Friday, January 14, 2011

Beruk Di Luar Mahkamah Beruk - Siri 3

Para BERUK dari MAHKAMAH BERUK meneruskan proses persatuan seterusnya apabila Majlis Muafakat Tertinggi (MMT) PSSCUHM telah mengadakan mesyuaratnya pada 03hb September 2006, sekitar jam 10.30 pagi, bertempat di Hotel D'Palma, Ampang, Selangor. Ketika itu YM Sheikh Radzi Hanafi diiringi sekitar 300 orang pendokong yang bersama-sama untuk memberikan sokongan moral kepada beliau dan ahli-ahli MMT yang bertanggungjawab menentang kebatilan.

Apabila mesyuarat hendak bermula, saya selaku mewakili 120 orang Ahli Terus Ibu Pejabat dan Tuan Haji Yusaini Bin Haji Sidek, selaku mewakili 7 orang ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK), telah menyerahkan memorandum rasmi sebagai bantahan terhadap tatacara JK Penyiasat dan JK Penghakiman mengendalikan Siasatan Dalaman PSSCUHM yang penuh kepincangan dan keraguan. Memorandum tersebut turut menyatakan telah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap MMK 2006/2009 khususnya terhadap Encik Beruk Ramlee Bin Abdul Rahman selaku Setiausaha Agung ketika itu dalam beberapa perkara yang beliau lakukan dengan jelas telah membelakangkan Perlembagaan PSSCUHM dan sebahagian besar ahli di Seluruh Negara.

Ketika saya, Tuan Haji Yusaini Bin Haji Sidek serta para YDP Cawangan Negeri menyerbu masuk ke dalam bilik mesyuarat, kelihatan Setiausaha MMT (Setiausaha Tetap menurut Perlembagaan Persatuan) iaitu Tuan Haji Beruk Amruddin Bin Haji Buang sedang mengedarkan kertas kepada semua ahli MMT. Melihat kehadiran kami, BERUK tersebut agak terkejut dan terkesima dengan tindakkan 'kelelakian' kami yang sememangnya tidak dijangka oleh BERUK tersebut.

Sessi mesyuarat MMT tersebut telah dimulakan oleh Encik Jamaluddin Bin Haji Hanafi selaku Pengerusi untuk mesyuarat MMT pada kali itu (Pengerusi MMT mengikut Perlembagaan Persatuan ketika itu adalah bertukar mengikut giliran). Amat menimbulkan persoalan apabila tindakkan SU MMT Tuan Haji Beruk Amruddin tidak menyenaraikan UCAPAN GURU UTAMA didalam AGENDA MESYUARAT MMT seperti lazimnya mesyuarat tersebut diadakan. Walaupun tiada dalam AGENDA MESYUARAT, Pengerusi tetap memulakan mesyuarat dengan menjemput Guru Utama memberikan kata-kata aluan. Apalagi, kena tenyehlah BERUK tersebut..!!! Merah Padam dahinya yang telah sedia hitam..!!!

Setiap seorang ahli MMT bangsat telah ditenyeh bertubi-tubi oleh YM Sheikh Radzi Hanafi iaitu diantaranya adalah Tuan Haji Beruk Yahya Bin Abdul Rahman, Tuan Haji Dato' Beruk Md Nasir Bin Haji Md Arshad, Tuan Haji Beruk Amrahi Bin Haji Buang, Tuan Haji Beruk Che Yusof Bin Che Mat, Encik Kamaruzaman Bin Ahmad (Khalid Cina), Encik Shafie Bin Abd Latiff, Encik Marwi Bin Latiff (Guru Cetak Rompak), Encik Beruk Nor Azlan Shah Bin Abdul Ghaffoor (SULPT turut hadir) dan Encik Beruk Ramlee Bin Abdul Rahman (SUA turut hadir). Mereka ini ditenyeh oleh YM Sheikh Radzi Hanafi secara berdepan setiap seorang demi seorang mengikut giliran dan tiada seorang pun daripada mereka bersuara hatta mengangkat muka, malahan semuanya menenggelamkan tengkok mereka ibarat seekor babi yang bertengkok tidak jinjang.

Selepas proses tenyeh oleh YM Sheikh Radzi Hanafi selesai, beliau telah keluar untuk ke bilik air. Ketika ini, Tuan Haji Dato' Beruk Md Nasir Bin Md Arshad telah menyatakan kepada Pengerusi mesyuarat tentang ketidakpuasan hatinya terhadap YM Sheikh Radzi Hanafi perihal YM Tuan Sheikh hanya memanggil beliau dengan panggilan MD NASIR tanpa panggilan ABANG kerana TIDAK MENGHORMATI beliau sebagai SI TUA. Apabila YM Sheikh Radzi Hanafi tiba semula dibilik mesyuarat, apalagi, Pengerusi terus memaklumkan kepada YM Sheikh Radzi Hanafi berkenaan isu HORMAT SI TUA, dan YM Sheikh Radzi Hanafi dengan selamba, tepat dan mantop bidasannya menegaskan: JIKA NAK ORANG HORMAT KITA, KITA PERLU HORMAT ORANG LAIN. TERIMA KASIH. Terkujatlah DATO' BERUK TUA tersebut ibarat terkujatnya seekor DATO' BERUK TUA ditenyeh dan dibentak oleh Hakim Mahkamah Tinggi suatu masa dahulu.

Mesyuarat MMT tersebut diteruskan dengan Sessi Pembentangan oleh MMK berkenaan Siasatan Dalaman PSSCUHM berhubung FITNAH terhadap YM Sheikh Radzi Hanafi. Kuasa Allah swt, PROJEKTOR gagal berfungsi dan pembentangan tidak dapat dijalankan sedangkan sebelum mesyuarat bermula, PROJEKTOR tersebut dapat berfungsi tanpa sebarang masalah. Walaubagaimanapun, proses mesyuarat tetap diteruskan untuk sessi undian berkenaan status YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai Guru Utama.

Ketika inilah, tampil seorang ahli MMT iaitu Dr Ahmad Yusof Nizam yang memohon YM Sheikh Radzi Hanafi bersumpah dengan memegang kitab suci AL-QURAN dan menyebut nama Allah menafikan segala tuduhan yang didakwa terhadap beliau. YM Sheikh Radzi Hanafi telah bersetuju dan melaksanakan permohonan yang diminta iaitu dengan menyebut WALLAHI, SAYA TIDAK MELAKUKAN TUDUHAN YANG DITUJUKAN KEPADA SAYA sambil memegang kitab suci AL-QURAN. Dr Ahmad Yusof Nizam kemudiannya meninggalkan mesyuarat lebih awal dan menyatakan sokongan beliau kepada YM Sheikh Radzi Hanafi.

Selepas itu, Encik Shafie Bin Abd Latiff sekali lagi memohon YM Sheikh Radzi Hanafi bersumpah dengan menyebut WALLAHI, WABILLAH, WATALLAHI demi menafikan tuduhan ke atas beliau. Sekali lagi untuk memuaskan nafsu mereka, YM Sheikh Radzi Hanafi bersumpah; WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, SAYA TIDAK MELAKUKAN TUDUHAN YANG DITUJUKAN KEPADA SAYA. Berkenaan sumpah ini, teringat saya sebuah kisah lucu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur suatu masa dahulu, apabila Hakim Mahkamah Tinggi tersebut menyatakan bahawa sumpah ini adalah mengikut amalan Islam dan dicelah oleh Tuan Haji Beruk Yahya Bin Haji Abd Rahman bahawa sumpah ini bukanlah amalan Islam tetapi ianya adalah amalan UMNO kerana beliau bersumpah sedemikian ketika menjawat jawatan didalam UMNO dahulunya. Apalagi, berderai ketawalah satu mahkamah...hua..hua..hua...

Selepas itu, Pengerusi memaklumkan untuk meneruskan undian berhubung status Guru Utama PSSCUHM menurut perlembagaan. SU MMT Tuan Haji Beruk Amruddin memaklumkan bahawa menurut perlembagaan PSSCUHM, Undian Sulit perlu dilakukan untuk tujuan tersebut. Pengerusi bersetuju dengan makluman tersebut tetapi berkaitan perjuangan adalah sangat penting untuk kita melihat KEIKHLASAN dalam perjuangan dan Pengerusi berpandangan bahawa Undian Angkat Tangan perlu dilakukan untuk melihat KEIKHLASAN ahli MMT tanpa berselindung disebalik Undian Sulit. KEIKHLASAN berkaitan GURU. Cadangan dan pandangan Pengerusi ini tidak mendapat sebarang bantahan daripada ahli MMT sebagai tanda persetujuan.

Undian Angkat Tangan telah dijalankan. 10 Orang Ahli MMT telah bersetuju bahawa Guru Utama PSSCUHM adalah YM Sheikh Radzi Hanafi. 6 Orang TIDAK BERSETUJU (enggan mengangkat tangan) bahawa YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai Guru Utama PSSCUHM dan seorang ahli BERKECUALI iaitu Tuan Haji Beruk Che Yusof Bin Che Mat dengan MENEGASKAN bahawa MANDAT GURU masih berada pada Che Md (YM Sheikh Radzi Hanafi).

Mesyuarat kemudiannya bersurai setelah sessi pengundian tersebut tamat. Selepas selesai, saya melihat ahli-ahli MMT bangsat dan para BERUK tersebut berangkat pulang dengan keadaan wajah yang sugul kehilangan semangat ibarat seorang LELAKI yang KEMATIAN PUCUK. Saya hanya mampu tersengeh dan berkata didalam hati: SEMOGA CEPAT SEMBOH.

Ulasan Saya:-

Cubaan SU MMT untuk mengaibkan YM Sheikh Radzi Hanafi didepan keluarga Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad (keluarga beliau sendiri) dan ahli-ahli MMT telah menemui kegagalan hasil pertolongan Allah swt. AIB tersebut kembali semula kepada SU MMT tersebut bilamana beliau enggan mengangkat tangan sebagai tanda tidak menyokong YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai Guru Utama PSSCUHM. Inilah dikatakan BISIK-SEMAK.

Proses pengundian Guru Utama ini sebenarnya adalah satu proses mengikut Perlembagaan Persatuan tetapi HAKIKATNYA Guru Silat Cekak yang HAK perlulah melalui proses penyerahan MANDAT daripada GURU SEMASA kepada BAKAL GURU. Ini diputuskan oleh GURU SEMASA tersebut dengan PETUNJUK ALLAH swt. Adalah PALSU dari segi HAKIKInya apabila Guru Silat Cekak dilantik melalui MMT ataupun sesiapa sahaja tanpa melalui proses tersebut. Hakikatnya MANDAT GURU Silat Cekak TIDAK PERNAH diserahkan kepada sesiapapun oleh YM Sheikh Radzi Hanafi, dan Encik Marwi Bin Latiff yang diistiharkan oleh MMT sebagai Guru Utama PSSCUHM adalah PALSU dari segi HAKIKInya walaupun benar dari segi Perundangannya. Maka tepatlah saya namakan Marwi Bin Latiff ini sebagai GURU CETAK ROMPAK.

Kefahaman ini ibarat AL-QURAN yang hanya menceritakan tentang DASAR tetapi HADIS menghuraikan kefahaman secara terperinci. AL-QURAN tidak pernah menghalalkan sambal belacan tetapi daripada hadislah yang telah menghuraikan bahawa sambal belacan halal dimakan. Walaubagaimanapun, sambal belacan tersebut adalah haram dimakan jika bercampur dengan daging BERUK ataupun DATO' BERUK mahupun daging manusia khususnya MANUSIA MUNAFIK.

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN
PELBAGAI PEMBONGKARAN MENGGEMPARKAN AKAN DITERBITKAN

71 comments:

  1. amat tepat kata-kata YM Tuan Guru..kalau mau org hormat kita..kita kena hormat org lain dulu..

    puihhh!! hampeh punya otai2..depa gak dulu dok canang sana sini pasal mandat GURU..taat pada GURU..bla..bla..pasal BERANI..bla..bla..pasal PERJUANGAN..bla..bla...

    hampeh semata..

    ~TSjR..9195~

    ReplyDelete
  2. abis tu..apa citer sebelum nak jadi guru..dokumen apa guru cabul ..sain..apa citer dlm dokumen tuuu...semuanye telah tertera..apa nak dihairankan...jangan salahkan kami..pastu jd guru cabul pulak..hilang kepercayaan dibuatnye..kerana 3T.

    ReplyDelete
  3. ko penah tengok ke dokumen tu? mcm mn ko boleh tengok kalau dokumen tu ada dlm simpanan tn sheikh.. ko dtg selongkar rumah dia ke?
    ke atau saja nak menggugat.. itu le keje si amru adik beradik sejak zaman cekak malaysia.. mengambil kesempatan bila nmpk ada sesuatu yg boleh menghasilkan curiga terus ditimbulkan supaya ada tanda tanya.. padahal takde mende pun.. tapi nk buat mcm mn sbg munafik itu le sifat diorang..

    dokumen berkaitan juga pasti akan disiarkan oleh tuan amin satu masa nanti.. tunggu lah..

    ReplyDelete
  4. Hrpkan pagar pagar makan padi, sudah terang lagi bersuluh...memang jelas terbukti perbuatan khianat golongan munafik SCH.
    - Anon2 pula diberikan tugas khusus utk putarbelit & malukan Tuan Sheikh serta keluarga almarhum guna kaedah ICT.

    Sila Tuan Amin teruskan pendedahan rentetan kejadian salahlaku pengkhianatan & nama2 pengkhianat yg terlibat......

    Pendukung Hakiki
    KL

    ReplyDelete
  5. xnk cerita plak dulu sape yg berani minta mandar pada pak ak??kalau x kerana izin ALLAH serta keberanian YM Tuan Sheikh maka xtertubuh la PSSCUHM ni...itu kena igt!kena dulu xnk suh 3beruk A je yg g minx mandat kat pak ak??sbb diorg xda teloq & tau diorg bkn sesapa utk minx mandat silat ni...itu yg kuar perjanjian berbagai sbb rancangan kianat ni dah bmula sejak dr penubuhan PSSCUHM taun 1993 lg...kalau betol marwi tu anak Jantan ada pakaian panglima bak dtg jumpa YM Tuan Sheikh minx mandat...tu pn kalau berani la...

    S.M

    ReplyDelete
  6. itula pasal...kurang2 pon dulu YM Tuan Guru ngadap sendiri minta dari Pak Ak...takla mcm MasterJoe ni..ada bran??

    ReplyDelete
  7. Pembongkaran yang CUKUP UNTUK MEMBUAT BERUK2 TERKANGKANG....

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  8. mandat tahi kucing...klu guru cabul..penipu.

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...
    mandat tahi kucing...klu guru cabul..penipu.

    Jawapan:

    Sebenarnya mandat tahi kucinglah yg ada pada guru hang, guru agundi... dan guru cabul sebenar cabul juga adalah guru adalah guru agundi dan puak2 akademi kerana mereka telah mencabul hak YM Sheikh Radzi Hanafi sebagai guru yang sah dan mencabul amanah yg telah diberikan kepada mereka untuk mengembangkan silat cekak ini.
    Kalau hang nak tau macam mana mandat tahi kucing ni, hang tgk cermin, hang tgk taik kucing.. sama tak :D

    ReplyDelete
  10. Hai Anon2 bacul..ko yg sebenarnya PENFITNAH PENCABUL...kan dok kena lagi!!!terkangkang keh keh keh

    ReplyDelete
  11. mandat tahi anjing...klu guru penzina..munafik

    ReplyDelete
  12. ala apa heran ngan puak akademi ni?bukan reti bahasa.ada aku kesah?janji aku kenal siapa guru sebenar guru. si 3A dgn otai akademi yg tua-tua kerepot itu, lantakpilah depa..berani buat berani tanggung~

    ReplyDelete
  13. ##Anonymous said...
    mandat tahi anjing...klu guru penzina..munafik
    January 14, 2011 7:15 PM

    Hai Anon, bab ni elok ko rujuk kat Guru agundi Joe Marwi sbb die memang pakar bidang nie

    ReplyDelete
  14. Cuma sedikit pesanan dari Pak Kaduk selepas ini, jadi lah seorang guru yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    ReplyDelete
  15. Cuma sedikit pesanan dari Pak Kaduk selepas ini, jadi lah seorang guru yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    ReplyDelete
  16. Saya ni confius lah... sekejap Silat Cekak Ustaz Hanafi .... sekejap Silat Cekak Pusaka Hanafi .... mana satu ni.

    ReplyDelete
  17. Kini Mad Radhi telah pun menubuhkan persatuan barunya yang diberi nama Cekak Pesaka tetapi sering mengwar warkan kepada pengikutnya bahawa dirinya masih lagi Guru Cekak Hanafi walaupun didalam majlis Cekak Pesaka kan membohong namanya, Satu guru silat dalam dua buah persatuan kan menghoyan namanya, dah lah bohong diri sendiri sampai pengikut pun dibohongnya berkali kali macam orang gila talak.

    ReplyDelete
  18. Cuma sedikit pesanan dari Pak Kaduk selepas ini, jadi lah seorang guru yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    ReplyDelete
  19. Jadi apabila Cikgu Ismail membangkit persoalan tersebut kepada Mad Radhi, Mad Radhi naik angin dan Cikgu Ismail telah dimarah dan dimaki dengan teruk oleh Mad Radhi. Ini ditambah pula dengan hasutan oleh Syed Zairus terhadap Cikgu Ismail ini, maka bertambah hebatlah Mad Radhi mengasak Cikgu Ismail ini. Sehinggakan terlalu marahnya Mad Radhi itu sampai ke peringkat mengancam untuk menutup kelas silat di Pusat Latihan Tanah Liat itu. Begitulah marahnya Mad Radhi apabila ada orang mempertikaikan tentang darah daging beliau. Peristiwa ini diperhatikan oleh beberapa ahli dan tenaga pengajar di situ. Semua mereka tidak puas hati dengan tindakan Mad Radhi memarahi dan memaki Cikgu Ismail.


    Orang Bukit Mertajam ‘gasak’ dan cabar Mad Radhi

    Antara orang-orang yang menyaksikan peristiwa tersebut ialah Baharin (merupakan ahli MMN dan juga jurulatih), Salahudin (jurulatih) dan juga Pak Don (anak Allahyarham Hassan Deraman – bekas ahli MMT). Apabila ketiga-tiga mereka melihat peristiwa Mad Radhi memarahi Cikgu Ismail, mereka jadi tidak puas hati. Mereka bertiga telah berjumpa Mad Radhi tetapi sebaliknya mereka juga di’gasak’ oleh Mad Radhi. Tetapi kali ini Mad Radhi tersilap langkah, orang-orang yang beliau anggap anak murid ini telah hilang sabar. Kalau di Kuala Lumpur dan Johor, bila Mad Radhi melenting, semua orang kecut perut, tetapi di Bukit Mertajam ni lain sikit. Guru ke, sapa ke, kalau buat hal, akan kenalah jawabnya. Oleh kerana tidak tahan dengan perangai Mad Radhi ni, ketiga-tiga mereka menjadi marah dan telah MENCABAR Mad Radhi untuk beradu kekuatan! Kata mereka, kalau tak mahu ‘try’ ketiga-tiga sekali gus, Mad Radhi boleh ‘try’ seorang demi seorang! Kata mereka ‘kalau sekiranya Mad Radhi sebenar guru, dan Mad Radhi boleh kalahkan mereka, mereka akan ikut Mad Radhi!’ . Tetapi ternyata Mad Radhi bukanlah sebenar guru. Beliau tidak berani ‘try’. Cabaran ketiga-tiga mereka tidak disambut oleh Mad Radhi. Jadi dia ambil jalan selamat kononnya tidak mahu bergaduh. Tetapi yang sebenarnya beliau tidak berani. Inilah seorang guru yang bacul lagi penakut. Cakap saja berdegar-degar bunyinya, tetapi ‘kecut-keciput’ bila dicabar! Peristiwa memalukan ini berlaku di hadapan Cikgu Ismail sendiri. Selepas peristiwa tersebut, kelas Latihan Tanah Liat ini telah ditutup hinggalah ke hari ini. Mad Radhi tidak pernah menceritakan peristiwa ini kepada ahli-ahli pusat kerana malu rahsia beliau bocor

    ReplyDelete
  20. Goong Gonggggg gonnnggggg anjing2 dok menyalak bukit lagiiiii!!!!

    ReplyDelete
  21. mandat tahi anjing...klu guru penzina..munafik
    January 14, 2011 7:15 PM


    penzina kalu suke sama suka... kata cabul..main hentam ikut sedap mulut je ni...ingat sendiri.. penuduh zina dosa besar.. kalu anda yakin anda pegang dan tanggung sendiri akhiat nanti...slamat mencuba..

    ReplyDelete
  22. kalau nak di harapkan joe Marwi, ahli suh makan babi pun dia makan..

    ReplyDelete
  23. Kpd Anon.. January 15, 2011 3:01 AM
    Awat x perkenal diri. jgn duk jual nama org x tentu hala. x payah nak ckp bab try ngan Guru. Try ngan 'budak' pun bergegar pale lutut + keluar air mata KETUA SKUAD DEMO SILAT HANAFI MASMAN & ANAK 3AM TANDASI @ JAGA AKADEMI. Piiiirah pooodah! Lebih ajinomoto! Puiiiiii

    ReplyDelete
  24. Kalau nak sgt try..set masa.. tempat.. jgn duk gebang je! dlm jamban pun bleh!

    ReplyDelete
  25. hebat cerita hal guru saya ini.. hehehe ... takperlah ..saya nak minum teh atau kopi atau penumbuk di sg. isap, kelas latihan UIAM kampus kuantan akan di penuhi sedikit masa lagi. Orang akademi taknak ajak minum teh ngan kopi ker di akademi keramat tu. itu lagi hebatkan semua skuad demo, jurulatih tahap 1,2,3 tu ada. saya amat rendah hati menanti jemputan tuan. Nak tengok kehebatan otai-otai silat ini. Bak kata kungfu, "minta tunjuk ajar" almaklumlah saya ini tak sehebat anda semua, jurulatih tahap gaban.

    Saiful Ikram Selamat
    016-3061438

    ReplyDelete
  26. “Dan sesungguhnya Kami telah sediakan bagi (neraka) Jahanam itu beberapa banyak daripada golongan jin dan manusia. Mereka ada hati tetapi mereka tidak mahu berfikir dengannya. Mereka mempunyai mata tetapi mereka tidak mahu memerhatikan dengannya. Mereka mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar dengannya. Mereka semua seperti binatang-binatang ternakan bahkan mereka itu lebih sesat, mereka itulah orang yang lalai.”

    ReplyDelete
  27. Anonymous,

    Cerita dongeng BUKIT MERTAJAM yang TERBAIK saya pernah dengar. Tahniah atas penulisan PUAN.

    Pak Kaduk,

    Apa kefahaman SIDDIQ dan MURSYID? Tolong huraikan sikit ye. Jangan cakap SIDDIQ macam BLOG Pak Kaduk sudah la.

    ReplyDelete
  28. Ha ha ! Kesian puak akademi ni. Bagai anjing menyalak bukit. Bukit tak runtuh pun. Ahli dua tiga kerat. Jutrulatih blh dikira dgn jari. Nak menyalak kepada kita yg ramai ni. Ha ha. Tembelang mereka dah pecah.Kita ucapkan selamat jalan kepda Cekak Hanafi Masman. Pembawa silat palsu. Tak lama lagi bercerai berai lah tu.Kemenangan kita di Mahkamah jalan Ampang ibarat buah serang. Buah sebiji adalah buah penyudah, buah pemutus. Mereka telah kehilangan keyakinan diri. Mereka mencari2 alasan bagaimana nak meyakinkan ahli mereka.Dasar kaki gebang

    KLS serdang

    ReplyDelete
  29. kes Cikgu Mail di Bukit Mertajam... hahaha.. aku ada di tempat kejadian dan aku mengesahkan bahawa kenyataan Tuan Amin adalah tepat.. "Cerita dongeng BUKIT MERTAJAM yang TERBAIK saya pernah dengar"...

    takde satu fakta pun yg betul...

    ReplyDelete
  30. Pendokong Akademi dah kehabisan fakta. Keluarkan lagi idea menipu.Yang boleh menunjukkan kebohongan mereka kepada ahli akademi itu sendiri.
    dan inilah yang meruntuhkan mereka.....selamat menghadapi.....

    ReplyDelete
  31. Depa kena cipta dogengan baru sbb pembohongan tuduhan FITNAH Tuan Sheikh telah dibersihkan oleh Mahkamah pada 9/12/2010...xbrani siar berita benar dlm silatcekakhanafi.com, nnt penuntut baru tanya xleh jawab!!! So, kena divert cite hero demo akademi Ramli Bo @ Ramboo dok trberak terkincit terkencing teloq kecuut tenggelam, bila cabaran disambut kt rumah dia sendiri. Same gak Aboo Huzaipah terkangkang di depan jurulatih/penuntut2nya, kena try budak baru..mane hilangnya ilmu PANDAI SILAT yg dok jaja sana sini tuuu!!

    xyah buat dakyah FITNAH baru, Orang luar persilatan lain pun dah kenal dah, sape lembu sape anjing sape khianat sape

    ReplyDelete
  32. Ingatlah peristiwa tahun 1993. Salah satu isu yang dibawa ketika perpecahan dulu di Negeri Kedah...

    "Tn Hj Amruddin Pecah Amanah duit Tabung Amanah...Silat Cekak.....".

    Sumber ini diperolehi daripada Pak Chik Kecik...

    ReplyDelete
  33. Peristiwa 2006 hingga sekarang ini seolah-olah membuktikan isu tahun 1993

    "Tn Hj Amruddin Pecah Amanah duit Tabung Amanah...Silat Cekak.....".

    itu benar.

    ReplyDelete
  34. Anon yg komen berturut2 (2:47, 2:48, 2:49,2:50,2:51,3:01) ni orang yang sama ke? Sianlah hai puak akademi ni.Jangankan ahli, Jangankan Jurulatih Tahap Gaban 123,nak hantar BARUA komen kat blog pun dah tak ramai? Sian kat puak hangpa ni.Hidup Segan,Mati Tak Mahu. Akademi bakal dilanda masalah kepupusan.Aku harap ahli akademi boleh dikategorikan HAIWAN TERANCAM oleh Perhilitan dan dirizabkan dalam Taman2 Negara yg ada kat Malaysia kita ni.

    Jangan Marah AAA.Hangpa Spesis Terancam.Jap lagi jadi macam Dinasour layak masuk muzium untuk tontonan generasi akan datang; "oh, nilah spesis yang pupus dulu, sebab tak pandai guna otak ni..kesian.."

    Jangan Marah AAA.Nanti kena jual.

    ReplyDelete
  35. Petikan ucapan Master Joe di hari tenaga pelajar Cekak Masman,
    Tuan-tuan yang amat dihargai

    Amanah yang kita pegang baik dari segi niat, masa, kehadiran dan seterusnya ini akan disoal dan dikira oleh hadrat Illahi termasuk pelbagai bayaran

    1. Yang tidak dikutip,

    2. Dikutip tapi tidak diserahkan atau

    3. Dikutip malangnya diguna oleh diri sendiri.

    (Bagaimana dengan yuran yang Master Joe Tak serahkan ketika jadi Penyelia di Pahang?)


    Ada pihak lain yang mempersoalkan tentang isu mandat. Saya ingin jelaskan kepada tuan-tuan semua bahawa; saya tidak akan menerima untuk menjadi Guru Utama sekiranya saya tidak mempunyai mandat. Perkara ini telah melalui proses yang telah dimuafakatkan bersama dan telahpun diterangkan dengan jelas oleh LPT.

    Saya yakin saya mempunyai mandat!. Sekali lagi saya tekankan, tuan-tuan tidak perlu ragu-ragu lagi. Ibarat pakar bedah jantung, sekiranya dia tidak berani membuat pembedahan, tidak mungkin dia boleh menjadi pakar bedah.

    (nak tergelak baca ucapan yang telah disediakan,master Joe cuma baca je )

    Budak sekolah boleh la kelentong Joe.

    Golongan Pelaksana.

    ReplyDelete
  36. Kadang2 tergelak sorang2 bilamana mengenangkan anak2 murid perguruan Silat Cekak Haji Amruddin yg menyatakan keinginan untuk ajak YM Syeikh TRY...
    Kah kah kah kah kah kah........

    Minta kepada sesiapa yg juga mempunyai hasrat yg sama,baca dahulu kisah sembang gebang 1..
    baru tahu langit tu tinggi ke rendah..

    kah kah kah kah kah

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete
  37. Daus

    Depa baca sembang gebang 1 tak bagi makna apa2 kat dia orang....kecuali..

    Depa memang DAYUS & BACUL

    ReplyDelete
  38. Saya tengok balik komen pada blog yang lama-lama.. puan anon, puan jebat hanya berani berkata-kata tapi hanya itu ajerlah. telefon dah di bagi, sila tel atau sms ajer pada no yang telah diberikan. Kalau rasa takut bawak geng banyak sikit. Saya tidak menyatakan saya pasti menang atau ego saya besar tapi saya yakin dengan GURU saya, dengan SILAT saya. Menang atau kalah ketentuan ALLAH. Ajal maut dah tentu sejak azali.

    Insyallah kalau di ajak saya akan datang pada tempat dan masa yang ditentukan. Hakikatnya ngapa kita takut kalau kita benar, mengapa kita menyorok kalau kita yakin. Kalau di caci Guru kita takkan kita nak mendiam diri, Jangan jadi anak jantan kalau berlindung di balik nama JEBAT atau tak bernama (ANON) kalau hanya berani di alam cyber.

    Yakin dengan pegangan kita semua, samaada guru atau silat. Itulah yang kita belajar mula-mula sekali sebelum kaedah atau buah silat. Bila kita belajar berdiri tegak tak mengelak kiri dan kanan untuk terima buah silat dari jurulatih. Saya memang tak PANDAI SILAT, mungkin ayat saya LANCANG. Jadi saya minta tunjuk ajar dari orang yang PANDAI SILAT. Kepada yang menyatakan saya ini lembu... alhamdullilah. Pendek akal.. memang.. bodoh...tepat sekali, sebabnya memang hakikatnya saya bodoh. kalau saya pandai dah lama saya buat silat sendiri.. dah lama saya dapat nobel price.. dah lama saya ada prof. dr. ker depan nama saya. jadi LEMBU YANG BODOH DAN PENDEK AKAL ini minta tunjuk ajar, sebab saya kurang belajar dan memang kurang ajar dengan pihak di akademi dan seangkatan dengannya

    SaifulG
    016-3061438

    ReplyDelete
  39. silat bagus ..guru cabul mcm syaitan

    ReplyDelete
  40. klu dah tau tak pandai..jgn berlagak jadi lembu bodoh sudah..ikut guru cabul

    ReplyDelete
  41. haiiii kerajaan jamban yg tak reti-reti bahasa.manyalak tak abis-abis

    ReplyDelete
  42. Anonymous said...

    silat bagus ..guru cabul mcm syaitan
    January 16, 2011 6:58 AM

    Komen : You yg tak bagus...tanya master JO..peremupan Ci.. yg dia Up..up..uhh..huh tu sedap tak?suatu ketika dulu

    ReplyDelete
  43. mded,

    tolong cerita sikit tentang kejadian di bukit mertajam tu.

    ReplyDelete
  44. Anonymous said...

    klu dah tau tak pandai..jgn berlagak jadi lembu bodoh sudah..ikut guru cabul
    January 16, 2011 7:04 AM

    Komen: You yg belagak jadi lembu bodoh..ikut Guru Penzina..Master Jo...tah..tah awak yg ratah fi..& Has..... lepas tu...tuduh orang lain..

    Inilah rentak dan gaya ...akademi....main.tuduh-tuduh...lepas tu tak tulis nama....

    ReplyDelete
  45. Anonymous said...

    mded,

    tolong cerita sikit tentang kejadian di bukit mertajam tu.
    January 16, 2011 11:09 AM

    Komen: Dah tulis drama palsu..baru nak tanya cerita sebenar....nama pun drama...macam master akademi.....pelakun handalan....

    ReplyDelete
  46. BETUL TU..DAH MENIPU, BILA DPT TAHU MDED BERADA DI SITU & SAHKAN KEJADIAN YG DICERITA ADALAH DONGENG, NAK TANYA BALIK?? HAHAHA AL-TANDASI..ALTANDASI...PUAK YG GELABAH BERUK!! FITNAH TAK ABIS-ABIS....

    ReplyDelete
  47. cerita bukit mertajam..aku sokong..guru cabul pengecut..

    ReplyDelete
  48. Anonymous said...

    cerita bukit mertajam..aku sokong..guru cabul pengecut..
    January 16, 2011 10:50 PM

    Komen: Sahut cabaran dulu...Guru Penzina Akademi...Dayus dan bacul.....

    ReplyDelete
  49. hahaha...Guru Agundi tu kalau berani sgt bak jumpa en Mad face2face la...minx mandat kat dia..kalau rasa guru pilihan murid tu berani sgt & anak jantan tua...en. Mad pn sekurg2nya berani jumpa Pak Ak dulu minx mandat...ni dasar muka xtau malu + pencuri, trus kata Silat cekak ustaz hanafi mak bapak dia punya...malu la sikit weh...Stakat org Tua xsedar diri xda hal...dia bkn ada pakaian panglima pn...kalau Guru Agundi pn dah xda apatah lg anak2 murid dia..yea x??tu yg kuar cite sembang gebang...boyan+chef tukang msak...hahaha...


    anak didik Guru Pewaris silat cekak yg sah dr JOHOR..

    ReplyDelete
  50. Paparan Tuan Muda kali ini nampaknya telah mendapat reaksi yang SANGAT PANAS dari komen2 Penyangak Silat Cicak Masman seperti cicak dan cacing kepanasan barangkali kerana:

    1.Bukti dari vcd yng dibuat menjelaskan KEBENARAN dan KEBENARAN tetap MENJADI KEBENARAN sampai bila-bila..sebab bukti VCD asli mustahil boleh terpadam. Macam cap jari atau DNA, sejuta tahun pun tak terhapus..atau adakah Am dan Nasir berbohong dalam VCD tersebut sebagaimana mereka membohongi diri mereka sekarang?

    2.KEBENARAN yang disokong oleh Amruddin dan Nasir Arshad dengan bersungguh-sungguh (melihat pada rakaman VCD tsbt yg dibuat bukan dalam keadaan terpaksa atau diugut) ,pada masa itu mungkin disebab oleh beberapa MOTIF, antaranya mungkin mereka telah kehilang tahta atau tampuk kuasa (penyakit gila kuasa dari dulu lagi rupanya...)dan kedudukan dalam persatuan CM pada masa itu sebab telah 'di tendang' oleh Ishak Itam dan bukan dengan IKHLAS hendak menyokong status perguruan yang bermaruah dan bermandat supaya diterajui YM Tn Shiekh MRH tetapi hanya menggunakan isu mandat GURU sebagai alasan atau helah yang munasabah sahaja untuk mendapatkan kedudukan mereka kembali(sebab gian kuasa) dan menunjukkan bahwa mereka orang yang 'relevan'dan habis pandai (sekarang pandai silat... cuba kita renungkan kenapa dulu cakap lain sekarang cakap lain...)
    (ikut sejarah zaman nabi s.a.w seorang yng bernama Abdullah bin Ubai' kata mula2 nak ikut pergi berperang tetapi pada masa dan ketika yang perlu tak ikut serta...hmmmm macam sama je perangai mereka2 ni...kita minta simpang
    dan ambil pengajaran dari kisah tersebut..

    Seolah2 macam sokong GURU sebenar guru tetapi sebenarnya hanya menggunakan isu MANDAT GURU untuk kepentingan peribadi rupanya.Nak cari pengaruh je sebab tak ada isu yang boleh guna untuk capai hasrat untuk berkuasa kembali dan berkedudukan dalm PSSCUHM yang diterajui YM MRH.

    3.Adakah KEBENARAN yang diungkapkan mereka dahulu akan terhapus oleh fitnah yang mereka sendiri rangkakan melalui JK Penyiasatan (yang lebih sesuai dinamakan JK Pemfitnahan)sedangkan mahkamah yang menjalankan proses undang-undang telahpun membebaskan YM Tn Shiekh MRH dari tuduhan fitnah tersebut? Kenapa tak mahu terima kebenaran setelah KEBENARAN telah sangat jelas terbukti.?Cakap dulu penegak KEBENARAN.?Kenapa tak letakkan semula YM MRH sebagai GURU dan TARIK BALIK pemecatan beliau sebagai ahli setelah terbukti dengan jelas tiada salah laku seperti yang difitnahkan..?kalau betulah penegak KEBENARAN. Jawapannya terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata buruk padahnya, cuma padahnya SAJA belum sampai lagi kepada mereka berdua ini yanG BETUL2 telah terlajak tahap impak maksima..

    4. BAHAWA Bukti VCD ini telah menjadi 'senjata makan tuan' wahai Amruddin dan Md Nasir (Nasir ni kesian sebab wataknya hanya sebagai pengulang kata2 amruddin sahaja supaya nampak yang amrudin ni ada penyokong.. dan keldai tunggangan org pandai silat)sahaja.

    Cuba kita sama2 renungi pepatah kita antaraanya ada yang menyebut "sebab pulut santan binasa, sebab mulut badan binasa". Sebab bukti VCD silat Cicak Masman akan binasa,

    "telunjuk lurus kelingking berkait", "Musang berbulu ayam", "baling batu sembunyi tangan", sekarang VCD yang dibaling terkena batang hidung sendiri,"tepuk air didulang tepercik kemuka sendiri", seperti ayam jantan berkokok tapi ekornya terpalit dengan tahi", "siapa yang makan CILI dialah yang rasa pedasnya" dan jangan meludah kelangit sebab akan jatuh atas batang hidung sendiri juga...

    kiamat dari keramat dan
    cicit lebai daim alsumatrani

    ReplyDelete
  51. dalam silat..bab mandat, keluarga hanfi..tolak tepi..yg penting ikhlas kerana ALLAH.Tak perlu dibanggakan dengan perkara di atas..terpesong sekiranya kerana selain ALLah...termasuk guru cabul

    ReplyDelete
  52. 1)dalam silat..bab mandat, keluarga hanfi..tolak tepi..yg penting ikhlas kerana ALLAH.Tak perlu dibanggakan dengan perkara di atas..terpesong sekiranya kerana selain ALLah...termasuk guru cabul

    JAWAPAN :

    Dalam silat Bab mandat,keluarga Hanafi tolak tepi????
    Boleh..tiada masalah..TAPI BUKAN SILAT CEKAK YANG DIBAWA OLEH USTAZ HAJI HANAFI..

    Jika Seni Silat Cekak Haji Amruddin Malaysia,SILAKAN...
    tolaklah tepi segala yg kalian hendak tolak..
    tolaklah sekali tongkat si toley biar telentang dia..


    -HARIMAU SYEIKH RADHI @ Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  53. jan17,9:13 awak ni jahil bin tukil @ jahil tukil. pergi tanya orang belajar agama kat pondok tak kira pondok moden ke,@ jumpa pak imam masjid. cuba tanya.cara orang belajar ilmu yg munafaat,cara,kaedah macam mana.
    tahu sebut iklas iklas.iklas apanya kita sendiri buat cara tak betul.
    eg.kalau sy kahwin dgn anak awak, mertua [awak la bodo],adik beradik ,saudara semua sy tolak tepi. .. anak ambil .....sbb iklas. [minta jauh la sbb agama suruh pilih keturunan baik-baik]

    orang klate kata' cerdik tak leh tumpang, bodo tak leh ajar' ... org mcm ni la.

    "badoh bodoh baik jadi gayung weh boleh juga tengok........" ha ha ha

    sain adi

    ReplyDelete
  54. vote: antara amrudin, amrahi dan amrullah mana satu yg anda rasa paling teringin nak lempang?


    hehe..

    ReplyDelete
  55. master joe bukan lawan GURU kita jauh sgt tu....setakat joe marwi bg budak belajar asas jer....!!!tu x tau lg bole makan ke x..kesian Guru Afundi...!!!

    ReplyDelete
  56. pohon kerjasama tuan-tuan untuk tidak tulis guna bahasa sms..untuk elak salah faham...singkatan yg jelas mudah seperti: yg..org...utk...

    okla...tapi ada kalanya singkatan tu hanya di tempat saudara saja biasa guna..tak di tempat lain..boleh timbul kekeliruan & salah faham..

    terima kasih.

    ~Tg Aru~

    ReplyDelete
  57. hidup cekak malaysia.

    hidup maidin.

    ReplyDelete
  58. apa gaduh gaduh ni!

    sudahlah..

    letih mak baca tau! mak belajar silat nak pertahankan diri..budah gaduh gaduh sesama sendiri!

    benci mak tau!

    ReplyDelete
  59. nyah..

    biarlah diorang nak gaduh gaduh..

    kita buat hal kita ajerlah..

    biarkan diorang gaduh gaduh..

    janji malam ni, kita enjoy, betul tak nyah? :)

    ReplyDelete
  60. BAPUK MANA PULAK SESAT NIH!!

    ReplyDelete
  61. Anon 1:10 1:12 & 1:14 mesti org yg sama..gaduh & pertahankan kebenaran pun tidak tahu beza!!

    ReplyDelete
  62. BAPUK MANA PULAK SESAT NIH!!

    Jawapan:

    Bapok Akademi sembang gebang hahaha

    ReplyDelete
  63. ntah2 bapok tu BAPAK si Puan Hafizah x...
    kah kah kah kah
    ataupun bernama Hassanmudin..
    kah kah kah

    ReplyDelete
  64. Guru mak, joe marwi.

    badan dia taugh tau!

    geram mak tengok!

    abang joe marwi hensem! nampak gagah!

    geramnya mak tengok!

    Abang Joe! nak...... training silat boleh tak?

    i geramlah tengok u!

    gagah perkasa sangat!

    ReplyDelete
  65. Selepas Ishak Itam digugurkan, Majlis Permuafakatan Tertinggi Silat Cekak telah menlantik dan mengistiharkan Encik Md Radzi menjadi guru. Majlis ikrar dan angkat sumpah jawatan telah diadakan di rumah Al-Marhum Ustaz Hanafi . Di majlis yang sama, Encik Md Radzi telah menandatangani dokumen penerimaan jawatan dengan Md Nasir Md Arshad dan Che Yusof Che Mat menjadi saksi yang turut menurunkan tandatangan masing-masing di atas dokumen tersebut.

    Ramai yang ingin mengetahui apakah isi kandungan dokumen yang telah ditandatangani oleh Encik Md Radzi itu. Antara lain, beliau telah telah bersumpah dengan nama allah untuk bersetuju dan mematuhi tiga perkara berikut:

    1- Meneruskan usaha mengajar dan mengembangkan Silat Cekak seperti mana yang dipelopori oleh Ustaz Hanafi Hj Ahmad
    2- MENERIMA DAN MEMATUHI SEMUA KEPUTUSAN YANG DIBUAT OLEH MAJLIS MUAFAKAT TERTINGGI.
    3- Meneruskan pengwujudan Tabung Amanah dan modus operandinya

    Apabila En Md Radzi menandatangani dokumen tersebut, maka dengan sendirinya beliau telahpun menyerahkan MANDAT atau HAK atau KUASA kepada Majlis Muafakat Tertinggi. Kenapa PK2 mengatakan begitu? Kerana , kalau kita baca perkara no. 2 dia atas, itu membuktikan Encik Md Radzi menerima dan bersetuju untuk mematuhi apa-apa keputusan yang dibuat oleh MMT!.

    PK2 masih teringat pada waktu tersebut, kumpulan yang menyokong Ishak Itam telah melebelkan Encik Md Radzi sebagai guru kontrak kerana terpaksa menandatangani dokumen tersebut. Tetapi pada masa tersebut Md Radzi tidak perduli. Yang penting beliau menjadi guru. Beliau tidak terfikir bahawa dokumen yang beliau tandatangan itulah yang akhirnya menjatuhkan beliau.

    Apa significant nya tentang dokumen tersebut? Apa kesan nya? Kesannya adalah amat BESAR! MD RADZI TELAH MENYERAHKAN MANDAT/HAK/KUASA KEPADA MMT! Mungkin ramai yang tidak tahu tentang perkara ini, tetapi ITULAH HAKIKATNYA! Oleh yang demikian, sekarang, mandat perlantikan guru adalah terletak ditangan MMT yang telah diberi kuasa oleh mantan guru melalui dokumen yang ditandatangani oleh mantan guru itu.

    ReplyDelete
  66. MEREPEK TAK SUDAH2..si munafik ini. Gaya tulisan sama .Pecahan perenggan yg sama saja. Gaya bahasa yg sama! Orang yg sama!!! Yg selalu berlagak baik, pandai,alim. tetapi sebenarnya tidakkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  67. sekejap gugat..sekejap dr love, sekejap sheikh amzar duri, sekejap Aiman KL, kalau bab2 merepek ini pass kat depa!!! MENANAH betul hati depa terhadap Tuan Syeikh. Memanglah golongan munafik terdiri drp org2 yg penuh syak wasangka serta khianat

    ReplyDelete
  68. "Sesiap yg datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kpd seorang lelaki tertentu tujuannya utk memecahkan persatuan dan menghancurkan kesatuan kamu, maka bunuhlah akan dia...."

    PETIKAN: Tuan Hj Abdullah Fahim (Tokoh2 Ulama' Semenanjung Melayu (2), Terbitan Majlis Agama Islam & Adat istiadat Melayu Kelantan, Cetakan tahun 1996)

    ReplyDelete
  69. wahai anon2 sekalian..

    toksah dok tafsir sekerat2 laaa....

    ikut sedap **** hangpa saja...

    selain tu toksah la...nak manipulate dokumen itu & ini kemudian claim kata Tuan Guru sendiri dah serah MANDAT...kepala hotak hang berjambul!!!

    ~SN..KK~

    ReplyDelete
  70. apa masalahnya, MMK memecat tuan sheikh sebelum meeting MMT lagi.meeting MMT memihak kepada tuan sheikh.
    mahkamah dah bebas dan lepas tuan sheikh

    apa maksud statment jan 17,10.28pm

    king kong

    ReplyDelete