Saturday, November 13, 2010

Chengkoi Amanah

YM Sheikh Radzi tidak amanah ini acap kali dilagukan oleh golongan MUNAFIK semata-mata untuk memberikan imej yang buruk terhadap beliau sedangkan Mahkamah Beruk sendiri telah mengeluarkan keputusan TIDAK BERSALAH terhadap tuduhan ini. Malahan, Tuan Haji Abdul Jalil Bin Haji Hashim sendiri telah menafikan tentang tuduhan tersebut didalam JK Penyiasat dan perkara ini turut di NAFIKAN oleh YM Sheikh Radzi.

Hairan Bin Ajaib, apabila perkara ini dan hal-hal berkaitan hutang yang telah diperbesarkan tanpa sebarang usul periksa. Untuk makluman para pembaca, perihal hutang (kononnya) YM Sheikh Radzi ini juga turut diadukan oleh kepada pihak PSSCUHM tetapi JK Penyiasat telah menolak untuk menyiasat dakwaan ini. Tidakkah pelik dihati apabila perkara ini diperbesarkan? Inilah agenda mereka, semata-mata untuk memalukan YM Sheikh Radzi. Para pembaca akan lebih jelas apabila terus membaca rencana saya yang akan datang, berkenaan FAKTA yang dinyatakan oleh Tuan Haji Abdul Jalil Bin Haji Hashim dan YM Sheikh Radzi kepada JK Penyiasat.

Jika berdasarkan tuduhan seperti ini, saya sendiri boleh mendakwa bahawa Encik Nor Azlan Shah Bin Abdull Ghaffoor dan Encik Amrullah Bin Haji Buang merupakan individu yang tidak amanah kerana telah gagal / enggan menyerahkan sumbangan penajaan mereka sebanyak RM3,000.00 dalam Buku Penajaan, Perlancaran Gemilang 40 Tahun Silat Cekak Hanafi yang telah diadakan pada 01hb Januari 2005, bertempat di Hotel Legend, Kuala Lumpur.

Kedua-dua mereka ini telah gagal / enggan menyerahkan sumbangan penajaan yang telah dibuat melalui Tetuan Azlan Shah, Shaik & Rashidi dan Laris Pesona Sdn Bhd, malahan kedua-dua individu ini atau melalui wakilnya telah menyerahkan 'mock-cheque' kepada pihak PSSCUHM didalam majlis perlancaran tersebut. Selaku Timbalan Pengerusi program tersebut, saya yang mempunyai 'local standi' atas dakwaan ini mengesahkan bahawa sehingga tarikh 13hb Ogos 2006, saya yakin pihak PSSCUHM tidak pernah menerima sebarang bayaran berjumlah RM3,000.00 daripada setiap syarikat yang tersebut diatas.

Inilah yang dinamakan 'CHENGKOI AMANAH'. Tidak Amanah ataupun PECAH AMANAH adalah seperti perbuatan yang dilakukan oleh 'Peguam Yang Bermuka Legam', yang telah menggelapkan wang pelanggan syarikat mereka sendiri melebihi RM500,000.00. Kalaulah saya jadi Rakan Kongsi 'Peguam Bermuka Legam', saya pasti akan mendapatkan khidmat guaman Encik Nor Azlan Shah Bin Abdull Ghaffoor untuk mengambil tindakkan terhadap 'Peguam Bermuka Legam' kerana Encik Nor Azlan Shah ini PANDIT dalam kes 'cilok-mencilok' ini. Keling la katakan...   

Nota:-
1) Chengkoi Bermaksud Senget Sebelah Ataupun Tempang.
2) Cengkoi Amanah Bermaksud Amanah Yang Telah Tempang.

15 comments:

  1. "15 November 2010 - Isnin - 11.00am - Mahkamah Ampang

    Pada tarikh, masa dan tempat tersebut di atas, perbicaraan fitnah terhadap YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi akan diteruskan dengan Penggulungan Hujah dipihak Pendakwaraya dan Peguambela.

    Marilah bersama-sama hadir dan memberikan sokongan moral kepada YM Sheikh Radzi dan Keluarga Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi dalam berhadapan fitnah ini. Kehadiran saudara / saudari sangat dihargai dan didahului dengan ucapan jutaan terima kasih."


    Guru power pon perlukan sokongan moral...ingat dah power leh redah sorang2 mcm Rambo...jgn MC macam hari tuh lagi udah ler...letih drive wo nak drive ke KL dari JB, kang tak dtg di cap "ayam" lak kat dahi...letih2...


    Merenam Joker.
    (Pengikut MRH yg dah meluat dgn kerenah MRH dari Selatan)

    ReplyDelete
  2. Joker,

    Guru power pon perlukan sokongan moral...ingat dah power leh redah sorang2 mcm Rambo...

    Jawaban : Rasulullah SAW jauh lebih hebat drpd YM Sheikh Radzi tetapi mengapa bila berperang baginda tidak keseorangan.

    jgn MC macam hari tuh lagi udah ler...letih drive wo nak drive ke KL dari JB, kang tak dtg di cap "ayam" lak kat dahi...letih2...

    Jawaban : Kehadiran bukan paksaan. Jika tidak berhajat hadir, maka tidak perlu hadir. Tak pernah pulak saya dengar sesiapa yang tidak hadir ke mahkamah dicap 'ayam' kat dahi? Puan memang seorang JOKER.

    Rumusan : Puan memang seorang JOKER. Kelakar giler apabila MENYAMAR sbg Pendokong Hakiki.

    ReplyDelete
  3. punyalah BUSUK HATI..ingat kita ni mcm dia..haha..jaga-jaga rakan seperjuangan ku..ad yg saje nk tulis dia ikut Abg Mad tp dh nyampah..

    apa pn..sy yakin..pengilkut GURU SEBENAR GURU iaitu YM Sheikh Md Radzi xkan wat sesuatu statement yg SEBODOH JOKER ni..kite komen,kite brtggjwb..brtggjwb ats sumenye..yang BETUL TETAP BETUL yang SALAH TETAP SALAH..birkan wlu dijemur & dihempap dgn batu sprti Bilal..

    Izuddin

    ReplyDelete
  4. Salam..Kepada Merenam Joker..Jgn Blagak Mcm Dah Hbat Sgt,Ko ni dah Agung sgt ka Pa??...YM Mad Radzi Kami dah anggap Mcm Bapa Kami Sendiri Tats y Kami Hormat N Kami Pegi..Klu Bapa Or Mak Ko Ada Masalah Or Msuk Mahkamah,Ko X P Hadir N Bgi Dorongan??Fkir Bek2 Sblum Jawab(Klu Ada Akal)..

    Anak Jati Sabah..

    ReplyDelete
  5. Saya dari selatan pon sokong Joker...

    Al-Johori

    ReplyDelete
  6. Hati2 penyokong anon semua... kalau nk menyamar pn sila jgn tersalah type... silap2 membodohkan diri sendiri...

    "Dunia sekarang dah canggih, zaman dah maju..." heheheheh

    -Pengikut YM Tuan Sheikh Mad Radzi Hj Hanafi-
    JOHOR DARUL TA'ZIM

    ReplyDelete
  7. Merenam Joker dari Selatan, Al-Johori,pertanyaan khas ni utk kamu berdua:

    1. Waktu bila yang kamu datang ke KL tu dan tolong nyatakan berapa buah kereta yang datang? Kereta apa yang kamu naik? Tolong jawab.

    Real Johor
    (Tak payah lah nak jadi batu api di kalangan kami wahai puak2 akademi.dalam alam siber ni pun nak menipu)

    ReplyDelete
  8. Merenam Joker dari Selatan, Al-Johori,lagi satu pertanyaan khas ni utk kamu berdua:

    2. kalau betul dari Johor dan bertanggungjawab keatas statement kamu, tolong tulis nama betul, kalau setakat tulis nick name, sesapa pun boleh tulis, kemudian mengaku dari selatan (johor).

    tolong la...... nak tahu jugak, sejauh berapa lama anda nie pengikut hakiki YM Sheikh Haji Md Radzi di selatan nie.

    -Mohd Fazuli-

    ReplyDelete
  9. ini adalah perkara biasa dari puak akademi, suka menyamar kononnya dari Johor la, pengikut setia YM Sheikh Md Radzi la... tapi hakikiat nya takdak teloq, takut letak nama.. fedap la ngan korang nih

    ~ hanafi alias ~

    ReplyDelete
  10. ek eleh si Merenam Joker dgn Si Al-Johori ni bila masa plak dia mengaku datang dari Johor plak???..puak2 blah anjing ni cakap kat luar Mahkamah jer berani..tapi tak nampak batang hidung pun datang Mahkamah..cuma adalah 3-4 ekor je yang datang kat Mahkamah sampai naik jemu tgk muka yg sama jer....asyik-asyik muka tu jer yg datang..Kalau berani datang le 15/11 ni..rasa-rasanya member-member Johor sanggup ambil datang bawak pergi mahkamah kot..tak gitu En Amin..klau ramai kitaorg bleh pakai lori duduk kat belakang...ada berani????
    Org2 Johor semuanya sebenarnya tak kenal erti jemu atau putus asa dengan YM Tuan Sheikh Hj Md Radzi dari dulu sampai sekarang turun-naik KL takde masalah punya....
    nampak sangat la kau ni bukan dari Johor sebenar!!nak kelentong pun tgk2 org le...

    Kebenaran!! Pasti!!! akan menyebelahi kita...
    Teruskan! En Amin....pasti pekung2 blah anjing ni akan terbuka satu persatu....

    ReplyDelete
  11. Okey Dgn Beraninya aku declare nama aku k... Nama Aku Abu Lahab, Eh Silap lak Abu Huzaifah... Aku Orang Johor Tau... Kenalka sama Aku??? Aku Pernah Terkangkang 2 kali masa terai tuuuu....
    -Meranam Joker( Abu Lahab Ehhh Silap Lagi.. Abu Huzaifah Daaa)-

    ReplyDelete
  12. Joker,

    Tahniah! Akhirnya wujud juga seorang LELAKI dalam PANDAI SILAT? Bukan ke tuan ni yang kena tampar kat mulut dulu tu? Bukan ke tuan ni yang diajak berkali-kali dan diheret tangan untuk TRY oleh Encik Karem dulu tu?

    Walau siapapun tuan, sekurang-kurangnya tuan adalah paling LELAKI didalam PANDAI SILAT? Pasti ramai wanita yang tergile-gile pada tuan. Jangan Radzif syok kat tuan udah ler... Bahaya oooo.... Nabi tak mengaku UMAT apalagi PENGIKUT!

    Tapi...rasanya tuan lebih serasi dengan nama ABU LAHAB. Lebih MACHO dan MASKULIN.

    ReplyDelete
  13. Joker@Abu Lahab@Abu Huzaifah

    Kau nak kata kau org jhr mmg la org jhr..tp tu rumah kau jekk..macam la aku tak tau rumah kau kat mane..tapi kau dah lama bersekongkol dgn puak2 penderhaka kat belah sana sbb menetap kat sana kan..sbb tu la kau jadi mcm ni skrg..kat rumah persatuan johor pun tak pernah nmpk kau..nak cerita lebih ikut rombongan johor ke KL..cehhh..balik la ke pangkal jalan..moga2 Allah SWT bagi hidayah kat kau..

    ReplyDelete
  14. Saudaraku Ajib Daud,

    Itulah sifat mereka. Bohong, cacian dan makian menjadi santapan rohani setiap hari. Kesian pada anak cucu dan cicit mereka sebab dah takde bahan nak BOHONG, CACI dan MAKI kerana habis dah digunakan datuk nenek moyangnya. Simpanlah sikit untuk anak cucu dan cicit ye ABU LAHAB.

    ReplyDelete
  15. salam....
    selaku anak jati johor & pendukung hakiki pewaris silat cekak ustaz hanafi terasa malu plak ada bingai mcm ni dr johor...memalukan kan org johor je...perkataan yg sesuai ialah "budus pnya org"....wat malu negeri sndiri...

    Shah Johor..

    ReplyDelete