Thursday, November 18, 2010

Silat Cekak Mula Dilacurkan

Menurut maklumat yang saya perolehi, Majlis Muafakat Tertinggi (MMT), PSSCUHM yang melantik Marwi Bin Latiff telah membuat ketetapan berkenaan perlantikkan WAKIL GURU untuk menjalankan majlis pengijazahan sekiranya GURU UTAMA (Marwi Bin Latiff) berada dalam keuzuran. WAKIL GURU akan menerima RM5.00 dan GURU UTAMA akan menerima RM5.30. Dimanakah dakwaan mereka sebelum ini bahawa GURU Silat Cekak hanyalah seorang pada satu masa? Guru yang mempunyai MANDAT yang sah diperturunkan daripada Guru Semasa kepada Bakal Guru.

Isu WAKIL GURU ini sebenarnya telah dibangkitkan oleh Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang semenjak zaman Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad. Ada suatu ketika, Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi dalam keadaan keuzuran dan banyak kelas-kelas yang tertangguh majlis pengijazahannya atas keuzuran Al-Marhum. Pada ketika itulah, Tuan Haji Amruddin telah bertemu Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi untuk memohon perkenan agar beliau sebagai WAKIL GURU untuk meneruskan majlis pengijazahan yang tertangguh tersebut. Akhirnya, Tuan Haji Amruddin telah dibentak oleh Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi dan Tuan Haji Amruddin telah memendamkan hasratnya sehinggalah ke masa yang tepat dan sesuai.

Inilah akibatnya apabila Guru yang telah dilantik oleh MMT. Apa pendirian Guru tersebut melainkan hanya menurut segala ketetapan MMT yang bersidang dan membuat keputusan melalui 'UNDI MAJORITI' dan pada firasat saya, tidak mustahil suatu hari nanti, majlis ijazah persilatan akan di'mansuhkan' untuk 'non muslim' mempelajari Silat Cekak ini. Siapa yang akan menentang dan mempertahankan perkara ini? Adakah kita mengharapkan mereka di MMT yang akan mempertahankannya? Ini ibarat menanti buah yang tidak gugur! Maka terlacurlah Silat Cekak oleh golongan Musyrik (Munafik) yang perilakunya ibarat 'Bapa Ayam Rakus Meratah Hidangannya'.

Jika umur panjang, kita akan dapat melihat azab dan siksa yang Allah akan perturunkan kepada golongan Musyrik ini dipenghujung hayat mereka kerana janji Allah bahawa mereka yang mengkhianati Guru, mengkhianati Amanah dan memakan rezeki yang bukan haknya, akan mendapat balasan didunia lagi tanpa perlu menunggu diperhitungkan dihadapan Allah di Hari Kebangkitan. Satu yang sangat hampir adalah 'Pak Ak' yang semakin hari semakin diazab Allah swt. Tunggu dan lihat sendiri apabila tiba masanya kelak.

36 comments:

  1. salam tuan amin..

    terima kasih atas perkongsian maklumat ini..sama-samalah kita saksikan kebesaran kuasa ALLAH S.W.T nanti..

    Razlan Ab Razak

    ReplyDelete
  2. Inilah tujuan sebenar mengapa kita di pihak Tn Sheikh Md Radzi terus menentang mereka2 ini. Ada satu ketika bila ditanya kenapa kita terus mengasak CM supaya tak terus berkembang, antara jwpn orang yg sebelah pihak PP mengatakan "kita tak mahu lihat anak2 melayu belajar dari guru yg tak sah... yg ambik dari yg bukan haknya".. skrg ni diorang pulak yg seperti dikata tu..

    ReplyDelete
  3. Masya Allah..

    Begitu sekali perangai si polan tersebut !!

    Tidak mengapa, setiap perbuatan walau sekecil zarrah pun akan diberi imbalan. Ini kan pula perbuatan salah yg telah menjadi sebesar gunung !

    Allah S.W.T sahajalah sebaik-baik pemberi balasan. Insya Allah, jika ada umur & rezeki , akan bersua jua dgn kebesaran Allah S.W.T kelak.

    Pada masa itu, barulah sedar tinggi rendahnya langit ini !! maka termasuklah kalian ke dalam golongan orang-orang yg rugi!

    Subhanallah Walhamdulillah Allahu Akbar..

    ReplyDelete
  4. sy rasa elok jika kita mintak tn amrudin sendiri menjawab persoalan ni kerana tn amin jugak hanya mendgr cerita ini dan tidak berada pada waktu kejadian.

    kalau ada sapa2 yg nak lead utk pergi jumpa tn amrudin sendiri utk dgr sendiri dari mulut dia.

    azmar

    ReplyDelete
  5. Adoi gambar profil pun dah menipu. apa lagi content.

    ReplyDelete
  6. bagus encik azmar

    mari.

    Ridzuan
    Sabah

    ReplyDelete
  7. gambar lama pon kata menipu??apa yg menipu?? abis tu puan anon xde ker gambar lama...klu letak gambar lama kire menipu ker?? sy menjadi conpius dh ni...

    ReplyDelete
  8. klu die tipu gmbar name die tu betol!!!
    klu ko xcaye name die btol ke tak,ko pegi check kt JPN ade x name die..
    Banggg oiii..setakat gambar pun ko nk jd kan issue ke,mmg masalh mental la ko ni..
    Issue paling besar skrg ni ko tu..mak bapak ko x bg name kot..

    to AZMAR
    ko jgn riso laaa..satu ari nati AMRU tu yg dtg melutut kt GURU aku..

    -Faizal Daros-

    ReplyDelete
  9. Anon oii....
    Bila Marwi dah uzur... depa mesti kata dia tak perform.... bila MMT buat performance appraisal...confirm FAIL... pastu depa lantik guru baru.... sapa lagi kalu bukan Amrudin la!
    Next step...silat cekak dibuka kpd bukan Islam...pastu tukar nama...eemmmm... Silat Cekak "Buang" Malaysia... hahahaha.... hampeh!!!!

    ReplyDelete
  10. Salam En Amin,

    Maaf kalo sy hendak bertanya, betulkan maklumat yang en amin perolehi tu..?

    bolehkah en amin berikan sebarang dokumen utk menyokong hujan en amin ni..? mungkin en amin boleh scan dokumen yg diberikan ataupn copy emel yg en amin terima beserta nama si penghantar, penerima, masa dan tarikh email..?

    bukan apa, kalo sekadar hear say / cakap2 org, ia blh menimbulkan fitnah..dan fitnah itu dosanya lebih besar dr membunuh..

    - abdullah -

    ReplyDelete
  11. Azmar & Abdullah,

    Terima kasih atas cadangan tuan. Saya mempunyai BUKTI dan SAKSI atas setiap penulisan saya. Saya tidak bersetuju dengan cadangan tuan berdua.

    Cadangan saya adalah perdebatan secara terbuka tentang segala isu. Saya sendiri akan mencabar beliau. Ini JANJI saya. Tunggu saat dan ketikanya.

    Anonymous,

    Wallahi, Wabillahi, Watallahi.
    Gambar profile Blog ini adalah gambar saya iaitu Mohamad Amin Bin Zainul Abidin Bin Ustaz Haji Hanafi. Saya tidak menipu.

    PUAN ada penyakit SAWAN BABI ke?

    ReplyDelete
  12. antara sikap orang2 munafik ni, bila bergaduh mesti nak menang, kalau bercakap tu main petik je sampai isu yg entah ape2 pun boleh jd point..

    takkanla hal pkai gambar lama pun nak jd isu...bingai ka..

    ReplyDelete
  13. "Anonymous,

    Wallahi, Wabillahi, Watallahi.
    Gambar profile Blog ini adalah gambar saya iaitu Mohamad Amin Bin Zainul Abidin Bin Ustaz Haji Hanafi. Saya tidak menipu.

    PUAN ada penyakit SAWAN BABI ke?"

    hahaha.. part ni sgt² best abg amin. TQ2.

    Betul kata Firdaus MRH, sebahagian bsr komen org munafik ini lansung x sepadan dgn tajuk.. hanye provokasi yyg cuba nk ditimbulkn utk kita "ignore" bukti² & fakta² yg dibentang.

    Nmpak sgt dh takut apabila pekung mula dibuka sikit². Arakaian dtg lh peon² bawahan ini utk terus menyalak. Ntah makan ape lah dibagi tuan nya, btenaga sungguh, x brenti²..

    ReplyDelete
  14. salam tuan muda...

    terima kasih juga kerana berkongsi maklumat ini...
    yang HAK sebenar HAK pasti akan muncul dengan Rahmat dan Rahim ALLAH SWT....

    Hidup Tuan Syeikh Hj Md. Radzi Hj Hanafi!

    ReplyDelete
  15. Amin2... kerana mulut mu, badan binasa... tak serik2 ya...

    ReplyDelete
  16. Amin menipu lagi...

    Abu Tausi

    ReplyDelete
  17. to ABDULLAH..(nama je abdullah,perangai mcm lak...tullah)

    "bolehkah en amin berikan sebarang dokumen utk menyokong hujan en amin ni..? mungkin en amin boleh scan dokumen yg diberikan ataupn copy emel yg en amin terima beserta nama si penghantar, penerima, masa dan tarikh email..?"

    biar saya yg tolong jawabkan dulu... zmn dulu2 ada scanner ke?tau ke email ni??? internet ni ada ke?? tp knp penghujahan msh bole diteruskan tanpa semua nie???? kalau benda nie semua tak betul... takdelah orang penat buang masa nak berhujah kat atas tu... orang yang tak reti berhujah mcm encik je yang akan keluarkan soalan2 yang x munasabah tu... tentang gambar menipu tu??? hurm..dah sah2 itu gambar encik Amin... kalau dah niat tu nak menjatuhkan orang,ada je benda yang betul pun nak dijadikan isu lapok... sedar2la... kita di dunia ni tak lama... hentikan la perbuatan kalian2...

    `menyokong di pihak yg benar`

    ReplyDelete
  18. tak da bukti ya aminnnn.... patut la kalah mahkamah... kui2... (sambil mengusap2 janggut)

    Abu Tausi

    ReplyDelete
  19. Anonymous,

    Amin2... kerana mulut mu, badan binasa... tak serik2 ya...

    Jawaban : Jangan dikatakan badan binasa, hatta darah dan nyawa sanggup saya korbankan demi menegakkan KEBENARAN. Tidak akan serik hingga akhir hayat saya.

    Abu Jahal,

    Amin menipu lagi...

    Jawaban : Saya berkata BENAR. Sila tunjukkan dimana PENIPUAN saya.

    tak da bukti ya aminnnn.... patut la kalah mahkamah... kui2... (sambil mengusap2 janggut)

    Jawaban : Soalan tidak berkaitan topik rencana...ahaks..ahaks.. (sambil korek hidung)

    ReplyDelete
  20. abu pussy... kenapalah nak dibanggakan mahkamah di dunia ni... lihatlah di sekeliling... orang2 yg munafik memang selalu diberikan kemenangan terlebih dahulu... tapi jangan lupa mahkamah yang kekal nanti disana.... baru tahu hitung nasib kalian2 di sana...

    `menyokong di pihak yg benar`

    ReplyDelete
  21. kerana mereka ini adalah jenis yang terlampau bergantung kepada AKAL mereka..
    dan juga amat cintakan segala apa yg didunia..

    apabila sangat2 bergantung kepada akal semata,apabila perkara yang berlaku lebih daripada kehebatan akal,ditolaknya mentah2 berserta tomahan dan kejian...
    bahaya jika manusia yg ada sikap dan iktikad yang begini...
    sedangkan pergantungan hati yang HAKIKI itu adalah kepada Allah semata...
    itulah yang diajarkan oleh YM Syeikh dan juga Almarhum Ustaz...

    mereka juga sangat cintakan unsur dunia..
    tidak langsung terbayang di kepala mereka akan akhirat serta mencari jalan serta DUDUK pada jalan tersebut..
    pada mereka hanya dunia semata..
    sedangkan Ustaz Hanafi mengajarkan mereka ini agar JANGAN JATUH CINTA KEPADA DUNIA,TETAPI BERSAHABAT BAIKLAH KEPADA DUNIA...
    kerana pada dunia itu ada dunia..
    dan pada dunia itu juga ada akhirat...

    tetapi lain yang diajarkan oleh Ustaz Hanafi kepada mereka,lain pula yang ditafsir dan dilakukannya..
    maklumlah golongan musyrikun dan sekutunya...
    yang berada difikirannya adalah nafsu busuk,kuasa dan nama semata..

    merosakkan perjuangan murni Almarhum Ustaz itu adalah suatu perlakuan yang langsung tidak memikirkan akhirat..
    hanya memikirkan penurutan nafsu semata..
    andaikata mereka ini memikirkan akhirat,tentu mereka akan menjaga salasilah perguruan agar penuntut2 Silat Cekak dapat dibimbing oleh seorang Guru Sebenar Guru untuk mereka memperbaiki dunia dan akhirat(mendekatkan batin kepada Allah sementara zahir bersilat)..

    tetapi tidak...!
    mereka bertindak mencaci,menghina,memfitnah serta membusukkan nama YM Syeikh pada mata dunia agar manusia tidak mengenali hakikat Guru seperti YM Syeikh yang sebenar...

    jika diperhalusi,adakah tindakan mereka ini dapat disamakan dengan tindakan dajjal yang menentang kedatangan serta kebenaran yang dibawa Imam Mahdi???
    bagi saya YA..
    tujuan mereka adalah untuk dunia memandang jijik kepada YM Syeikh....
    kerana mereka sendiri tahu kewibawaan YM Syeikh adalah sama seperti wibawanya Ustaz Hanafi..
    seorang Guru yang sebenar Guru...
    tetapi HARUS menafikannnyaa untuk mengalih perhatian dunia dengan mengatakan merekalah WARISAN USTAZ HANAFI YANG SEBENARRR....

    bagi saya itu hanyalah gebangg serta bohongg semataa...
    bagi saya Amruddin hanya layak mengaku "Akulah WARISAN ABDULLAH UBAI YANG SEBENARRR...."

    muga2 kita tetap UTUH bersama YM Syeikh...
    Pewaris Asli tinggalan Almarhum Ustaz Hanafi seorang Guru sanjungan...
    andaikata pada tahun 2011,terpecah lagi nama CEKAK HANAFI kepada 21 pecahan lagi,yang terpakai dan SAH hanyalah 1 sahajaaaaa..
    tidak mungkin boleh ada 2 dalam suatuu masaa....

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  22. kepada Tuan firdaus-MRH,
    di akhir zaman ini ramai orang yg mencari imam mahdi.. adakah YM sheikh adalah imam mahdi iaitu pemimpin akhir zaman.. rugilah sapa yg menolak YM sheikh.. iilah guru yg boleh tunjuk 'jalan'...

    ReplyDelete
  23. Anonymous,

    di akhir zaman ini ramai orang yg mencari imam mahdi.. adakah YM sheikh adalah imam mahdi iaitu pemimpin akhir zaman.. rugilah sapa yg menolak YM sheikh.. iilah guru yg boleh tunjuk 'jalan'...

    Jawaban : Imam Mahadi mempunyai salahsilah keturunan dan ciri-ciri yang tertentu. Jangan PUAN mengarut tak tentu hala.

    ReplyDelete
  24. saya ulang kenyataan tn. amin :-

    "PUAN ada penyakit SAWAN BABI ke? "

    haha. yg ni mmg setuju.. hahaha

    ReplyDelete
  25. saya kurang jelas apa yang anda maksudkan..
    sedangkan tulisan saya itu hanyalah sebagai contoh ataupun perumpamaan kepada peristiwa yang sedang berlaku sekarang..
    tidak ada pula rasanya dakwa mengatakan YM Syeikh itu adalah Imam Mahdi..
    minta kalau menulis,lebih diperjelaskan maksud supaya tidak dianggap mengarut tak tentu hala...

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  26. mereka nak timbulkan finah baru la tu firdaus..
    tp abg min cekap!

    -mailal

    ReplyDelete
  27. Anonymous,

    Sayalah Imam Mahadi yang dinanti. Ikutlah saya. Saya akan tunjukkan jalan ke 'lubang kubor'... Dan ikutlah PA saya En Radzif Mohd. Dia akan tunjukkan jalan ke 'lubang dubor'...ahaks..ahaks...

    ## Pernyataan ini hanya sindiran semata-mata kepada LANGAU ANONYMOUS yang membuat sindiran. Tidak bertujuan mempermainkan status Imam Mahadi. Mohon maaf sekiranya terdapat ketidakselesaan kepada pembaca. Harap Maklum. ##

    ReplyDelete
  28. abis tu aper citer yg mad radi mengaku dia wali besar?

    ReplyDelete
  29. Anonymous,

    abis tu aper citer yg mad radi mengaku dia wali besar?

    Jawaban : Hahahaha...gelak besar saya. Bila plak YM Sheikh Radzi cakap mcm tu. Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi pun tak pernah ckp mcm tu.

    Semakin menjadi-jadi SAWAN BABI Puan ni. Lebih baik cepat berubat...hahahahhaha

    ReplyDelete
  30. PUAN...PUAN ni mesti dah takde idea lagikan yh ingin dikeluarkan untuk membuat fitnah...sampai mengaitkan IMAM MAHDI pulak kali ni... tak perlu berbicara tentang agama di sini jika pengetahuan agama PUAN pun hanya sebesar OTAK BABI... mungkin kerana itula sy rs PUAN mmg ada sakit SAWAN BABI... lepas ni kalau tak berjaga2... sy CONFIRM sangat2 PUAN akan kena SAWAN ANJING pulak... yela,sbb ckp hal agama tak tentu pasalkan... tak perlu nak menguatkan hujah sampai nak keluarkan isu2 agama yang mengarut... kalau dh cerdik pandai sangat baru la leh berkata2 di sini... sebelum berkata2 di sini..PUAN digalakkan membaca buku 'merawat penyakit sawan banjing(babi+anjing)'... renung2kan lah.... selamat berAMAL... :)

    ReplyDelete
  31. kalau PUAN nak cerita soal agama kat sini, gi kasi sesape "tebuk" dulu baru bleh cakap(tapi secara halal la ye hendaknya). PUAN ni boleh dikategorikan sbg WAJIB TEBUK dah ni. @ pun PUAN ni tak nak jadi pengikut MUHAMMAD sallahu 'alaihi wasalam? BILE LAGI PUAN nak tunggu orang tebuk ni? sampai bila asyik nak main lidah je?

    jawab jangan tak jawab tau PUAN

    ReplyDelete
  32. saya nak tau...nape amin jadi SUA HARAM..pada masa sekarang....nape guna nama persatuan cekak hanafi..YA atau Tidak..

    ReplyDelete
  33. Anonymous,

    saya nak tau...nape amin jadi SUA HARAM..pada masa sekarang....nape guna nama persatuan cekak hanafi..YA atau Tidak..

    Jawaban : TIDAK.

    ReplyDelete
  34. Assalammualaikum, kepada semua penyokong Masteeeeeeee Joe, aku kenal masteeeeeeee joe tu.. aku pun kenal Abg Mat, Joe marwi tak pernah larang atau nasihat aku kalu aku wak jahat, tapi Abg mat slalu je nasihat dan bagi kata sindir supaya aku tak brase hati.. mai lah kita wak satu majlis sumpah dgn Al-Quran ajak Joer marwi dgn Abg Mat angkat sumpah dgn Al-Quran... ada brani ke

    ReplyDelete
  35. Selepas Ishak Itam digugurkan, Majlis Permuafakatan Tertinggi Silat Cekak telah menlantik dan mengistiharkan Encik Md Radzi menjadi guru. Majlis ikrar dan angkat sumpah jawatan telah diadakan di rumah Al-Marhum Ustaz Hanafi . Di majlis yang sama, Encik Md Radzi telah menandatangani dokumen penerimaan jawatan dengan Md Nasir Md Arshad dan Che Yusof Che Mat menjadi saksi yang turut menurunkan tandatangan masing-masing di atas dokumen tersebut.

    Ramai yang ingin mengetahui apakah isi kandungan dokumen yang telah ditandatangani oleh Encik Md Radzi itu. Antara lain, beliau telah telah bersumpah dengan nama allah untuk bersetuju dan mematuhi tiga perkara berikut:

    1- Meneruskan usaha mengajar dan mengembangkan Silat Cekak seperti mana yang dipelopori oleh Ustaz Hanafi Hj Ahmad
    2- MENERIMA DAN MEMATUHI SEMUA KEPUTUSAN YANG DIBUAT OLEH MAJLIS MUAFAKAT TERTINGGI.
    3- Meneruskan pengwujudan Tabung Amanah dan modus operandinya

    Apabila En Md Radzi menandatangani dokumen tersebut, maka dengan sendirinya beliau telahpun menyerahkan MANDAT atau HAK atau KUASA kepada Majlis Muafakat Tertinggi. Kenapa PK2 mengatakan begitu? Kerana , kalau kita baca perkara no. 2 dia atas, itu membuktikan Encik Md Radzi menerima dan bersetuju untuk mematuhi apa-apa keputusan yang dibuat oleh MMT!.

    PK2 masih teringat pada waktu tersebut, kumpulan yang menyokong Ishak Itam telah melebelkan Encik Md Radzi sebagai guru kontrak kerana terpaksa menandatangani dokumen tersebut. Tetapi pada masa tersebut Md Radzi tidak perduli. Yang penting beliau menjadi guru. Beliau tidak terfikir bahawa dokumen yang beliau tandatangan itulah yang akhirnya menjatuhkan beliau.

    Apa significant nya tentang dokumen tersebut? Apa kesan nya? Kesannya adalah amat BESAR! MD RADZI TELAH MENYERAHKAN MANDAT/HAK/KUASA KEPADA MMT! Mungkin ramai yang tidak tahu tentang perkara ini, tetapi ITULAH HAKIKATNYA! Oleh yang demikian, sekarang, mandat perlantikan guru adalah terletak ditangan MMT yang telah diberi kuasa oleh mantan guru melalui dokumen yang ditandatangani oleh mantan guru itu.

    ReplyDelete
  36. maantan guru pernah melakukan kesalahan disiplin yg tersangat berat...tetapi kenapa masih ramai yg mengikut beliau...agaknye mereka terpngaruh dgn nama die sahaja..bukn degan sifat nye itu...nama bukan melambang kan keperibadian seseorang itu tpi yg melmbangkan keperibadiaan seseorg ialh dengan sikap dan sifat die sendiri

    ReplyDelete