Monday, November 15, 2010

Mahkamah Beruk - Siri 5

Mahkamah Beruk telah memulakan tugasnya dengan mendapatkan keterangan yang pertama pada 16hb Mei 2006, daripada Encik Abd Azman Bin Johan yang telah mengutuskan Surat Aduan terhadap YM Sheikh Radzi dengan menyenaraikan 17 tuduhan yang dinomborkan sebagai tujuh (07) tuduhan sahaja. Berikut diantara keterangan Encik Abd Azman Bin Johan didalam JK Penyiasat:-

Tidak Amanah

100% keterangan daripada Encik Abd Azman Bin Johan berhubung kononnya Sumbangan Tuan Haji Abdul Jalil Bin Haji Hashim sebanyak RM10,000.00 kepada pihak PSSCUHM sempena Perayaan 2001 adalah semata-mata perkara yang diceritakan oleh rakan baik beliau iaitu Encik Md Daud Bin Sutan (Setiusaha JK Penyiasat). Buktinya apabila ditanya oleh JK Penyiasat adakah beliau atau Encik Ikmal Rashmy (Bendahari Agong ketika itu) yang mengambil cek daripada Tuan Haji Abdul Jalil, beliau menjawab TIDAK. Rakan saya yang mengambil cek tersebut dan merujuk kepada keterangan Tuan Haji Abdul Jalil Hashim, bahawa cek tersebut telah diserahkan kepada Encik Md Daud Bin Sutan. Baca keterangan dibawah:-

PP = Pengawai Penyiasat
AJ = Azman Johan
JH = Jalil Hashim

PP > Dia (merujuk kepada Encik Ikmal Rashmy) yang ambik cek tu?
AJ > Tak, Yang ambik cek tu rakan sayalah.

PP > Makna 2 cek atas nama Md Radzi Hj Hanafi?
JH > Saya dah agak lupa tapi satu cek bernilai RM30,000 saya bagi pada En Daud (Encik Md Daud Bin Sutan) atas nama Md Radzi Hj Hanafi.

Mencabul Kehormatan

100% keterangan daripada Encik Abd Azman Bin Johan berkenaan perkara ini didengari melalui pihak ke-tiga (03) bukannya secara terus daripada individu yang mendakwa. Baca keterangan dibawah:-

PP > En Azman dapat cerita ni daripada Hashimah ke atau Asnawi atau Rohaya?
AJ > Pn Rohaya, Mak Hashimah.
PP > Dengan Hashimah takdelah?
AJ > Tak delah.

PP > Jadi En Azman kata (dalam surat), ada lagi anak ahli yang terkena...oleh dia. Ini Encik Azman dengar atau En Azman diberitahu ke macam mana?
AJ > Saya dengar lepas kejadian ni, saya ada dengar dan sebelum saya datang ke sini saya ada dengar lagi dari mulut orang tu sendiri. Orang tu pun ada datang bersama saya.
PP > Siapa orang tu?
AJ > Dia adalah saudara Hasanmudin.

Ulasan Saya:-

1) Agak menghairankan apabila 17 tuduhan Encik Abd Azman Bin Johan ini merupakan satu tuduhan yang membabi buta tanpa sebarang bukti. Hanya semata-mata 'HEAR SAY' daripada pihak ke-tiga (03) dan yang lebih menghairankan lagi, ianya telah menjadi bahan siasatan JK Penyiasat. Perlu diingat, Encik Abd Azman Bin Johan pernah bersama-sama dengan Encik Hasanmuddin Bin Muhammad, JK Penyiasat dan JK Penghakiman di Restoran Syed, Taman Permata, Ulu Kelang (rujuk rencana Mahkamah Beruk - Siri 3).

2) Encik Abd Azman Bin Johan tidak mempunyai 'local standi' dalam menyatakan perkara Penajaan ini kerana beliau tidak mempunyai kaitan dengan Unit Penajaan Perayaan 2001. Saya merupakan Setiausaha Unit Penajaan, Perayaan 2001 dan perkara ini telah dimaklumkan oleh YM Sheikh Radzi kepada saya, Encik Md Daud Bin Sutan (Pengerusi Penajaan) dan Encik Md Sahat Bin Abd Rahim (Bendahari Penajaan).

YM Sheikh Radzi telah memaklumkan bahawa beliau telah dihadiahkan sebanyak RM50,000.00 oleh Tuan Haji Abdul Jalil Bin Haji Hashim. YM Sheikh Radzi berhasrat untuk menghadiahkan kepada pihak PSSCUHM sebanyak RM10,000.00 dan dimasukkan atas nama syarikat Abdul Jalil Financial Group (AJFG) didalam penajaan Perayaan 2001 tetapi beliau belum dapat menyerahkan lagi wang tersebut. Bagaimana Encik Abd Azman Bin Johan boleh mengetahui tentang perkara ini? Sudah pastilah ianya satu tuduhan yang datangnya daripada Encik Md Daud Bin Sutan, tetapi menggunakan Encik Abd Azman Bin Johan untuk menimbulkannya? Bukankah senang untuk memahami perkara ini?

3) Tambah menghairankan, kehadiran Encik Hasanmuddin Bin Muhammad dan isterinya Puan Safiah Bt Idris, telah turut dipanggil oleh pihak JK Penyiasat sedangkan tidak ada sebarang aduan dibuat oleh kedua-dua mereka ini dan JK Penyiasat baru memulakan tugas mereka pada hari tersebut. Kehadiran mereka berdua seolah-olah untuk menyokong pertuduhan oleh Encik Abd Azman Bin Johan dan telah diketahui terlebih dahulu oleh mereka berdua. Bukankah ini telah dirancang? Bukankah telah terdapat perbincangan dan telah didalam pengetahuan JK Penyiasat tentang tuduhan ini? Sungguh mudah untuk memahami plot rancangan ini. Semudah ABC....

BERSAMBUNG
NANTIKAN KETERANGAN ENCIK ASNAWI BIN AHMAD & PUAN ROHAYA BT JOHAN

15 comments:

  1. Tuan Amin,

    Saya semakin jelas apa yang berlaku:-

    1) Pelik bila dakwaan atas dengar cakap orang. Lepas tu dibesarkanlah hal tak amanah kononnya sedangkan setahu saya YM tak bersalah dalam hal ini...Mahkamah Beruk la ckp...

    2) Lagi pelik bila ada anak ahli yang terkena sedangkan ahli tu tak laporkan sendiri, alih-alih ada sekali untuk penyiasatan. Memang ada arahan untuk beliau hadir sedangkan JK Penyiasat mula siasat hari yang sama... Pelik..Pelik tetapi benar.... Itulah Mahkamah Beruk!

    ReplyDelete
  2. Bravo Tuan Amin,

    tersangat jelas..tidak sia-sia penantian kami semua utk mengetahui duduk perkara sebenar.

    terima kasih Tuan Amin. Oh ya saya suka penulisan anda tentang kenali munafik.

    selamat berkarya utk kebenaran..

    ReplyDelete
  3. Puan Kamsiah,

    Terima kasih Puan. Hanya sedikit usaha untuk KEBENARAN. Kesian mereka, takut terus lena diulit KEPALSUAN. Saya tidak tahu menulis sebenarnya Puan.

    Memetik kata-kata YM Sheikh Radzi:- "Hanya mengharap BERKAT Guruku, KERAMAH dan HIKMAH Ibu Bapaku", maka kerana merekalah DIPINJAMKAN sedikit KEBIJAKSANAAN NYA untuk saya.

    Yang BAIK itu daripada NYA, dan BURUK itu dibahasakan daripada DIRI SAYA sendiri.

    ReplyDelete
  4. Setakat tulis camtu, semua orang boleh tulis. Betul ka fakta yg Amin tulis tu? Lengkap ker? Betul ka takda putar-belit? Yang menyokong jangan sokong membuta-tuli. Fikir dulu dalam2. Tak kena pada keluarga sendiri, bolehlah tulis bagi sokongan camtu. Cuba tanya betul2 pada nama2 yang disebut dalam penulisan tu. Pasti Amin ada putar-belitkan fakta. Tak begitu Amin???

    ReplyDelete
  5. Kenapa Amin tak cerita pasal kes kereta Mercedez yang hampir buat member silat jadi bankrup tu?

    Kenapa Amin tak cerita pasal duit yg si qodi pinjam dengan anak murid kemudian tak bayar2 sampai sekarang tu?

    Kenapa tak cerita pasal deposit kereta Honda City / Civiv si qodi yg nak jual pada memebr, member tu dah bayar deposit RM 10,000 pastu member tu tak jadi beli, si qodi kaput duit tu tak pulang balik pada member tu?

    Jawab la woi! Jawab jawab jawab

    ReplyDelete
  6. Hahaha.. anjing tersesat lagi kat sini.. setakat menanya x tentu hala.. menanya biar berbukti.. dah2 la menyalak kat sini.. haha

    ReplyDelete
  7. Anonymous 1,

    Tiada fakta diputar belitkan. Apa yang saya tulis, itulah yang tertulis dalam laporan JK Penyiasat.

    Anonymous 2,

    Deposit kereta Honda Civic mahupun Mercedes Benz tiada kaitan dalam hal JK Penyiasat. Itu hanya tuduhan giler. Apapun, rencananya akan ditulis kemudian.

    FAKTA Puan SALAH. Bayaran kereta Honda Civic tersebut adalah RM30,000.00, BUKANNYA RM10,000.00 seperti yang Puan dengar. Harap dapat betulkan FAKTA.

    ReplyDelete
  8. babi..nak sondol lagi..penipu..HUTANG AKU bila nak bayar

    ReplyDelete
  9. Anonymous,

    Assalamualaikum & Selamat Pagi Puan. Siapa Puan ni? Awal pagi dah nak jual BABI? Puan juga mendakwa saya berhutang dengan Puan? Hutang DARAH, WANG atau NYAWA?

    ReplyDelete
  10. mana dia berani nak letak nama Tuan Amin.. ni semua anjing² BACUL + Pengecut je ni...saje nak provoke kat sini.. pagi² dh menyalak..

    ReplyDelete
  11. 3) Tambah menghairankan, kehadiran Encik Hasanmuddin Bin Muhammad dan isterinya Puan Safiah Bt Idris, telah turut dipanggil oleh pihak JK Penyiasat sedangkan tidak ada sebarang aduan dibuat oleh kedua-dua mereka ini dan JK Penyiasat baru memulakan tugas mereka pada hari tersebut. Kehadiran mereka berdua seolah-olah untuk menyokong pertuduhan oleh Encik Abd Azman Bin Johan dan telah diketahui terlebih dahulu oleh mereka berdua. Bukankah ini telah dirancang? Bukankah telah terdapat perbincangan dan telah didalam pengetahuan JK Penyiasat tentang tuduhan ini?




    *tahniah tuan amin..pembongkaran inilah yang dinanti2...biar orang tahu bahawa sememangnya sistem mahkamah beruk mereka adalah longgar dari segi keadilan dan tatacara...
    kes individu yang tidak pernah dilaporkan kepada pihak persatuan itulah yang sibuk disiasat oleh mereka...

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  12. YM Firdaus MRH,

    Geng PANDAI SILAT bolehlah depa kencing...!!! Banyak lagi RAJA LAWAK Mahkamah Beruk Musim Pertama akan dibongkarkan. Satu demi Satu.

    ReplyDelete
  13. Ooohhh! RM 30,000 rupanya. Maafkan saya kerana silap fakta. Banyaaakkk tuuuu, dah pulangkan ker pada member yg tak jadi beli tuuuu???? Sian dia, tapi klu dia terpaksa pejam mata sebab malu nak mintak balik dengan si qodi, memang bengong la mamat tu. Hahahaha

    Sebab apa takda dlm dakwaan dn JK Siasatan, sebab mamat tu tak berani nak dedahkan penipuan si qodi. Dia tak macam Tuan Azman Johan, berani dedah dan ia bukan fitnah. Tu pun Tuan Azman adalah bekas sahabat baik al qodi jugak.

    Apa punya turrr la ko ni Amin!!!

    ReplyDelete
  14. Anonymous,

    Terima kasih kerana telah membetulkan fakta. Tentang perkara duit tersebut itu adalah HAK individu yang memberi. Saya berasa pelik, duit yang dihadiahkan adalah duit individu tersebut, tiada kena mengena dengan Puan pun. Bukannya dia mencuri duit Puan pun hatta Puan pun tidak terasa senak dikemaluan Puan apabila dia memberikan duitnya. Pelik sungguh HATI Puan ni.

    Pendedahan Encik Abd Azman Bin Johan, 100% daripada HEAR SAY pihak ke-tiga. Dakwaan Puan bahawa Encik Abd Azman Bin Johan adalah sahabat baik YM Sheikh Radzi adalah TIDAK BENAR. Yang TEPATnya, Encik Abd Azman merupakan SAHABAT baik kepada seorang JANDA berhias. Punyalah BAIK sampai ke Thailand perginya. Isteri Encik Azman pasti tersenyum membaca komen saya. Pak Ya 'Posmen' lagilah tergelak baca komen saya ini.

    'Apa punya turr la saya ni kan?'...hehehehe

    ReplyDelete
  15. amin..minta abd azman bayar bil telefon yg guna nama aku untuk ofis koperasi kat wangsa maju..nama saya Mohd Razif...bekas pengurus koperasi 2001. sampai skrg nama blacklisted dgn telekom...benyot tul abd azman..perasan teror tp..benyot...

    ReplyDelete