan tersebut saya hadir. Saya amat terhibur dengan kelatah hakim yang mendengar perbicaraan ini yang begitu bersahaja dalam mengulas sesuatu perkara. Disamping keletah Yang Arif hakim tersebut, saya juga merasa terhibur dan sedih melihat keletah seorang badut terlibat yang bernama Tuan Haji Yahya Bin Abdul Rahman.

Badut dilihat bertanyakan kepada Cik Tengku Azlina Bt Tengku Ismail apabila hakim bertanyakan kepada beliau berkenaan makna CEKAK. Si Yahya ni terus 'refer' kepada Cik Tengku Azlina tentang makna Cekak tersebut. Si Yahya ni juga, dalam menanyakan soalan kepada Encik Mohd Azhar Bin Mohd Ali, berkenaan Peringkat Ijazah di dalam Silat Cekak Ustaz Hanafi juga, kelihatan terhegeh-hegeh merujuk kepada Cik Tengku Azlina.

Hai la Yahya, makna Cekak dengan peringkat Ijazah Silat pun kelabu ke? Si Yahya ini salah seorang Badut di MMT. Kalau perkara yang basic macam ni pun tak tau, apa lagi perkara berkenaan Mandat Guru! Lagilah kelabu Badut ooooiiiii!!!

Si Yahya ini turut mendabik dada kononnya beliau orang lama dalam Silat Cekak. Rupanya lama Si Yahya ini, ibarat Unta di negara Arab yang sangat lama tinggal di Arab, sepatah cakap Arab pun Unta tak tau. Lebihnya Si Yahya ni berbanding Unta hanyalah satu saje. Modal ini selalu digunakan Yahya:- "Saya pergi Haji dengan Ustaz Hanafi, seluar dalam ustaz saya yang cuci kat sana". Kalau lah Ustaz Hanafi ada, saya yakin jawapan ustaz kepada Si Yahya sekarang adalah;- "Patutlah hang bodo mcm T*L*Q". Agaknya la....

22 comments:

  1. Memang mcm badut pun...
    cam ner blh jd loyer agaknya ni????
    Bodo mcm t*l*q!!!

    ReplyDelete
  2. Bila si BODOH nak menunjukkan kepandaiannya...

    ReplyDelete
  3. Aduyai.. sepatutnyer bawak belon sekali suruh badut tu buat. hehehe.. Ijazah pon badut tak tau? Ermm.. yg tu tak heran sangat la. Sebab guru badut tu pun (Master Joe) bukan tau pasal Ijazah pon. hahaha :)

    ReplyDelete
  4. Tajuddin > Best la lawak adikku. Bawak belon ye...hahahaha. Jangan dia taruk KELAPA YANG BELUM DITEBUK TUPAI (assisstant Badut) tu jadi belon dah lar....huahuhauhauhauhuahua

    ReplyDelete
  5. Selamat berkarya untuk kebenaran.

    ReplyDelete
  6. Eloklah si BADUT Ini dgn Guru BADUTnya dan Ahli2 BADUT yg lain jadi pelawak BADUT dan menyediakan BADUT2 utk pertunjukan Amal secara full time atau professional.

    Antara peralatan BADUT2 yg boleh diguna pakai, sabut kelapa yg belum ditebuk tupai digunakan sebagai topi BADUT

    ReplyDelete
  7. Amin dan T.J

    Tak pa lah Si Pak Ya pak ya buat lagu tu, dari buat tahu.

    Mengata orang buruk tp buruk sendiri tak tahu. Mengata keluarga orang buruk tapi x sendiri tak malu.

    Jangan kau mengaibkan orang, jangan sampai Allah mengaibakan kau dengan keluarga kau. Sekali takpa, dua kali takpa tapi kalau tuhan kata Qun Faya Qun. Jangan pula kau bersedih nanti.

    Ingat Allah Maha Adil. Allah Maha Adil. Allah Maha Adil.

    Aku kecewa dengan keluarga hanafi, yang dulu aku agung-agungi. Selepas aku selidik kedua-dua pihak. Betul keluarga hang yang buat cerita bohong.

    Dari mula perpecahan hingga baru-baru ni. Aku kecewa.

    Semoga Allah ampunkan kamu semua.

    ReplyDelete
  8. Bukak gugat gagak. ada yg ngaku buang jatuh dlm jamban masa k.o. ngaku jugak. wkakakaka

    ReplyDelete
  9. Tuan/Puan Di Atas > Saya tidak pernah mengenali tuan/puan. Apa yang bohong, apa yang benar saya pun tak paham. Saya tidak mengaibkan si Yahya, cuma menceritakan inilah kualiti ahli MMT yang kononnya menegakkan kebenaran tentang MANDAT Guru. Cerita saya sebagai panduan dan peringatan ibarat Surah Al-Lahab yang menceritakan tentang Abu Lahab (penyebar fitnah), bukannya bertujuan mengaibkan Abu Lahab. (Tunggu rencana & kupasan saya berkenaan Surah Al-Lahab ini untuk para Penyebar Fitnah).

    Terima kasih juga atas ingatan tuan/puan tentang Allah Maha Adil. Bukan setakat tu sahaja, Allah Maha Mengetahui. Kerana itu saya tidak akan berhenti daripada menceritakan kebenaran. Moga Allah mengampunkan KITA semua.

    Saya & Keluarga Ustaz Hanafi tidak pernah kecewa walaupun tuan/puan tidak mengikut Keluarga kami & Guru Hakiki kerana sedangkan Rasulullah pun tidak semua mengikutnya termasuklah bapa saudara Baginda Abu Jahal, inikan pula Keluarga Ustaz Hanafi. Bak kata Al-Marhum Ustaz Hanafi:- "Hang Tak Untung, Aku Tak Rugi".

    ReplyDelete
  10. Allah tahu apa yang kau tahu dan Allah juga tahu apa yang kau tak tahu. Jangan kau gelap mata kau tentang agama hanya kerana keluarga. Jangan kau menjadi binatang hanya kerana keluarga.

    Pada kau aku tidak penting sama juga pada ahli lain. Disini bukan untuk pilih memilih guru hakiki atau tidak hakiki. Tetapi guru bertiang kan lima dan bersalut enam.

    ReplyDelete
  11. Tuan/Puan Di Atas > Memang tepat tuan/puan. Allah kan Maha Mengetahui. Biar gelap mata, jangan gelap HATI. Mudah-mudahan Allah memelihara KITA daripada turunnya darjat setaraf binatang.

    Pemimpin dan Pengikut sama pentingnya. Saidina Ali yang hebat gagal menawan sebuah kota kerana pengikutnya tidak hebat tetapi seorang Raja yang hebat berjaya menawan kota tersebut kerana mempunyai pengikut yang hebat. Apakah tuan/puan masih sangsi tentang pentingnya Pengikut kepada seorang Pemimpin.

    Rujuk sejarah ini, mungkin tuan/puan tidak mengetahuinya. Apapun, jangan tanya Marwi Latiff ye, khuatir tuan/puan akan diselewengnya. Semoga tuan/puan bertemu dengan Guru yang Tiangnya Lima dan Salutnya Enam. Jangan bertemu dengan Guru Tangannya Lima dan Kakinya Enam sudahlah...kahkakhkahkahakhakah

    ReplyDelete
  12. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  13. Kekadang aku xpaham ler ngape PK ni xpaham2 ttg isu2 semase.

    -PSSCUHM telah terlepas dpd PK. ROS sudah sahkan. Citer ape lg.
    -Bile ini berlaku, PK xde hak lg terhadap PSSCUHM. Citer ape lg.
    -Hujah2 PK sumenye tlh dibincangkan dlm mahkamah dan Yg Arif Hakim tlh buat keputusan. Citer ape lg.

    Jd sape yg xmahu ikut PSSCUHM make terputus ler hubungan. Bukan menjd tanggungjawab PSSCUHM lg terhadap mereka.

    PK nak buat pe tu die org punye hak asalkan xbabitkan PSSCUHM.

    Kesimpulannye antare kedua2 pihak ini telah terputus hubungan.

    ReplyDelete
  14. Lg dokumen dikeluarkan di www.cekakhanafi.com tuk berikan kefahaman kpd org ramai ttg pe yg sebenaqnye terjadi dlm kes #1.

    Bace elok2.
    Paham elok2.
    Teliti elok2.

    Byk persoklan dpt dijwb berpandukan ulasan Yang Arif Hakim.

    Naper Si Omar terlibat?
    Sape dalangnye?
    Guru aku? PK? Anuar-YDP Melaka?

    Pe jd ngan Si Omar skrg?
    Pe jd ngan Si Anuar skrg?

    Dokumen ni pun lame gak. Keputusan dibuat pd 10.12.08. Kes ni xleh rayu lg.

    Jd paham implikasi kes ni terhadap kes #2 ttg guru aku tu.

    Ade kaitannye.

    Ade kaitannye gak ngan kes #3 yg masih berjln skrg.

    Kes #1 ni kes tunjang. Tu sebab ROS ikut tuk sahkan MMK sebenaq.

    Mane leh "SUA" tu ngaku die jd SUA yg sah?

    Ntah ler

    Sendiri uat
    Sendiri tanggung.

    ReplyDelete
  15. Amin dan T.J

    Tak pa lah Si Pak Ya pak ya buat lagu tu, dari buat tahu.
    (Memang tak tahu sebab tak amik tahu. Macam tu taraf Penasihat Undang-undang? Budak2 amik Sijil Rendah pun tau soalan tu. aiyoo :))

    Mengata orang buruk tp buruk sendiri tak tahu. Mengata keluarga orang buruk tapi x sendiri tak malu
    (Bukan mengata buruk tetapi berkata benar dan perkara tersebut benar2 berlaku. Isu Ijazah, Master Joe ada jumpa Tuan Sheikh tak untuk dapatkan mandat perguruan? Tau ke dia apa tu Ijazah? Adab-adab atau syarat untuk Ijazah dia tau ke? Siapa yang ajar dia pasal Ijazah? Adakah Master Joe dapat wahyu daripada Kerajaan Langit? hehehe :))

    Jangan kau mengaibkan orang, jangan sampai Allah mengaibakan kau dengan keluarga kau. Sekali takpa, dua kali takpa tapi kalau tuhan kata Qun Faya Qun. Jangan pula kau bersedih nanti
    (Siapa aib siapa? Dah teruk sangat keluarga saya difitnah dan diaibkan. Bukan saja di alam realiti tapi di alam cyber jugak. Tengok lah blog2 belah sedara. Semua jenis "Baling batu sembunyi tangan". Sebar fitnah tanpa berani letak nama sebenar. Salah ke kalau saya nak pertahankan keluarga saya apabila difitnah? :))

    Ingat Allah Maha Adil. Allah Maha Adil. Allah Maha Adil.
    (Ya, Allah maha adil dan saya yakin keadilan akan terbukti satu hari nanti)

    Aku kecewa dengan keluarga hanafi, yang dulu aku agung-agungi. Selepas aku selidik kedua-dua pihak. Betul keluarga hang yang buat cerita bohong.
    (Sedara kecewa? Terpulang. Seperti petikan kata Almarhum Ustaz Hanafi "Hang tak untung, Aku tak rugi")

    Dari mula perpecahan hingga baru-baru ni. Aku kecewa.
    (Tak perlu kecewa. Putus asa terus lagi bagus:))

    Semoga Allah ampunkan kamu semua.
    (Semoga Antertu dan Andartu cepat dapat jodoh. hehehe :p)

    ReplyDelete
  16. Bila Tj Sebut pasai belon teringat dialog filem P.Ramlee...
    "Alamak sekaliii SiDol Mat ni Main Baiiilonnn daaaa..."
    Huahauhauahuahauahuahauhauahua...
    Pada asistant badut tua yg andertu tuuu... soalan cepu cemas utk anda???
    1.konpem ker bulum kena tebuk tuuuu????
    klu konpem blm kena tebuk bahaya oooo penyakit berkulat didalammm tuuuuuu>>>
    Huahuahauhauhauahuahauhua...

    ReplyDelete
  17. hahaha...tupai mana yang nak kalau ada ulat kat dalam...entah lah tuan, jodoh dia tak ada lagi kot...maklumlah awal2 kes dulu, kawan kita pernah ternampak dia ngan si ramlee duk rapat2, pastu dua2 buat2 lap mulut masing2...erm... apa2pun, awal-awal kes dulu jer..entah lah skrg ni lap apa pulak dengan si ramlee...

    ReplyDelete
  18. saksi2 semua telah dicantas, maka macam2 lagi la boleh dilap... buat isteri si ramli, hati2 bila malam hari, takut2 kulat melekat kt lidah si ramli ni....hahhahahaha... sebab tu menyebar fitnah je kerjanya sekarang....

    ReplyDelete
  19. Kepada Pendokong hakiki mat kodi - Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang menjijikkan.....

    ReplyDelete
  20. Saya tidak pernah mengenali tuan/puan lagipun saya tak kenal diri saya lagi..macammana saya nak kenal orang lain.. Apa yang bohong, apa yang benar saya pun tak paham...saya suka membohong GURU CABUL saya PUN membohong. Saya mengaibkan si Yahya, cuma menceritakan inilah kualiti ahli MMT yang berjuang dari awal hingga akhir..waktu tu saya kecil lagi..berhingus.. menegakkan kebenaran tentang ketidak pakaian MANDAT atau tiada pewaris sebenar Guru. Cerita saya sebagai panduan dan peringatan ibarat Surah Al-Lahab yang menceritakan tentang Abu Lahab (penyebar fitnah), bukannya bertujuan mengaibkan Abu Lahab. (Tunggu rencana & kupasan saya berkenaan Surah Al-Lahab ini untuk para Penyebar Fitnah).

    Terima kasih juga atas ingatan tuan/puan tentang Allah Maha Adil. Bukan setakat tu sahaja, Allah Maha Mengetahui. Kerana itu saya tidak akan berhenti daripada menceritakan kebenaran. Moga Allah mengampunkan KITA semua.

    Saya & Keluarga Ustaz Hanafi kecewa tuan/puan tidak taksud pada Keluarga kami & Guru CABUL kerana sedangkan Rasulullah pun tidak semua mengikutnya termasuklah bapa saudara Baginda Abu Jahal, inikan pula Keluarga Ustaz Hanafi. Bak kata Al-Marhum Ustaz Hanafi:- "Hang Tak Untung, Aku Tak Rugi".

    October 28, 2010 1:10 AM

    ReplyDelete
  21. sekali aku bagi kipas senandong berterabuq gigi hangpa semua !! aku nak wat geng baru sapa nak join ?? nama dia seni silat cekak tetek dara malaysia a.k.a pssctdm ... sedap x nama baru tu ??...

    ReplyDelete