Thursday, December 16, 2010

Mahkamah Beruk - Siri 16

Rencana MAHKAMAH BERUK diteruskan lagi dengan analisa keterangan daripada YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi kepada JK Penyiasat berhubung tuduhan TIDAK AMANAH yang dilemparkan oleh Encik Abd Azman Bin Johan. Keterangan oleh YM Sheikh Radzi Hanafi ini telah diberikan pada 04hb Julai 2006. Diantara keterangan YM Sheikh Radzi Hanafi adalah seperti berikut:-

PP = Pegawai Penyiasat
MRH = Md Radzi Hanafi

PP > Last one ia berkenaan sumbangan RM10,000.00 yang dibayar oleh Encik Jalil Hashim (Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim). Ok Cik Md tau yang Cik Jalil pernah menyumbang RM10,000 pada persatuan untuk Perayaan 2001?

MRH > Saya sebenarnya menyumbang tu tak de bukan macam tu saya memang ada berhutang dengan Jalil. Jalil ada memberi. Saya nak bayar balik, Jalil kata tak payah lah jadi memang dia MENGHADIAHKAN kepada saya. Jadi saya ada bercakap tak silap saya, saya ada cakap dengan Daud (Md Daud Bin Sutan) ada dua kalilah bendani satu Daud ada satu Saiful (Tuan Haji Saifol Bin Abd Murad) ada yang satu lagi Daud tak tau

MRH > Yang maknanya saya BERCADANG, saya BERCADANG saya nak MENGHADIAHKAN pada persatuan itu daripada saya tapi saya TAK CAKAP BILA, saya cadang ada. Yang satu ni tak ingat. Jalil ini ada 2 kali, 2 ke 3 kali yang dia buat macam tu tapi BUKAN dia BERI pada persatuan, memang DIA BERI pada SAYA, saya bercadang NAK BERI pada PERSATUAN untuk Tabung Bangunan.

PP > Tapi ikut keterangan Cik Jalil dia kata mula-mula dia bagi duit pada Cik Md sebagai pinjaman.

MRH > Ya.

PP > Tapi Cik Md dia begini Cik Md sebenarnya kalau ikutkan yang RM10,000 adalah dia menaja masa program Anugerah Cemerlang di UIAM saya rasa ketika itu Roslan Rashid Pengerusi dia?

MRH > 2001.

PP > 2001, dalam majalah tu dia ada Abdul Jalil Financel Group, besar gambar tu jadi ketika itu dia kata dia menaja benda tu?

MRH > RM10,000

PP > RM10,000 jadi saya pun tak tahu mana satu.

MRH > Dan saya pun tak tahu.

PP > Dan adakah dia bubuh kat situ pasal diketika itu kita menaja dalam buku penajaan tu dalam masa yang sama duit tu akan pergi ke Tabung Pembangunan. Ha...Jadi mungkin ada miss understanding kat situ ke macammana?

MRH > Mungkin la kot saya pun tak tahu tapi saya rasa macam tu la. Pasal kalau dia terus nak bagi macam tu DIA TERUS BAGI PADA PERSATUAN LA.

MRH > Masa tu Lan jadi Pengerusi. Tak pa la kalau macam tu saya bayar je la. Kalau kata saya nak telan duit tu saya pecah amanah mintak maaf la bukan saya jenis macam tu. Kalau saya nak bagi pada persatuan tu ada.

Nota:-
Penulisan saya berhubung Keterangan kepada JK Penyiasat adalah 100% BENAR berdasarkan Laporan Rasmi JK Penyiasat PSSCUHM. Sekiranya terdapat kekeliruan pada ayat, saya memohon maaf kerana saya tidak akan mengubahnya demi menjaga ketelusan rencana saya. Harap maklum.

Ulasan Saya:-

1) TERBUKTI - Encik Abd Azman Bin Johan membuat tuduhan liar semata-mata mendengarnya daripada sahabat baik beliau iaitu Encik Md Daud Bin Sutan (Setiausaha JK Penyiasat).

2) TERBUKTI - Sumbangan RM10,000 tersebut adalah daripada YM Sheikh Radzi Hanafi dan bukanlah sumbangan Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim seperti yang dicanangkan secara meluas kononnya YM Sheikh Radzi Hanafi tidak menyerahkan sumbangan tersebut kepada persatuan.

3) JK Penyiasat telah memberikan kenyataan PENIPUAN ini; "Tapi ikut keterangan Cik Jalil dia kata mula-mula dia bagi duit pada Cik Md sebagai pinjaman". Sila rujuk rencana MAHKAMAH BERUK - Siri 15 atau Laporan Rasmi JK Penyiasat atau VCD JK Penyiasat. Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim TIDAK PERNAH mengeluarkan kenyataan tersebut.

4) JK Penyiasat telah memberikan kenyataan MERAGUKAN ini; "RM10,000 jadi saya pun tak tahu mana satu". Ini menunjukkan JK Penyiasat TIDAK PERNAH menjalankan siasatan tentang kebenaran tuduhan Encik Abd Azman Bin Johan kerana JK Penyiasat sendiri pun TIDAK MENGETAHUI kewujudan iklan AJFG tersebut.

5) Saya selaku Setiausaha Penajaan Perayaan 2001 Merangkap Setiausaha Tabung Bangunan ketika itu MENGESAHKAN bahawa YM Sheikh Radzi Hanafi telah memaklumkan kepada saya bersama Encik Md Sahat Bin Abdul Rahim (Bendahari Penajaan Perayaan 2001 Merangkap Bendahari Tabung Bangunan) dan Encik Md Daud Bin Sutan (Pengerusi Penajaan Perayaan 2001 Merangkap Pengerusi Tabung Bangunan) di Restoran Pelita Nasi Kandar, Ampang Point berkenaan HADIAH daripada Tuan Haji DR Abd Jalil Bin Haji Hashim tersebut.

YM Sheikh Radzi Hanafi bercadang untuk menghadiahkan kepada PSSCUHM sebanyak RM10,000 dan beliau telah meminta Encik Md Daud Bin Sutan untuk memasukkan nama Syarikat AJFG di dalam Buku Cenderamata serta beliau meminta direkodkan terlebih dahulu tetapi sumbangan beliau akan dibuat kemudian kerana ketika itu beliau sedang menghadapi masalah kewangan bagi menyelesaikan terlebih dahulu perihal kereta Mercedes Benz WFT7.

Selepas pemakluman perihal tersebut, kami pun 'ditenyeh' oleh YM Sheikh Radzi Hanafi kerana JK Penajaan 2001 dan Tabung Bangunan PSSCUHM bergerak terlalu 'perlahan'. Setiap kali ke restoran itu, saya akan teringat perihal tersebut...he..he..he..

BERSAMBUNG
TERUSKAN MEMBACA DEMI KEBENARAN

14 comments:

  1. Alhamdu Lillah, selepas pembongkaran demi pembongkaran yg dilaku oleh tuan, dan terbuktinya kebenaran menyebelahi YM Tuan Sheikh oleh mahkamah, maka sejak kebelakangan ni dh kurang komen2 sampah dr puak2 akademi...kalu ade pun, sorang dua jer yg mungkin pengidap tegar sawan babi...Tahniah tuan kerna berjaya menutup mulut2 mereka dgn kebenaran yg kita bawa...

    ReplyDelete
  2. Ye lah ni semua berpunca dari hati yg kotor(busuk) dan dengar cakap orang.Ada pulak puak yg selama ni mengintai peluang camne nak Jatuhkan YM. Dibuatnya jawatan kuasa siasatan dalaman, dikeluarkannya lah satu laporan yg tebal. Yg isinya mengarut yg layak dibakulsampahkan jer. Dijaja ke seluruh IPT . Lepas tu mereka mendakwa tengok kita orang mana ada taksub dgn Guru. Guru tak betul kita singkir. Pada hal itu satu FITNAH yg akan mereka tanggung dan syer dosa-sanya. Sesiapa yg bersekongkol ambillah sikit-sikit buat bekal ke akhirat.Ambillah guru guru persatuan ko orang dan pakar strategy kau orang untuk jadi saksi di akhirat nanti.

    KLS serdang

    ReplyDelete
  3. yg empunya badan cakap benda benar..relex je
    tp yg si penuduh ni plak yg melebih2 dok putaq belit..
    bila hati da gelap semua kebenaran x nampak.
    Bila kita benar2 kenal akan GURU kita, sedikit pun kita x kan berpaling darinya dengan dugaan yg di timpa padanya.

    ReplyDelete
  4. alhamdu Lillah..
    tuk hari ini blog ni bersih dari anasir2 luar serta provokasi2 kurang "pandai"..

    semoga ia berkekalan hendaknya..biarkan taukeh2 teloq serta binatang peliharaan berfikir bagaimana nak menjawab tatkala ditanya oleh mereka yang mencari kebenaran yg dh diijazah kosong oleh..kesian bila memikirkan mereka2 yg berniat baik untuk pelajari ilmu yg baik..tp ditipu oleh mereka yg hanya mementingkan kebendaan serta dunia..

    semoga ALLAH memberikan hidayah serta mereka bertaubat selagi nyawa tak sampai ke halkum..insyaAllah..

    semoga semua yg dibawah pimpinan YM TN SHEIKH MD RADZI B HJ HANAFI terus utuh & bertambah padu ukhwah yg telah terbina..

    Izuddin

    ReplyDelete
  5. jumpa kat mahkamah aje....klu betul dengan bukti tuuu..jgn bohong.dengar dr amin pembohong..tak yakin lah ..jom mahkamah.

    ReplyDelete
  6. Alah...kalau jumpa kat mahkamah pon, Puan bukannya datang nk dengar sendiri perkara ni... harap dapat sumber dari akademi Puan tu.. derang kencing Puan tadah :))

    -Hanafi Alias-

    ReplyDelete
  7. Anonymous,

    Dakwaan:-
    jumpa kat mahkamah aje....klu betul dengan bukti tuuu..jgn bohong.dengar dr amin pembohong..tak yakin lah ..jom mahkamah.

    Komen:-
    Sekarang adalah proses ahli menjadi HAKIM kepada konspirasi yang jijik lagi kotor ini. Jika saya berbohong, sila SAMAN saya kepada mereka yang terlibat. Kalau tiada penghantar saman, sila telefon saya kerana saya sendiri akan mengambil surat saman tersebut. Jom Saman Saya!

    Silakan:- 019-2713721 (Amin Zainul).

    ReplyDelete
  8. Anonymous,

    Permintaan:-
    cakap keling

    Komen:-
    Baiklah PUAN, saya akan ikut permintaan PUAN untuk CAKAP keling.

    Keling..keling..keling..keling..keling..keling..keling...

    ReplyDelete
  9. pandai Tuan Muda patahkan hujah depa...
    IQ Tuan Muda best!

    ReplyDelete
  10. PATAHKAN HUJAH TANPA BUKTI SETAKAAT PENULISAN AJE....MAHKAMAH TAK LAYAN...LEBIH BAIK JAADI LEMBU YANG BODOH AJE..KLU TAK PAKAI AKAL

    ReplyDelete
  11. Jangan kata lembu, otai akademi pun ditipu
    pompuan tuttt...tutttt.....

    ReplyDelete