Wednesday, January 12, 2011

Beruk Di Luar Mahkamah Beruk - Siri 2

Selepas MMK06/09 menghukum YM Sheikh Radzi Hanafi pada Hari Kemangkatan Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad iaitu pada tanggal 13hb Ogos 2006, perasaan marah dan benci semakin meluap-luap terhadap PSSCUHM yang bertindak dengan penuh kebiadapan dan tidak amanah berdasarkan tanggungjawab yang diberikan oleh ahli-ahli di Seluruh Negara.

Perasaan yang meluap-luap tersebut terbawa-bawa oleh saya sehingga keesokkan harinya dimana diawal pagi hari 14hb Ogos 2006, saya telah pergi ke rumah Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang untuk menyatakan ketidakpuasan hati saya yang terbuku selama Siasatan Dalaman PSSCUHM dilakukan. Malangnya BERUK tersebut tidak berada dirumah. Seharian suntuk saya tidak dapat fokus pada urusan perniagaan saya dimana saya telah membatalkan semua temujanji yang telah ditetapkan pada hari tersebut. Seharian, saya hanya menghabiskan masa dengan berehat di rumah persatuan Kg Datuk Keramat.

Selepas Maghrib, saya telah beredar dari rumah persatuan dan kerana terlalu letih berhadapan 'strees', saya mengambil keputusan untuk terus pulang ke rumah saya di Taman Cemerlang, Setapak, Kuala Lumpur. Apabila tiba didepan rumah, perasaan marah dan tidak puas hati kembali bermain difikiran saya. Saya kemudiannya mengambil keputusan untuk pergi semula ke rumah Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang di Taman Sri Keramat. Walaupun badan agak keletihan, tetapi mengenangkan perihal kebiadapan BERUK ini maka saya nekad untuk meluahkan ketidakpuasan hati saya kepada si BERUK.

Sekitar jam 08.30 malam, 14hb Ogos 2006, saya tiba dihadapan rumah Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang. Saya melangkah keluar dan masuk ke halaman rumah BERUK tersebut. Perasaan semakin bengang apabila saya melihat BERUK tersebut sedang berbual-bual dengan seorang Drebar Teksi iaitu Tuan Haji Shafie Bin Haji Abd Latiff (ahli Majlis Muafakat Tertinggi) berkenaan perihal mesyuarat MMT yang akan diadakan kelak khususnya berkaitan YM Sheikh Radzi Hanafi.

Apabila melihat kehadiran saya, Tuan Haji Shafie Bin Haji Abd Latiff kelihatannya agak terkejut dan bergegas hendak pulang. Kelihatan juga BERUK tersebut merah padam mukanya apabila melihat kehadiran saya dirumahnya. BERUK tersebut terus mempelawa saya masuk ke rumah beliau. Saya telah menolak pelawaan tersebut dan saya telah meluahkan apa yang terbuku didalam hati. Entah apa yang saya katakan saya pun dah tak ingat, tetapi keesokkan harinya Encik Jamaluddin Bin Haji Hanafi @ Pak Lang saya telah menelefon saya dan menegur perbuatan saya yang agak kasar terhadap Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang.

Rupa-rupanya BERUK tersebut telah mengadu kepada Pak Lang saya. Apapun, saya nyatakan kepada Pak Lang saya bahawa perihal tersebut telah pun berlaku dan jika BERUK terasa hati, simpanlah buat kenang-kenangan. Dan itulah kali terakhir saya telah bertemu dengan BERUK tersebut. Sekiranya umur panjang, mungkin saya akan bertemu sekali lagi dengan BERUK tersebut diantara 01hb April 2011 hingga 31hb Julai 2011, dalam Majlis Perbahasan Terbuka yang 'mungkin' akan diadakan. Itupun jika BERUK tidak takut berhadapan dengan seorang PEMBURU BERUK seperti saya.

Ulasan Saya:-

Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang telah memulakan percaturannya untuk melobi ahli-ahli Majlis Muafakat Tertinggi (MMT) PSSCUHM untuk menyingkirkan YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai GURU Silat Cekak Ustaz Hanafi yang HAK mengikut undang-undang dan Perlembagaan Persatuan.

Sebenarnya, perihal tindakkan BERUK ini telah dimulakan lebih awal lagi apabila BERUK tersebut telah menelefon Encik Marwi Bin Latiff (dahulunya YDP Pahang Merangkap ahli MMT ketika itu sebelum beliau dilantik sebagai Guru Cetak Rompak). Proses 'mempengaruhi' ini berlaku ketika JK Penyiasat belum pun memulakan proses penyiasatan MAHKAMAH BERUK. Perihal ini dimaklumkan oleh seorang ahli Silat Cekak Ustaz Hanafi di negeri Pahang, yang mana beliau telah terdengar perbualan telefon tersebut dan telah turut diceritakan oleh Encik Marwi Bin Latiff.

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN

42 comments:

  1. puak2 otai AKADEMi memang selindung dgn personaliti lagak 'macho' 'tenang' & 'cool'...pigidahhh kunun bijaksana la tu..

    kpd balaci & anak2 buah otai2 AKADEMi yg baca thread ni..jgn segan silu, cepat sket sampaikan apa yg hangpa baca ni..

    otai2 AKADEMi sendiri yg dah sibuk sana sini..melobi ramai pihak..sebelum apa2 keputusan dibuat pon..

    hatta perjumpaan di Hotel Flaminggo Ampang sebelum prosiding siasatan berjalan pon dah dikira lobi sebab..hujungnya AKADEMi sendiri menyatakan perjumpaan di Hotel Flaminggo Ampang sudah memadai dikira sebagai penjelasan kepada pihak Cawangan..

    betapa kejinya bila AKADEMi ni manipulasi keadaan, diperalatkan perjumpaan wakil2 Cawangan di Hotel Flaminggo Ampang itu seolah sebagai pihak Cawangan menyokong penuh & merestui apa saja yg dibuat oleh mereka (para otai2)..

    betapa kejinya apabila andaian sendiri & keputusan sendiri sudah siap2 dibuat oleh para OTAi..tinggal mau 'endorse' saja..siasatan dalaman hanya sekadar formality.

    dan inilah yg diwariskan kpd ahli2 muda AKADEMi..khususnya di lubuk2 nikmat mereka seperti di UIA & UNiTEN Bangi..

    keji..keji yg amat!!

    ~TSjR..9195~

    ReplyDelete
  2. Bukan Otai... tp Bapok Tua... xpun Beruk Tua...

    ReplyDelete
  3. perghh..bila enche' Ipin bersuara...apa mcm puak AKADEMi..ada bran???

    ~TSjR..9195~

    ReplyDelete
  4. cabul..cabul..penipu..al-qodi

    ReplyDelete
  5. ada jugak kerajaan jamban di sini..beruk betul..

    ReplyDelete
  6. pn anon ^^

    bacul..bacul..pemfitnah..al-tandasi al-beruki

    ReplyDelete
  7. silat cekak ni bagus..tapi sayang pecah belah..

    ReplyDelete
  8. Anonymous,

    Dakwaan:-
    silat cekak ni bagus..tapi sayang pecah belah..

    Komen:-
    Islam itu HEBAT. Disampaikan oleh manusia HEBAT. Akhirnya berpecah belah kpd 73 Golongan dan yang terpakai hanyalah 1 Golongan. Tak perlu apa dikesalkan kerana itulah dinamakan KETETAPAN.

    ReplyDelete
  9. Kenapa pelik dgn kerja Tuhan? Sememangnya Tuhan ciptakan alam dunia penoh pelbagai kejadian dan ragam sbg ujian keimanan manusia. Diturunkan para rasul, nabi dan warisatul an'bia utk beri pedoman dan bimbingan kpd seluruh umat manusia kecuali mereka2 yg ditutupi pintu hati mereka dari menerima cahaya kebenaran. Dikurniakan pula kpd manusia akal dan pancaindera sbg alat pelengkap utk harungi kehidupan dunia, juga utk nilai yg mana HAK dan yg mana BATHIL...seterusnya setiap manusia itu akan diberikan pembalasan masing2 terhadap apa yg dilakukan di dunia, samada ketika masih hidup atau selepas kematiannya.

    Maka jgn jadikan dirimu bacul dan bodoh ikut2an tanpa kesahihan ilmu dan Guru, selagi bernyawa teruskan cari kebenaran HAKIKI dan pertahankan lah kebenaran itu meskipun perlukan pengorbanan jiwa raga serta harta utk perangi kebathilan dan pengkhianatan.

    MAA

    ReplyDelete
  10. slam itu HEBAT. Disampaikan oleh manusia HEBAT. Akhirnya berpecah belah kpd 73 Golongan dan yang terpakai hanyalah 1 Golongan. Tak perlu apa dikesalkan kerana itulah dinamakan KETETAPAN

    persoalannya??/ adakah mat radi al kodi bawak islam??? menceroboh rumah orang (masuk rumah orang tanpa kebenaran) seperti panjat pagar rumah tok 'ak pada 19 mei 1993 dan menceroboh rumah en. asnawi pada tahun 2006.. adakah ini orang yang bawak islam???

    ReplyDelete
  11. Setuju..tu saje dah cukup bagus..Al-Qodi...CABUL..Cabul..cabul..Pak syaitan..lembu2 nya mana

    ReplyDelete
  12. Dah abis point cabul, pi point menceroboh pulak..awat la hangpa puak2 akademik ni BUTA HATI sgt.

    ReplyDelete
  13. kalau Islam agama ALLAH pun telah terpecah kepada 73 golongan..
    apatah lagi bintang 21..

    fikirlah dalam2 encik akal pendek..


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  14. Payah juga bercakap dengan orang bilamana ALLAH "KHATAMAHLLAHU KULUBAHUM" @ PATERI HATI2 MEREKA )yang baik nampak JAHAT yang JAHAT Nampak baik,,Ingatlah Puak2 Pengkhianat CEKAK Hanafi daku DOAKAN Semoga ALLAH pecah belahkan Puak hang( AKADEMI )... Masa masih ada,alangkah elok nya hangpa pi jupo YM syeik Hj Mohd Radzi,,tu pon Sekiranya kalian semua

    Alhawari21 Ampang, Pejuang Hakiki YM Syeikh

    ReplyDelete
  15. Inilah contoh sifat manusia pengikut Syaitan Laknatullah..penabur FITNAH AlDajal terlaknat diri dan seluruh keturunannya


    January 12, 2011 4:49 PM

    ReplyDelete
  16. Anonymous,

    Dakwaan:-
    persoalannya??/ adakah mat radi al kodi bawak islam??? menceroboh rumah orang (masuk rumah orang tanpa kebenaran) seperti panjat pagar rumah tok 'ak pada 19 mei 1993 dan menceroboh rumah en. asnawi pada tahun 2006.. adakah ini orang yang bawak islam???

    Komen:-
    Jawaban saya merupakan satu jawaban berkias untuk PUAN berfikir krn PUAN tidak pernah menggunakan akal PUAN. Rupa-rupanya memang akal PUAN tidak boleh berfungsi kerana jawaban kiasan semudah itupun PUAN tidak mampu mencapainya. Apakan daya PUAN kerana AKAL itu kurnia ALLAH kepada makhluknya. Pasrahlah PUAN ye.

    ReplyDelete
  17. situasi masa tu.
    tu la mahkamah tak pergi dengar.
    pakai logik sendiri.
    dengar bicara dpt agak dah keputusan,

    keputusan yg disini menang,di sinu kalah.
    CEPAT sikit terima PERDEBATAN,
    dok bangkit benda sama,....x modal lain.
    syok sendiri.

    ahli atas pagar pun dapat menilai skrg.
    tengok hari tenaga pengajar, ada berapa kerat.
    tu pakai t shirt nk cover budak sekolah.
    sama umur panjang, tengok la setahun lg.

    ReplyDelete
  18. silat tu bagus tapi gurunya terlalu tak baagus..suka cabul..didik anak pun tak pandai..ibarat berguru dengan guru fasik

    ReplyDelete
  19. mat radi al kodi bawak islam??? menceroboh rumah orang (masuk rumah orang tanpa kebenaran) seperti panjat pagar rumah tok 'ak pada 19 mei 1993 dan menceroboh rumah en. asnawi pada tahun 2006.. adakah ini orang yang bawak islam???..jawab amin penipu..islam suruh mcm tu ke

    ReplyDelete
  20. sape buka hati..puak2 lembu2 tu lah..bodoh..taksud gila..kan tak betul.ikut menceroboh tuuuu..lu pikir sendiri..tak tau jugak..tanya budak tadika..belajar dengan budak..AKAL kat mana..ye:)

    ReplyDelete
  21. belajar kononnya..hak org bukan hak kite..abis tu cabul, menceroboh,menipu..apa2 lagi..lekat kat hati hitam..guru cabul tuuu..ada akal pakai ada mata..tengok..lembu bodoh ada faham

    ReplyDelete
  22. Anon2 makin xde modal, membara sakit hati termakan bisekan syaitan..buat keje syaitan perangai mcm syaitan dah jd hamba syaitan pun.
    Apo nk buat wahai Anon2..sb ko dh pileh jln ikut syaitan..Allah swt tetap dgn janji pembalasan terhadap hamba2NYA yg engkar

    ReplyDelete
  23. Copy ingatan Tuan Amin kt top page:::::::

    "Sebelum terjadinya kiamat, terdapat banyak penipuan. Pada waktu itu, pembohong dianggap jujur dan orang yang jujur dianggap pembohong. Orang yang amanah dianggap tidak amanah dan orang yang tidak amanah dianggap amanah" - Hadis Riwayat Abu Hurairah RA.

    Mat Jawa

    ReplyDelete
  24. en.amin...

    pengumuman penting bila nak upload?

    ReplyDelete
  25. Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: “Dua dosa yang Allah segerakan pembalasannya, iaitu dosa kepada ibu bapa dan penzaliman ke atas manusia lain.”

    cnth pun dah ada dah kat seseorg tu,susah nak mati sbb xlepas krn msh 'bsangkutn' dgn manusia..payah nak mati..kesian..cukup la sorang tu..mudah2an TUHAN mgurangkn 'seksaan' dunia bg dia..sbb dia bodoh...dok ikut kata org lama kat sekeliling dia..dah serah tp mgaku kata dipaksa serah..tlalu byk sgt dok mgarut yg bukan2..nauzibilah..tp hampa pun mnkn nak rasa jgk nnti esk2..hampa ni betul2 berani..dasyat betul..dah hampa mzalimi YM MRH & keluarga dgn fitnah membabi buta..sebar fitnah,caci2,maki,keji mlalui internet & mcm2 lg..xpa..lani TUHAN dok bg lg kudrat..tp hampa dok guna kudrat tu dgn mgunakan ke'pandai'an hampa yg xbrapa nak 'pandai' tu wat fitnah..teruskn lah wahai hati yg busuk..makan la daging busuk sesama hampa..dah ternyata jelas dah 'peringatan'.tp berani umpana mcabar KEKUASAAN ALLAH TAALA..menurut akai hampa yg kata hampa ni benar(konon2 yer laa)..igt laaa..hampa tu dah tua dah..kalu aku tdgr hampa ssh nak mati esk2,mnkn sbb menerima seksaan si dia tu,aku xtkejut langsung tp bsimpati..mudah2an aku & sahabat2 dberi ketetapn hati agr teguh bsama pewaris mutlak..insyaALLAH..

    ..fida..

    ReplyDelete
  26. fida..teh tarik satu..susu lembu dua

    ReplyDelete
  27. "fida..teh tarik satu..susu lembu dua
    January 13, 2011 4:36 PM "

    hai puan anon...kesian kamu..sudah2 la tu dok tnjk ke'pandai'an hang tu..hang mmg 'pandai' pun..pandai dok putar..xpa la puan..hidup ni xlama..habis kuat pun 70..ak cma bprasangka yg hang ni mmmm...mls la nak layan..ikut hang la..besaq besaq dah tp..mmm..

    ReplyDelete
  28. salam,
    Nak tumpang tanya,sejak bila pulak MD radhi ada pakai title syeikh.setahu den lah ayahandanya pun tak ada pakai syeikh.pelik juga...

    ReplyDelete
  29. MRH tak pernah menamakan dirinya sbg syeikh, tuan haji, yang mulia, yang bahagia atau sebagainya. tetapi kami yg memberi gelaran sedmikian. sedangkan dia sendiri membahasakan dirinya saya dan memanggil anak2 muridnya Tuan Syeikh/hang/hampa/murid, apa salahnya jika kami memanggil beliau, seorang guru dgn gelaran abg mad, tuan syeikh, ataupun tuan guru?

    Afiq Abd Rahman

    ReplyDelete
  30. jgn dilayan puak AGUNDI ni..dorang tu xd hobi len slain MEMFITNAH, CAKAP BESAR walhal BACUL..

    kita cakap la apa pn,trangkanla ap pn, HATI dorg DAH TERTUTUP dek slalu sgt WAT FITNAH @ ikutkan MENTOR CEO dorang..

    dorang ni ternya hanya mempunyai OTAK semata..kn? ^,^

    Izuddin

    ReplyDelete
  31. hotak amin.. hang ni kaki kencing laa... aku ader fakta sejarah yg hang adalag kai kencing

    ReplyDelete
  32. PENGUMUMAN KHAS(KESIMPULAN)

    3AM & KETURUNANNYA & PENGIKUT

    DAYUS & BACUL

    ReplyDelete
  33. yesss!!!!
    - sejarah membuktikan 3AM & keturunan pengkhianat dayus & bacul

    ReplyDelete
  34. Salam sahabat-sahabat ahli cekak hanafi di bawah pimpinan Yang Mulia Guru Utama (Bang Mat).

    Jasa tuan-tuan sekelian mempertahankan guru utama sangat saya sanjung,tetapi sebagai ahli yg sayangkan persatuan ini, saya berharap agar pendokong setia semua supaya menggunakan bahasa yg sedap didengar bila berbahas dengar mereka yg berada 'di sebelah' sana.Cukuplah en amin sahaja yg menggunakan bahasa 'peringkat tinggi ini' bila berhujah dengan mereka

    Biar mereka sahaja yg menunjukkan 'kecerdikan' mereka bila menulis didalam ini.tak perlu kita turut sama memperlihatkan 'keterlebihan cerdik kita' utk bacaan semua pengamal silat lain dan juga org luar di negara kita.

    Yang penting kita sebagai pendokong silat,menjalankan tugas kita utk sama-sama menaikkan nama silat kita di seluruh malaysia.

    Syabas en amin

    MOHD JEFFRI MOHD IMRAN ( POLITEKNIK KUCHING )

    ReplyDelete
  35. Puan anon,

    Masih menyalak lagi ?? Puan kalau kuat menyalak sanggup tak menggigit, kalau sanggup menuduh, menfitnah.. sanggup tak mempertahankan tuduhan. Atau itu saja, yang puan anon semua belajar di akademi di bawah naungan Guru Utama pilihan Puan semua dan Presiden tercinta puan semua.

    Bila orang bercerita pasal guru utama undi, atau pengkhianat, takder satu pun yang bangun menyokong.. nampaknya yang berbunyi amat sedikit cuma atas satu topik ajer.. just Puan anon perkenal diri lah jangan memalu, jangan segan..

    SaifulG

    ReplyDelete
  36. BOLEH..
    tiada masalaaahhh....
    bagitau Guru Utama Silat Cekak Haji Amruddin Malaysia untuk kita sama2 set tempat,hari,dan masa..
    tiada masalahh...
    itupun kalau ada baki telor lagi sebelah la..

    kah kah kah

    kalau ada sebarang pertanyaan,pindaan,atau lain2 boleh hubungi saya Firdaus MRH.
    012-9064271


    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    (wah! best ni.. stadium tempat try mesti penuh! tapi...berani ke Mighty Joe tu???)

    ReplyDelete
  37. - ceh..daus mrh nk try..?? die mane blh try..
    menyondol boleh la..badan pn da sama cam babi..

    sian aku tgk anak mat radi sorang ni..rupe pn da cam babi..badan cam babi..perangai pn da mcm babi..jumpe org nk menyondol je..xlama lg..jd la babi sepenuhnye..

    ReplyDelete
  38. afiq,
    bole pakai ke alasan tu?
    bila masanya nak pakai?
    tak payah pakai le alasan tu buat malu jer...
    ke dah tak tau apa tu malu.

    -TUAN AL SIKH AL TUA AL KALADI AL GATALI-

    ReplyDelete
  39. kerajaan jamban yg hina lagi terkutuk!!!!

    ReplyDelete
  40. Tuan Al Sikh Al Tua Al Kaladi Al Gatali,

    Ramai para mujadid dalam Islam tak punya nama Syeikh sebenar2 nya,sebaliknya digelar orang ramai, atau anak murid masing2 sebagai menghargai jasa para mujadid ini. Seperti imam mazhab yang empat, adakah nama sebenar mereka bermula dengan Imam Malik, Imam Abu Hanifa, Imam Syafi'e misalnya? Masyarakat yang menggelar mereka. Terpulang juga kalau masyarakat tidak mahu menggelar mereka dgn gelaran yg melambang mereka ini mujadid,sebagaimana Tok'ku Paloh, Tok'ku Pulau Manis, Tok Kenali. Kalau Wali Songo dulu masyarakat menggelar mereka dengan Sunan.Macam2 lagi gelaran yang ada, terpulanglah pada si pemanggil.

    Menjawab persoalan bila masanya nak pakai dari tuan, itu terpulanglah kepada masyarakat yg nak address beliau (Cik Mad) dgn gelaran apa. Patut Marwi Latif yang kena malu sebab pakai gelaran Yang Mulia. Atau patut gelarkan YTTM Marwi Latif.Bukan Yang Teramat Teramat Mulia tapi Yang Tak Tahu Malu Marwi bin Latif.

    Jangan Marah AAA.

    ReplyDelete
  41. MEMANG MALU SI MARWI ITU---HAHA PAKAI GELARAN YG MULIA..HEHE .APA YG MULIA ??? AKU PUN TAK TAU..YG KEJI ADALAH!!!!SENDIIRI MAU INGAT ARRR??

    ReplyDelete
  42. Serupalah layan bebudak jadi mcm bebudak...
    Layan Org Gila, mcm Org Gila..
    Layan Org yg mngeluarkan Pkataan Beruk,
    Pun sama gak mcm Layan Org2 kat ats tu jga..
    Tak ada TeLur..
    Jk nak tau KeBenaran bukan susah,
    Duduk BerBincang.
    Maki memaki, bukan boleh selesai masalah,
    Duduk dgn Lapang Dada, baru jumpa punca!
    Duduk berBincang, tak akan Pincang!
    Duduk berMuzakarah, tak akan Marah!
    Sbb Puncanya adalah MUDAH!
    Berani krna Benar!
    Memaki dan mencarut, tentu TerJerut!

    ReplyDelete