Wednesday, December 1, 2010

Sembang Gebang - Siri 1

Pada hari Sabtu (27/11/2010) yang lalu, sekitar jam 03.00 petang, berlaku satu kejadian di sebuah stesen minyak Shell berhampiran Kampung Pasir, Kuala Lumpur (ditepian Lebuhraya MRR2). Pertemuan secara tidak disengajakan telah berlaku diantara Encik Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi ditemani rakannya Encik Kamal dan Encik Ramli Bin Rawi (Ramli BO) ditemani rakannya Encik Kamel.

Encik Mohd Firdaus telah menyapa Encik Ramli Rawi dengan bertanyakan khabar beliau. Tiba-tiba Encik Ramli Rawi MEROYAN tak tentu hala dengan MENCABAR Encik Mohd Firdaus untuk MENUMBOK beliau ditengah-tengah stesen minyak tersebut. Walaubagaimanapun, Encik Mohd Firdaus telah menenangkan Encik Ramli Rawi didalam situasi tersebut yang telah menjadi perhatian orang sekeliling. Akhirnya, Encik Ramli Rawi telah MENCABAR supaya BAPA Encik Mohd Firdaus (iaitu YM Sheikh Radzi Hanafi) supaya datang ke rumah beliau untuk BERTUMBOK dengannya. Mungkin Encik Ramli Rawi berhajat untuk BERTUMBOK dengan BAPA Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi dibawah 'ketiak' ibunya.

Encik Mohd Firdaus bersetuju dan meminta nombor telefon bimbit Encik Ramli Rawi untuk tujuan menyahut cabaran yang telah diketengahkan. Malangnya permintaan Encik Mohd Firdaus tersebut telah tidak dilayan dan Encik Ramli Rawi telah berjalan meninggalkan Encik Mohd Firdaus untuk pergi ke bilik air. Encik Mohd Firdaus kemudiannya telah meminta nombor telefon bimbit Encik Ramli Rawi daripada Encik Kamel (kawan Encik Ramli Rawi) tersebut tetapi Encik Kamel juga tidak mahu memberikannya malahan Encik Kamel berkata beliau TIDAK CAMPUR urusan diantara Encik Ramli Bin Rawi dan Encik Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi.

Mengambil iktibar peristiwa sejarah Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad dengan seorang Guru Silat suatu masa dahulu:- maka setelah genap 3 malam Encik Ramli Rawi tidak memohon maaf, maka Encik Mohd Firdaus telah mula membeli cabaran yang telah dijual oleh Encik Ramli Rawi kepada beliau dan bapanya.

Pada 29hb November 2010, sekitar jam 11.30 malam, Encik Mohd Firdaus bersama-sama dengan Encik Mohd Nasir Bin Abd Rahman (Nasir 'Tomoi'), Encik Abdul Ghani Bin Bustami (Wak Ang) dan Encik Roslan Bin Saffar (Abang Lan Saffar) telah 'menziarahi' Encik Ramli Bin Rawi dikediaman beliau di Ampang. Setelah melihat kehadiran Encik Abdul Ghani Bin Bustami, Encik Ramli Rawi (dalam keadaan memakai tuala mandi) memberitahunya supaya menunggu sebentar. Setelah hampir 20 minit, Encik Ramli Rawi pun keluar dengan berpakaian yang lebih 'anggun' untuk BERTUMBOK. Rupa-rupanya, selama 20 minit tersebut, Encik Ramli Rawi telah membuat panggilan telefon kepada rakan-rakannya untuk datang membantu dirumah beliau kerana terdapat kehadiran sekitar 3-4 orang lelaki (macam wanita) yang berada berhampiran rumah tersebut.

Didalam pertemuan itu, Encik Ramli Rawi telah diberikan 2 pilihan samada memilih untuk MEMOHON MAAF kepada Encik Mohd Firdaus dan BAPANYA atau perlu TRY dengan Encik Mohd Firdaus sendiri. Dan Encik Ramli Rawi dalam keadaan yang BERGENANG AIR MATA telah memilih untuk MEMOHON MAAF kepada Encik Mohd Firdaus dan BERJANJI akan bertemu BAPA Encik Mohd Firdaus (iaitu YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi) untuk memohon MAAF. Satu pilihan BIJAK Yeop...!!!! 

Adakah Encik Ramli Rawi akan bertemu YM Sheikh Radzi Hanafi untuk memohon maaf? Jangan harap la Yeop! Edok ler teman tunggu.... Itu sekadar kata-kata seorang PANDAI SILAT yang PANDAI melepaskan diri. Inilah rupabentuk seorang KOMANDEN demo SILAT CEKAK HANAFI MASMAN. Inilah yang dikatakan SEMBANG GEBANG yang bermaksud bercakap besar yang penuh dengan kepalsuan.

Perilaku Encik Ramli Rawi ini ibarat seorang USAHAWAN TELUR yang telah menawarkan untuk menjual TELUR beliau tetapi apabila pelanggan hendak membeli TELURnya, maka ditutup kedai TELUR beliau. USAHAWAN TELUR PONDAN namanya tu...ahaks...ahaks...ahaks...

Komen Saya:-

Bila terbaca kisah Encik Ramli Rawi yang sedang memakai tuala mandi, teringat akan kisah YM Sheikh Radzi Hanafi ketika di Johor Bahru suatu masa dahulu. Ketika beliau sedang memBUANG air besar, datang seorang yang mencabar untuk TRY dengan beliau. Beliau TANPA melengahkan masa (jangan kata 20 minit, 20 saat pun tidak), terus MEMBELI pelawaan tersebut. Terbongkanglah orang yang MENJUAL dan terus belalu pergi tanpa mengucapkan salam.

Teringat juga kisah kedua, apabila Tuan Haji Abu Huzaifah ditepuk mulutnya oleh YM Sheikh Radzi Hanafi suatu masa dahulu. Setelah 1 minit, barulah terhegeh-hegeh untuk menepis Kaedah D. Kalaulah penumbok yang sampai masa tu, maka berlumba-lumba GIGI masuk ke dalam PERUT...he..he..he..

Jika anda hendak melagukan PANTUN yang ASLI, bersamalah dengan SILAT CEKAK USTAZ HANAFI dibawah pimpinan Pewaris Agung Yang Hakiki iaitu YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi:-

Taat ke Guru Membawa Berkat,
Sedikit belajat banyak yang dapat,
Jika menderhaka menjadi mudarat,
Semua ilmu tiada yang lekat.

Sekiranya sebaliknya teruskanlah dalam KEPALSUAN bersama SILAT CEKAK HANAFI MASMAN dengan melagukan PANTUN KERPARAT nukilan saya seperti dibawah:-

Taat ke Marwi bawa berkarat,
Banyak belajar apa pun tak dapat,
Jika derhaka tiada mudarat,
Kerana dia tidak bermandat.

Perbualan Akhir Saya Dengan Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi:-

Saya > Habis si Bo macam mana Daus?
Firdaus > Kesian dan sedih tengok keadaan dia. Dia bercakap sambil bergenang air mata. Tak sampai hati pulak nak henjut...!!!!
Saya > Hua...hua...hua...hua...

127 comments:

  1. terima kasih tuan atas cite tu tn...leh gak sy tersenyum dipagi hari huhu...pelik plak sy tn...ramli bo ni kalo xsilap sy antara org kuat cekak hanafi masman gakkan? Nape smpai kecut cmtu? Sy bc kat blog gugat tu bkn men dorg cbr tn firdaus...aleh2 org 'lame' plak yg minx maaf hahaha...dh PANDAI SILAT sgt la tu smpai dh cabar org last2 minx maaf hahahaha...kesian....

    Hilmi-shah alam-

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha..
    cayalah tuan amin..
    biar umum mengetahui kesimpulan kisah ini..

    dan biar mereka nilai sendiri..
    yang mana BERANI ASLI dan yang mana BERANI PALSU..


    tidak kira umur tua 50 tahun sekalipun,kalau dah mencabar dan sehingga tahap MAIN BAPAK & GURU,saya tetap tidak berunduurr....
    INI JANJI SAYA...!!

    buat ahli2 senior akademi sch masman,sila tatapi pesanan saya di atas berulang ulang kali...
    dan selamat memahamkannnya...


    apabila saya MARA kerna dalam hal mempertahankan Guru,Ibu,Bapa saya,sebesar zahrah pun tiada rasa takut dalam diri saya apatah lagi nak berundurr..

    Bukan saya bagus,TAPI GURU SAYA YANG BAGUS...
    hanya menumpang kebagusan beliau buat seketika..


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  3. Firdaus MRH,

    Syabas PEJUANG MUDA!

    Hilmi (Shah Alam)

    Morning! Rasanya saudara orang KEDUA gelak baca rencana ni sebab saya orang PERTAMA gelak..hahahhahhahhahhahh....

    ReplyDelete
  4. tahniah juga pada tuan amin yg juga seorang PEJUANG SEJATI...

    Berkorban apa saja,
    Pangkat ataupun nyawa,
    itulah Pejuang Bangsa,
    Sejati dan Mulia..

    Teruskan CEKAK HANAFI....




    rasanya ramai yg akan gelak bila baca kisah ni...
    kisah MASUKNYA TELUR KOMANDAN DEMO KE DALAM...

    hahahahahaha


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  5. lebih menyeronokkan apabila ramli bo cuba nak bersilat kecil2an dengan cik ang...
    hahaha

    bila cik ang memegangnya,dia cuba tepis kaedah B dan dipotongnya dengan pantas dan amat mudah oleh cik ang tangan tersebut berserta pemakan berupa JARI TELUNJUK yg bersiap sedia untuk menikam biji mata ramli bo...sambil cik ang bertanya dengan tegas pada ramli bo "kau nak bersilat dengan aku ke BO??!!"

    kehandalan ramli bo hanya terhenti setakat tu sahaja(mungkin dia blaja takat tu ja kot)...

    yang amat pelik dan hairan serta melucukan..
    kenapa tangan yg sebelah lagi iaitu tangan kanan(tangan yg tidak disentuh oleh cik ang)itu tidak hidup untuk membalas semula GURAUAN cik ang ituuu?????????

    adakah ilmu ramli bo sudah bertempiaran terbang??
    ye la kott..
    atau pun keberkatan ilmu ramli bo sudah berselerak lari meninggalkan dirinya??
    ye la kott..
    hahahahahaha

    kelakarr..kelakarr.....kelakaarrr......
    ketika MENCABAR,teramatlah angkuh dengan nada yg tinggi dan berlagak..
    serta lenggang yg kipas taik..
    hahahaha

    tapi apabila dia DIGEGAR,kelihatan seperti ala2 budak sekolah yg DIBULI sahaja..
    tidak ada nampak GAH langsung...


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  6. Firdaus MRH,

    Nasib baik Wak Ang 'break'. Kalau tidak dapat LAKI BUTA la 'Teng' ooiiii...

    ReplyDelete
  7. hahahahahahahahahaha.......

    apa2 pun ucapan tahniah kepada ramli bo kerana berjaya melangsungkan pertunangan(bukan dgn teng hahahaha) dengan lan lawyer sebagai jurucakap atau tekong rombongan..
    syabass!!
    kerana berjaya juga akhirnya..
    haha

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  8. hahaha.. saya cuba membayangkan bagai mana rupa ramli bo yg tgh meninggikan suara untuk bergaduh dgn melihat kembali clip mahaguru di youtube... ada jugak hiburan bila nak gi kerja nanti hahaha

    -hanafi alias-

    ReplyDelete
  9. Iktibar daripada cerita...

    "Kalau DADA rasa belum KEMAS,jangan dicabar orang..siap mencabar BAPAK merangkap GURU pula tuu..ibarat anjing yg hanya garang kerana salakan berhajat mencabar harimau yg garang kerna taring,kuku dan ketangkasannya...BURUK PADAAHHNYAAA......."

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  10. bengong betul lah ramli, brani dia cabar, dia sedar tak dia tu dapat ilmu dari sape.

    ReplyDelete
  11. HAHAHAHAHAHAAHA....terpaksa gelak sampai naik lenguh pipi ni! :-D

    semoga setiap kejadian itu menguatkan lagi keutuhan keyakinan kita pada GURU SEBENAR GURU serta eratnya persaudaraan kita ini..

    nk tny sket Tuan Firdaus MRH..masa memula sampai tu..sebelum dia tkr pakaian 'anggun'..muke dia muke kerek ke muke cuak ek?..hhehe..nk bygkn situasi sebenar..hihihi...

    IZUDDIN

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah! Syukor

    Orang mukmin sifatnya berani. Keberkatan ilmu tu pada kita.Kerana Guru saebenar guru bersama kita.

    Ha ha ha Nak wat camne dia orang takde guru. Guru telah dibuang dari senarai.Sebab dia orang rasa istimewa terus kepada Nabi Muhammad tak perlu GURU ni.Betapa hebat dan specialnya mereka.Dah ilmu milik tuhan. Nasib baik dia orang tak kata tak perlu Nabi Muhammad terus tuhan jer.

    Biarkan si Luncai terjun dengan labu-labunya. Biarkan! biarkan! biarkan!

    ReplyDelete
  13. Tuan Amin,

    Atoiyai...pecah perut pagi-pagi ni..keh..keh

    ReplyDelete
  14. semoga kita ambil iktibar akan kisah itu, kita berazam & berusaha untuk TIDAK JADI BEGITU..

    jangan kita pula yg terlalu gah & seronok sangat..

    YM Tuan Guru pon selalu pesan, jangan SANGAT..

    moga Allah Taala bantu permudahkan urusan YM Tuan Guru & keluarga Almarhum.

    ~Abdullah
    Borneo

    ReplyDelete
  15. salam....

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... ;)

    terima kasih...

    Razlan Ab Razak

    ReplyDelete
  16. HAHAHAHHAHAHAHHAAHAHAA....

    sib baik dah habis makan
    kalau idak mahu tersembur keluar dari mulut !!

    Perkongsian cerita yg santai tetapi penuh makna!

    Terima kasih Tuan Amin & Tuan Firdaus..

    heheehehehehhehheehehee.............................

    ReplyDelete
  17. klu dgn anak GURU aku pun die xberani..jgn mengigau la nk try dgn GURU aku ramli bo oiiii..
    hahahahahaha

    *tuan firdaus..lepas ni klu bdak2 baru CH masman ajak try xyah layan laaaa..ramli bo pun xberani dgn tuan..apatah lg budak2 baru!!!!
    dah terang2 ketua demo/komanden dorg (Ramli Bo) dh kalahhhhhh..

    Faizal Daros

    ReplyDelete
  18. Apa maknanya tu Kamsiah?
    Maknanya kita di landasan yg betul.Kita mengasihi GURU dan Menghormati GURU. Kita bukan Taksub GURU.Taksub GURU hanya tuduhan liar bagi mereka yg tak mengerti

    Dr. Love menghormati GURU tanpa kasih. Ibarat jasad tanpa ruh.Hampa belaka. Akibatnya Ilmu ada tapi tak boleh pakai.

    Ya Allah berilah kami ilmu yg berkat dan rezeki yang berkat.

    KLS serdang

    ReplyDelete
  19. Bak kata Dr Love, syurga di bawah tapak kaki ibu. Sebab tu Ramli Bo ni hormat sgt kat ibu dia. Sampai nk bergaduh pun, duduk bawah ketiak ibu. Menangis plak tuuu. Hahahaha.. Nampak gagah sangat kat Mahkamah Ampang. Jalan kembang2. Rupa2nyer telur ada dalam perut. Tinggal batang jer. Maunyer tak menangis.. hahaha

    Ada hati nak ajak guru aku try? Ko nak mampus awal agaknyer. Rasa la dulu nikmat tunang woi. Pastu nikmat kawen. Tapi sure bini ko terkejut nnt Ramli Bo woi. Telur ko takder... hahaha...


    ~saya adalah anak didik Kalid Cina

    ReplyDelete
  20. Kalo gitu, Ramli Bo kena ubah sikit la panggilan tu... Panjangkan skit Bo tu.... jadi "Ramli Boooooo"... (nasib baik tak Mooooo.... kalo tak dah mcm lembu)... huhuhuhu

    ReplyDelete
  21. Ermmmm.. bengong tahap lembu Ramli Bo nie...
    Dalam akaun FB letak profile nama Abg Ramboo...
    Rupanya indah khabar dari rupa....

    Kena dgn Wak Ang Minang pun dah kecut..
    Malu keturunan Boyan la.... Sama dgn Amruddin pun..

    Tuhan dah tunjuk.. hg kena dimalukan..
    Sedar la wei... Tue la akibat hg ikut Geng Sana...

    Buat Si Geng Sana atau Geng Amruddin atau Geng Khalid Cina... Ade BRAN nk putar belit lg?

    Buat Ramli Bo... Ade BRAN jumpa YM Tuan Syeikh?

    -muhammad syahir sobri-

    ReplyDelete
  22. Terima kasih atas perkongsian cerita ini...

    Tahniah utk Tn. Firdaus...

    ~nur, shah alam~

    ReplyDelete
  23. Boss... kasi tunjuk skit gambar kajadian tersebut...biar die malu besar.... hahahaha

    -rosli, jb-

    ReplyDelete
  24. Percaya aja lah korang ni dengan si Amin ni hahah
    hentam jela labu~

    ReplyDelete
  25. Anonymous said...

    Percaya aja lah korang ni dengan si Amin ni hahah.. hentam jela labu~
    December 1, 2010 11:25 AM

    KAU PON NAK TRY JUGAK KE? RAMLI BO PON DAH MENANGIS. KAU MAU TERKENCING TERBERAK NANTI. HAHAHA

    ReplyDelete
  26. hahahahhaha...penakut rupernyerrr..

    tahniah cik daus..

    tengs abg amin atas perkongsian cerita ni :)

    -rina-

    ReplyDelete
  27. kepada anon December 1, 2010 11:25 AM

    tu jeke termampu nk tulis?...kalau kami kate kami percaya, ko NAK TRY ke tuk buktikan Tn Amin tipu???...

    oh..kot ad training demo ngan Ramli Booooooo, jangan lupe ingatkan dia tau dia DAH JANJI nk g mintak maaf kat GURU KAMI..

    dah JANJI KENE BUAT..tu sifat mukmin..x percaya gak??...klu xcaya p tanya Dr.Love...dia leh kupas.. ^,^

    Izuddin

    ReplyDelete
  28. Syabas & Tahniah buat Tuan Firdaus kerana keberanian mempertahankan maruah diri, Guru & keluarga secara spontan dgn pertimbangan terkawal akal yg waras & tenang.
    Teruskan perjuanganmu wahai pejuang muda.

    Pendokong Hakiki
    Gombak

    ReplyDelete
  29. Tn Amin & Tn Firdaus
    Tahniah mengenai cerita ni, kelakar pun ada...tambah geli hati...
    Ramli Bo ada hati nak cabar YM Tn Sheikh...
    Hmmmm....TRY la kalau BERANI, cukup dgn murid YM Tn Sheikh sudahlah..baiknya tukar RAMLI Bo jadi RAMLI BOLAYAN....cakap tak serupa bikin

    NASS

    ReplyDelete
  30. Tahniah Tn Firdaus, Syukur kerana beri peluang buat pilihan. Ikutkan demi menjaga maruah bapa dan guru, memang wajib bagi dah buah. Alhamdulillah sebab beri pilihan.
    Kita semua jgn terlalu gembira. Sentiasa kita sama2 beringat.

    Yus,Srwk.

    ReplyDelete
  31. penipu besaq daus n amin..ko kalau buat cita bohong putaq belit bg kt korg berdua..kejadian lain ko tmbah2 plak perisa sesedap rase..aku da agak da si gemok tu kompom putar belit weyh daus..gmbar ko ada mlm tu..ingat aku takot ke??dasar penipu!!!

    ReplyDelete
  32. tahniah le daus....
    kepada si atas ni dan yang sekutu ngan nya,ape kata...kalau anda masih ragu2 dlm pencarian..cuba2 lah bersihkan hati nurani dan mintak betul2 ngan Allah..beri petunjuk, mudah2an anda menemui jalan kebenaran...tak salah kalau nak berubah arah kepada yang benar dan yang hak....cubalah...saya dah nampak dah...Alhamdu lillah..

    ReplyDelete
  33. Anonymous,

    penipu besaq daus n amin..ko kalau buat cita bohong putaq belit bg kt korg berdua..kejadian lain ko tmbah2 plak perisa sesedap rase..aku da agak da si gemok tu kompom putar belit weyh daus..gmbar ko ada mlm tu..ingat aku takot ke??dasar penipu!!!

    Jawaban:-

    Takutnye....!!! Maafkan saya...(suara terketar-ketar).

    ReplyDelete
  34. cerita fantasia bulan madu si amin....

    si amin kena gebang dgn budak gemok MRH tuh...

    ReplyDelete
  35. Anonymous said...

    penipu besaq daus n amin..ko kalau buat cita bohong putaq belit bg kt korg berdua..kejadian lain ko tmbah2 plak perisa sesedap rase..aku da agak da si gemok tu kompom putar belit weyh daus..gmbar ko ada mlm tu..ingat aku takot ke??dasar penipu!!!<---sapa ni

    berani nyatakan nama...senang nak sembang...sembang ja la xmau jumpa2 kat rumah....chek takut la dengan geng2 Ramli Bo...takut dengaq depa cakap...depa cakap ganaih....tapi jumpa belum lagi kita tau camna....hahahahahahaha

    -ashraf hadi-
    -tak gentar-

    ReplyDelete
  36. Anonymous,

    cerita fantasia bulan madu si amin....
    si amin kena gebang dgn budak gemok MRH tuh...

    Jawaban:-

    Mesti PUAN kena GEBANG dengan USAHAWAN TELOR PONDAN..!!!

    ReplyDelete
  37. kepada puan anon kat ats ni, kalo rs diri tu dh kuat tinggalkan no phone kat cni...bg name skali...nnti sng ktorg nk contact huhu...tu kalo brani sgt la...dipersilakan...

    hilmi-shah alam-

    ReplyDelete
  38. Wahai Anon2 Samseng,
    Aku dah lama tinggalkan perangai keji jahat kepala samseng, cuba usaha jadi manusia elok sejak berguru dgn Tn Syeikh Hj Md Radzi. Namun skill lama masih utuh boleh diguna pakai (jika perlu) utk pembalasan pengajaran Anon2 samseng jahat tegar dan konco2 mcm ko orang yg celupar jahat dan khianat...perosak bangsa perosak agama perosak masyarakat.
    Awas!!! jgn lagak garang samseng xkena tempat.jk xnak bertaubat pun kan elok jd samseng baik jaga mulut jaga akal jaga jasad jaga rohani jaga keluarga jaga keturunan jaga masyarakat...jgn suka berbuat onar jahat ikut syaitan iblis, elok balik kepangkal jln. nanti sesal kemudian trlewat dh xguna, pasti terima padah jika prbuatan kejahatan diulangi dan xdihentikan.
    Watch out brader!!!

    "XSamseng on Alert"

    ReplyDelete
  39. Para Pembaca Sekelian,

    BERGENANG AIR MATA bukan bermaksud menangis. Ianya bermaksud AIR MATA yang BERTAKUNG tetapi masih BELUM MENITIS. Hanya menanti masa untuk berderai jatuh membasahi pipi.

    Mohon maaf sekiranya terdapat kekeliruan pada penulisan saya.

    ReplyDelete
  40. sapa pulakk kt atass tu yg BERANI menyatakan dia tu TAK TAKUT????
    gelakk duluuu...
    hahahahahahaha

    x usah nak tunjuk handallahh..
    menaip di alam cyber mungkin handal la sikit,tapi bila beralih ke tahap luar daripada alam cyber,TAK PAYAH NAK GEBAANNGGG....!


    hahahahahaha

    ramli bo si komandan demo..
    mengambil masa hampir 20minint untuk CALLING2 balaci2nya untuk backup dia...
    hahahahahahaaa.....


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  41. depa kat akademi sch sdn bhd mmg lagu tu..

    depa yg dulu buat kelaku samseng TAPI pandai lagak baik..almaklumlah..PANDAI SILAT la katakan..

    bila depa sendiri yg dok mula kelaku samseng..kita ni get ready juga..TAPI INGAT! kena penuh STRATEGI..puak akademi ni main strategi memang licik! JANGAN KITA MASUK PERANGKAP depa!

    sg.acheh..penang

    ReplyDelete
  42. BERANI PALSUU...!
    Tapi bila berbicaraa macam diri tu BERANI ASLI...
    itulah dia tin kosonnnggg......

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  43. lepas ni ramli bo pegi bertapa kat kerajaan langit jumpa master joe. mintak petua jadi berani dgn bawak keluar balik telur dr dlm perut ke tempat asal. hahahaha... badan jer sasa, ketak ketak. tapi bacul nak mampos.

    sebenarnyer, dia amik masa 20 minit tu call master joe tapi master joe tengah bz yamseng air sauk. pastu call dahi hitam. dahi hitam dalam tandas tgh berak (ala2 mati dalam tandas gitu). lepas tu, call bai pulak. bai tgh sebok kira duit. call toley, toley cakap aku berdiri pon alignment dah lari, mcm mana nak gaduh. last sekali, call lawyer teng. teng taknak datang sebab berdendam dengan ramli bo. cinta tak berbalas. mcm mana nk balas cinta, so bo tu telur pon takdak... hahahahaha

    ReplyDelete
  44. kesimpulannya kita semua dah jelas daripada penceritaan ini..puak2 mereka hanya berkobar pada percakapan saja.dari segi berani,tidak adaa..

    guru tak ada apa..
    anak murid 2 kali lagi tak ada apa..

    ReplyDelete
  45. bertenang saudaraku sekalian..ok..ok....mari fokus semula pada usaha perjuangkan HAK & MARUAH YM Tuan Guru & keluarga Almarhum..

    asyik cerita pasal ramli bo pon apa gunanya..puak Akademi tgh cargas usahakan sesuatu..jangan kita leka & cuai.

    sekadar ingatan untuk kita bersama termasuk saya sendiri.

    akramin

    ReplyDelete
  46. ni umpama iklan, berhenti sekejap dgn kit kat...

    ReplyDelete
  47. Hehehe. Saya ada bersama member saya, sama2 baca. Kami dua2 tergelak.

    Teringin pulak nak tahu yang mana satu Ramli Bo yang SANGAT BERANI kononnya nak TRY dengan YM Abg Mad.

    Pada Puak2 PANDAI SILAT, silalah nyatakan nama2 Puan sekalian, kalau berani.

    Nik Zulhazmi Nik Fuaad

    ReplyDelete
  48. hahaha.. citer best nie.. tahniah daus.. n kepada tuan amin skali.. selamat berkarya.. semoga lebih banyak info dan pendedahan yang eksklusif dapat diterbitkan dalam blog ini..

    -mohd firdaus-

    ReplyDelete
  49. tu la ramli bo..asyik jadi hero demo..glamor..kena real punya....masuk telor ke dalam kantung...elok wa ang jentik batang hidung dia tu...untuk firdaus..tahniah kerana mempertahankan maruah bapa dan guru kami....

    ReplyDelete
  50. Hahahahahahahaha... Adehh.. Adehh.. Sakit perut aku gelak.. nak pi buang dulu...... ngeeeee

    ReplyDelete
  51. rasa mcm tuan dlm cerita ini dah masuk komen ler....anon dec 1, 2010, 1:17pm...die kata ada bahan bukti gambar Tn Firdaus, ke gambar tut tanpa teluq die???ahahhaa

    ReplyDelete
  52. ahli cekak memang suke bergaduh ke?

    ReplyDelete
  53. Anonymous,

    ahli cekak memang suke bergaduh ke?

    Jawaban:- TIDAK.

    ReplyDelete
  54. Assalamualaikum...

    syabas & tahniah atas keberanian Tuan Firdaus MRH dlm mempertahankan maruah diri,bapa & GURU dperkotak katikkan...inilah namanya berani kerana benar...

    Buat Anon December 1, 2010 5:46 PM
    "ahli cekak memang suke bergaduh ke?"

    cerita di atas menceritakan perihal sahut cabaran...bkn gaduh yg dicari tp memenuhi tuntutan si PENCABAR..yg mana PENCABAR tlh mgaibkn diri Tuan Firdaus & Bapanya dkhalayak ramai...

    kalau anda puan anon dcabar,diaibkn maruah diri & keluarga, hanya duk diam ja ka??sampai org leh pijak kepala sesuka hati??tolong jwb yea anon2 sekalian..

    kpd anon2 yg kononnya xpercaya cite ni tanyala Ramli Bo 2 sendiri, pastu relatedkn cite kat sini ngan cite versi boo, sama ke x...& jgn lupa tanya skali TELOR DIA DAH KUAR SMULA KE LOM...he he he...


    shahrain melaka

    ReplyDelete
  55. salam..

    saya hairan.. mana silapnya? dahulu saudara ramli bo jugalah yg menjadi ketua demo untuk silat kita..

    tetapi sampai begini sekali jadinya persahabatan yang dijalinkan..

    kadang kadang saya rasa hairan dan sedih, bukan apa, dahulu kita rapat, dibawah ym sheikh md radzi, tapi berpecah sampai jadi begini teruk..

    saya berpendapat, DARI DULU LAGI, sebenarnya tiada persahabatan yang dijalinkan, cuma ada yg BERPURA PURA SEBENARNYA..

    teruslah kita meneruskan agenda YM Sheikh dan meneruskan perjuangan.. biarlah silat akademi dengan akademi mereka..

    kita dengan kerja kita, sebab saya yakin, Insya Allah, masyarakat boleh menilai sendiri..

    -ahli kecil-

    ReplyDelete
  56. Para Pembaca Sekelian,

    USAHAWAN TELOR yang saya maksudkan adalah TELOR AYAM bukannya TELOR ANJING.

    Mohon maaf atas kekeliruan penulisan saya. (sambung gelak...hua..hua..hua..)

    ReplyDelete
  57. ahli kecil, kan Tn. Firdaus menyapa Tn. Ramli dan bertanya khabar.. Kan dah tandanya mmg masih mahu untuk bertegur sapa.. Tp bila disapa dengan baik, dicabar pula org menyapa.. Siapa yg salah?

    yus_Srwk.

    ReplyDelete
  58. Cerita ini membuatkan saya teringat kembali suatu ketika dahulu, saya dan Tuan Firdaus bermain-main silat semasa kecil.

    Dah nak bersilat sungguh-sungguh dah beliau sekarang ini :-)

    ReplyDelete
  59. Anonymous (komen dari Blog Gugat),

    kepada owner Gugat,

    sy ingin bertanya satu je soalan..saya ada terbaca di blog amin zainul tentang abg ramli..betul ke begitu yg terjadi?setahu saya si firdaus tu umurnya paling tua pun awal 20-an, tapi betul ke abg ramli selaku pemegang lading sampi jadi camtu?...susah saya nak percaya, harap En Gugat boleh perjelaskan..

    Jawaban:- Inilah BUKTI belajar tanpa Guru yang BERMANDAT, maka TIADA BERKAT. Tak kira lah seseorang TUA ataupun MUDA. Mempunyai LADING mahupun WALI JANTAN sekalipun. Sejarah Al-Marhum Ustaz Hanafi telah MEMBUKTIKAN perihal ini.


    La Salle (komen dari Blog Gugat)

    owner gugat...g la baca..stakat baca je rasenye xd pape efek kot..buktikan anda di tempat yang benar..macam anda salu cakap..anda xkan wat apape komen slagi x periksa bebetul..tlg tny skali abg ramli tu..saya pon teringin nk tau dari pihak dia..betul ke smp tahap nk anngis bile dia try?..ish..betul ke silat ni leh gune??...

    Jawaban:- Betul adik. Silat Cekak ni tak boleh digunakan tanpa Guru Silat Cekak yang sebenar. Guru yang tiada MANDAT. Sia-sia je belajar. Cuba baca Pantun Kerparat Silat Cekak Hanafi Masman yang telah abang sediakan. Sejarah Al-Marhum Ustaz Hanafi telah MEMBUKTIKAN perihal ini.

    ReplyDelete
  60. salam

    TAAT KE GURU MEMBAWA BERKAT
    SEDIKIT BELAJAR BANYAK YG DAPAT

    tahniah tuan firdaus & tuan amin

    (hahahahaha = gelak utk geng maskman pengecut)

    fauzi
    kedah

    ReplyDelete
  61. kpd cik ang dan cik lan, anda saksi kejadian
    Kalau taknak betulkan pembohongan ni anda lah yang jawab
    Di akhirat nanti, umur pun dah berapa kan?
    Fikir2 lah.

    ReplyDelete
  62. Tiada KEBERKATAN GURU..itu hakikat kenapa CEKAK HANAFI MASKMAN jadi PENAKUT. Mereka hanya sekadar berani berlagak HERO, bila berdepan KAKU,, HILANG KEJANTANAN dan PENAKUT. Sedarlah kalian dari MIMPI rekaan PUAK AKADEMI yg sgtlah HEBATnya ITU.....
    Nass

    ReplyDelete
  63. alhamddulillah, ternyata bukti kebenaran melalui keberkatan ilmu guru menyebelahi kita....

    Ramli Boo... nama yg agak terkenal suatu masa dahulu...kalau demo jer, mesti nampak muka dia jer.. siap lading di tangan...ego membangga diri teramat sgt...bila bersalam, muka kita pun tak pandang...

    nilah amalan yang telah diajar oleh amruddin sebagai penasihat setia dibawah guru tua master joe al penipui...

    ramli ni mengajar org sgt hebat...jgn undur ke belakang bila buat buah..jgn undur, jgn undur..di marahnya...tapi org cina cakap, dia cakap tak serupu bikin..tgk demo dia sudah..buah kuntau kiri mesti kaki kiri belakang, baru mara ke depan masuk pelipat...
    cuma tak ditegur sebab pemegang lading katakan...

    apa2pun, kepada semua ahli2 akademi pandai silat, buka lah mata, buka lah minta, dan buka hati..fikir dengan akal fikiran yang waras, pilih lah yang sebenar2nya...biar buta hati, jgn buta perut, kerana tu buta yg amat2 hina...

    kembali ke pangkal jalan sebelum anda Allah jemput pulang...sekiranya ketika itu, anda amat2 berdosa kerana memilih jalan menungkaran kerana menipu masyarakat terutama bangsa sendiri...bangsa melayu....

    Mohd yusof bin zakaria

    ReplyDelete
  64. HEmmm.

    Firdaus? hahaha lucu. Nk cerita pasal bacul dan buat ceritanya memang kamu kamu ni no.1. Tp xpa lah, Firdaus MRH n Amin memang hebat. Mari semua kita bg tepukan gemuruh utk mereka. Kamu-kamu mmg hebat. Dua-dua boleh menghasilkan gegaran kpd seluruh tanah air ni bila berlaga perut dan lemak.

    Hahahahahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  65. buat cite??? Huhu...ko ade ke time tu puan anon?? Kalo xde time tu ko xyah la nk bising ckp org buat cite...ckp bukan men gebang...ckp nk hebat nk pandai je...yela kan name pun pandai silat mesti r nk tnjuk pandai haha...ckp je xgune bro...kalo btl2 brani letak name dlu kt setiap komen yg ko buat...kalo nk brani lg letak no phone skali...letak name yg mak ayah korg bg...no phone plak jgn bila dial ckp xde dlm pekhidmatan plak...

    Hilmi-shah alam-
    0139152355

    ReplyDelete
  66. Ahli SCH,

    kpd cik ang dan cik lan, anda saksi kejadian
    Kalau taknak betulkan pembohongan ni anda lah yang jawab
    Di akhirat nanti, umur pun dah berapa kan?
    Fikir2 lah.

    Jawaban:-

    Maklumat yang sahih saya sudah dapatkan sebelum penulisan dibuat. Kalau saya nak tulis semua kata-kata Wak Ang & Abg Lan Saffar, tak muat Blog saya.

    Saya ambik yang PERDU sahaja. Yang RANTING saya tak tuliskan. Kalau saya tulis lebih lagilah KEMALUAN Ramli BO.

    PUAN jika taknak betulkan PEMBOHONGAN Silat Cekak Hanafi Masman, PUAN lah yang jawab diakhirat nanti. Umur dah pun dah berapa kan? Renung2 lah.

    ReplyDelete
  67. Anonymous,

    Komen:-

    Firdaus? hahaha lucu. Nk cerita pasal bacul dan buat ceritanya memang kamu kamu ni no.1. Tp xpa lah, Firdaus MRH n Amin memang hebat. Mari semua kita bg tepukan gemuruh utk mereka. Kamu-kamu mmg hebat.

    Jawaban:-

    Terima kasih atas tepukan PUAN. Saya sangat menghargainya. Saya TIDAK hebat PUAN. Saya hanya manusia biasa. Hanya menumpang BERKAT Guruku, KERAMAH dan HIKMAH Ibubapaku.

    Komen:-

    Dua-dua boleh menghasilkan gegaran kpd seluruh tanah air ni bila berlaga perut dan lemak.

    Jawaban:-

    Saya pernah berlaga perut dan lemak beberapa kali dengan Firdaus tapi masih belum dapat rasakan lagi gegaran diseluruh tanah air.

    Mungkin gegaran yang PUAN rasakan tersebut dari rumah Md Nasir Arshad. Al-maklumlah PUAN. KAMBING TUA dapat PUCUK MUDA. Diratahnya macam orang MEROYAN...ahaks..ahaks..ahaks..

    ReplyDelete
  68. Para Pembaca Sekalian,

    Jika saya nak detailkan rencana SEMBANG GEBANG ini, terlalu banyak FAKTA yang perlu dimasukkan.

    Sebelum kejadian dirumah USAHAWAN TELOR PONDAN tersebut Firdaus, Nasir, Wak Ang dan Abg Lan Saffar terlebih dahulu ke Akademi Silat Cekak Hanafi Masman di Keramat Dalam. Jumpa pulak anak si TOLEY..!!

    Cerita sikit Firdaus kat ruangan komen ni.

    ReplyDelete
  69. Kisah : JANTAN GILA ANAK SAUDAGAR PENIPU

    perginya saya ke akademi adalah semata mencari ramli bo..
    dan secara x sengaja terjumpa pula dengan jantan gila anak saudagar penipu ni..
    hahaha

    anak toley yg bernama amrul amar yang terkenal dengan LANGSI di khalayak ramai & LANGSI alam cyber,bertempiaran lari langsinya ketika berbicara dengan saya secara berdepan...

    untuk makluman,amar ni sering dan berulang-ulang kali gemar berkata saya ni hanyalah budak2 lagi..
    hanya ayat itu yg sering dijamu pada saya..

    dan saya juga mendapat tahu amar telah tag kepada ramai rakan segurunya akan gambar saya berselendang putih & berjubah...
    dan di situ terdapatlah komen2 yg mengutuk saya..
    mungkin ia adalah langkah melepaskan tekanan akibat bengang dengan saya..
    hahaha
    (berani hanya takat dgn cara macam tuu je ke???)

    maka pada ketika itu BUDAK ini berdiri di hadapannya dan bertanyakan pada dia kenapa begitu LANGSII dengan saya dalam internet??
    dan juga sedikit sebanyak menyentuh bab2 Guru saya..
    dan seperti diketahui ianya adalah bab yg amat PANTANG bagi saya bila dipermainkan..

    dan sekarang saya sudah berada di hadapannya..
    tunggu apa lagi????
    saya sudah pun menggoncang perlahan beg silangnya ketika itu..
    kerana nak lihat sehebat mana langsi dia tuu..
    dan respon bahasa tubuhnya adalah kaku semata-mata..
    x kanlah dengan BUDAK mcm saya pun goyang kot???

    saya membuka ruang untuk dia pamerkan kelangsian dia dengan mengajak dia ke tempat yg agak tertutup untuk tujuan tersebutt...
    tetapi sayangnya dia cuba berdalih untuk mengelakkan diri..
    walaupun saya sudah menyentuhnya untuk mengajak..
    ternyata langsinya selama ini hanya LANGSI KOSONGG....

    dan ditambah pulak ada geng2 mereka yg sedang terpaku di meja makan yg GATAL TANGAN mengambil beberapa kali gambar saya..
    dan tanpa melengahkan lagi,saya dengan nada yg agak tegas menyuruh BALACI SEMENTARA saya pada malam itu iaitu amar amrullah untuk panggil si pengambil gambar ke mari dan delete gambar saya sebelum kameranya bersepai di tengah jalan dan menyusahkannya untuk mengutip semula nanti..
    dan balaci sementara saya itu menjalankan arahan saya dengan baik dan efektif sekali...!
    tahniah!

    si pengambil gambar pun datang dengan kejujuran hati mengatakan gambar sudah pun di delete sambil menunjukkan kameranya..
    walaupun pada mulanya menafikan ada mengambil gambar saya..
    yang bangangnya ambil gambar pakai flash,kambing pun perasan gambar dia kena tangkap curi..
    nak buat macamana..
    time tengah takut,benda pelik2 kita buat pun kita x sedar..
    hahahahaha

    selesai bab si pengambil gambar,saya kembali berbicara sengan amar amrullah..
    anak toley yg raja langsi tadi..
    dan masih dengan dalihnya untuk melepaskan diri daripada menjadi RATAHAN TENGAH MALAM saya..

    persoalannya di sini..
    ketika dalam internet,berkobar-kobar dan tanpa bosan menyatakan yg saya ni budak2..
    kira hinguusss laa senang cerita..

    tapi bila BUDAK ni dah mai dok ada depan hang,hang pulak jadi CACAT...
    hahahahahaha

    kalau benar ILMUNYA BERKAT,GURUNYA DI JALAN BENAR,BUKTIKANNN ketika ituu...!!

    tetapi hanyalah cakap2 belakangg saja yg beranni...
    samalah macam sepupunya amru yusrin amruddin yg sama kurang berani macam dia..
    dan juga sama kelaku macam dia di mana berkobar-kobar dalam internet nak TERJAHHH saya jika terjumpa..
    tapi hasilnya??
    mintak no telefon pun dibagi no telefon orang lainn....
    pegeeeyyyydaaaahhhhhhh........!!


    Kerana MEMPERTAHANKAN GURU,langkah saya diiringi berani yg luar biasa..
    disebabkan keberkatan Guru yg membawa kepada pertolongan Tuhan..
    Terima Kasih Guru..
    sesungguhnya saya selaku murid,tiada apa dalam diri ini...

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  70. hahahah...pada anon2 bacul..kami menunggu "lawatan balas" anda ke RP TMN MELAWATI..kalau takut sakit badan sebab jatuh,byk lagi matress getah kat situ, kite leh bentangkan..bawak la yang marwi dh ijazah sebagai pewaris gangster ek..

    buktikan MARWI LATIFF GURU YANG HAK sprti yg korang salu canang..hidoooppp marwi...hahahahahahaha...hidoooppp AGUNDI..

    Izuddin

    ReplyDelete
  71. Tuan Izzudin...jgn d jemput dorg ke Rumah Persatuan kite,bkn takut..tp malas laaa nk samak klu dorg dtg ke RP kite..
    tp klu dorg nk dtg jgak..kite bg je mkn tulang,
    rase nye sumpah dorg xkan datang ke RP kite..sbb ape???? sbb BACUL dan PENAKUT...

    *pesanan pada Puak2 anjing..sy penghuni rumah persatuan,klu cari firdaus xde,bole cari sy ye..

    faizal daros

    ReplyDelete
  72. KAMBING TUA dapat PUCUK MUDA??

    sapa yg tuan amin maksudkan..

    ReplyDelete
  73. hahaha..


    Pembongkaran yang berani, syabas.. haha. Berkat Guru sebenar-benar guru. Tahniah Tn. Daus. hehe

    saya mengenang air mata menahan gelak ni..hahaha


    Mungkin Tn. Amin boleh buka tajuk baru bertajuk " Kambing Tua dapat Pucuk Muda".. haha..

    Md. Hafiz Khairon

    ReplyDelete
  74. kambing tua tu ramli bo yang diceritakan ker?die dah tua ea?

    -ahli pening-

    ReplyDelete
  75. Salam,

    Bagi pembaca yang tidak menyokong mana-mana pihak atau orang luar, anda jangan terkeliru dengan cara penyampaian cerita. Nampak secara zahir macam ego melangit, tetapi tuan-tuan perlu melihat secara halus apa sebenarnya yang mereka nak sampaikan. Benda ini adalah yang paling utama untuk difahami iaitu BERKAT GURU. Kita belajarlah apa saja tanpa mendapat keberkatan, kita takkan ke mana. Secara zahir kita nampak pandai bersilat (demo, latihan dan masa menunjuk2), tetapi bila berlaku kejadian sebenar, dengan izin Allah kaku kita dibuatnya kerana ILMU SILAT itu bukan milik kita dan disampaikan pula bukan orang yang HAK.

    Jika anda belajar silat kerana nak mempertahankan diri, tiadalah maknanya jika belajar dengan akademi kerana ianya hanyalah fantasi (akademi fantasia sia). Sebaliknya carilah GURU SEBENAR GURU AGAR MENDAPAT KEBERKATAN ILMU, SEDIKIT BELAJAR BANYAK YANG DAPAT.

    Kepada adik-adik akademi yang belajar di IPT tu, anda orang yang terpelajar, maka jangan mudah dibodohkan oleh mereka yang berkepentingan duniawi. Kembalilah kepada GURU YANG SAH, YM SHEIKH HJ MD RADZI BIN HJ HANAFI.

    Fendy

    ReplyDelete
  76. Tahniah Daus.

    OOOOOO..Macam tu...
    Dr love dan anon. sampakan kpd Ramli Bo..
    Minta dia potong aje dan bagi anjing makan.

    ReplyDelete
  77. Koperal sudah...~terketar-ketar...
    Komander pun sudah...~berair mata...
    Ketua la plak.......~tunggu terbuang......
    Boooooooooooooo...........

    ReplyDelete
  78. Ramli Boo jgn la bohong wat demo lagi! Karang kan kena booooo! 1 serang 1 pun dah menangis! lagi la mau buat 5 serang 1! amik lading hang potong sendiri punya tuu... BACUL PUNYA OLANG!!!

    ReplyDelete
  79. en amin tolong tanya firdaus cerita yg sebenar.....sy ade disitu....
    perlu ke cabar mencabar ni?
    nape firdaus xcerita bnda yg sebenar....
    -kamel-? cm ni ke name aku?

    ReplyDelete
  80. 'Benda ini adalah yang paling utama untuk difahami iaitu BERKAT GURU'

    apa yg saya tau..berkat atau tidak sesuatu itu..ALLAH yang tentukan..hmm...


    'Secara zahir kita nampak pandai bersilat (demo, latihan dan masa menunjuk2), tetapi bila berlaku kejadian sebenar, dengan izin Allah kaku kita dibuatnya kerana ILMU SILAT itu bukan milik kita dan disampaikan pula bukan orang yang HAK.'

    dari cerita yg saya baca ni..tidak berlaku nya pergaduhan juga adalah dengan IZIN ALLAH..maaf jika saya salah.

    ReplyDelete
  81. LU klu dah keturunan Lu BACUL Tahap DEWA Lu jgn nk gebang besaq ar Brader.... Lu Potong Lu Punya 'ANU' kasik makan kt Anjing jer Brader... Tp anjing tu mesti x mau makan lu org nyer 'ANU' coz takot keturunan Anjing tu nnt Bacul mcm Lu.... Klu Zul Said n Radzif Mohd maybe Telan Lu nyer 'ANU" tuuuuu.... coz dia mmg sucker 'ANU' orang.... Hahahahahahahahahahaha.....
    -Abu Lahab Ehhhhh silap lak Abu Huzaifah daaaaaa-

    ReplyDelete
  82. wah...ni ke bahasa2 yang pemimpin cekak ajar?makin minat plak aku bace komen2 blog ni..

    ReplyDelete
  83. Anonymous,

    LU klu dah keturunan Lu BACUL Tahap DEWA Lu jgn nk gebang besaq ar Brader.... Lu Potong Lu Punya 'ANU' kasik makan kt Anjing jer Brader... Tp anjing tu mesti x mau makan lu org nyer 'ANU' coz takot keturunan Anjing tu nnt Bacul mcm Lu.... Klu Zul Said n Radzif Mohd maybe Telan Lu nyer 'ANU" tuuuuu.... coz dia mmg sucker 'ANU' orang.... Hahahahahahahahahahaha.....
    -Abu Lahab Ehhhhh silap lak Abu Huzaifah daaaaaa-

    Komen:- Astarghfirullahhala'zim.

    ReplyDelete
  84. Anonymous,

    Soalan:-

    en amin tolong tanya firdaus cerita yg sebenar.....sy ade disitu....

    Jawaban:-

    Saya telah menerima penjelasan Encik Firdaus bersama seorang SAKSI iaitu Encik Kamal. Jika tuan tidak keberatan, sila emailkan saya versi tuan pula. Email saya aminzainul@gmail.com.

    Soalan:-

    perlu ke cabar mencabar ni?
    nape firdaus xcerita bnda yg sebenar....

    Jawaban:-

    Ada ketikanya PERLU bergantung pada situasi.

    Soalan:-

    -kamel-? cm ni ke name aku?

    Jawaban:-

    Tuan tidak pernah meletakkan NAMA PENUH tuan. Dari BUNYI sebutan itulah ejaannya.

    Kesimpulannya:-

    Sila emailkan saya situasi kejadian versi tuan kepada saya beserta NAMA PENUH dan no telefon untuk dihubungi. Segala maklumat tuan adalah SULIT dan hanya didalam pengetahuan saya.

    ReplyDelete
  85. Anonymous,

    Soalan:-

    KAMBING TUA dapat PUCUK MUDA??
    sapa yg tuan amin maksudkan..

    Jawaban:-

    Maksud saya adalah seekor kambing yang sudah tua sedang memakan daun-daun dan pucuk-pucuk muda.

    Ahli Pening,

    Soalan:-

    kambing tua tu ramli bo yang diceritakan ker?die dah tua ea?

    Jawaban:-

    Jangan pening2. Yang perlu difikirkan tentang PERDU rencana tersebut bukannya KAMBING itu.

    Anonymous,

    Soalan:-

    wah...ni ke bahasa2 yang pemimpin cekak ajar?makin minat plak aku bace komen2 blog ni..

    Jawaban:-

    Bahasa2 yang terdapat didalam blog ini atas penulisan diri sendiri. Tidak ada PEMIMPIN CEKAK yang mengajarnya kerana PEMIMPIN CEKAK mengajar Silat Cekak bukannya NAHU dan TATABAHASA. Jika minat teruskan membaca. Jika menyampah saya ucapkan SELAMAT JALAN.

    ReplyDelete
  86. hahah Daus, teruska dengan putaran halilintar anda untuk meraih sokongan, hidup KEBERKATAN GURU!!

    kpd Tn Moderator, sekiranya benar anda mahukan kebenaran, bukan ke patut anda pergi penuhkan info dari kedua belah pihak dahulu sebelum menyiarkan penulisan tuan? Info ini hanya berat sebelah, maka bukanlah dipanggil kebenaran yang sahih.

    ReplyDelete
  87. Tuan Kerambit,
    Apa barang lah yg kau cakap ni!. Dari gaya penulisan ko ni macam baru je mengikut perkembangan persatuan ni. Ko tak nampak ke apa yg ditulis oleh tuan moderator tu. Bukan kita tak nak beri info. Lama dah beri. Di tolak., Belah sana tu yg tak nak.Kalau berani cuba belah sana buat pulak blog, bentangkan fakta. Tengok camne kita orang belasah bukti2 dia orang tu.Tidak kah ko nampak bagaimana bagaimana komen2 puak sana dalam blog ni. Tak de langsung yg menyentuh pasal fakta. Sebab fakta yg dibentangkan ini benarlah yg dia orang tak berani komen pasal fakta.Yang ada hanya cacian sahaja.

    Tapi nak tanya gak ni. Paham tak apa itu Fakta.Kalau tak paham payah gak.Menghabihkan boreh yo.

    KLS serdang

    ReplyDelete
  88. Woi belah lah..Nak sahut cabaran orang bawak geng..Itu bacul nama nya..Ustaz sahut cabaran tapi dtg sorang2 ke umah Omar Din..Bukan bawak geng macam samseng..Jadi jng cuba mengaitkan Al-Marhum Ustaz Hanafi sebagai iktibar..Kalau betul berani dtg sorang2 ke rumah untuk menyahut cabaran..Moga2 Allah memberikan hidayah kepada kalian semuaNYA.

    ReplyDelete
  89. ha..tula xpaham hbs..bwk tu sebagai saksi tuk sape yang melipat&dilipat..anda xpaham sejarah ke?..yang arwah ustaz sampai mintak permit polis mase nak try tu maknenye almarhum penakut ke? Tn Firdaus g akademi malam tu nape x bedal?kan dia datang 4orang je..korang mase tu ad 2orang jeke? mana semangat berani tu?? demo 10 lwn 1 pn korang wat, tuk ape ye?..adakah tuk tunjuk KORANG BOLEH atau tunjuk SILAT NI MAMPU?

    encik anon,sejarah Rasulullah pun membuktikan dengan nisbah hampir 1:10 pn boleh menang..dengan izin-Nya serta sifat tegakkan kebenaran+berani..

    kalau korang betul DIPIHAK BENAR..kenapa takut?? sebab dah xde KEBERKATAN ILMU..

    Izuddin

    ReplyDelete
  90. Ai

    Aku nengok lain bonar dengan sikap org-org lama.

    ReplyDelete
  91. Kelibat Kerambit,

    Soalan:-

    kpd Tn Moderator, sekiranya benar anda mahukan kebenaran, bukan ke patut anda pergi penuhkan info dari kedua belah pihak dahulu sebelum menyiarkan penulisan tuan? Info ini hanya berat sebelah, maka bukanlah dipanggil kebenaran yang sahih.

    Jawaban:-

    Saya telah menawarkan Encik Kamel (rakan Ramli Rawi) untuk email kpd saya versi beliau. Sabar menanti.

    Anonymous,

    Woi belah lah..Nak sahut cabaran orang bawak geng..Itu bacul nama nya..Ustaz sahut cabaran tapi dtg sorang2 ke umah Omar Din..Bukan bawak geng macam samseng..Jadi jng cuba mengaitkan Al-Marhum Ustaz Hanafi sebagai iktibar..Kalau betul berani dtg sorang2 ke rumah untuk menyahut cabaran..Moga2 Allah memberikan hidayah kepada kalian semuaNYA.

    Komen:-

    Sila baca dengan teliti rencana saya. Offer yang diberi hanyalah melibatkan DAUS dan RAMLI. Kehadiran yang lain hanya sebagai SAKSI.

    Bukankah Hijrah berlaku beteman? Adakah Nabi PENAKUT? Lumrah dunia PUAN, VVIP berjalan mesti berteman.

    Perihal iktibar Al-Marhum Ustaz Hanafi, sekali lagi PUAN telah dikencing.

    Alhamdulillah, hidayah telah lama diberikan Allah kepada kami. Hanya menunggu PETUNJUK NYA untuk PUAN.

    Anonymous,

    Aku nengok lain bonar dengan sikap org-org lama.

    Komen:-

    "Tengok dengan MATA jangan percaya, dengar dengan TELINGA jangan percaya, siasat, fikir dan gunakan AKAL YANG WARAS." (Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad).

    Kesimpulan Saya:-

    Ramai juga pelanggan USAHAWAN TELOR PONDAN ni ye. Berebut-rebut membela TELORnya yang tak jadi dijual.

    ReplyDelete
  92. daus oh daus..mst BM ko teror kan whai 'AHLI SYURGA'..

    ~JDAK~

    ReplyDelete
  93. Ramli Bo,
    Pernah jadi jurulatih aku dulu kat PPP tahun 1992-1993, cakap degar-degar.. petua semua cerita petua maut .. camner nak bunuh org, camner nak buang mayat, camner nak menang senang.. rupanya apa ynag di ajar atau di sampaikan dulu hanya kata-kata sahaja, hebat di mulut, pincang di hati. Itulah dia bukti Berkat Guru takder, apasal tak pakai berkat guru baru dia .. sapa tu ynag samseng dulu samseng kg. baru tu .. Master Joe Marwi tu .. agaknya berkat sekadar pandai bermuka dan menangis kot. Nak tergelak aku, cuba bayangkan muka ramli bo nangis.. isshhh buruk bebenor, macam tenuk kena sembelit

    Saiful Ikram Selamat
    016-3061438

    ReplyDelete
  94. sudahlah puan anon....jgn ckp je pndi....kami yg yakin dgn berkat guru kami dah pegi ke akademi,ke rumah puan2 sekalian pn...tp puan2 anon bi je yg oenakut...kami bwk geng?yg ramli booooo pggl kwn2 dia tu apa citer?takut jgk..bergenang air mata..sian..tu silap2 dah terkencing dlm seluar..
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  95. en amin nape xkate je en mad radzi tu bacul gak?
    ingat peristiwa pandan safari?
    kene gertak ngn org cina tu xmelawan lak dia kn...
    ngn duit skali lesap kene tipu....
    tanya kt roslan safar same...
    kalau ilmu dia berkat nape sampai kene kurung kt cowkit?

    ReplyDelete
  96. Anonymous,

    Soalan:-
    en amin nape xkate je en mad radzi tu bacul gak?
    ingat peristiwa pandan safari?
    kene gertak ngn org cina tu xmelawan lak dia kn...
    ngn duit skali lesap kene tipu....

    Jawaban:-
    Sheikh Radzi Hanafi tiada bersangkutan dalam hal ini. Ianya hanya melibatkan syarikat saya & Encik Aminuddin Dahlan sbg Pengarah Syarikat.

    Dengan KEBIJAKSANAAN yang dikurniakan Allah, BERKAT Guru kami, KERAMAH dan HIKMAH Ibu Bapa kami, maka kami telah BERJAYA mendapatkan kembali modal kami sebanyak RM60 ribu tersebut. Siap dapat untung lagi RM40K.

    Maklumat PUAN tak lengkap ni. Tergantung. Jangan dengar cakap orang.


    Soalan:-
    tanya kt roslan safar same...
    kalau ilmu dia berkat nape sampai kene kurung kt cowkit?

    Jawaban:-
    Encik Roslan Safar TIDAK PERNAH dikurung di Chow Kit. Salah lagi PUAN. Jangan suka dengar cakap orang ye.

    ReplyDelete
  97. Depa dah lari tajuk.. mana Ramli Boo??? lepas ni confirm pencen demo! kalau xnak kena boooo..!

    ReplyDelete
  98. kahhhkahhhkahhkahh...
    aduhai kamil @ koleng..

    apa yg membuatkan hang kata begitu?
    sebenarnya apa yg diceritakan di dalam kisah ini adalah kejadian sebenar yg berlaku di shell tempoh hari..

    boleh nyatakan bahagian mana aku berbohongg???
    bukankah hang yg mempamerkan sikap penakut hang ketika itu kamil??
    yg hanya tercegat mcm topekong siam di kereta sambil isi minyak x abeh2??


    sila nyatakan di mana pembohongan dan sila juga nyatakan kebenarannya..
    aku tidak gentar dengan KEBENARANMU..!
    kerna aku tahu kebenaran hang tu hanyalah dakwa semata.

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  99. Kelibat Kerambit,

    Soalan:-

    kpd Tn Moderator, sekiranya benar anda mahukan kebenaran, bukan ke patut anda pergi penuhkan info dari kedua belah pihak dahulu sebelum menyiarkan penulisan tuan? Info ini hanya berat sebelah, maka bukanlah dipanggil kebenaran yang sahih.

    Jawaban:-

    Saya telah menawarkan Encik Kamel (rakan Ramli Rawi) untuk email kpd saya versi beliau. Sabar menanti.

    [Adakah perbualan Tuan bersama Sdr Firdaus dalam cara berdepan? Saya menyangka begini kerana ada dialog tetapi mungkin juga menggunakan telefon. Jika benar, secara berdepan, jadi Tuan juga perlu berdepan bertanyakan kepada Sdr Ramli, Tidak perlu tunggu balasan email untuk mencari kebenaran.
    Sedangkan Sdr Firdaus boleh sahaja pergi mencari
    Sdr Ramli, walaupun Sdr Ramli tidak melayan
    jualan dari Sdr Firdaus.]

    ReplyDelete
  100. Encik Roslan Safar TIDAK PERNAH dikurung di Chow Kit. Salah lagi PUAN. Jangan suka dengar cakap orang ye.

    -seperti jugak cerita dongeng tuan ni..bawak saksi pon belah hangpa..yg baca cerita dongeng ni..Jangan suka dengar cakap orang ye.-ulang ayat..


    aduhai kamil @ koleng..
    -ni la dia bakal pemimpin hangpa nanti..bahasa tak pernah nk sopan..

    klaka hang ni daus..konon tnya kabar..jmpa kat mahkamah takda plak tnya kabar..

    ReplyDelete
  101. (Bahasa2 yang terdapat didalam blog ini atas penulisan diri sendiri. Tidak ada PEMIMPIN CEKAK yang mengajarnya kerana PEMIMPIN CEKAK mengajar Silat Cekak bukannya NAHU dan TATABAHASA. Jika minat teruskan membaca. Jika menyampah saya ucapkan SELAMAT JALAN.)-mksdnye..silat cekak tak ajar adab sopan lah ye..owh..ajar jadi samseng agaknye..sbb tu anak Guru pon samseng tunjuk hebat.

    ReplyDelete
  102. Kelibat Kerambit,

    Soalan:-
    [Adakah perbualan Tuan bersama Sdr Firdaus dalam cara berdepan? Saya menyangka begini kerana ada dialog tetapi mungkin juga menggunakan telefon. Jika benar, secara berdepan, jadi Tuan juga perlu berdepan bertanyakan kepada Sdr Ramli, Tidak perlu tunggu balasan email untuk mencari kebenaran.
    Sedangkan Sdr Firdaus boleh sahaja pergi mencari Sdr Ramli, walaupun Sdr Ramli tidak melayan jualan dari Sdr Firdaus.]

    Jawaban:-
    Saya menunggu email daripada Encik Kamel. PUAN juga boleh menelifon saya 019-2713721. Silakan berhubung dengan saya ye.

    Baca dengan teliti rencana saya, PUAN akan jelas siapa yang jual TELOR kepada siapa? Selamat Membeli TELOR Ramli.

    Saya tidak berhajat membeli TELOR Ramli. Jadi saya tidak perlu mencarinya kerana saya tak 'makan' TELOR USAHAWAN PONDAN.

    Soalan:-
    mksdnye..silat cekak tak ajar adab sopan lah ye..owh..ajar jadi samseng agaknye..sbb tu anak Guru pon samseng tunjuk hebat.

    Jawaban:-
    BERANI bukan samseng. Samseng bukan BERANI.
    BERANI adalah SOPAN. Samseng bukan SOPAN.
    BERANI adalah HEBAT. Samseng tidak HEBAT.
    BERANI sifat INSAN. Samseng sifat SETAN.

    ReplyDelete
  103. Saya rasa artikel dalam blog ni menggunakn bahasa yg baik. Cuma kadangkala ada peristiwa tu yg melucukandan kadang nak menggabarkan keadaan sebenar yg berlaku. Jadi penceritaannya lucu lah ckitdan kadang2 tegas

    Yang ko baca nampak kasar tu ruang komen. Jangan keliru.Jangan hanyut kat ruang komen tu.

    KLS serdang

    ReplyDelete
  104. saya tidak akan pernah untuk bersusah payah untuk pergi mencari ramli bo jika dia tidak main BAPAK dan GURU saya...
    bagi saya ianya adalah buang masa dan buang minyak..
    dah la minyak RON 97 naik 5 sen..


    tetapi kerana kelantangan LIDAH dia menjual dengan ayat "ko bawak bapakkk ko datangg umahh akuu!" dan TELINGA ini yang mendengar terus bertindak balas dengan meminta no telefon ramli bo untuk nak memastikan jualan dia adalah berlayan..

    tapi sayaangg..
    memang dengan sifat kurang berani,gagal untuk memberikan no telefon..
    dan saya memberi peluang selama 3 malam untuk memohon maaf,memberi no telefon dan lain2..dan
    masuk malam yg ketiga tanpa sebarang respon,saya bertindak untuk MENCARI MULUT CAPUI itu di rumah seperti yg dia kehendaki..

    sebenarnya saya meminta no telefon itu adalah untuk bertemu ataupun berentap secara sopan iaitu tanpa melibatkan di kawasan kediaman ramli bo yg juga didiami oleh keluarganya..
    diri ini masih hormatkan keluarga ramli bo..
    walaupun pada ramli bo tidak sama sekali..

    tapi kebodohan ramli bo yang membuatkan saya tidak ada pilihan lain dan perlu datang ke rumahnya..
    andaikata jika dia memberikan no telefon,maka saya akan menelefonnya dan akan set tempat di mana dan juga masa tanpa sesekali pergi ke tempat kediamannya..
    itu janji saya!

    tapi kerana kebodohan diri sendiri,dia telah membuatkan dirinya malu dihadapan keluarganya..
    malu kerana menjadi bacul apabila digertak..

    kepada ramli bo..
    jangan salahkan aku kerana datang rumah hang..
    kerana yg pertama,itu adalah CABARAN dan KEINGINAN hang..
    dan yg kedua,hang gagal memberi no telefon untuk kita berhubung walaupun didesak banyak kali..

    dan kepada kamil @ koleng..
    hang kalau sekali cakap x mau masuk campur,jadi tolong bikin serupa macam hang cakap..
    x perlu nak banyak bersuara..
    aku sarankan macamana hang hanya duduk tepi terpaku melihat kejadian di stesen minyak itu,macam tu la hang perlu buat bila kes ni dah terjadi..
    x perlu sekarang baru nak tunjuk GAGAH @ GERTAK HINDU..!

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  105. kenapa kamil kena duk diam?? kau takut rahsia kau terbongkar ke ? berani kerana benar takut kerana salah..

    ReplyDelete
  106. Anonymous,

    Soalan:-
    kenapa kamil kena duk diam?? kau takut rahsia kau terbongkar ke ? berani kerana benar takut kerana salah..

    Jawaban:-
    Ayuh Kamel. Bersuaralah. Hantarkan email kepada saya aminzainul@gmail.com. Kau tak takut rahsia kau terbongkar ke? Berani kerana Salah, Takut Kerana Benar.. Saya sedang menanti!

    ReplyDelete
  107. kau ni anon, cuba la baca betoi2... si kamil tu awal2 lagi cakap ini bukan urusan dia... dia x nk masuk campor... so kena la duduk diam2... tapi standard la korang, kat depan pc je tunjuk berani sampai nak pecah la pc tu ko kerja kan... tapi bila berdepan...macam2 dalih. so ko anon di atas, nk masuk campur ke tak..?

    -hanafi alias-

    ReplyDelete
  108. salam abang Amin,
    Saya cadangkan abg Amin advertise photo `wanted' Ramli Bo, Jamsari & Kamel simulut celupar tu dlm blog nie. Juga photo sape2 lagi yg bermulut celupar cabar anak serta Guru kami. Biar kawe2 1Malaysia kenal muka depa2 ni. So jk terserempak kat mana2, kami pun nak try urusan selanjutnya. Lg best jk advertise photo & alamat rumah/ofis sekali lg senang nak cari nak tuntut...he he kan depa ni berani dok menjaja & menjual, so xleh stop sape2 yg nak beli!!!

    Hassan Hussin

    ReplyDelete
  109. Hassan Hussin,

    salam abang Amin,
    Saya cadangkan abg Amin advertise photo `wanted' Ramli Bo, Jamsari & Kamel simulut celupar tu dlm blog nie. Juga photo sape2 lagi yg bermulut celupar cabar anak serta Guru kami. Biar kawe2 1Malaysia kenal muka depa2 ni. So jk terserempak kat mana2, kami pun nak try urusan selanjutnya. Lg best jk advertise photo & alamat rumah/ofis sekali lg senang nak cari nak tuntut...he he kan depa ni berani dok menjaja & menjual, so xleh stop sape2 yg nak beli!!!

    Komen:-
    Mohon maaf saudara kerana saya berpandangan perkara advertise photo tersebut TIDAK AKAN dilaksanakan sekarang kerana tujuan saya menulis rencana tersebut semata-mata untuk mengambil IKTIBAR berkenaan BERKAT GURU. Bukan untuk menimbulkan KEBENCIAN dan DENDAM terhadap mereka. Walaubagaimanapun, pandangan saudara sangat saya hargai dan diiringi ucapan jutaan terima kasih.

    ReplyDelete
  110. [kenapa kamil kena duk diam?? kau takut rahsia kau terbongkar ke ? berani kerana benar takut kerana salah..]



    saya menjawab pertanyaan di atas dengan mudah sambil mengunyah kacang goreng..

    yang pertama,kamil perlu duduk diam kerana KEPALA GENG dia iaitu ramli bo pun nak menangis bila digertak,apatah lagi yg pangkat kecik2 anak mcm dia..mungkin ketika itu terlupa nama makwe seketika akibat cuak.

    yang kedua,kamil perlu duduk diam kerana dia bukanlah seorang yg BERANI ASLI..
    hanya gaya yg penuh berKEPAK & ditambah muka yg langsi sahaja bila berjalan..
    kalau berani,tidak hanya duduk terpaku ketika pertembungan itu..

    yang ketiga,kamil perlu duduk diam kerana dia sendiri mengatakan dengan rela dan dalam keadaan sedar yg dia x mahu masuk campur urusan saya dan ramli bo..
    dan sekarang bukan main nak berbunyi pulak..
    bikin x serupa apa yg dicakapkan..
    mungkin mengamalkan gertak hindu kot..
    iaitu gertak bangsa asalnya..
    kihkihkih

    nahh kamil..
    3 sebab untuk hang diam..
    dan hang memang kena diam..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  111. Mr Kamel,

    "Diamlah Kamu Sebelum Kamu Di Diamkan" - Mohamad Amin Bin Zainul Abidin

    ReplyDelete
  112. firdaus mrh.. ape yg kau buat ni bapak ko yg suh ke? abah ko cm tunggulje ke dok diam....
    bapak n ank sepakat.... da kalah di mahkamah buat onar dluar....
    bapak cabul, ank rogol, amin bacul kene ugut ngn cina xmelawan....korang mmg bacul rumah makteh kene rompak xmelawan siap kene ikat.....

    ReplyDelete
  113. Anonymous,

    Soalan:-
    firdaus mrh.. ape yg kau buat ni bapak ko yg suh ke? abah ko cm tunggulje ke dok diam....
    bapak n ank sepakat.... da kalah di mahkamah buat onar dluar....

    Jawaban:-
    Bapa Firdaus tidak tahu menahu akan hal ini. Dakwaan Bapa & Anak sepakat adalah tuduhan melulu PUAN. Anak MEMBELI apa yang dijual Ramli. Orang mudalah katakan PUAN.

    Soalan:-
    bapak cabul, ank rogol,

    Jawaban:-
    Bapa tidak pernah cabul. Anak tidak pernah rogol. PUAN memfitnah nampaknya.

    Soalan:-
    amin bacul kene ugut ngn cina xmelawan....

    Jawaban:-
    Saya tidak pernah diugut dengan Cina. Tuduhan melulu nampaknya PUAN ni.

    Soalan:-
    korang mmg bacul rumah makteh kene rompak xmelawan siap kene ikat.....

    Jawaban:-
    Hakikat Gerak Daripada Empunya Gerak. Cuba tanya Md Nasir Arshad & Amrahi Buang. Mereka pernah mengalami peristiwa ini. Kena ikat. Tak melawan PUAN...

    ReplyDelete
  114. pusing cerita lg nmpknya amin...haha..si daus x abis2 lg dgn lagak budak sekolah cari gaduh..kelakar aku bce blog ni..buat la apa korg nk buat..asal bahagia..mgu dpn jmpa kt mahkamah..

    ReplyDelete
  115. anon atas ni..

    boleh gak jumpe..tp ltak la nama..TAKUT KE? ^,^

    Izuddin

    ReplyDelete
  116. Anonymous,

    Soalan:-
    pusing cerita lg nmpknya amin...haha..

    Komen:-
    Saya tak pusing cerita. Ini cerita benar PUAN...hahahaha...

    Soalan:-
    si daus x abis2 lg dgn lagak budak sekolah cari gaduh..

    Komen:-
    Baca dengan teliti rencana saya. PUAN akan jelas, siapa yang mencari dan memulakan pergaduhan.

    Soalan:-
    kelakar aku bce blog ni..

    Komen:-
    Jika kelakar baca blog ni, gelak lah PUAN. Tiada siapa yang melarang...gelak...hahahaha...

    Soalan:-
    buat la apa korg nk buat..asal bahagia..

    Komen:-
    Kami MERDEKA dan akan berbuat apa yang kami rasa bahagia tetapi setiap perbuatan kami dalam batas agama Islam.

    Soalan:-
    mgu dpn jmpa kt mahkamah..

    Komen:-
    Insya Allah. Jumpa di Mahkamah Majistrate, Ampang. Jam 02.00 Petang. Siapa PUAN ni ye? Senang nak bagi tempat untuk PUAN duduk.

    ReplyDelete
  117. siapakan PUAN yang bodoh tak boleh diajar diatas?...letak nama takut cakap berapi macam naga....

    cerdik xleh tumpang, bodoh xleh diajar....tapi masalah PUAN nie bodoh lagi membodohkan....nama sendiri pun xtahu...

    -ashraf hadi-
    -xgentar-

    ReplyDelete
  118. budak berhingus..budak gemuk..ada hati nak try..Balik kempiskan perut dulu..ADA Berani bgtau bile nak datang akedemik..one by one

    ReplyDelete
  119. Kalo setakat nak bunyik kat sini x payah puan..kata orang tua2...Mcm ayam jantan..galak berkokok berderai2 tapi ekor bergelumang tahi..x payah nak kecoh...aku sorang pn berani try dgn ko kat akedamik..ko bole carik aku..

    Badly Al-jawari
    017-7330728

    ReplyDelete
  120. Anonymous said...

    budak berhingus..budak gemuk..ada hati nak try..Balik kempiskan perut dulu..ADA Berani bgtau bile nak datang akedemik..one by one

    December 5, 2010 10:17 PM



    [kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahakahakkakakakakakakahahahahahahahahaaaa......SEMBANG GEBANGG...!]

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  121. saya heran lah..nape lah puak2 akedemi masman ni lembab mcm ramli moo??brapa rmi dah letak no,nama...siap ada gmbr lg..apa lg!!!g lah try...jgnlah sembang gebang dlm pc je...bkn blh amik kaedah pn....ckp xserupa bikin...betul2 munafik korg ni...blkg ckp lain,dpn ckp lain...klu betul telor puan2 xcm ramli moo,silalah offer nama n no hp...comfirm beratus2 org beratur nk try...bkn sbb samseng...tp kami berani pertahankan SEBENAR GURU kami...puan2 xbrani pertahankan guru kepala samseng puan2?

    -yg bosan dgn sembang gebang puan2 anon dan mr camel-

    ReplyDelete
  122. Kalau dah ANJING yg gah kerana SALAK..
    mana berani bertarung dengan HARIMAU yg gah kerana kuku,taring dan ketangkasan..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  123. betul tuan firdaus...dpn komputer bkn main gah lg...tp nk letak nama yg mak bapak depa bg pn malu...itu yg jd puan2 anon dan anjing2 tu...bilalah ada yg berani dorg ni sume...teloq sume ilang dah,...

    ReplyDelete
  124. Pesanan dari saya buat anak2 murid amruddin buang..
    kalau rasa diri tu hanya BERANI 2 ,3 TAPAK,x usahlah bersuara lantang seperti seorang yg BERANI ASLI..
    dan ada hati pula nak mencabar GURU kami..
    lupaakannlahhh...

    kalau nak melangkah sehingga tahap Guru kami,robohi benteng anak2 muridnya dulu...
    termasuk saya Firdaus MRH..!

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  125. pelik2...hahahahaha...skang ni benteng2 anak2 murid abg md byk...nk singgah abg md...singgah kami2 ni dulu...kalau rs hebat meh la...rsnye ramai je yg menanti korg2 ni dtg...

    NAK TAU CITE TAK PUAK AKADEMI??CITENYE MACAM NI..

    aku ni belajar kt salah universiti kt malaysia ni...jadi le perbalahan antara kelab cekak hanafi YANG SAH dengan YANG XSAH...

    mensyuarat dgn HEP dah la dtg lewat..berjanji kul 3pm..3.45pm br dtg...ingt ktorg xde kerja lain ke??nak bincang elok2..bleh plak meroyan kt situ...NI KE BERANI BILA AJAK BERBINCANG BLEH TUTUP TELINGA XNAK DGR...ADAB MANA OII??

    abs je mensyuarat pihak kami ajak pggl penyelia diorg jumpa penyelia kami...berbincang gak..2 pn bacul..telefon xberangkat...pas2 dpt 1 msg "kami xnk gadh2 ni" kepala otak korg!!kalau xnk kena sengat jgn kacau sarang tebuan...aku cabar korg xnk plak dtg...aku perempuan kot..

    -mumtaz-

    ReplyDelete
  126. owh lupa...ni dialog paling lucu masa mensyuarat dgn HEP

    PA=pihak akademi

    PA:kami sekarang just nak tau je permohonan buka kelab cekak hanafi diterima ke x?kalau x ckp je x..
    HEP:kamu tau x kt sini dh ade kelab CH
    PA:xtau(bohong)
    HEP:sebenarnya dh ade..kalau dh ade kamu taukn maknanya ape..kalau kami kata kami xterima permohonan itu..
    PA:xterima xpe la..

    ULASAN:
    PENIPU no 1 ckp xtau...dlm buke prospektus pn ad ela bongok...kalau xditerima permohonan pn xpe..hahahahaha..lucu2..sebenanrya korg dh tau dr awal yg korg mmg xkn menang..2 la last2 berdalih cam2..bunyi ayat lemah giler..camni ke pendekar??

    ReplyDelete
  127. Pendekar taik Kucing....

    -HARIMAU SYEIKH RADHI-

    ReplyDelete