Monday, December 13, 2010

Mahkamah Beruk - Siri 14

Rencana Mahkamah Beruk bersambung lagi dengan pendedahan keterangan daripada individu-individu yang terlibat didalam tuduhan TIDAK AMANAH. Individu-individu yang terlibat memberikan keterangan berkaitan tuduhan ini adalah Encik Abd Azman Bin Johan (Pemfitnah), Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail (Bendahari Agung), Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim (Pemilik Abd Jalil Financial Group - AJFG) dan YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi (Orang Kena Fitnah).

Sebelum saya berbicara dengan lebih lanjut, sewajarnya kita melihat punca JK Penyiasat mengambil keputusan menyiasat perkara ini adalah melalui Surat Aduan daripada Encik Abd Azman Bin Johan dan dibawah ini merupakan EKSTRAK daripada Surat Aduan beliau bertarikh 08hb April 2006 berkenaan tuduhan TIDAK AMANAH:-
  • Tidak AMANAH  - Tidak menjelaskan Sumbangan Abd Jalil RM10,000 yang mana Jalil sendiri mengamanahkan supaya duit tersebut adalah sumbangkan beliau kepada PSSCUH pada tahun perayaan 2001.

Berikut, saya senaraikan beberapa keterangan oleh Encik Abd Azman Bin Johan kepada JK Penyiasat pada 16hb Mei 2006 berhubung perkara tersebut:-

PP = Pegawai Penyiasat
AJ = Azman Johan
MRH = Md Radzi Hanafi

PP > Tak sampai (bagi) lagi masa 8 April 2006?
AJ > Sampai ketika ini belum pasal bendani dengan saya dia (YM Sheikh Radzi Hanafi) ada cakap 'Nanti aku nak bagi' tapi belum bagi dan saya perasan sedangkan amanah Abd Jalil Financial Group, Jalil sendiri bagi untuk Perayaan 2001.

PP > Duit tu Jalil bagi pada MRH ke sapa?
AJ > Atas nama En.MRH pasal dikala itu dia ada buat pinjaman peribadi antara dia dan Jalil RM20,000 dan RM10,000 tu dia tak mahu tulis dua cek jadi dia tulis sekali dan dengan harapan takkan orang no 1 tak bagi kat persatuan. Itu boleh buat pengesahan.

PP > En Jalil sanggup beritahu yang benar dia bagi sumbangan melalui MRH?
AJ > Jadi sekarang kena tanya En Jalil lah.

PP > RM10,000 untuk persatuan. Kita nak pengesahan dari Jalil bahawa dia ada beri pada MRH duit RM10,000 untuk sumbangan pada persatuan
AJ > Tn Pengerusi boleh bertanya pada Saudara Ikmal Rashmy. Dia ketika itu kalau tak silap dia bendahari persatuan. Dia tahu yang sampai hari ini pun tak serah lagi dan dia kata takkan dia nak pegi tanya

PP > Dia (Ikmal Rashmy) yang ambik cek itu?
AJ > Tak. Kalau saya ambik cek tu rakan sayalah.
PP > Tapi beginilah, kalau boleh saya nak pengesahan daripada En Jalil sumbangan RM10,000 dan minta En Daud (Setiausaha JK Penyiasat) contact En Jalil mintak pengesahan. Oleh itu kita akan siasat 2

Nota:-
Penulisan saya berhubung Surat Aduan dan Keterangan kepada JK Penyiasat adalah 100% BENAR berdasarkan Laporan Rasmi JK Penyiasat PSSCUHM. Sekiranya terdapat kekeliruan pada ayat, saya memohon maaf kerana saya tidak akan mengubahnya demi menjaga ketelusan rencana saya. Harap maklum.

Ulasan Saya:-

1) Keseluruhan dakwaan Encik Abd Azman Bin Johan ini adalah tuduhan liar dan tidak berasas serta ianya SANGAT BERBEZA dengan keterangan daripada Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim (Pemilik Abdul Jalil Financial Group - AJFG) dan keterangan YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi kepada JK Penyiasat.

2) Didalam keterangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Hashim pada 08hb Jun 2006, beliau sama sekali TIDAK PERNAH mengatakan bahawa beliau telah memberikan RM10,000 kepada PSSCUHM melalui YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi.

3) Pada firasat saya, keterangan Encik Abd Azman Bin Johan ini berunsur HEAR SAY daripada Encik Md Daud Bin Sutan yang telah bertanggungjawab mengambil cek tersebut daripada Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim, seperti keterangan Encik Abd Azman Bin Johan yang mengatakan 'rakan sayalah' kepada JK Penyiasat (lihat kenyataan diatas). Perkara ini turut disahkan oleh Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim didalam keterangan beliau kepada JK Penyiasat.

< AKAN TERBIT MINGGU INI >

1) Rencana MAHKAMAH BERUK - Keterangan Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail
2) Rencana MAHKAMAH BERUK - Keterangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim
3) Rencana MAHKAMAH BERUK - Keterangan YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Haji Hanafi
4) Rencana MAHKAMAH BERUK - Keputusan JK Penghakiman

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN

19 comments:

  1. Pendokong Hakiki,

    Pada pandangan saya, blog GUGAT tak kasi komen sebab tak mahu org pertikaikan dakwaannya untuk TUTUP blog tersebut.

    Pandangan saya, sebenarnya GUGAT terlalu yakin bahawa YM akan dipanggil MEMBELA DIRI. Jika itu yang berlaku, maka nescaya GUGAT dah tutup blog tersebut kerana itulah jika kita analisa blognya ketika menghampiri keputusan Mahkamah Majistrate Ampang, telah menunjukkan tanda-tanda pengakhiran.

    Malangnya, keputusan tidak seperti NAFSUNYA maka terpaksalah beliau meneruskan FITNAHNYA demi membenarkan dakwaannya terdahulu. Maka digunakanlah alasan kononnya byk terima makian dan pelbagai alasan lain demi menyekat komen-komen yang mempertikaikan hasrat penutupan blognya.

    Akai si GUGAT ni dalam POKET saya je...hehehehe....

    ReplyDelete
  2. Tuan Amin,

    Dengan hanya membaca keterangan daripada Man Cina ni, saya sudah dapat menilai bahawa kata-kata dia berunsurkan 'hear say' daripada pihak lain. Terima kasih tuan.

    Mana Man Cina pegi? Dah lama tak nampak dia datang mahkamah. Dengar cerita dia skrg jual BAK KUT TEH. Ada juga khabar angin kata dia sendiri dah jadi BAK KUT TEH...kah..kah..kah..

    Jangan marah Tuan Amin ye. Cuma gurauan je, tapi bila tengok byk kali kat mahkamah, memang Man Cina ni mcm BAK KUT TEH...kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  3. yg penting skrg...atur strategi..jgn terpedaya dgn provokasi puak Akademi..depa mmg pandai buat org latah & sumbang sikit terus depa hentam kaw-kaw punya..

    puak Akademi sanggup buat apa saja..malah tak heran kalau depa sanggup leburkan persatuan..biar siapa pon tak dpt!!

    depa sanggup buat mcm tu..sebab depa dah plan dari awal..sebab tu wujudnya AKADEMI SCH SDN. BHD.

    sungguh BACUL lagi tiada teloq!!

    ~ishsteady kita..~

    ReplyDelete
  4. STEADY LA TUAN AMIN....PEEWWWIIITTT!!!

    ReplyDelete
  5. Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia (PSSCUHM) merakamkan ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada Yang Berbahagia Presiden, Dato' Hj Md Nasir Md Arshad kerana telah dikurniakan Anugerah Darjah Paduka Mahkota Selangor (DPMS) sempena Ulang Tahun Hari Keputeraan ke 65 Duli Yang Maha Mulia Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Alhaj, Sultan Selangor pada 11 Disember 2010.

    ReplyDelete
  6. tahniah... ketua akademi bila pulak nk dpt datuk?

    ReplyDelete
  7. lantak dia la..janji kita fokus usaha kita skrg...dia nak dpt apa pon dia punya pasal..

    ReplyDelete
  8. pembunuh sosilawati pun datuk gak

    ReplyDelete
  9. Puan Anon Akademi Fantasi,
    Tahniah tahniah tercapai cite2 memang pun anugrah Dato' tu yg dia nak kejor sgt sbb tu dia kerja keras sanggup sekongkol singkirkan Tuan Syeikh Hj Md Radhi dari jawatan Presiden PSSCUHM/Guru Utama cuma dek sbb fitnah `HEAR SAY' oleh keluarga Man Cina Babi Tonyok, Asnawi & family (telah dibuktikan oleh Mahkamah Ampang Jaya pada 9 Dis 2010). So biodata Hj Md Nasir memang hebat! complete selain jawatan Deputy GM PKNS & berjaya rebut jawatan Presiden NGO Silat Melayu berjenama PSSCUHM yg memang dh trkenal seantero Nusantara, walaupun secara khianat terhadap pengganti Guru sah serta 99% ahli 1Msia.

    Hi hi lg elok jk Puan Anon suruh dia tampal advertise gelaran Dato' tu kat dahi dia lg beso lg elok, agar lg ceria juga jgn lupe tampal kt krete, kat baju, kat gate rumah pun ok gak tampal agar sume tau lantaran krja keras singkir Presiden asal, maka dia dpt `extra point' utk anugrah Dato'.
    Selain geralaran Dato' sediada, mungkin kekawan ada idea bagus, apa gelaran tambahan sesuai utk dianugrahkan kpd Dato' Hj Md Nasir ni??

    Datuk Embah

    ReplyDelete
  10. ala xlama tu dpt gelaran dato..sat g bankkrup trus lenyap smua gelaran 2...ready je la...

    ReplyDelete
  11. Datuk Kambing Tua ratah pucuk muda.

    ReplyDelete
  12. cukup..cukup saudaraku..biarkan mereka dgn pangkat & harta mereka..kita fokus kerja utama jalankan amanah yg YM Tuan Guru sampaikan pada kita dgn teliti.

    ReplyDelete
  13. Anonymous said...

    cukup..cukup saudaraku..biarkan mereka dgn pangkat & harta mereka..kita fokus kerja utama jalankan amanah yg YM Tuan Guru sampaikan pada kita dgn teliti.
    December 14, 2010 9:03 AM

    Komen: Kita dah bermula. Takkan undur lagi. Terus mara kehadapan.

    Awak tak payah nak halang.Awak macam sebelah Akademi Fantasia bulan madu pucuk muda aje.

    Kerja Utama tetap kita akan teruskan seperti biasa.

    MI

    ReplyDelete
  14. penipu besar...cerita india keling (MIN SUA HARAM)..cerita tamil.

    ReplyDelete
  15. gelabah biawak dah menggelupoq balik dah ni...ayuh kite ketuk itu biawak...

    ReplyDelete
  16. Anonymous,

    Dakwaan:-
    penipu besar...cerita india keling (MIN SUA HARAM)..cerita tamil.

    Komen:-
    Saya sangat mengalu-alukan PUAN tunjukkan dimana PENIPUAN saya sedangkan saya menulis semua keterangan tersebut tanpa mengubah sebarang TITIK mahupun KOMA apalagi HURUF.

    Jika PUAN dapat BUKTIKAN penipuan saya, saya sendiri akan perbetulkan di blog saya ini. Tidak perlu email. Perbetulkan terus diruangan komen kerana saya tidak akan DELETE komen PUAN demi KETELUSAN dan KEBENARAN blog saya ini. Silakan PUAN. Saya MENANTI dengan sabar.

    Ini kisah benar MAHKAMAH BERUK. Walaupun saya macam India (ada juga org cakap mcm Hindustan...he..he..), tapi saya tak minat cerita India keling mahupun cerita tamil. Cerita Hindi minat lah.

    Saya juga tidak pernah menjadi SUA HARAM mahupun ANAK HARAM. Yang HARAM adalah makan BIAWAK. Semoga PUAN segera sembuh dari penyakit SAWAN BABI ye.

    ReplyDelete
  17. aku rase blog amin xpernah keluarkan bukti yang kukuh.setakat bukti dalam bentuk penulisan.sapa2 pon bleh tulis!

    ReplyDelete
  18. Ada faham..bukan setakat penulisan aje....

    ReplyDelete
  19. dia maii dahhhhhhhhh ..
    otai akademi

    ReplyDelete