Thursday, October 28, 2010

Badut Di Mahkamah Tinggi - Siri 2

Dalam kes Saman Injuksi ini saya turut dinamakan sebagai saksi defendan (YM Tuan Sheikh). Saya telah memberikan keterangan pada hari SELASA (19/10/10) yang lalu sekitar jam 12 tengahari. Pada hari tersebut, dua (02) orang saksi dipanggil memberikan keterangan iaitu saya dan Encik Mohd Azhar Bin Mohd Ali. Sebelum kami memberikan keterangan, beberapa orang rakan telah memberikan latihan untuk saya menjawab. Antara soalannya berkisarkan soalan dalam filem Nujum Pak Belalang. Mereka cuba menghilangkan stress yang mungkin kami alami. Terima kasih Ayahandaku, Pak Sudin, Abg Bakhtiar, Amin Maunah dan lain-lain yang tak henti-henti membuat lawak. Boleh masuk RAJA LAWAK 5. 

Alhamdulillah, dengan BERKAT Guruku, KERAMAH Ibuku dan HIKMAH Bapaku, saya duduk dikandang saksi tanpa rasa gentar dan menjawab tenang semua soalan Si Yahya. Antara soalan bingai Si Yahya yang saya masih ingat sehingga ke hari ini ialah bilamana Si Yahya merujuk kepada satu surat bertarikh 25/08/10 yang saya tandatangan. Si Yahya bertanya, adakah saya tahu YM Tuan Sheikh ada membuat akujanji dimahkamah pada 14/07/10 untuk tidak bertindak mewakilkan diri sebagai Presiden/Guru Utama. Saya jawab YA SAYA TAHU. Soalan Si Yahya seterusnya, jika begitu mengapa saya masih mengeluarkan surat tersebut. Saya jawab penuh keyakinan dengan ayat sopan dimahkamah bahawa didalam pengetahuan saya, akujanji tersebut hanyalah melibatkan YM Tuan Sheikh tanpa melibatkan diri saya (dalam hati saya terdetik:- apalah bangang sangat Si Badut ni. Apa kena mengena aku dengan akujanji tu). Inilah tahap pemikiran salah seorang ahli MMT yang kita harapkan dapat menegakkan kebenaran tentang MANDAT Guru Silat Cekak yang akhirnya dia sendiri menderhaka kepada Arwah Gurunya. Haram....

Ketika saya memberikan keterangan, ada juga 4 Badut lain yang hadir. Badut Teksi (Shafie Latiff), seorang drebar teksi dan juga merupakan ahli MMT yang bertukar pendiriannya memihak YM Tuan Sheikh apabila dibentak oleh Mak Teh. Badut Antertu (Ramli Bin Rawi), seorang yang mungkin memberikan sokongan kepada KELAPA TUA YANG BELUM DITEBUK TUPAI (assisstant Si Yahya), Badut Hingusan (Faizul Amin), seorang menantu yang dipecat bapa mertuanya daripada jawatan pengurus katering atas pelbagai alasan dan Badut Dayus (Sulaiman Shamsuddin), seorang pelarian yang sentiasa melarikan diri daripada isteri pertamanya sehingga sekarang. Kehadiran mereka mungkin untuk memberikan suntikkan semangat kepada Badut Loya (Si Yahya) atau mungkin untuk memberikan sokongan moral kepada saya. Apapun, kehadiran mereka tidak saya rasai.

35 comments:

  1. Salam Tuan,
    Tahniah atas penulisan ini & terima kasih atas makluman yg lengkap. Penulisan blog dgn info-info yg terbaru ini dpt menerangkn status dan perjalanan perbicaraan ini dgn lebih lengkap..
    Terima Kasih & Tahniah

    ReplyDelete
  2. Saudari Syahirah > Insya Allah akan update dari semasa ke semasa berkenaan perjalanan kes dimahkamah. Cuma menanti waktu yang sesuai untuk diterbitkan demi menghormati proses mahkamah yang mulia agar ianya tidak bersikap 'sub-judice' pada kes yang sedang berlangsung. Teruskan membaca, banyak lagi scandal yang akan dibongkarkan secara berani dan bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  3. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  4. Yang menulis tu... merujuk kpd dirinya sendiri ibarat BERUK-BERUK yang finally akan bersahabat dgn iblis...

    Apa pun, penulis sedara dayus aka pengecut sedikit sebanyak membuatkan aku ketawa kecil di pagi hari Khamis ini...

    ikhlas drp Shahriwan

    Tuan Muda, teruskan penulisan anda dan memberikan kebenaran dgn berkat GURU, keramah ibu dan hikmah bapa.... amin!

    ReplyDelete
  5. bohong lagi....ikut GURU CABUL

    ReplyDelete
  6. Salam bro..
    Ada few things nak tanye la..
    Anyway ni just utk penilaian peribadi aku sendri...
    Org lain, diorang nyer pasal..
    Tak kira side Tn Sheikh or Master Joe..
    N bg tau awal ni pasal kes cabul tu..

    1. Betul ke Tn Sheikh ngaku msk umah tu?
    2. Betul ke wife Tn Sheikh ade bg keterangan bersumpah yg Tn Sheikh ade kat umah masa kejadian?

    Really appreciate kalo bro bole bg tau perkara sbenar yg b'laku..

    RUMI

    ReplyDelete
  7. Rumi > Wslm Rumi. Terlebih dahulu terima kasih krn bertindak adil kepada diri sendiri. Jawaban kepada soalan RUMI:-

    1) Ya, Tn Sheikh mengaku masuk ke rumah tersebut selepas mengetuk pintu dan di jemput oleh Penuduh krn khuatir akan keselamatan Penuduh (anak rakan karibnya sendiri) apabila melihat 3 orang remaja lelaki yang baru keluar drpd kawasan rumah. Peristiwa cabul tidak pernah berlaku.

    2) Wife Tn Sheikh tidak pernah memberi keterangan bersumpah yg Tn Sheikh berada dirumah masa kejadian. Ini semata-mata rumos yang disebarkan mempunyai tujuan tertentu.

    Kalau berkelapangan, hadirkan diri ke mahkamah ye. Banyak penipuan telah terbongkar oleh si Penuduh.

    ReplyDelete
  8. Sekadar berkongsi maklumat:

    Maksud badut dalam Kamus Dewan Edisi Empat:

    pelawak dlm sarkas (wayang dsb) yg berpakaian (bermekap dan berkelakuan yg sungguh melucukan), alan-alan;membadut berlaku spt badut, menjadi badut (dlm sarkas, wayang, dsb);membadut-badutkan membuat lebih lucu (lawak) spt badut.

    Contoh ayat: Badut Yahya membadut-badutkan diri apabila dia bertanyakan soalan kepada Badut Andartu mengenai makna perkataan Cekak.

    Sekian... hehehe :p

    ReplyDelete
  9. Teruskan menegakkan kebenaran. Tahniah en amin

    ReplyDelete
  10. Terima kasih Abang Amin kerana sudi bercerita tentang perjalanan perbicaraan..

    ia sedikit sebanyak dapat memberi penjelasan dekat ahli ahli yang kurang mendapat maklumat..

    Alhamdulillah..akhirnya ada juga blog yang menarik untuk dibaca dan dapat menangkis dari blog yang lagi satu..

    Semoga Abang Amin terus dapat menulis dengan kerap di blog ini.

    Abang Md ialah GURU dan Joe Marwi BUKAN GURU.

    -effuan-

    ReplyDelete
  11. teruskan tuan untuk menegakkan kebenaran di bawah keberkatan TM Tuan Guru Md Radzi bin Haji Hanafi..saya yakin ramai lagi pengikut2 setia beliau ,anak-anak murid yang akan sama-sama menyokong tuan amin untuk menceritakan kebenaran dan apa yang sebenarnya berlaku terhadap Tuan Guru kita... syabas tuan amin

    mohd yusuf bin zakaria

    ReplyDelete
  12. zaki bukan adik ustazOctober 28, 2010 at 1:35 PM

    KEBENARAN itu lawannya tetap KEJAHATAN yang duduknya didalam HATI....habil dan qabil.....syurga dan neraka....Mudah mudahan USAHA tuan untuk menegakkan KEBENARAN akan terlaksana berkat YM Tuan Shiekh Md Radhi... lawan tetap lawan. Yang Mulia Ustaz Hanafi telah berpantun...."Taat ke Guru membawa berkat, sedikit belajar banyak yang dapat , Jika menderhaka menjadi mudharat, Semua ilmu tiada yang lekat..... renung2kanlah dan selamat beramal...

    ReplyDelete
  13. tanya satu lagi betul ke..memang betul....guru cabul ada sentuh TUUUUU 2 kali..tak kiralah ..apa keadaan sekalipun...kekkekek

    ReplyDelete
  14. simpan ler sikit utk cucu cicit fitnah tu...larat ker nk tanggung sorg dosa menfitnah...

    Cakap tuhan maha mengetahui, tuhan maha mendgr tp nmpk gayanya tulisan tuan mengata org & klga baik2 ni mcm tuan yg tuhan, maha tau, sgt yakin tentang kelakuan org lain.

    Masyaallah....

    ReplyDelete
  15. senang citer..macam ustaz hanafi cakapkan dulu tak? tuhan dunia lah ni..hahaha...macam2 dia tahu.macam dia nampak jer apa yang tuan guru kita buat masa tu... pengikut ayah pin yang setia ni...hahaha

    ReplyDelete
  16. depa semua ni kan dok kat kerajaan langit ayah pin, sebab tu boleh nampak semua... pengikut ayah pin, minum air kaki ayah pin, tapi ayah pin minum sauh....hahahahhahahaha

    ReplyDelete
  17. Kepada Pendokong hakiki mat kodi - Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang menjijikkan.....

    ReplyDelete
  18. pasal TU..aku cakap semuanya babi...pasal tak nak cari bukti ..betul ke GURU CABUL tu pegang TETEK 2x..tak caya kat aku..carilah bukti cari VCD tu...ada rakaman.lepas tu sokong ikutlah kebodohan kamu tu...GURU CABUL tu..kata aku fitnah lagi..konar -konar lagi...

    ReplyDelete
  19. aku rasa "Anonymous" suka jobur, pasal banyak kali letak jari kat lubang jubor...

    apa punya citer da.

    setakat nak citer separuh-separuh, mcm-mcm tuduhan boleh buat, dan apa aku ckp tentang kau "Anonymous" tidak salah, sbb mmg dia buat, nak cuci bontot lepas berak, (atau tak pernah basuh berak).

    cerita takde hujung pangkal, boleh jadi mcm-mcm.
    fikir-fikir la sendiri, kalau hendak mencari kebenaran , buat lah cara betul, datang mahkamah, dgr, tgk dan nilai (buka skit otak yg beku tu).

    "bodo tak sudah-sudah"

    -muhammad hafiz-

    ReplyDelete
  20. Pada pandangan saya tidak perlu dilayan mereka kerana hanya membuat kacau di blog ini. Tambahan pula mereka menulis tanpa pengenalan diri.

    Kita sebagai penyokong pun tahu kata-kata nista yg dilemparkan adalah dusta belaka. Biarkan sahaja kerana tujuan mereka cuma satu "PUASKAN HATI" mereka & selagi tidak dpt melihat YM Tuan Guru tersungkur ..mereka tidak akan puas hati.Tambahan pula, bila melihat sokongan padu kita, lagilah mereka jaki.

    Maka dengan itu mereka lempar kita dengan kata-kata keji & menjijikkan. Tapi tidak apa, apa perlu takut... KITA DI PIHAK BENAR.

    Moga2 dengan penulisan Tuan Amin di blog ini, juga dgn IZIN Allah SWT akan membuka mata-mata yg selama ini tertutup serta hati -hati yang selama ini terkunci mati utk melihat kebenaran hakiki.

    Sesungguhnya ketahuilah Taat ke Guru Membawa Berkat...

    ReplyDelete
  21. betul..setuju sgt2... bodoh tak sudah sudah.
    kalau dialo p ramlee dalam madu tiga, dia cakap tua-tua pun bodoh..

    erm, video tu kalau tgk sorang2 boleh lah create crita bukan2 wei...kalau hang ada sgt video tu, upload lah .kalau video tak sampai seminit tu , tak payah lah.wat sakit mata jer tgk..tunjukan yang full baru kitorang puas hati..cakap jer lebih.

    mmg aku akan cakap hang ditnah, sebab hang sorang2 jer tgk video tu...nak tunjuk bukti, tunjuk betul2 yang hang tu tak fitnah.ada berani?kalau tak, diam...

    lagi hang diam lagi bagus.nama pun tak letak, ni kiranya penakut status kura-kura.hahaha...

    mohd yusuf bin zakaria

    ReplyDelete
  22. KESIAN...cr bukti TUUUU..jgn kena kelengtong aje..telan bulat2..mcm telan tahi kambing.

    ReplyDelete
  23. cakap jer pandai hang ni..bukti mana? kitorang minta kat hang ni...hang kan saksi utama...kembar kepada bapa pemfitnah..kan?so, bukti mana beb?

    ReplyDelete
  24. kesian..nak cr vcd tu pun susah sangat ke...pasal tu awal jgn mengaku ..ikut GURU CABUL...rujuk sebelah pihak aje..lain pakai 2 telinga tu..dengar dr semua pihak...belajar aje ilmu tapi tak praktikkan...pemfitnah ape pulak bodoh..klu GURU CABUL mengaku pegang TUUU ..2 kali dan cr lah sendiri VCD tuuuu..klu susah sangat,jumpa PP...kesian kami dah tengok..KAMI maksudnya ramai..yang tau..kekkekke
    kesian...ditipu sampai tak tau ada vcd tu///kekkeke

    ReplyDelete
  25. Tuan/Puan & Saudara/Saudari > Jika VCD tersebut benar, sudah pasti telah lama ianya dihadapkan ke mahkamah maka dijajakanlah VCD yang telah diedit untuk memuaskan nafsu sendiri. Selamat menonton VCD tersebut dan terus menonton sehingga keanak cucu ye. Kalau ada rezeki, buka Production House sendiri untuk keluarkan VCD ye.

    ReplyDelete
  26. Hahaha...tersangat benar dan tepat jawapan Amin kepada Anonymous si penjual VCD pirate tu... caya la Min...

    ReplyDelete
  27. BOHONG lagi si amin ni...VCD telah di edit apa benda...hang tanya la pak menakan hang...abg tat dan kawan hang azhar ali...depa ada masa keterangan tu di beri oleh mat...

    hampa semua PEMBOHONG....

    ReplyDelete
  28. hang ni umur berapa ni?maacam budak2 jer perangai...dah tak tahu nak tulis apa lagi ke?macam budak2 betul

    " hang kata lah kat aku, nanti aku bgtau mak aku" pastu nangis..sebiji perangai macam tu...

    bohong2..apa yang amin ni bohong lak? hang buktikan lah yang amin ni cakap bohong.takdak bukti, jgn sembang kuat2, buat malu jer...kalau hang duk diam2 pun bagus, tak bau mulut busuk hang duk mengata kat org...kalau mulut dah busuk, hati lagi busuk..nauzubillah... cuba ingat Allah sikit bila bercakap...

    hang ni tgk VCD tu kan? hang salah sorang ahli jawatankuasa penyiasatan tu erk? bgtau lah, kita2 jer pun...jangan lah malu bgtau nama hang... hahaha...

    apa2pun, saudara amin, teruskan nukilan anda menceritakan kebenaran yang sebelum ini kami tak tahu lanjutan kes-kes mahkamah.kami akan sentiasa menyokong penulisan anda.

    mohd zubir bin malik.

    ReplyDelete
  29. Anonymous > Saya akan keluarkan rencana tentang JK Siasatan Dalaman ini sedikit masa lagi. Lengkap dengan kronologi, tarikh & masa serta saksi yang terlibat. Sabar ye. Rencana sedang beratur panjang menunggu giliran untuk menemui pembaca.

    ReplyDelete
  30. tuan2 semuanya..

    semoga sihat & dipermudahkan Allah jua utk segala urusan setiap hari.

    pada saya, jangan dilayan sangat & buang masa terhadap soalan provokasi dari puak sana..ini semua helah muslihat utk kacau fokus & usaha kita semua.

    ini semua permainan mereka.
    jangan kita leka & cuai.

    moga disatukan hati kita semua bawah pimpinan YM Tuan Guru & dilapangkan fikiran utk usaha gigih penuh kesabaran serta gantung HATi padaNya semata.

    ~shahril nizam
    kota kinabalu, sabah

    ReplyDelete
  31. tu lah..hang bodoh..tak faham atau buat2 tak faham...pak menakam hang ada sebagai saksi...abg tat dan kawan hang azhar ali, PUAK PK tuuuu..VCD tu klu jual laku....murah aje..dtg umah akedemik.
    TU pun klu nak vcd dan cr kepastian dan kebenaran..TAPI klu masih nak duduk bwh tempurung mcm katak dalam kebodohan..teruskan.

    ReplyDelete
  32. Aonymous > Hairan Bin Ajaib kan? Kenapa VCD tu tak dimasukkan ke dalam mahkamah sebagai bukti... Setakat melalak kat luar, ANJING lagi hebat melalak. Tak gitu...

    ReplyDelete
  33. btul tu tuan...

    anjing ni menyalak jer kuat...bila orang tak kenal, lagi menjadi perangainga...bahkan nak kejar lagi...bg org tak ada ilmu tu boleh lah lari.kalau yang tahu cara nak takutkan anjing tu, tgh dia smgt nak kejar, tempit semula...comfirm masuk "dia punya" ke dalam...

    selamat beramal..

    Mohd Nordin bin Sulaiman

    ReplyDelete