Tuesday, October 12, 2010

Tamatnya Suatu Mitos Silat Cekak

Pada 10.10.10, tamatlah satu MITOS yang telah berlegar sekian lama didalam Silat Cekak yang berbunyi:- "Silat Cekak ini naik dan terkenal kerana keluarga Buang". Tahniah, Syabas dan Terima Kasih Pendukung Hakiki sekelian kerana telah berjaya membuktikan bahawa naik dan terkenalnya Silat Cekak Ustaz Hanafi adalah semata-mata KUASA Allah swt.

Pada 10.10.10 juga saya benar-benar menginsafi bahawa kejayaan Jom Silat tersebut semata-mata kerana MAHA BERKUASANYA Allah swt, kerana dari segi hukum AKAL, program tersebut tidak dapat dijalankan oleh kerana gangguan daripada pihak-pihak yang irihati dan hasad dengki yang luar biasa tetapi akhirnya 'Kun Faya Kun' mengatasi segalanya. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

15 comments:

  1. x pernah dengar pulak mitos tu...
    pernah dgr pasal "jika ada anak cucu ku dari kedah.."

    pohon ulasan tuan

    ReplyDelete
  2. "Jika ada anak cucuku dari Kedah...", itu adalah ungkapan sejarah. Mitos adalah ungkapan dongeng yang direka-reka. Kalau tuan/puan tidak pernah dengar tidak mengapa kerana saya tidak akan mengeluarkan penama ungkapan tersebut krn agak tidak manis. Harap maklum.

    ReplyDelete
  3. oohhh....rekaan saja lah rupanya..
    ok, tq

    ReplyDelete
  4. Hebat juga keluarga buang ini ya. Sampai timbul mitos.

    ReplyDelete
  5. Tak penah dgr pun mitos ni...
    Sapa yg citer ni..

    ReplyDelete
  6. lerrrrrrrrrrr.....
    dh namer silat cekak HANAFI....
    apehal plak ade BUANG??
    P laaa buat silat cekak "BUANG" ke TER"BUANG" ke,DI"BUANG" ke.

    ReplyDelete
  7. takpe...nanti aku tubuh silat baru macam Si omar..kekkeke...si amin jadi guru silat tu...firdaus jd guru silat pusaka..

    ReplyDelete
  8. Firdaus? siapa firdaus. Oh yg comel comel tu ya? Firdaus pergi depan cermin tolong jongket hidung sikit. Tangkap gambar buh dalam facebook. Tengok apa orang komen.

    ReplyDelete
  9. laaaaa....si firdaus tu suh korg ke upload gambar??
    Ini laaaa kalo dtg dr puak yg BUSUK SEBUSUKNYER HATI,gmbr dlm faceook pn jd masalah. Kesian......
    Simpati utk mereka....

    ReplyDelete
  10. kalu sendiri cakap memang selalunya tak ingat, tp sape2 yg dengar@terdengar depa akan ingat sentiasa

    ReplyDelete
  11. sedapnya sedara duk kutuk org upload2 gambar dalam fb..entah2 dalam account sedara lagi truk..
    janganlaa kerana kita marah n x puas hati duk hentam peribadi org lain..inikan cara "guru" sedara ajar,ish2 kesian ngan sedara..

    ReplyDelete
  12. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  13. sungguh biadap kata2 saudara tuu..
    apa yang saudara rase bleh berkata sedemikian..
    ker sememangya saudara terlalu gilakan kuasa untuk mendapatkan sesuatu dalam persatuan tuan..kalo tuan berani sila tampilkan diri,jangan duk bahas dalam blog jer..kita tengok saper yang berkat atau tidak..sedangkan patang larang pun ada mengatakan jangan derhaka pada guru,ker tuan x ijazah dulu,ker tuan main masuk jah dalam silat ni..ye laa tuan bukan kisah pun berkat ker x..yang penting kuasa..betol x??banyakan berdoa saudara,supaya Allah buka hati untuk saudara..

    ReplyDelete
  14. pegi mampus sama cekak !!! hahahaha

    ReplyDelete
  15. “ Sesungguhnya ini, umat kamu, umat yang satu dan Aku Tuhanmu, sebab itu takutlah kamu kepadaKu. Mereka berpecah belah sesamanya tentang urusannya, menjadi beberapa golongan. Tiap-tiap golongan gembira dengan apa yang ada pada sisinya. Maka biarkanlah mereka dalam kesesatannya hingga seketika (matinya) ”- surah al-Mukminuun : 52-54

    sedar-sedarlah wahai saudaraku.!Andainya Almarhum masih hidup alangkah sedihnya melihat ahli PSSCM berpecah belah ? apakah ini balasan kita kepada insan yang telah bersusah-payah mengajak kita membuat kebaikan semata-mata kerana Allah ? duduk lah dihadapan sejadah dan bertanyalah kepada hati kita "aku ini sayang akan agama ku kah?".

    ReplyDelete