Monday, November 8, 2010

Mahkamah Beruk - Siri 1

Tajuk 'Mahkamah Beruk' dipilih dalam rencana saya pada kali ini berdasarkan bentakkan YM Sheikh Radzi dalam mesyuarat Majlis Muafakat Tertinggi (MMT) pada 03hb September 2006. 'Mahkamah Beruk' ini akan memberikan gambaran yang lebih jelas kepada para pembaca untuk mengetahui betapa pincangnya proses Siasatan Dalaman PSSCUHM dalam mengadili fitnah terhadap YM Sheikh Radzi. 

Fitnah bermula apabila Cik Hashimah Bt Asnawi telah mendakwa YM Sheikh Radzi telah mencabul kehormatannya pada 10hb Mac 2006 (Jumaat), sekitar jam 03.30 petang. Kemudiannya, Encik Abd Azman Bin Johan (Bapa Saudara Cik Hashimah) melalui surat bertarikh 08hb April 2006, yang ditujukan kepada dua (02) orang Naib Presiden ketika itu iaitu Tuan Haji Md Nasir Bin Md Arshad dan Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang dan Setiausaha Agung, Encik Ramlee Bin Abd Rahman. Didalam surat tersebut, Encik Abd Azman Bin Johan telah menyenaraikan sebanyak 17 tuduhan berhubung aduan salahlaku terhadap YM Sheikh Radzi termasuklah dakwaan daripada Cik Hashimah tersebut. 

Sebelum itu terdapat beberapa usaha yang diambil oleh YM Sheikh Radzi untuk menerangkan perkara sebenar kepada Encik Asnawi Bin Ahmad (Bapa Cik Hashimah), Puan Rohaya Bt Johan (Ibu Cik Hashimah) dan Encik Abd Azman Bin Johan, tetapi tidak dilayan oleh mereka bertiga.

Kemudiannya, YM Sheikh Radzi pada 24hb Mac 2006 (Jumaat:Pagi) dan 28hb Mac 2006 (Selasa), telah bertemu dengan Tuan Haji Amruddin dan Tuan Haji Md Nasir untuk memaklumkan berhubung fitnah tersebut. Kedua-dua orang Naib Presiden telah menasihati beliau supaya bersabar menghadapi fitnah tersebut seperti mana yang pernah dihadapi oleh Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi dahulu. Pada 30hb Mac 2006 (Khamis), YM Sheikh Radzi telah bertemu dengan Encik Ramlee Bin Abd Rahman (Setiausaha Agung) untuk memaklumkan berhubung fitnah tersebut.

Pada 10hb April 2006 (Isnin), sekitar jam 09.00 malam, pertemuan telah berlaku diantara YM Sheikh Radzi bersama-sama dua (02) orang Naib Presiden dimana kedua-dua Naib Presiden ketika itu telah mempercayai tuduhan fitnah tersebut berlaku seperti diperkatakan. Selepas pertemuan tersebut, sekitar jam 10.30 malam, YM Sheikh Radzi telah bertemu dengan Encik Ramlee Bin Abd Rahman, dan meluahkan kekecewaannya terhadap kedua-dua Naib Presiden atas pendirian mereka yang telah mempercayai tuduhan fitnah tersebut tanpa sebarang usul periksa.

Pada 23hb April 2006 (Ahad), sekitar jam 06.30pm, Encik Zamri Bin Hassan dan Puan Madihah Bt Kamaruddin serta keluarganya telah terjumpa dengan Encik Asnawi Bin Ahmad bersama keluarganya termasuk Cik Hashimah sendiri dalam keadaan yang ceria tanpa tanda-tanda muram dan trauma di Restoran Pha-Pha Garden & Seafood, Taman Melawati, Kuala Lumpur. Encik Asnawi Bin Ahmad telah menghampiri Encik Zamri Bin Hassan untuk bersalam dan berbual seketika.

Pada 27hb April 2006 (Khamis), Encik Md Daud Bin Sutan telah mula bertindak memecah belahkan keluarga Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi dan perpaduan ahli-ahli dengan cubaan melaga-lagakan hubungan baik YM Sheikh Radzi dan Encik Mortaruddin Bin Haji Hanafi, dengan mengatakan bahawa Encik Mortaruddin adalah calon yang paling layak menggantikan YM Sheikh Radzi sebagai Guru Utama sekiranya jawatan Guru Utama tersebut perlu digantikan.

Ulasan Saya:-

1) Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang dan Tuan Haji Md Nasir Bin Md Arshad yang telah mempercayai tuduhan fitnah tersebut kemudiannya merupakan Ahli Jawatankuasa Penghakiman yang ditubuhkan pada 02hb Mei 2006 oleh Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK) 2006/2009.

2) Encik Md Daud Bin Sutan kemudiannya merupakan Setiausaha Jawatankuasa Penyiasatan yang ditubuhkan pada 02hb Mei 2006 oleh MMK 2006/2009 telah mula bertindak ke arah yang tidak bermoral serta berat sebelah.
BERSAMBUNG

32 comments:

  1. "Bukan Sutan Syaitan... Setan!" seperti dialog dalam filem P.Ramlee, Seniman Bujang Lapok.... kahakakhakhakah

    Abg Ramlee
    Alam Barzakh

    ReplyDelete
  2. Amin Tolong Jawap Soalan Saya:

    1) Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang dan Tuan Haji Md Nasir Bin Md Arshad yang telah mempercayai tuduhan fitnah tersebut kemudiannya merupakan Ahli Jawatankuasa Penghakiman yang ditubuhkan pada 02hb Mei 2006 oleh Majlis Mesyuarat Kebangsaan (MMK) 2006/2009.

    ^Adakah mereka tidak adil? Adakah Mad Radzi tidak setuju dengan perlantikan mereka? Saya rasa mereka Bersetuju.^

    2) Encik Md Daud Bin Sutan kemudiannya merupakan Setiausaha Jawatankuasa Penyiasatan yang ditubuhkan pada 02hb Mei 2006 oleh MMK 2006/2009 telah mula bertindak ke arah yang tidak bermoral serta berat sebelah.

    ^Ini pun sama, Mad Radzi pun sokong perlantikan beliau^

    Soalan dari saya :

    1) Kenapa terlalu banyak versi jawapan dari Pihak Mad Radzi Sendiri?

    2) Bukankah banyak penyokong kuat Mad Radzi di dalam Ahli Jawatankusa Penghakiman? Bukan banyak penyokong kuat Mad Radzi di dalam Jawatankuasa Penyiasatan?

    3) Siapa suruh tubuhkan Jawatan Kuasa ini? Bukan kah Mad Radzi juga?

    4) Kalau benar Mad Radzi tidak menyokong pertubuhan kedua jawatan kuasa ini. Kenapa dia datang semasa penyiasatan dilakukan siap mengambil cuti sebagai guru utama?

    ReplyDelete
  3. Saya ingin mengucapkan SELAMAT DATANG kepada Encik Nor Azlan Shah Bin Abdul Ghaffoor, Encik Ramlee Bin Abd Rahman dan Tuan Haji Amrahi Bin Haji Buang.

    Semoga terus membaca dan berfikir tentang ketidakadilan yang berlaku terhadap YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi.

    SELAMAT MEMBACA.

    ReplyDelete
  4. Amin, jangan lupa utk cerita MRH datang jumpa Naib Presiden sambil menangis sebab dah buat salah. Pasai apa MRH nangis? Cuba la jawab!

    ReplyDelete
  5. Amin tau dak, pada peringkat awal, depa nak selesai perkara ni cara baik dengan keluarga mangsa, tapi MRH dah pukul canang satu Malaysia dia kena fitnah. Kalau MRH selesai cara baik, kita semua tak tahu apa yang berlaku. Kita tak berpecah lagi macam sekarang ni. Ini semua punca drp MRH. Cuba Amin fikir dalam2. Janganlah kerana nak selamatkan Pak Sedara dan maruah keluarga, Amin taknak terima kebenaran. Kalau dah salah tetap salah. Ini bukan soal konspirasi atau fitnah. Ini semua berpunca drp MRH yg buat hal. Cubalah Amin fikir the other side of the facts. Sayang sungguh kita berpecah......

    ReplyDelete
  6. Anonymous Di Atas,

    'Mahkamah Beruk' baru Siri 1. Harap bersabar ye. Jangan GELOJOH. Bukankah GELOJOH itu sifat IBLIS laknatullah?

    Versi Terkini:- YM menangis jumpa Naib Presiden? Baik kencing je, kata YM pegang kaki Naib Presiden sebab dah buat salah.... hehehehe....

    ReplyDelete
  7. Anonymous Seterusnya,

    Agama Islam yang dibawa oleh Rasulullah pun akan berpecah kepada 73 golongan, inikan pula Silat Cekak. Tiada apa yang perlu ditangisi kerana apa yang dilakukan oleh Allah swt itu semunya BENAR. Bukankah GERAK DRPD EMPUNYA GERAK? Tak paham? Tanya Joe Marwi. Mesti terhegeh-hegeh dia nak jawab sambil tengok kertas....

    ReplyDelete
  8. "Saya ingin mengucapkan SELAMAT DATANG kepada Encik Nor Azlan Shah Bin Abdul Ghaffoor, Encik Ramlee Bin Abd Rahman dan Tuan Haji Amrahi Bin Haji Buang."

    Tak nak la aku nk ucap selamat kepada makhluk perosak lebih2 lagi yg ada title tuan haji tu yg telah bertanggungjawab merosakkan buah2 silat cekak sejak zaman pak ak...(rujuk sepak minang)

    ReplyDelete
  9. "Fitnah bermula apabila Cik Hashimah Bt Asnawi telah mendakwa YM Sheikh Radzi telah mencabul kehormatannya pada 10hb Mac 2006 (Jumaat), sekitar jam 03.30 petang. Kemudiannya, Encik Abd Azman Bin Johan (Bapa Saudara Cik Hashimah) melalui surat bertarikh 08hb April 2006, yang ditujukan kepada dua (02) orang Naib Presiden ketika itu iaitu Tuan Haji Md Nasir Bin Md Arshad dan Tuan Haji Amruddin Bin Haji Buang dan Setiausaha Agung, Encik Ramlee Bin Abd Rahman. Didalam surat tersebut, Encik Abd Azman Bin Johan telah menyenaraikan sebanyak 17 tuduhan berhubung aduan salahlaku terhadap YM Sheikh Radzi termasuklah dakwaan daripada Cik Hashimah tersebut."

    ~ Ni ada yang tertinggal ni. Sebelum fitnah bermula, MRH telah datang ke rumah Asnawi pada petang Jumaat 10 Mac 2006. Sebelum datang MRH telah menelefon dahulu rumah Asnawi dan dijawab oleh Hashimah. Setelah mengetahui Asnawi tiada di rumah dan Hashimah hanya berseorangan, MRH telah pergi ke rumah Asnawi dengan tujuan untuk memberi goreng pisang. Oleh kerana goreng pisang belum siap digoreng, MRH pun terus menuju ke rumah Asnawi....... Cerita seterusnya anda semua pun tahu, ada banyak versi. Ada kisah budak2 main bola, budak2 di luar dan di dalam kawasan rumah serta di dalam rumah Asnawi. Ada beberapa gelas air oren dan MRH sendiri semasa disoal-siasat oleh JK Siasatan Persatuan telah mengaku memicit kepala Hashimah DAN MENYENTUH BUAH DADA HASHIMAH!!!!!!!!

    So, siapa pemula fitnah klu bukan MRH sendiri?
    So, siapa pemula konspirasi klu bukan MRH sendiri?
    So, siapa yang mengaku telah memicit kepala Hashimah dan MENYENTUH BUAH DADA HASHIMAH KALAU BUKAN MRH sendiri?????????

    ~ MRH mengaku pergi ke rumah Asnawi pada ketika dan saat itu. Adakah ini fitnah?
    ~ MRH mengaku masuk ke dalam rumah Asnawi pada ketika dan saat itu. Adakah ini fitnah?
    ~ MRH mengaku memivit kepala Hashimah, sentuhan berlaku. Adakah ini fitnah?
    ~ MRH mengaku menyentuh BUAH DADA HASHIMAH, sentuhan berlaku. Adakah ini juga fitnah??????

    MRH telah mengaku perbuatan tersebut memang benar-benar berlaku. Kenapa dia kata dia difitnah?????? Cubalah fikir dalam-dalam!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Anonymous Di Atas,

    'Mahkamah Beruk' baru Siri 1. Harap bersabar ye. Jangan GELOJOH. Bukankah GELOJOH itu sifat IBLIS laknatullah?

    Versi Terkini:- YM menangis jumpa Naib Presiden? Baik kencing je, kata YM pegang kaki Naib Presiden sebab dah buat salah.... hehehehe....

    November 8, 2010 12:21 PM

    Woih! Dia bukan nangis jumpa Presiden la! Silap tu. Dia nangis masa jumpa Ramlee Rahman SUA pada masa tu. Hahahhahaahah. MRH nangis lah nagis lah nangis laahhh!!!!! Hahahhahahah

    ReplyDelete
  11. dah agak dah, geng2 dahi hitam ni masuk blog sini..gaya penulisan pun nampak macam ke arah jawatan tertinggi tu jugak berkuasa...

    wei..belah r korang... tak mengenang jasa...kalau ustaz hanafi yang korang sygkan, yang betul2 korang kenang jasa, sepatutnya korang layan mak teh dengan baik..ni korang buang dia...

    Mak teh tu lagi teruk bersusah payah dengan ustaz hanafi berbanding korang.cakap jer pandai, tapi tak guna....mak teh berkorban untuk ustaz hanafi semata-mata nak biarkan harapan ustaz hanafi mengembangkan silat cekak..

    hargailah mak teh..bukannya mak teh minta pun korang sembah dia...hargai jasa mak teh...

    bodoh lah korang tua-tua ni fikir... syg ustaz hanafi konon? piiirahhh.....


    Mohd Yusuf bin Zakaria

    ReplyDelete
  12. Anonymous Di Atas-atas,

    Nanti kita baca apa yang Cik Hashimah cakap & apa yang YM cakap. Lepas tu, Lu Pikirlah Sendiri!

    Anonymous Di Atas,

    Hahahahhaha kena kencing dengan Ramlee Rahman ..... ANJING KENCING ANJING.... huahuahuhauhuaha.... Terminum KENCING ANJING.....kakakakkekekakah...... Astahgfirullahhal A'zim.

    ReplyDelete
  13. Amin tolong jawap soalan ini:

    Saya ingin En. Amin menjawap soalan-soalan ini sahaja

    Soalan dari saya :

    1) Kenapa terlalu banyak versi jawapan dari Pihak Mad Radzi Sendiri?

    2) Bukankah banyak penyokong kuat Mad Radzi di dalam Ahli Jawatankusa Penghakiman? Bukan banyak penyokong kuat Mad Radzi di dalam Jawatankuasa Penyiasatan?

    3) Siapa suruh tubuhkan Jawatan Kuasa ini? Bukan kah Mad Radzi juga?

    4) Kalau benar Mad Radzi tidak menyokong pertubuhan kedua jawatan kuasa ini. Kenapa dia datang semasa penyiasatan dilakukan siap mengambil cuti sebagai guru utama?

    ReplyDelete
  14. Korang ni jenis faham bahasa ke idak. Tak cukup ke sekali Tuan Amin kata, ni baru siri 1. Rakusnya la puak perampas ni.

    ReplyDelete
  15. korang ni nak tuan amin jawab..saya yakin tuan amin ni akan jawab .

    tapi sekiranya saudara2 hantu ni, nak tuan amin menjawab, saya mewakili tuan amin nak bertanya saudara2...

    siapa saudara untuk tuan amin menjawab soalan anda?

    tak bagi nama penuh pun takper...bg jawatan, mudah sikit sebab tuan2 kan gila jawatan....

    jawablah...jgn malu2...

    Mohd Yusuf bin Zakaria

    ReplyDelete
  16. Saudaraku Sekelian,

    'Pandai Silat' punya TOP MEN dah mula panas krn FAKTA demi FAKTA telah mula dikeluarkan. Mereka cuba mengganggu fokus saya untuk mendedahkan apa yang sebenarnya berlaku. Mereka ini juga cuba untuk mengalih perhatian pembaca daripada fokus terhadap fakta yang didedahkan. Berhati-hati. Mereka ibarat CACING YANG KEPANASAN. Cerita cacing la pulak...hehehe

    ReplyDelete
  17. Cacing kerawit di dalam perut anjing gila!

    ReplyDelete
  18. xpe2..kt tgu,lihat&baca..ppuak Guru Undi ni mmg xreti sabar..wt bnd sume gune akal yg xcerdik..kt tgu..smp ms dorg dtg blk jilat ludah dorg ke atau ppuak munafik ni trus merepek..

    ReplyDelete
  19. saya sokong saudara Amin.
    mereka umpama cacing kepanasan.
    mungkin juga seperti cacing "kebakaran".
    sampai nama pun tak berani bubuh.
    ini bukan sifat org mukmin.
    org mukmin sifatnya berani.
    kalau tak berani maka tak mukmin.
    maka x perlu ikot mereka yang suka mereka-reka cerita. buang aja mereka semua .


    khalil tasik permaisuri, cheras.

    ReplyDelete
  20. Eleh cacing kepanasan kunun. Takleh jawab lagi mau kornar. Takda maknanya blog ko ni Amin. Penyokong2 ko pub semua dah buta hati, buta perut. Dah tak boleh terima kebenaran dah. Soalan tu ko memang takleh jawab sampai sekarang. Kat blog gugat pun korang kornar jugak. Ko jawab dulu soalan tu. Kenapa si qodi masuk rumah tu pada tarikh, hari, waktu, tika dan ssat itu? Jangan melalut benda lain la. Apa hak si qodi tu masuk rumah orang camtu. Lepas ni klu dia masuk rumah korang masa korang takda, sentuh-menyentuh anak-bini korang masa korang takda, barula padan ngan muka. Wei! Camna korang nak tak kebenaran bila hati dah golap? Perkara pokok pun korang takleh jawab? Kesian aku tengok korang ni dah kena tipu. Huhuhuhu

    ReplyDelete
  21. anon>> hang ni ckp mcm hang ni tuhan yg nmpk&tau sume bende..orang sruh sabar ,tgu pendedahan kebenaran sabar la..ap tu pon susah...

    ko nak pihak kami jawab,ianya akan trjawab..tp nti ko jgn r nk melantun plak..klu hati dh gelap..orang ckp ap pon,ko x caya..sbb ko xle pikir..

    nk tau bende pokok konon..ni akar pokok yg ktrong tny pon ko xle jawab,kona sana sini..soalan kitorang..sape NAMA KO YG BAPAK KO BAGI?..ASAL X BERANI NK TULIS NAMA TIAP KALI PAS KOMEN?...

    Izuddin

    ReplyDelete
  22. pasni dia akan copy paste cam selalu.....

    ReplyDelete
  23. sudahlah...amin tak gentlemen, klu nak tunggu2 baru nak jawab pertanyaan..nampak gayanya...kurang bersedia atau bersalah..Klu jumpa polis, soal jawab siasat..takkan nak tunggu2..biasalah orang bersalah, cuba tegakkan benang basah..banyak main selindung2,
    biasanya..klu jumpa saper2 di mana keadaan percakapan tak betul..nampaklah kekurangannya ..mcm Amin SUA haram ..penipu..kekkekek

    ReplyDelete
  24. Steady Tuan Amin,

    Anda memang seorang yg berkata Benar, Berani memaparkan nama sebenar anda serta Bertanggungjawab di atas segala penulisan anda.

    Kami amat berpuas hati dgn paparan-paparan yg semakin hangat serta penuh fakta & kronologi2 berkaitan.

    Teruskan.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  25. sudahla anon..ko tu klu nama pon xberani nk bg..punyelah penakut!!!biasanya..klu orang penakut..mmg xkan kenalkan diri..ckp byk..dlm blog leh la meletup2..tp dasarnye penakut! teloq hang simpan almari la..!!

    ReplyDelete
  26. amin SUA HARAM,PENIPU,PEMUTAR BELIT,TUKANG KARUT..DAH TENGOK CERMIN KE BELUM..

    ReplyDelete
  27. kepada anonymous kami menanti anda membubuh nama sebenar anda. usah cakap banyak la kalau nama tak berani letak. putar lah arah mana pon orang semua tetap tak percayakan anda.

    Khalil, cheras.

    ReplyDelete
  28. Eleh si khalil ni, sebuk nak suh letak nama. Piiiraaahhh!!! Silap2 yg tak letak nama tu pun drp penyokong2 ko jugak. Sebab apa? Sebab depa tu pun terfikir nak tanya soalan2 yg dah dilontar pada Amin yg sampai skrg tak berjawab. Asyik tgu2 tak jawab2, kepala hotak. So, depa taknak buh nama sebab taku kena cap penderhaka!

    ReplyDelete
  29. Anonymous diatas:

    Buat apa kami sebagai penyokong nk lontarkan soalan pada saudara amin dekat blog ni, baik kami tanya depan2, hari2 kami dapat jumpa dia.. bukan kah itu lebih bagus..
    bukan macam korang bacul... dah la TAKUT letak nama, lepas tu tuduh kami balik yg jadi anonymous
    Piiiraaahhh!!!
    Hanafi alias

    ReplyDelete
  30. Eleh si khalil ni, sebuk nak suh letak nama. Piiiraaahhh!!! Silap2 yg tak letak nama tu pun drp penyokong2 ko jugak. Sebab apa? Sebab depa tu pun terfikir nak tanya soalan2 yg dah dilontar pada Amin yg sampai skrg tak berjawab. Asyik tgu2 tak jawab2, kepala hotak. So, depa taknak buh nama sebab taku kena cap penderhaka!

    {AKU rasa kat diorang buat cam tu kat gugat.... si gugat tu sendri yg komen2 kot... hahaha.. konon2 nye ramai la yg baca}

    ReplyDelete
  31. Anonymous said...
    amin SUA HARAM,PENIPU,PEMUTAR BELIT,TUKANG KARUT..DAH TENGOK CERMIN KE BELUM..
    November 9, 2010 4:46 PM

    [Sedarlah wahai penulis 'Anon November 9, 2010 4:46 PM', dunia ini sementara sahaja. Tiada apa yang akan kamu dapat jika jiwa kamu dipenuhi dengan perasaan benci.

    Terpanggil saya pada dua hadis nabi.

    -Tidak akan masuk syurga tukang-tukang fitnah
    -Dusta berada di mana-mana di akhir zaman.

    Hentikanlah usaha untuk menjatuhkan orang lain. Bak kata orang putih, let’s focus on things that matters most.]

    ReplyDelete
  32. Piirah mabuk.... perkara pokok suruh letak nama pun bacul dan takde teloq... nak sibuk2 suruh Tuan Amin jawab mcm2 yang mana ini baru BAB mukadimah mahkamah beruk... kepada Tuan Amin, jangan dihirau anjing2 yang menyalak dan cacing2 yang kepanasan tersebut...

    ReplyDelete