Thursday, October 21, 2010

Peristiwa Yang Menggelikan Hatiku

Hari ini saya mendapat perkhabaran daripada pihak Malaysia Book Of Record (MYBOR) yang memaklumkan tentang penerimaan surat bantahan yang dihantar secara serahan tangan daripada Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia (PSSCUHM) yang diketuai oleh Tuan Haji Md Nasir Bin Md Arshad untuk mengarahkan pihak MYBOR membatalkan rekod yang telah dicipta pada 10/10/10 dimana rekod tersebut bukanlah dilaksanakan oleh mereka.

Jawapan daripada pihak MYBOR adalah;- rekod tercipta adalah tidak dibuat oleh pihak PSSCUHM tetapi ianya telah berjaya dilakukan oleh persatuan lain yang turut mempunyai nama yang hampir serupa. Terkujatlah 'mamat' tu, tersengih dan terus berlalu...kah..kah..kah. Mungkin mereka ni masih meroyan selepas kematian isteri dan masih belum menemui penggantinya. Apapun kepada mereka ini, fahamilah peribahasa melayu yang berbunyi:-"Daripada Hidup Bercermin Bangkai, Lebih Baik Mati Berkalang Tanah".

31 comments:

  1. Salam tuan,Moga diberi kesihatan dan umur yang panjang.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih tuan/puan. Boleh saya tahu nama sebenar?

    ReplyDelete
  3. Apabila Hidup Bertuhankan Nafsu,
    Lebih Baik Hidup Seperti Haiwan

    ReplyDelete
  4. ADA vcd blue tak..

    ReplyDelete
  5. tak best blog nie..tak mencabar,....kurang isi kulit aje.
    masukkan..bukti baru best..cakap2 aje aku boleh cakaap lebih baagus dari tu..kekkek

    ReplyDelete
  6. tak paham nama yg hampir sama....?????x paham bukan hari tu guna lambang,baju,logo PSSCUHM ker???kat banner besar pentas utama pun ade perkataan SILAT CEKAK HANAFI...xde pun gune nama PUSAKA....camne plak ni????PSSCUHM or PSSC'PUSAKA'HM?????tapi.....

    ReplyDelete
  7. Tuan,
    Betul ker kes En Omar tu kalah?
    Saya baca kat blog lain En Omar dah join silat lain..
    Betul ker???
    Mcm mane boleh jd camni??

    Budak Baru

    ReplyDelete
  8. Klu dh pandai ckp, pegi ler ckp atau buat bloq, xyah dok kata pandai, tp nama pon xbrani nk letak...Lg satu dh kata pandai, naper still gune nama ustaz hanafi, naper xbuat nama lain utk persatuan korg...xmalu ker, caci anak branak ustaz tp still pakai nama die jgk...sy yg xde kena mengena pon boleh terpikir benda ni...
    Mamat Amin ni yg lawak ker korang yg lawak??? renung2 kan ler...

    ReplyDelete
  9. nampaknya, geng2 dr seberang sana dah mula berkomen ke blog ni... xpa sahabat2 sekalian.... kita berganding bahu dan tunjukkanlah apa sebenarnya akhlak pejuang hakiki... jgn kita kotorkan blog yg mempunyai bahasa yg cantik ini dgn perkataan kotor dan beremosi seperti mereka. tetapkan hati anda.... :)

    ReplyDelete
  10. hahahahahahahahahahahahahaha.............
    rs mcm nk guling2 jer bc........
    buat rugi kertas jer laaa woiiii buat surat....
    haaa bwk blk surat n frame kan buat tatapan hari2...

    bwk laaa segala surat ke hape ke....janji JOM SILAT dh berjaya.

    ReplyDelete
  11. Salam Tuan, saya yg komen atas sekali, Muhamad Ali Yusni.

    ReplyDelete
  12. Salam Tuan.. perkara yg seakan2 sama pernah berlaku di UPM dulu, ingatkan dah boleh ambik alih kelas upm, sekali balik pekena "teh tarik".. mengaruh depa nie..

    ReplyDelete
  13. betul ke silat nie silat pusaka..turun temurun keluar ke keluarga hanafi....abiss tu nama pun PUSAKA hanaafi....org lain tak leh jadi guru ke selaain GURU CABUL....tengok sejarah semula..bab GURU

    ReplyDelete
  14. Pihak PSSCUHM tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang secara jelas menggunakan nama PSSCUHM dan SCH tanpa kebenaran. Semua ahli yang turut mempunyai bukti pengggunaan nama PSSCUHM dan SCH tanpa kebenaran diharap dapat tampil bersama bukti untuk tindakan selanjutnya oleh PSSCUHM.

    "Berbohong adalah salah satu sifat golongan MUNAFIK"

    ReplyDelete
  15. erm... kata "orang-orang tua", cakap siang pandang-pandang. cakap malam dengar-dengar. hebat makna yang tersembunyi peribahasa melayu ni.tapi kalau dengar cakap "org tua-tua" macam sebelah sana, memang munafik lah...sah-sah pembohong besar.merosakan terus budaya melayu. dengki tak habis2.wat lah sendiri pandai silat korang tu...masalahnya korang tak mampu, tu yang dengki tu..

    ReplyDelete
  16. tuan...bgaimna dgn ksihatan tuan sheikh? sma2 doakn smuanya dprmudahkn utk beliau...JOM SILAT...

    ReplyDelete
  17. Tidak apa bergelak sekarang jangan terduduk kemudian.

    ReplyDelete
  18. itu bukan PANDAI Silat itu namenyer MEMANDAI....
    Wakakakakakaka........

    ReplyDelete
  19. Awat bongok sgt dia tu, takkanlah DGM PKNS macam tu punye std...memalukan rakyat Selangor jerr, tp kalu dah meroyan memang akan jd gitu

    ReplyDelete
  20. itu lah, dia nak tunjuk hebat sgt kot...bila hati dah Allah alihkan, mestilah perangai syaitan akan muncul lak. Arwah Ustaz Hanafi dah didik elok2, tapi buang lak keluarga ustaz..macam tu ke anak murid ustaz hanafi? cakap jer pandai...tapi tak pandai2 jugak bab ni..

    ReplyDelete
  21. Terima kasih Tuan kerana mewujudkan blog ini,memang tepat pada masanya.Saya cukup jelak membaca penulisan tak bermaruah di blog G*g*t yang hanya menghasut kebencian dan kelihatan jelas niatnya menjatuhkan maruah Tuan Syeikh dan keluarga Almarhum.Di doakan supaya Tuan terus diberi kelapangan dan kekuatan untuk menyampaikan maklumat sebenar, amin.

    Shafiq Azwan Zalil, Shah Alam

    ReplyDelete
  22. Budak Baru > Permohonan Saman Injuksi Encik Omar kalah. Mahkamah tidak membenarkan Injuksi (halangan) terhadap persatuan daripada terus bergerak kerana ianya akan menyebabkan terhenti semua jentera pentadbiran.

    Walaubagaimanapun, deklarasi Mesyuarat Agung Ke-9 pada 11hb Mac 2006 adalah tidak sah, belum dibicarakan dimahkamah. Malangnya, mahkamah telah MEMBATALKAN kedua-dua saman tersebut kerana atas alasan teknikal.

    Tentang Encik Omar mempelajari Silat lain, saya dengar dah lama tentang perkara ini. Itu adalah hak beliau dan kita perlu menghormatinya.

    ReplyDelete
  23. aku gelak guling2 bila tahu perkhabaran yg terbaru ini...hahaaahhhahha.... bak kata org tua2, hidung xmancung, pipi mcm kereta sorong...hahahha... tapi xpe, mereka ni mmg muka tembok... sampai dahi pun mcm geser kat tembok. bila dah buta perut tu, mcm2 la nak buat2 kunun2nya handal, rupanya "Melukut di Tepi Gantang"hahahahha.... JOM SILAT CEKAK HANAFI....

    ReplyDelete
  24. malu siooooooooootttt.....
    kalo aku,blk bwk surat tu terus terjun bangunan.
    X lalu dh nk hidup. Benti jer jd org drp memalukan diri sendiri.....

    ReplyDelete
  25. klu berani..try..JOM silat saman pandai silat...
    tentang guru..mana ada teloq MAD RAdzi...kaki bohong nie kan...CABARAN untuk GURU CABUL..pasti tak saman..banyak alasan NYA nanti..kekekkekek

    ReplyDelete
  26. hak guru lebih agung..klu bukan GURU CABUL

    ReplyDelete
  27. Tuan/Puan Di Atas > Kesian tuan/puan tidak dapat memahami isi agama Islam dengan jelas dan mantap.

    Contoh: Jika tuan/puan berzina dengan ibu/bapa tuan/puan, adakah HAK mereka akan jatuh. Tidak tuan/puan. Yang jatuh adalah DARJAT. Hak KERAMAH/HIKMAH tetap bersama mereka. Dosa ZINA itu adalah antara mereka dengan Allah, antara HAK mereka dengan tuan/puan tetap AGUNG.

    Keliru lagi, harap dapat bertemu ahli Agama yang tepat. Jangan jumpa Marwi Latiff ye. Nanti makin keliru jadinya.

    ReplyDelete
  28. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  29. Kepada Pendokong hakiki mat kodi - Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang menjijikkan.....

    ReplyDelete
  30. Kesian tuan/puan tidak dapat memahami isi agama Islam dengan jelas dan mantap.

    Contoh BODOH : Jika amin berzina dengan ibu/bapa amin, adakah HAK mereka akan jatuh. Tidak tuan/puan. Yang jatuh adalah DARJAT. Hak KERAMAH/HIKMAH tetap bersama mereka. Dosa ZINA itu adalah antara mereka dengan Allah, antara HAK mereka dengan tuan/puan tetap AGUNG.

    Keliru lagi, harap dapat bertemu ahli Agama yang tepat. Jangan jumpa GURU CABUL ye. Nanti makin keliru jadinya...pasal dia pun ada kes TUUUU

    ReplyDelete
  31. Rasanya pihak MYBOR pun tahu fikir walaupun nama persatuan berbeza namun yang PASTI semasa setiap rekod yang dipecahkan nama Tuan Guru Silatnya masih SAMA...

    "YM Tuan Guru Hj Md Radzi Bin Hj Hanafi".

    ReplyDelete