Thursday, January 6, 2011

Fitnah Puan Hafizah Bt Hasanmuddin

Apabila saya mengeluarkan rencana perihal FITNAH daripada Puan Hafizah Bt Hasanmuddin ini, ramai yang tidak mengetahui perihal FITNAH ini dan timbul pelbagai persoalan yang telah diajukan kepada saya mengenainya. Antara persoalan tersebut adalah seperti berikut:-

Soalan 1

Kenapa Puak Pengkhianat tidak memperbesarkan tentang fitnah daripada Puan Hafizah Bt Hasanmuddin sedangkan perihal fitnah daripada Cik Hashimah Bt Asnawi digembar-gemburkan secara besar-besaran termasuk dimajalah Seni Beladiri suatu masa dahulu?

Jawaban 1

Fitnah daripada Puan Hafizah Bt Hasanmuddin ini tidak digembar-gemburkan secara besar-besaran oleh Puak Pengkhianat ini kerana mereka sendiri MERAGUI tentang kebenaran fitnah tersebut, tambahan pula tiada sebarang bukti terhadap fitnah dan keterangan saksi-saksi yang terlibat terlalu lemah dan sangat diragui kebenarannya, tambahan pula keterangan daripada SAKSI UTAMA iaitu Encik Mohd Sallehuddin Bin Hasanmuddin telah diketahui terlebih dahulu oleh mereka ini maka SAKSI UTAMA tersebut tidak dipanggil untuk memberikan keterangannya. Sudah pastilah keterangan SAKSI UTAMA tersebut tidak memihak kepada NAFSU HAIWAN 'arkitek' Siasatan Dalaman PSSCUHM.

Keterangan daripada Encik Hasanmuddin Bin Mohamad dan Puan Safiah Bt Idris, kononnya telah mengetahui tentang perkara tersebut semenjak tahun 2002, sedangkan selepas itu mereka masih menghantar anak-anak mereka bergurukan YM Sheikh Radzi Hanafi serta turut serta didalam Rombongan Umrah dan beberapa kali solat berimamkan YM Sheikh Radzi Hanafi di Madinah mahupun di Mekah.

Keterangan daripada Puan Azizah Bt Shamsudin pula telah DIBAKUL SAMPAHKAN tuduhannya kerana umum mengetahui kualiti AKHLAK Puan Azizah Bt Shamsudin ini serta latar belakang keluarganya,maka kerana itulah FITNAH daripada Puan Azizah Bt Shamsudin ini telah DITOLAK sama sekali oleh JK Penyiasat demi menjaga AIB Encik Ramlee Bin Abdul Rahman selaku Setiausaha Agung ketika itu.

Soalan 2

Mengapa JK Penghakiman menyatakan bersalah sedangkan jelas terdapat percanggahan keterangan diantara saksi-saksi dan kepincangan jelas berlaku ketika JK Penyiasat dan JK Penghakiman mengendalikan tatacara Siasatan Dalaman ini.

Jawaban 2

Keputusan bersalah ini dibuat semata-mata bertujuan untuk mewujudkan 'Permasalahan Teknikal' apabila fitnah Cik Hashimah Bt Asnawi ini di'buang' oleh mahkamah. Ini kerana 'arkitek' Siasatan Dalaman PSSCUHM telah menghidu lebih awal, dimana fitnah Cik Hashimah Bt Asnawi tersebut langsung tidak mempunyai asas terhadap tuduhannya.

Ini bermakna, sekiranya mahkamah MELEPASKAN dan MEMBEBASKAN tuduhan terhadap YM Sheikh Radzi Hanafi berkaitan fitnah Cik Hashimah Bt Asnawi tersebut, ianya sukar memberikan kesan secara terus terhadap Siasatan Dalaman PSSCUHM kerana perihal keputusan Siasatan Dalaman tersebut mempunyai satu lagi keputusan bersalah. Walaupun keputusan bersalah tersebut diragui kebenarannya, tetapi ianya perlu diwartakan melalui mahkamah dan sementara menunggu perjalanan mahkamah maka 'arkitek' tersebut akan meneruskan cita-citanya melalui Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd.

Soalan 3

Mengapakah PSSCUHM tidak memberikan sebarang salinan Laporan Rasmi JK Penyiasat mahupun JK Penghakiman berhubung Siasatan Dalaman tersebut?

Jawaban 3

Laporan Rasmi tersebut sengaja tidak diberikan kepada ahli Jawatankuasa untuk menyukarkan YM Sheikh Radzi Hanafi mengambil tindakkan susulan berkaitan Siasatan Dalaman. Laporan Rasmi tersebut hanyalah bertujuan untuk edaran kepada pihak-pihak luar untuk mengaibkan YM Sheikh Radzi Hanafi.

Walaubagaimanapun, tindakkan mereka menyebarkan Laporan Rasmi Sisatan Dalaman ini telah jatuh ke tangan saya melalui kecekapan tindakkan BOND121 saya yang begitu amanah dan istiqamah berada di kelompok mereka sehingga ke hari ini.

Soalan 4

Mengapakah YM Sheikh Radzi Hanafi telah gagal didalam tuntutannya di mahkamah berkaitan Tatacara Siasatan Dalaman PSSCUHM?

Jawaban 4

YM Sheikh Radzi Hanafi telah gagal dalam tuntutannya di Mahkamah Tinggi Malaya (Bahagian Rayuan Kuasa-Kuasa Khas) berhubung keengganan pihak PSSCUHM melaksanakan Prinsip Keadilan Asasi (Natural Justice) terhadap beliau dalam menjalankan Siasatan Dalaman tersebut. Walaubagaimanapun, peguam YM Sheikh Radzi Hanafi berpandangan bahawa saman tersebut sewajarnya dipanjangkan kepada pihak Mahkamah Rayuan Malaysia kerana mereka berpandangan terdapat kekhilafan dalam keputusan dan sekarang saman tersebut sedang menunggu tarikh pendengarannya. Ini bermaksud, saman YM Sheikh Radzi Hanafi ini masih belum dilupuskan sepenuhnya.

< Akan Terbit >

1. Rencana perihal kejadian-kejadian selepas MAHKAMAH BERUK
2. Rencana rerihal tuduhan-tuduhan lain daripada Encik Abd Azman Bin Johan
3. Rencana kenali ahli-ahli JK Penyiasat & JK Penghakiman PSSCUHM

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN

18 comments:

  1. Jangan pandang sebelah mataa..dengar saatu telinga,guna akal...jangan jadi lembu GURU CABUL..burukkan org lain.sendiri buat sendiri tanggung.PENULISAN aje di ataas nie..keling BELIT..adey tambi.

    ReplyDelete
  2. woiii....sape cabul? sape lembu?? ko kann?? kan?? jgn nak tabur fitnah kat sini.Ko tak diperlukan. Jahat...
    kerajaan jamban betul.pegilah ko ke shimah, fizah, azizah..dampingi dorang yg kurengggg

    ReplyDelete
  3. sape Keling?? ko khann???kann?? Kann..ni mesti suku sakatnya 3A ..budak hingusan!!

    ReplyDelete
  4. p cermin2 la weii..

    masih nak ikut telunjuk otai2 mentor AKADEMi??

    ramai lebih rela & sanggup ikut telunjuk & ajaran otai2 MENTOR AKADEMi..hanya sebab terhutang budi..jasa...kununnya laaa...

    budi & jasa otai AKADEMi ingat sakan..tapi budi & jasa YM Tuan Guru selama ni? semudah itu di flush dlm jamban!

    ini kah ajaran suci murni AKADEMi??

    ~SN..KK~

    ReplyDelete
  5. klau ak ni x ikut iman,ikut nafsu amarah je,,mau sekor2 bunuh diorg,.,,alhamdulillah iman still ada..berkat didikan tuan syeikh..benda tu ak x kan buat..biar apa2 pun skali pun

    ReplyDelete
  6. Betul, kita tidak akan buat benda yg tak senonoh mcm otai2 auta krek itu.., memang kerajaan jamban!! suka sgt menuduh tuan syeikh dgn berapi-rapi tanpa bukti.macam joe marwi yg jln mengengkang pandg ke atas, tgn terkipas-kipas itu baik?.belah.. takde maknenyer. suka sgt ckp kiter ni lembu, aku tgk dorang yg terlebih2 lembu pecaya ckp pompuan2 kurengg ! suka ngaku dorang baik..aku tgk dorang tu jahat..especially 3A.Cukuplah tabur pitnah.Insaflah puak otai yg tidak sedar-sedar

    ReplyDelete
  7. Anonymous,

    Dakwaan:-
    Jangan pandang sebelah mataa..dengar saatu telinga,guna akal...jangan jadi lembu GURU CABUL..burukkan org lain.sendiri buat sendiri tanggung.PENULISAN aje di ataas nie..keling BELIT..adey tambi.

    Komen:-
    Benar kata-kata PUAN. Jangan pandang sebelah mata...guna kedua-dua telinga, guna akal yang WARAS...jangan jadi LEMBU KEBATILAN... kerana itulah saya MENAWARKAN untuk Perbahasan Terbuka mengenai perihal ini. BUKTI dan SAKSI akan saya keluarkan pada Hari Perbahasan tersebut.

    Adey Tambi...Jangan belit2 la. Kalau SETUJU katakan SETUJU dan kalau enggan katakan NEHI KABHI NEHI...

    Bukankah ini peluang TERBAIK untuk Puak Pengkhianat membuktikan KEBENARAN tindakkan mereka...???

    ReplyDelete
  8. tambah ckt yer tuan...

    "macam joe marwi yg jln mengengkang pandg ke atas, tgn terkipas-kipas itu baik?"

    dok jalan mgengkang pandang ke atas,jln mendada,gah tu (konon2 yer la), tp tgn tkipas-kipas..tu la org kata jalan kipas tahik...kipas2...kipas..phm x?xphm tya la si joe tu..awat dok kuat sgt kipas tahik tu?dasar guru undian..bodoh..bodoh..otai jer lbh,tp hampas..mudah2an TUHAN mperlihatkn KEBENARAN kpd 'junior2' akademi..kesian hampa..mangsa mereka yg 'pandai'..hampa di'pandai'kan oleh ,mereka yg rosak jiwa..tu la,sifat ke'aku'an dlm diri..sume 'aku'..
    cth: silat cekak bkembang naik sbb 'aku'..xde 'aku' xde la bkembang cekak ni..
    puan yg ladiesment..bukti la hampa ni benar..stakat benar tang mulut wat apa?mulut busuk,sbb tu la byk benda busuk dok kluaq xabis abis..

    sekadar renungan bsama "kelurusan iman bgantung kepada kelurusan hati..ketulusan hati datang yer drpd kelurusan lidah"

    kalu lidah tu dok xlurus,lahirla hati yg xlurus, dan seterusya iman jd....hampa pikir la sendiri..hampa ni xtkt ke azab..oh tlupa plak,kubur lain2...


    ..fida..

    ReplyDelete
  9. kesian dok tengok puak ipt AKADEMi..mcm uia & uniten yg dok perasan bagus & lantang..dok bangga sakan sebab dpt jadikan otai2 AKADEMi sebagai MENTOR & IDOLA depa..

    ReplyDelete
  10. Tuan semua,

    Ini adalah salah satu persoalan yang saya dapat daripada rakan-rakan saya yang berada di persatuan persilatan yang lain, "Mengapa orang-orang cekak sombong-sombong, jalan macam bagus ajer??" saya bertanya balik "orang cekak mana ini cekak malaysia ker cekak hanafi?" Rakan saya pun berkata "Cekak hanafilah lebih lagi yang ada kat keramat, jalan mata tak pandang orang tegak ke atas, cakap pulak tak reti kecil, semua silat dia ajer yang bagus." "Habis ko buat apa?" sampuk saya lak, "Tak mengenangkan ko kawan aku dan aku kenal Guru korang Md. Radzi tu, dah lama aku hempuk diorang tu" jawabnya. Saya terpaksa minta maaf kat Guru silat itu, dan jelas kan apa yang berlaku di persatuan sekarang. Barulah dia faham, jawabnya "Padanlah berguru pada yang bukan hak, ini mesti guru dia ini bekas samseng ker atau kaki pukul sebab macamana guru macam tu anak muridnya." "Menyesal aku tak hentak diorang tu" sambung dia lagi.

    Ini adalah kenyataan ynag berlaku di luar sana, di persilatan yang lain, Guru-guru serta pesilat ynag lain mula memandang serong atas akhlak pesilat cekak, terutamanya hasil didikan dari pihak akademi. Bangga sangat pandai silat, sampai lupa gerak silat adalah dengan izin ALLAH. Lupa beradab sampai jadi kurang ajar. Lupa akan pantang larang silat masa ijazah pertama. Lupa akan diri itu hanya manusia biasa sahaja.

    Saya pasrah...

    SIBS

    ReplyDelete
  11. "macam joe marwi yg jln mengengkang pandg ke atas, tgn terkipas-kipas itu baik?" - Sama gak coba perhati betul2 sifat otai2 akademi yg lain spt Am brothers, Nasir, Khalid Cina, ManCina Asnawi dll - sumenya ada!!!

    utk yg mengerti.. jk dprhalusi tanda2 sifat x elok tu memang ada kt kebayakan org. Ianya hanya bole dprbaiki dgn sentiasa amal taubat, berusaha sungguh2 bersih hati & jasad utk jd baik & beroleh kesian kasih Allah swt.
    Manakala jalan kasih jalan sirratul mustaqim hanya bole difahami dan diperolehi dgn bimbingan Guru sebenar Guru, bukan Guru Ciplak

    ReplyDelete
  12. LAJU TUL PUAK AL-TANDASI KOMEN.. MESTI DUK RANKING TERATAS.. HAHAHA

    ReplyDelete
  13. copy paste..:

    "..Keterangan daripada Encik Hasanmuddin Bin Mohamad dan Puan Safiah Bt Idris, kononnya telah mengetahui tentang perkara tersebut semenjak tahun 2002, sedangkan selepas itu mereka masih menghantar anak-anak mereka bergurukan YM Sheikh Radzi Hanafi.."

    >>>>> ya saya pernah menyaksikan beberapa siri majlis ijazah yg melibatkan enche' hassan masih dok hantar anak2 dia belajar/ijazah dgn YM Tuan Guru...memang pelik...kalau hang tak suka..benci...awat dok hantaq lagi anak hang? pelik..pelik...

    ~man tomyam, jalan pantai~

    ReplyDelete
  14. kalau siasatan terhadap guru cabul saman lagi lah..klu tak puashati keputusan mahkamah sebelum nie..tak payah buat gimik murahan tuuu..dayus

    ReplyDelete
  15. puan anon January 6, 2011 10:20 PM dan puak2 bengap mereka..

    kamu semua yang DAYUS sebab tak mahu terima keputusan mahkamah berhubung dengan FITNAH korang yang ntah pape terhadap tn sheikh..

    kalau betul2 BENAR (sangat...), gimik tak gimik murah tak murah, sepatutnye terus SAHUT.. ni sebok dok provoke2, ingat cabaran ni kitorang akan tarik balik ke?

    Maaf, penyokong tn sheikh tak SEBACUL puan2 semua..

    ReplyDelete
  16. lembu yg komen pada January 6, 2011 10:20 PM, sbenarnya dah xda point nk ckp...almaklom lembu la katakan...dicucuk idung ikut je...mcmni gak la yg diajar kat Akedemi..diajarkn lembu cucuk idung...murid2 baru xleh bantah apa2..ikut je ckp 'guru2' kat akedemi...sbb depa smua 'Ahli Syurga'...tp padahal kaki kencing kuat...& hasilnya,lembu2 yg bengap lg buta mata hati....hahaha...yg terasa lembu itu kalau xpuas hati bgtau k...sbb aku mmg xtakut pn kalau ngan lembu ni...sembelihkan aje wat korban....

    shahrain melaka

    ReplyDelete
  17. guru CABUL..PEGANG TUUU...TAK LEH DINAFIKAN .PENGAKUAN TELAH DIBUAT.

    ReplyDelete
  18. sempat aje lembu2 ni komen sebelom pegi meragut kat area kerajaan jamban....hahaha....lembu2...meh sini ko aku sembelih...

    ReplyDelete