Tuesday, December 14, 2010

Mahkamah Beruk - Siri 15

Rencana MAHKAMAH BERUK pada kali ini saya akan fokuskan keterangan pada 17hb Mei 2006 oleh Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail dan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim pada 08hb Jun 2006 kepada JK Penyiasat. Bersama kita analisa beberapa keterangan mereka yang relevan seperti dibawah:-

Keterangan Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail - 17hb Mei 2006

PP = Pegawai Penyiasat
IR = Ikmal Rashmy
MRH = Md Radzi Hanafi

PP > En Ikmal tahu tak pasal sumbangan ini?

IR > Sumbangan ini, perkara ini dah agak lama jadi seingat saya didalam satu mesyuarat Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK) perkara ini pernah dinyatakan oleh Md Radzi Hj Hanafi yang merupakan Presiden masa itu. Dia ada menerima sumbangan itu daripada En Jalil Bin Hashim, tapi saya rasa kenyataan itu secara sepintas lalu dan tidak direkodkan dalam minit mesyuarat.

PP > Ada hantar reminder kat dia (MRH)?

IR > Tak. Perkara ini tidak direkodkan.

PP > Sumbangan ini adalah untuk Perayaan 2001?

IR > Seingat saya sumbangan ini untuk Perayaan 2001. 

PP > Dalam rekod siapa ada menunjukkan dan menyatakan sumbangan yang belum diterima daripada En Jalil Bin Hashim.

IR > Tak ada, sebab itu tidak diminitkan dalam mesyuarat MMK.

PP > En Ikmal ada nampak tak ada siapa-siapa tunjuk cek ke apa ke, cek sumbangan En Abd Jalil?

IR > Tak ada.

PP > Kita kena check dengan En Jalil Hashim dia ada bagi sumbangan melalui Guru Utama itu yang kita nak pastikan. Tapi sekarang ini kita pastikan bagi Bendahari tak diterima lepas itu kita kena pastikanlah kalau En Jalil Hashim kata DIA BAGI TU GURU NAK BUAT APA PUN BUATLAH, ITU LAIN LA tapi kalau dia kata RM10,000 itu untuk persatuan itu cerita lainlah.

Keterangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim - 08hb Jun 2006

PP = Pegawai Penyiasat
JH = Jalil Hashim
MRH = Md Radzi Hanafi

PP > En Jalil ada aduan salah laku mengatakan En Jalil ada buat sumbangan pada Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia bagi tahun Perayaan 2001 sebanyak RM10,000 kepada Md Radzi Hj Hanafi. Boleh beritahu berkenaan perkara itu?

JH > Pertama terima kasih kerana jemput saya datang. Berkenaan dengan sumbangan RM10,000.00 SEBENARNYA jumlahnya bukan RM10,000.00 dan jumlahnya adalah RM50,000.00 tapi saya ceritakan dahululah. Peringkat mula-mula jumlahnya RM20,000.00 dan yang kedua RM30,000.00.

JH > Sebenarnya sumbangan ini apabila YM Guru Utama minta pertolongan kepada saya kerana MASALAH kereta yang beliau pakai WFT7. Jadi kereta itu pada mulanya ada sponser yang bayar dan kemudian sponsor itu ada masalah perniagaan dan sebagainya jadi beliau pun beritahu.

JH > Saya serba salah sebab dah beberapa bulan tak bayar. Saya kata tak apa lah saya tengah ada duit ni boleh saya tolong.

JH > Jadi dia (MRH) mula-mula minta RM20,000.00 yang berikut dia minta RM30,000.00. Jadi saya tolong dia 2 kali walaupun dia BERAT nak saya tolong, sebab mengenangkan dia guru jadi kita tolong.

JH > Kemudian nak jadi cerita apabila saya dapat anak saya yang akhir ini kalau akhir lah nama dia "Khairul Anuar" di beri nama oleh Abang Md (MRH). Anak saya semua yang bagi nama ialah Abang Md.

JH > Jadi bila dapat nama "Anuar" tu saya pun tak tahulah rasa seronok tu lain macam sikit maka saya pun bagi tahu Abang Md, saya bagitau nama "Khairul Anuar" terus spontan bagi tahu kat dia kalau macam tu Abang Md saya terlampau seronok, saya kata yang RM50,000.00 yang saya bagi kat Abang Md saya HADIAH kat Abang Md. Saya kata memang masa saya tolong atau masa saya bagi tu tak fikir sebagai hutang. Macam saya bagi saja.

JH > Tapi dia (MRH) memang berat lah dan bila saya jumpa dengan dia kemudian dia kata saya tak boleh terima sebagai hadian. Besok saya ada duit saya ganti balek dia kata. Kemudian dia bagi cadangan dia kata tak apa lah sebahagian RM10,000.00 bagilah pada tabung persatuan. Jadi saya kata ikut suka Abang Md lah.

JH > Jadi sebenarnya pada pihak saya RM50,000.00 itu telah menjadi HAK MUTLAK pada Md Radzi Hj Hanafi. Jadi bukan yang saya bagi itu kepada tabung ini (persatuan). Bukan. Saya bagi pada dia tapi dia mencadangkan, jadi dalam erti kata lain sebenarnya ABANG MD yang MEMBERI sumbangan RM10,000.00 tapi oleh kerana duit itu saya bagi pada dia, jadi dia nak GUNA NAMA SYARIKAT SAYA.

PP > Jadi En Jalil ada bagi tau mula-mula dianggap sebagai pinjaman. Tak Jalil bagi dia anggap sebagai pinjaman ke tidak?

JH > Tidak memang saya bagi.

PP > Boleh tak En Jalil, saya nak tahu amount RM20,000.00 dan RM30,000.00 makna 2 kali?

JH > Cek 2 kali.

PP > Makna 2 cek atas nama Md Radzi Hj Hanafi?

JH > Saya dah agak lupa tapi satu cek bernilai RM30,000.00 saya bagi pada En Daud (Md Daud Bin Sutan) atas nama Md Radzi Hj Hanafi.

PP > Dalam minit mesyuarat MMK pun ya. Saudara Ikmal ada mention tentang En Md ada maklumkan berkenaan dengan pemberian sebanyak RM10,000.00 sumbangan dari En Jali pada tahun perayaan dan yang ada dalam surat ini cuma duit itu tak sampai dan tak masuk dalam tabung persatuan. Jadi itu yang kita nak tahu sebenarnya?

JH > Macam saya cakap tadilah pihak saya dah bagi pada dia terpulang pada dia nak bagi lambat ke terpulang.

PP > Tapi pasal dia dah janji nak bayar itu sebab seolah-olah daripada you dan persatuan masih tak terima duit itu lah. Sekarang untuk pengetahuan ini adalah antara dia dan persatuan lah. He took it atas diri dia untuk menyumbang RM10,000.00 daripada jumlah itu kerana dah bagi tahu tapi duit dia tak bagi lagi lah.

Nota:-
Penulisan saya berhubung Keterangan kepada JK Penyiasat adalah 100% BENAR berdasarkan Laporan Rasmi JK Penyiasat PSSCUHM. Sekiranya terdapat kekeliruan pada ayat, saya memohon maaf kerana saya tidak akan mengubahnya demi menjaga ketelusan rencana saya. Harap maklum.

Ulasan Saya:-

1) TERBUKTI bahawa Surat Aduan daripada Encik Abd Azman Bin Johan adalah sepucuk surat yang dihantar berdasarkan tuduhan liar TANPA BUKTI dengan hanya mendengarnya daripada pihak yang diragui kebenarannya.

2) TERBUKTI bahawa berkenaan isu RM10,000.00 ini bukanlah satu perkara berkaitan TIDAK AMANAH seperti yang dihebohkan. Isunya adalah RM10,000.00 itu adalah sumbangan daripada YM Sheikh Radzi Hanafi sendiri dan sumbangan tersebut belum diserahkan lagi oleh beliau.

3) TERBUKTI bahawa tuduhan berkenaan YM Sheikh Radzi Hanafi menganiaya muridnya kerana tidak bertanggungjawab berkenaan pinjaman kereta Mercedes Benz 'E Class' (Jenis Elegance) yang menggunakan nama Encik Md Daud Bin Sutan TERTOLAK dengan BUKTI pinjaman yang dibuat oleh beliau daripada Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim ini BERTUJUAN untuk menyelesaikan masalah pembayaran kereta tersebut. Insya Allah, sekiranya perlu, perihal kereta WFT7 ini akan dikeluarkan rencananya pada masa yang akan datang. Wawancara saya SECARA TERUS dengan mereka-mereka yang terlibat dalam urusan dan hal tersebut. 

4) AMBIL PERHATIAN - Encik Md Daud Bin Sutan pada tarikh 07hb Jun 2006, telah bertemu dengan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim untuk memberikan panduan keterangannya kepada JK Penyiasat dimana panduan ini bertujuan memerangkap YM Sheikh Radzi Hanafi atas kesalahan TIDAK AMANAH, dan beliau kecewa apabila Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim telah memilih untuk BERKATA BENAR. Khabarnya Encik Md Daud Bin Sutan sangat marah sejurus keterangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim ini berakhir. Perihal ini pernah saya terbitkan didalam rencana MAHKAMAH BERUK - Siri 8.

5) AMBIL PERHATIAN - Sewajarnya tuduhan Encik Abd Azman Bin Johan ini DIGUGURKAN serta merta kerana jelas tuduhan tersebut TIDAK BERASAS dan telah DINAFIKAN sendiri oleh TUAN PUNYA BADAN (Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim).

6) AMBIL PERHATIAN - Tuduhan ini kemudiannya diperbesarkan seolah-olah YM Sheikh Radzi Hanafi TIDAK AMANAH dan mengambil kesempatan kepada murid beliau dengan MEMINJAM duit seterusnya tunggu dihalalkan. Keterangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim ini MEMBUKTIKAN bahawa beliau TIDAK PERNAH menganggap pemberiannya sebagai pinjaman.

7) AMBIL PERHATIAN - Baca dengan teliti keterangan Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail yang mendakwa perihal ini TIDAK PERNAH diminitkan dalam mesyuarat MMK sementara itu JK Penyiasat dalam sessi keterangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim, Pegawai Penyiasat mendakwa perihal ini telah DIMINITKAN dalam mesyuarat MMK.

Apa ni? Keterangan Bercanggah? Siapa yang bercakap benar? Saya yakin Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail bercakap benar dalam hal ini kerana dalam Penyata Kewangan PSSCUHM Bagi Tahun Berakhir Pada 31hb Disember 2001 (seperti dibentangkan didalam Mesyuarat Agung Perwakilan Tahun 2002) tidak pernah dilaporkan 'Akaun Belum Terima / Penghutang' daripada Abdul Jalil Financial Group (AJFG) atau daripada YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi. Ini bermakna JK Penyiasat TIDAK MENYIASAT tetapi hanya sedap cakap mengikut nafsu liar mereka.

8) AMBIL PERHATIAN - Sekiranya benar dakwaan Encik Ikmal Rashmy Bin Ismail berhubung makluman YM Sheikh Radzi Hanafi didalam mesyuarat MMK bahawa Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim (AJFG) memberikan sumbangan kepada persatuan, saya berpandangan ini kerana SIFAT TERPUJI YM Sheikh Radzi Hanafi yang kerap-kali berselindung dalam perihal kebajikan yang beliau lakukan. Saya berkata sedemikian atas dasar pengalaman saya BERGURU dan BERSAHABAT dengan beliau. Kebanyakkannya, saya yang dapat nama...he..he..he... 

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN

24 comments:

  1. terima kasih tuan ats artikel pd hari ni...makin terang pd sy yg br bljr ni...br sy tau dr mana tmbulnya fitnah yg mengatakan YM Sheikh tidak amanah dan suke meminjam dan minta dihalalkan...terima kasih tn...pd pandangan sy kalo duit tu dh dihadiahkan oleh tn empunye duit maka duit tu dh jdi hak penerima...so xde r kata2 minta dihalalkan sbb pemberi yg nk menghadiahkan bkn dipakse utk menghadiahkan...ade saja yg dorg nk belitkan huhu...tp akhirnya telah terungkai disini...terima kasih sekali lg tn...

    Hilmi-shah alam-

    ReplyDelete
  2. benar..benar..

    sudah diSAHkan bahawa diberikan sebagai HAK MUTLAK YM Tuan Guru..terpulanglah pada beliau nak urus mcm mana pon..

    tapi puak AKADEMI demi ikut HATI perut BUSUK..tetap ingin MANIPULASI kenyataan yg dikeluarkan..

    Kenapa?? demi nak BUSUKKAN nama baik YM Tuan Guru..

    apa cerr bro?? pigidahhhhhh

    ~SN..KK..~

    ReplyDelete
  3. Salam Tuan Amin,

    Terima kasih atas tulisan yang penuh memberi makna ini. Saya tidak pernah terlepas dari membaca setiap siri tulisan Tuan. Terima kasih juga kepada Tuan Amin kerana telah sedikit sebanyak berkongsi pemahaman mengenai Guru sebenar Guru.

    Syukur kerana telah dipertemukanNya kepada saya seorang Guru seumpama Tuan Sheikh Md Radzi Hanafi Al-Qadhi.

    Muhammad Shafiq Abdullah

    ReplyDelete
  4. apa lagi la puak2 sana nak buat cerita...teruskan menulis Tuan Amin...tahniah..

    -ashrafhadi-
    -xgentar-

    ReplyDelete
  5. Tn Amin

    Memang jelas dan nyata. Teruskan tn amin.

    Yang tak nampak memang bengong.

    MI

    ReplyDelete
  6. Salam...

    Terima Kasih Tuan Amin...
    Pendedahan yg baik utk makluman smua...
    Fitnah yg selama ini dsebarkan berkenaan PECAH AMANAH & MENGANIAYA ANAK MURID adalah helah/fitnah semata2 demi ingin menjatuhkn kredibiliti YM Tuan Sheikh selaku Guru Utama SCH...walhal smuanya dah tjawab didalm penyiasatan yg dilakukan tetapi kenapa mereka masih nk memutar belitkan fakta lg??

    sama2 kita renungkan apakah Konspirasi yg mereka telah rancangkan dgn begitu rapi tp bak kata pepatah "sepandai2 cekak hanafi masman melompat akhirnya jatuh dlm tandas juga"...

    bila 1fitnah telah dbuktikan kebenarannya nnt akn timbul fitnah lain pula...pdhal the main point ada fitnah cabul...bila makhamah putuskan YM Tuan Sheikh DIBEBASKAN, mulalah kata ada masalah teknikal la,bukti xkukuh la,pertukaran makhamahla...mcm2 alasan dkemukakan demi menangkis kuputusan Tuan Yg Arif Hakim...

    Buat ahli2 baru Akademi cekak hanafi maskman...fikir2kan dgn jiwa & hati yg bersih...anda semua telah tpedaya oleh tipu daya 3org master demi memenuhi hawa nafsu masing2...

    kami Pejuang2 Cekak Ustaz Hanafi dibawah pimpinan YM Tuan Sheikh Hj Mad Radzi Hj Hanafi akan utuh menyokong segala pejuangan beliau demi mendapatkan hak yg telah dirampas dgn cara xbermaruah oleh pihak hanafi masman...Itu JANJI kami kepada Guru kami...InsyaALLAH


    shahrain melaka

    ReplyDelete
  7. terimakasih kerana menipu,,kekekek
    jangan telan bulat2...check lagi..
    taak payah nak manipulasi ..cerita tanpa bukti

    ReplyDelete
  8. "Anonymous said...

    terimakasih kerana menipu,,kekekek
    jangan telan bulat2...check lagi..
    taak payah nak manipulasi ..cerita tanpa bukti"

    BUKTIkan dulu ini semua tipu. statement anda bahawa ini semua tipu, tiada bukti.

    -MHA

    ReplyDelete
  9. Gelabah Biawak dah start menggelupoq dah ni...ahaha

    ReplyDelete
  10. depa dah ibarat cacing kepanasan...sbb diaorg dah xlama ngan AKADEMI cipta 3Am tu....sbb 2 mcm2 andaian cuba dilemparkan utk mengubah pndangan umum pada kenyataan kebenaran yg telah ada...

    ReplyDelete
  11. akademi ditubuhkan atas tujuan lain..tujuan yg untuk mengHALALkan mcm2 agenda tersirat..

    kena pula dgn situasi Msia ni yg mcm2 benda perlu persijilan..pengiktirafan itu & ini..maka kesempatan inilah yg diambil puak AKADEMi..

    yg junior ni plak terLEBIH PANDAI..maka terpesona dgn rupa paras yg dizahirkan oleh AKADEMi..syok sendiri lah ramai2..

    walhal dlm dunia persilatan alam MELAYU NUSANTARA ini..sudah sedia maklum..perGURUan itu jauh lebih awal wujud sebelum adanya sebarang jentera atau PERSATUAN..

    puak AKADEMi mau bikin lawak? tak sabar nak masuk rajalawak musim depan agaknya..maka dikatakan lah bahawa kununnya kes-kes lain tiada kaitan dgn kes di mahkamah ampang..mereka PANDAI (pandai silat lah katakan) mcm tu sebab sudah daftarkan AKADEMi Silat Cekak Hanafi Sdn Bhd..

    siap sedia saudaraku semua, jangan bagi ruang & peluang kepada puak AKADEMi lacurkan & jaja Silat Cekak ini..

    ~SN..KK~

    ReplyDelete
  12. hehhe...ad gak yang MENYAWAN BABI kat sini...ingat sume dok sebok meeting fikir IDEA FITNAH TERBARU...

    hahah...kesian...dh la G-G xnk approve komen yg dia xboleh nak putar..so terpakse la ANJING2 len menyalak kat sini...

    Izuddin

    ReplyDelete
  13. Sdr. Amin,

    Terima kasih di atas paparan yang menjelaskan kebenaran dan menangkis segala fitnah yang ditaburkan oleh lidah-lidah biawak yang bercabang-cabang, tetapi berbadankan manusia..yang busuk hati dan khianat macam ular...suka buat kacau dan suka kepada kekacauan sebab mereka2 ini sebenarnya jiwa kacau sebab khianat pada diri sendiri atas sebab derhaka pada GURU yang hakiki.

    "....Taat ke Guru mendapat berkat,Sikit belajar banyak yang dapat,Jika MENDERHAKA menjadi MUDHARAT, semua ilmu tiada yang lekat. pinjam sikit pantun Almarhum Ustaz Hanafi

    jadi lah masing2 perangai macam keparat,Abu Jahal dan Abu Lahab Celik IT.

    Terus tegakkan kebenaran..semoga Tuan diperkuatkan dengan keberkatan Guru Hakiki..


    cucu lebai daim alsumatrani

    ReplyDelete
  14. Anonymous,

    Dakwaan:-
    terimakasih kerana menipu,,kekekek
    jangan telan bulat2...check lagi..
    taak payah nak manipulasi ..cerita tanpa bukti

    Komen:-
    Saya sangat mengalu-alukan PUAN tunjukkan dimana PENIPUAN saya sedangkan saya menulis semua keterangan tersebut tanpa mengubah sebarang TITIK mahupun KOMA apalagi HURUF.

    Jika PUAN dapat BUKTIKAN penipuan saya, saya sendiri akan perbetulkan di blog saya ini. Tidak perlu email. Perbetulkan terus diruangan komen kerana saya tidak akan DELETE komen PUAN demi KETELUSAN dan KEBENARAN blog saya ini. Silakan PUAN. Saya MENANTI dengan sabar.

    ReplyDelete
  15. SYABAS & TAHNIAH kpd Tuan Hj Abdul Jalil atas pengorbanan tuan yg telah bantu Tuan Guru semasa beliau alami kesusahan kewangan. Nilai wang ringgit RM50k amat kecil baginya sanggup didermakan demi Guru yg disayangi...ini adalah sbhg dari contoh sifat pengorbanan seorang murid kpd Tn Syeikh yg amat DICEMBURUI oleh mereka, lantas Abdul Azman Johan & Daud Sutan juga diumpan mcm ANJING, turut sekongkol khianat jd talibarut dlm jk siasatan..di luar juga kempen burok2kan peribadi Tn Syeikh & kempen cari sokongan calon pengganti Guru di kalangan member2 rapat...Daud sikeling mamak & Man Cina sibabi tonyok ni perangai lg dahsyat brbanding SiKitul. Cume ke2nya trbukti lebih berani brbanding ANJING2 yg kerap menyalak dlm blog Tuan Amin ni

    Moga sahabat2 & rakan Pendukong Hakiki akan contohi sifat Tuan Hj Abd Jalil yg sanggup berkorban harta serta tetap pegangan demi mempertahankan Guru yg dikhianati

    Pendukong
    Langat

    ReplyDelete
  16. bagilah guru cabul tu bebas seminit...dua minit.
    pastu merengkok ke dalam....BARULAH tersengih kamu ..berguling2.
    Allah bagi dulu kemudian dia tariklah..masukkan ke dalaam..tak payahlah tegakkan benang yang basah..kekekkekekkekek

    ReplyDelete
  17. gelabah je !! inilah aksi Iblis, dia yg jahat, dituduhnya orang baik pula yg jahat....

    ReplyDelete
  18. puan anon pondan december 15, 2010 8:35 AM

    nak kata ape lg puan anon pondan, nak menentang keputusan mahkamah kerr?? takpe2, tunggu jelah ye..nanti puan2 anon pondan yg kne balik...

    ReplyDelete
  19. laporan rasmi ni ditulis budak2 terencat akal ke? sakit kepala + sakit mata aku membacanya..sengaja nak membelit punya pasal ke?

    ReplyDelete
  20. ..laporan betul dikata mebelit & sakit mata membacanya,
    padahal.. laporan punyalah terang bercahaya-cahaya lagi.. Hati terasa lapang membacanya ..mata pun terang rasanya..

    orang yg menulis pun okay , akal waras sihat kurniaan Allah SWT dikatanya terencat akal..
    hanya org terencat akal sahaja yg menuduh orang lain begitu !!

    nampak benar sudah tidak kenal & dapat menilai apa yg ada di hadapan mata...

    ReplyDelete
  21. yg diatas:
    saya maksudkan "Laporan Rasmi JK Penyiasat"nya...
    bukan "Ulasan"nya...
    bukankah menurut Tn Amin apa yang ditulis adalah 100% berdasarkan Laporan Rasmi tersebut demi menjaga ketelusan laporan? tak perasan ke ayat nye tunggang langgang?
    betulkan if saya silap..

    ReplyDelete
  22. O begitu...

    maaflah ye..

    betulkan kalau saya juga silap...

    SORRY arr..........

    ReplyDelete
  23. Tuan Amin,

    saya pun minta ampun & maaf kerana kesilapan ini...kotor pulak jadinya blog ini akibat perbuatan saya!

    Komen saya pada diri sendiri : berhati-hati ye kamsiah..paham betul-betul..jgn bulldoze ajer !!! kecik hati orang yg tidak bersalah...

    hishh..jgn buat lagi!!! Berdosa tau..

    ReplyDelete
  24. Keh3...woof2 bunyi anon berbunyi....dah xdak modal nak salak g kencing sana sini pon jadila..bau jugak..yer x anon2 pondan ngokngek??

    Syabas Abg Amin, buka sume penipuan2 Syaitan bertopeng manusia..heheheh..

    Mohd. Sony bin Mohd. Isa

    ReplyDelete