Tuesday, October 26, 2010

2 Nov 2010 - Selasa - 8.30am - Mahkamah Ampang

Tarikh, Hari, Masa & Tempat diatas merupakan tarikh Bicara Akhir akan tuduhan fitnah terhadap YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi. Pada tarikh tersebut dijangka akan hadir seorang saksi (Jurugambar) pihak polis bagi mengesahkan gambar-gambar yang diambilnya dirumah 'pemfitnah'. Pada tarikh tersebut juga saya menjangkakan Hujah Penggulungan akan disampaikan oleh pihak Peguambela dan Pendakwaraya. Berkemungkinan juga pada tarikh tersebut keputusan boleh diberikan oleh Majistrate yang mendengar perbicaraan. Semuanya terpulang kepada Majistrate Para Pendokong Hakiki, marilah beramai-ramai hadir ke Mahkamah Ampang, Pandan Indah (Bangunan MPAJ), untuk memberikan sokongan moral kepada YM Tuan Sheikh kita.

Bila saya sebut untuk memberikan 'sokongan moral' kepada YM Tuan Sheikh, ada juga suara-suara sumbang yang mengatakan, jika sebenar Guru, kenapa memerlukan sokongan moral? Saya tersenyum membacanya. Begitu cetek sekali pemikiran tuan/puan. Sama ada Pendokong Hakiki hadir atau tidak, ianya tidak langsung mengguris darjat seorang Guru. Sebagai contoh; Jika Bapa tuan/puan difitnah merogol seseorang, adakah tuan/puan tidak hadir ke mahkamah memberikan sokongan moral kepadanya?

Jika kamu tidak hadir sekali pun, ianya tidak sedikit pun menggugat darjatnya sebagai seorang Ayah tetapi kamu lah yang akan jatuh darjat daripada Anak Kesayangan Abah menjadi Anak Haram Jadah!

41 comments:

  1. yeop setuju yeop, "Anak Haram Jadah!"

    tak kenang budi , mmg kena panggil mcm tu

    ReplyDelete
  2. Anak haram jadah tu mmg ku takbleh tahan..hahaha!

    ReplyDelete
  3. semoga perbicaraan terhadap YM tuan syeikh berjaya kehendak-Nya...
    sokongan terhadap Tuan Syeikh tak akan luntur malah bertambah kuat...

    ReplyDelete
  4. Kebenaran Pasti Timbul!!!
    Kebenaran Untuk Semua!!!
    Lawan Tetap Lawan!!!

    Kami Generasi Muda akan Menjadi Pendokong Hakiki Y.M Syeikh...

    Amin Goz :)

    ReplyDelete
  5. Salam Abg Amin dan sahabat2 sekelian..

    Saya mencadangkan supaya,setiap dari kita yg ingin memberi komen di blog ini,memperkenalkan diri kita supaya komen2 kita lebih bertanggung jawab.Kalau dapat komen dengan profile lagi cantik.Itu beza antara kita dengan mereka.Beza org ada 'teloq' dgn golongan bacul.t.k,

    ReplyDelete
  6. Shafiqazwan21 > Saya setuju dengan cadangan tuan. Lebih kita dapat mengenali. Lebih erat silaturahim.

    ReplyDelete
  7. Setuju dengan cadangan Syafiq, oleh itu kepada penulis-penulis anonymous

    "Zahirkan diri anda supaya orang yang berbincang di sini boleh tahu siapa anda sebenarnya. Jangan atau tidak perlu pun berselindung di sebalik nama samaran ... "

    ReplyDelete
  8. Ditujukan khas kepada mereka sekelian yang menafikan kebenaran HAKIKI

    "Jangan seperti ayam jantan yang ingat bahawa matahari terbit untuk mendengar kokoknya"

    ReplyDelete
  9. Salam Tuan Muda....

    TAHNIAH! TAHNIAH! TAHNIAH! kerana mewujudkan Blog ini dan menyampaikan perihal semasa terkini... Penulisan yang ampuh,mantap, lantang dan berperibadi tinggi sebagai anak jantan yang bisa menusuk Qalbu buat pengkhianat2 sana...

    Semoga Tuan Muda dirahmati dan dilindungi Allah sentiasa dalam menyampaikan perihal Kebenaran yang HAK ini...

    Semoga YM Tuan Guru Sheikh Hj Md Radzi Hj Hanafi Al-Qadhi, Mak Teh, Keluarga Al Marhum dan pendokong21 Tuan Sheikh sihat dan diberkati ALLAH sentiasa...

    muhammad syahir sobri, london

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. setuju sangat dengan cadangan Shafiq & Abg Bakhtiar. Jangan kita ada sikap "baling batu sembunyi tangan". Kita harus bertanggungjawab apa yg kita perkatakan.

    ReplyDelete
  12. Andai guru sebenar guru,
    Mengapa harus b'selindung di blk kain isteri dan ibu,
    Andai guru sebenar guru,
    Mengapa perlu sokongan moral "Pendokong Hakiki" yg dungu.

    ReplyDelete
  13. Apa pulak yg terjadi pd darjat Guru kiranya dia menipu dan menceroboh rumah anak muridnya????

    ReplyDelete
  14. Guru sendiri terlibat dalam konspirasi memfitnah diri sendiri apabila dia mengikut arahan konspirator utk pergi ke rumah itu pada jam dan hari tu.

    ReplyDelete
  15. Apa yang merepek nie labuuuuu????? Dah tak dak modal lain ka? Buatla benda yg berfaedah sket!!

    Hidup pemimpin hakiki silat ini, YM Tuan Sheikh....

    ReplyDelete
  16. Moga kita sama-sama diberi petunjuk oleh-Nya...

    ReplyDelete
  17. saya sokong sepenuhnya cadangan syafiqazwan21, kalau betul berani,tiap kali letak komen silalah letak nama..kami penyokong YM Tn Hj Md Radzi tak pernah bacul bila berkata2..bia semua orang tau sape betul sape salah..kalau nama sendiri pun tak berani letak, jangan dok kecoh nak canang kat orang hang tu manusia paling berani! (ala..hangpa pon bukan manusia kn?^,^ )

    Izuddin, Shah Alam

    ReplyDelete
  18. sy setuju same sekali dgn pandangan saudara2 sekalian mengenai name pade ulasan atau komen masing2...mengapa perlu disorokkan name yg diberikan oleh org tua kite? kalu name pun nk disorok,ape tah lg kebenaran...

    ReplyDelete
  19. blog ini untuk tatapan penyokong dan pendokong YM Tuan Guru Sheikh Hj Md Radzi Hj Hanafi Al-Qadhi.

    Tak suka, buat blog sendiri, baca sendiri.

    -Dr. Khalil-

    ReplyDelete
  20. trima kasih abg amin atas kewujudan blog ini...
    secara tidak langsung dapat memberi khabar berita mengenai isu semasa persatuan...
    bagi ahli baru tamat seperti saya, dapat mengetahui info-info terkini dan menguatkan lagi sokongan terhadap YM Tuan Syeikh..

    saiful, shah alam

    ReplyDelete
  21. Macam Upin dan Ipin kata BETUL2 - susah payah org tua je carikan nama. Seperti komen saya sekali lagi saya tujukan JANGAN BERLAGAK SEPERTI AYAM JANTAN YANG INGAT BAHAWA MATAHARI TERBIT UNTUK MENDENGAR KOKOKNYA

    ReplyDelete
  22. dah akhir zaman macam tu lah agaknya... tapi yang hairannya, kenapa yang masuk universiti ni, bijak2 ni tak boleh nak bezakan yang mana betul dan yang mana salah..mana Allah kurniakan akal fikiran hang baik pada diorang untuk berfikir...nak bezakan guru pun tak tahu.

    Allah nak tunjukkan, taknak jugak fikir sedalam-dalamnya.siap dua-dua dipanggil scoreboard. cara percakapan guru, mesti berhemah. kata ustaz hanafi dulu, biar buta mata, jangan buta hati, jangan buta perut.joe marwi cakap pun tersangkut-sangkut.cuba sorang2 g scoreboard tu, entah2 jadi patung lah dia. macam mana pembawaan seorang guru silat macam tu?dah macam ayah pin dah muka dia.kalau orang luar perasan, anak murid yang setia macam... takkan tak perasan kot?hehehe...

    lihat Tuan Guru kami bercakap, lancar, berhemah..takdernya sangkut2.profesionalnya seorang guru berwibawa.ada tegasnya, ada isinya...tgk lah sendiri.ada mata, jgn tutup.buka luas2...

    mudah citer lah, kalau korang rasa korang betul anak murid joe marwi yang setia, kenapa korang tak pernah wat solat hajat pun supaya kes mahkamah korang menang..ada? sebab yang tua-tua kat atas tu takut, Allah comfirm balas cash kalau penipu yang minta tunjukan jalan yang lurus..lagi2 bila dah sampai tahap pencen skrg ni..tunggu masa kubur panggil jer..

    mohd yusuf bin zakaria

    ReplyDelete
  23. Saudaraku Yusuf > Kebenaran hanya dapat dilihat dengan izin Allah swt bila dibuka pintu HATI mereka. Ketinggian pendidikan bukan syarat mendapat cahaya kebenaran. Kita lihat sejarah Rasulullah saw, ramai golongan bangsawan (cerdik pandai) yang tidak mengikut Baginda termasuklah paman Baginda Abu Jahal. Kita doakan moga-moga mereka ini mendapat hidayahtullah melihat kebenaran dan kita kekal didalam kebenaran tersebut. Insya Allah.

    ReplyDelete
  24. terima kasih abg amin kerana menulis kat blog ni...semoga kite semua sentiasa menyokong YM Tn Sheikh...insyaAllah...

    Norhilmi Husni Mohamad-shah alam-

    ReplyDelete
  25. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  26. Simpati aku buat mohd yusof atas cara penilaian nya utk seorang guru..

    RUMI

    ReplyDelete
  27. sekiranya simpati kat mohd yusuf tu, hang tlg lah explain cara nk menilai guru yang betul. joe marwi betul ke low profile? patutlah aku nampak dia g stesen bas pudu sorang2 takder sapa nak hantar..hahaha..zuhud sangat ke dia sampai terikut-ikut anak murid pun sama zuhud...sampai nak hantar guru sendiri pun taknak..macam tuan amin cakap kan, ni lah anak-anak murid haram jadah.sebab korang pun tahu joe marwi tu tak layak..boleh pulak lantik guru cara undi..buat mesyuarat, lepas tu undi..hahaha..macam sial.

    fikir lah sikit. kalau betul-betul dia guru yang berpotensi dan berwibawa, cuba uji dia cakap sorang2 tanpa ada teman kan sisi.tak perlu nya amruddin untuk cakap pasal petua.tak perlu si nasir untuk mengeluarkan apa-apa..ni duk sebelah diam jer... kalau org utara dia cakap "molokoih" jer muka.macam tahan najis nak keluar..zuhud katakan..zuhud kepala otak hampa gitu.

    kesian aku tgk joe marwi ni.tak layak pun kena buat jugak sebab dia ni kambing hitam.kadang2 g program pun pakai pakaian tak kena..memang mangsa bulian korang lah orang tua tu. boleh lak lain2 semua pakai baju melayu, dia sorang jer pakai kod mmt masa makan malam..agak-agak lah nak bezakan guru ngan anak murid sekalipun..kalau org tahu dia guru, pakai baju melayu sekalipun, org tetap tahu dia guru..

    tak pasal-pasal dia jadi bangang sebab ikut sgt anak-ank murid yang bangang macam hang.hahaha

    mohd najib bin mohd nasir

    ReplyDelete
  28. Heh..
    Aku ahli biasa yg tgh cr kebenaran..
    Aku takkan kondem either Tn Sheikh or Master Joe...
    Aku just mencari dan menilai...
    Pencarian dan penilaian aku bersifat peribadi, makna aku cr utk diri aku sendiri..
    So, aku tak kesah ko nak maki or carut aku..
    Yg pasti mak bapak aku tak ajar bende camtu..
    Simpati aku yg lebih utk En Mohd Nasir..
    Aku yakin bpk ko pun tak ajar ko...
    So, nasihat aku jagalah nama baik mak bapak ko..
    Bg aku bkn mudah nak cari Guru yg SEBENAR guru..
    Byk aspek yg perlu dinilai..
    Tambah lg di akhir zaman..
    P'bezaan antara yg benar dan batil amat la sedikit..
    Aku kene hati2..
    Nway, ni sekadar pendapat peribadi aku..
    Sori kalo t'singgung..
    Peace bro... :)

    RUMI

    ReplyDelete
  29. "Aku yakin bpk ko pun tak ajar ko..."

    Sori, sedikit ralat..
    Ni yg aku nak tulis..

    Aku yakin bpk ko pun tak ajar ko camtu...

    Peace...

    RUMI

    ReplyDelete
  30. Kepada Pendokong hakiki mat kodi - Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang menjijikkan.....

    ReplyDelete
  31. tak kisah lah hang ni sebelah mana...maaf lah tuan, boleh hormat tak orang dengan memanggil nama dia elok2...tak suka org pun sebut nama sebab maksud di sebalik nama tu adalah doa..takkan dah tua-tua macam gambar ni pun tak belajar. mat kodi, mat kodi.md radzi lah wei..takut ke nak sebut? lidah saper yang hodoh skrg? nama pun tak hormat, nikan pulak lain2..cakap tak serupa bikin.. deii...

    mohd yusuf bin zakaria

    ReplyDelete
  32. Hehe...
    Bro Mohd Yusuf, jgn cepat melatah....
    Rase ade salah faham ni..
    Bro Bakhtiar tujukan posting tu pd org yg pki anon - pendokong hakiki mat kodi -....
    Cuba tgk komen yg atas2 tu..
    Chill bro...
    Tenang, jgn cepat mrh..
    Peace..

    RUMI

    ReplyDelete
  33. Saudaraku Yusuf > Berilah ruang untuk RUMI mencari maklumat. Jangan marah-marah ye tuan... :-)

    ReplyDelete
  34. baik tuan , saya ikut pandangan tuan amin..cuma geram jer... maaf yea tuan amin. saya tak suka org mempersendakan guru kita. saya boleh berkawan ngan sapa2 jer..tapi ni bab guru, bukan benda main2... saya yakin dan pegang kepada kebenaran yang dibawa oleh YM Tuan Guru kita..maaf lagi sekali tuan, saya ni pun baru belajar..masih baru lagi...

    mohd yusuf bin zakaria

    ReplyDelete
  35. Saudaraku Yusuf > Saya sgt bersetuju dengan tuan cuma berikan sedikit ruang untuk RUMI memahami tentang situasi yang melanda persatuan. Pada pandangan saya RUMI tidak mempersendakan perkara berkaitan GURU. Mungkin ada salah faham. Lebih tinggi darjat saudara sekiranya saudara memohon maaf kepada RUMI atas kesilapan salah sangka yang tidak saudara sengajakan. Hanya satu cadangan daripada saya.

    ReplyDelete
  36. baik tuan..kepada saudara rumi, saya memohon maaf sekiranya tuan terasa dengan apa yang saya telah tuliskan...

    mohd yusuf bin zakaria

    ReplyDelete
  37. Saudaraku Yusuf > Tahniah saudara, kerana bukan mudah manusia hendak mengakui kesilapan diri dan tunduk memohon maaf. Saudara telah berjaya melakukannya. Semoga Allah menaikkan lagi darjat saudara. Terharu saya... :-I

    ReplyDelete
  38. saya ni manusia biasa tuan, tak lari dari melakukan kesilapan...terima kasih tuan sebab ingatkan saya.mudah2an tuan jugak sentiasa dirahmati Allah.itu lah pentingnya berilmu dengan guru yang sebenar-benar guru seperti YM tuan guru kita. YM kita adalah pendidik yang baik.Alhamdulillah, syukur sgt2 pada Allah,ada seorang guru yang baik sudi untuk menerima saya yang teruk ni sebagai anak murid.

    terima kasih tuan.

    Mohd Yusuf bin Zakaria

    ReplyDelete
  39. anonymous.................letak la benda lain dalam ni......bosan lah baca tulisan kau tu.....

    MOHD JEFFFRI MOHD IMRAN ( jep sarawak)

    ReplyDelete
  40. syabbaszz tuan jep..syabbaszz..

    selamat berjuang di bumi kenyalang!

    ~shahril nizam bin shahidin
    kota kinabalu, sabah

    ReplyDelete
  41. Jep Sarawak > Selamat Datang ke blog saya.

    ReplyDelete