Wednesday, November 10, 2010

Fitnah Di Mahkamah Ampang - Siri 4

Perbicaraan tuduhan fitnah terhadap YM Sheikh Radzi diteruskan lagi dengan keterangan Saksi Ke-05 Pendakwaraya iaitu Pegawai Penyiasat daripada pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) yang dikenali sebagai ASP Toh.

Didalam keterangannya, ASP Toh telah memberitahu mahkamah bahawa ketika beliau mengambil keterangan Cik Hashimah (Penuduh), beliau didalam keadaan TRAUMA. ASP Toh turut menyatakan bahawa beliau tidak dapat menjalankan sebarang pemeriksaan perubatan kepada Cik Hashimah, memandangkan kejadian (fitnah) tersebut hanya dilaporkan selepas 6 bulan.

Dalam keterangan seterusnya, ASP Toh turut menyatakan bahawa beliau ada menerima dokumen berkaitan Siasatan Dalaman PSSCUHM daripada Encik Ramlee Bin Abdul Rahman ketika beliau sedang menjalankan siasatan, dan berhubung perkara ini, ASP Toh tidak menolak kemungkinan terdapatnya agenda tertentu untuk MENJATUHKAN YM Sheikh Radzi sebagai Presiden / Guru Utama.

Apabila ditanya oleh Peguambela YM Sheikh Radzi berkenaan keterangan Cik Hashimah berhubung panggilan telefon yang diterima oleh YM Sheikh Radzi ketika kejadian (fitnah) dikatakan berlaku, ASP Toh memberikan pengesahan bahawa Cik Hashimah menyatakan bahawa YM Sheikh Radzi ada menerima panggilan ke telefon bimbitnya daripada seorang individu.

Peguambela seterusnya bertanyakan kepada ASP Toh adakah sebarang RUMUSAN / KESIMPULAN atas penyiasatan beliau, dan ASP Toh kemudian menjawabnya secara lantang dan bersahaja:- "TAKDE BUKTI". Tiada kesimpulan atau rumusan yang boleh dibuat berkenaan siasatan beliau kerana tuduhan tersebut TIADA BUKTI dan TIADA SAKSI dan hanya dilaporkan kepada pihak polis selepas 6 bulan kejadian (fitnah) dikatakan berlaku.

Pandangan saya:-

1) Agak memeranjatkan dan menghairankan apabila Encik Ramlee Bin Abdul Rahman tampil menyerahkan dokumen Siasatan Dalaman PSSCUHM kepada pihak PDRM sedangkan beliau tidak pernah dipanggil oleh pihak PDRM untuk berbuat demikian. Mungkin beliau masih berdendam kepada YM Sheikh Radzi apabila isterinya Puan Azizah Bt Shamsuddin mendakwa pernah 'MENTOCENGKAN' YM Sheikh Radzi walaupun dakwaan tersebut dinafikan oleh YM Sheikh Radzi sendiri.

2) Cik Hashimah hadir dalam keadaan TRAUMA merupakan satu lakonan semata-mata kerana terdapat SAKSI (Encik Zamri Bin Hassan & Keluarga) yang telah melihat Cik Hashimah dan keluarganya dalam keadaan ceria pada sekitar jam 06.30pm, 23hb April 2006, di Restoran Pha-Pha Garden & Seafood, Taman Melawati, KL, sedangkan laporan polis dibuat pada 19hb September 2006.
BERSAMBUNG

32 comments:

  1. terus siri 4...mana siri 3

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Tuan, kita wajib mempertahankan yang benar. Teruskan usaha. Bagi mereka, kita bentangkan lah 1001 fakta sekalipun, mereka tetap menolak kerana mereka telah tetapkan di mana mereka berpihak.

    Bagi yang masih waras dan menghargai NIKMAT AKAL yang Allah berikan, gunakanlah dengan sebaiknya agar ianya tidak diambil kembali kerana kegagalan kita menggunakannya dengan wajar.

    Sudah jelas, terang dan nyata terdapat agenda tersembunyi yang kelihatan dalam rancangan mereka. Seperti yang ditulis oleh seorang sahabat dari borneo, semua ini adalah rancangan untuk MEMUSNAHKAN KAREKTOR. Mereka telah melakukan serangan bertali arus dengan harapan pengaruh dan kewibawaan YM Sheikh terjejas dan dengan itu mudahlah mereka melaksanakan rancangan jahat mereka.

    Tetapi, kita lihat hari ini. Yang HAK tetap berdiri teguh walaupun pelbagai cara yang mereka lakukan untuk menjatuhkannya. InsyaAllah, satu persatu kebenaran akan tersingkap dan sama-sama kita nantikan. Pada mereka yang masih ada akal, nilai dan buat keputusan dengan hati yang tenang. Minta petunjuk dari Allah.

    Fendy - KK

    ReplyDelete
  3. Anonymous said...

    terus siri 4...mana siri 3
    November 10, 2010 9:22 AM

    Saya tak tahu anda di sebelah mana. Lain kali cuba baca tajuk artikel dalam blog ni satu persatu. Dah lama dah tajuk siri 3 tu keluar.

    ReplyDelete
  4. ni siri 3 tu http://aminzainul.blogspot.com/2010/11/fitnah-di-mahkamah-ampang-siri-3.html

    ReplyDelete
  5. polis pun kata tak de bukti?!!! maksudnya selama ni pendapat ahli yang menentang anjing - anjing ni sama la dengan pendapat pihak polis...

    oh ye... anjing kan kata "ramai tak semestinya betul"...

    tak pe...

    saya pun akui polis pun tak semestinya betul..

    cuma anjing je yang betul...

    ReplyDelete
  6. Tuan Amin... please.. please.. janganlah lagi teruskan menceritakan fakta2 sebenar ni.. nanti student2 IPT kat uniten, UKM, UIA, UM, UPM, UDM, UMT & UTP akan banyak sangat bertanya.. mati le nak jawab balik nnt.. student2 IPT semuanya berakal dan berkebolehan berfikir.. selama ni kami dah sorok banyak fakta dari diorang.. harap2 diorang tak baca blog ni..
    hehehe

    ReplyDelete
  7. anon atas skali,

    ha..macam ni la kite nak..bile sume "kebenaran dari MMT" dah jelas TAK BENAR, tp sb kn nk komen gak, komen jela;

    Anonymous said...

    terus siri 4...mana siri 3
    November 10, 2010 9:22 AM

    xpe2, kami xmarah, mcm ni la contoh bagus! asalkan ada gak komen tuk anda TERUS MENYEMAK KAT SINI..truskan usaha anda!! walaupon ia menampakkan anda terlalu "pandai"..ke"pandai"an anda memang di tahap luar biasa! "pandai"cmni layak ni tuk jadi GURU..suruh je kawan2 kat akademi UNDI anda...caiyok2!!

    ReplyDelete
  8. suadara2ku, mereka semuanya berhati busuk...sygnya ustaz hanafi dah didik elok2, ustaz hanafi pun nak diketepikan nak tendang.

    tak sangka kita hati2 yang telah lama ustaz hanafi didik bertukar menjadi hitam gara2 gilak kuasa..sayang beribu kali syg..sia2 selama ini pengorbanan ustaz terhadap mereka.

    tuan2, mudah jer tuan..diorang ini hatinya dah teruk sgt..sekiranya polis pun kata takdak bukti.diorang lebih hebat dari polis denganagenda syaitan bermain di minda..ada jer jalan2 yang difikirkan untuk jatuhkan
    YM Tuan Guru Md Radzi..

    saudara2ku, tgk lah seni beladiri, di mana saudara azlan ghani selaku penulisnya, menemurah "cikgu Ramli"...disebutkan dalam tu, sekiranya mahkamah menjatuhkan hukuman kepada Md Radzi TIDAK BERSALAH, kami tetap mengatakan Md Radzi BERSALAH...tuan2 rujuk lah artikel tu...tgk sendiri lah saudara2ku...

    menghina mahkamah sebenarnya...kerana nafsu, sanggup jer membelakangkan keadilan..yang tak bersalah dikatakan salah.

    teruk betul hati iblis

    Mohd Yusuf bin Zakaria

    ReplyDelete
  9. tu la sy heran bila bc seni beladiri ms dorg interview SUA cikgu Ramli...sy igtkan bila mahkamah mengatakan YM Sheikh xbersalah dorg akan trime n tarik blk sume pe yg dorg ckp tu tp x rupenye...huhu...mmg de muslihat len kot...ntah la...

    norhilmi husni

    ReplyDelete
  10. Lagu yang bertajuk "Kalau Berpacaran" ini di tuju khas pada Mad Radhi supaya menjadi pengajaran padanya...

    Video + Lirik:

    http://www.youtube.com/watch?v=eZtbXdQ32_U


    [LIRIK] Kalau Berpacaran - Suhaimi Mior Hassan / Ana Raffali / Atimet:

    [Sohaimi Mior Hassan]
    Kalau berpacaran
    Memang banyak pantang larang
    Menjaga susila
    Ibubapa adik abang

    Apabila berdua
    Carilah tempat yang terang
    Agar tidak pula
    Mencuba aksi terlarang

    Chorus:
    Boleh pandang-pandang
    Jangan pegang-pegang
    Duduk renggang-renggang
    Bertambah sayang
    [smartiesmanis.blogspot.com]

    Biar malu-malu
    Biar segan-segan
    Kerna malu itu
    Perisai orang beriman

    [Ana Raffali]
    Kalau berpacaran
    Jangan tunggu lama-lama
    Kalau dah berkenan
    Jumpalah ayah dan mama

    Hantarlah rombongan
    Meminang dengan segera
    Kalau terlambat kasih mu disambar buaya

    ulang chorus

    [Altimet]
    Yeah
    Kita sambung cerita
    Kalau kamu berdua
    Aku yang ketiga

    Aku penambah perasa
    Aku lah pendarab nafsu serakah
    Hai teruna bikin perangai selamba
    Hati si dara kata tak apa

    Berani buat terima padah
    Kalau tak sedia
    Ucap syahadah


    Iklas dari:
    Abu Tausi ;-)

    ReplyDelete
  11. Bila pulak la Abg Md berpacaran dengan shima.Aku takut terkena kat hang balik lirik lagu ni.Tak pun memang Guru Joe hang dah terkena? :P

    Abu Si Tak Tau

    ReplyDelete
  12. Lagu yang bertajuk "Badai Fitnah" ini di tuju khas pada Abu Tusi di atas dan kaum2nya supaya menjadi pengajaran padanya...

    Video:

    http://www.youtube.com/watch?v=sKPUfiEBDqk

    [LIRIK] Badai Fitnah - Rhoma Irama

    Ya-ya-ya-ya-ya-ya...

    Sulit mencapai kejayaan dalam hidup ini
    Dan untuk mempertahankannya lebih sulit lagi
    Karena banyak yang dengki serta iri hati
    Bagi mereka yang dengki tak akan berhenti

    Berbagai cara dilakukan untuk menjatuhkan
    Demi tercapainya tujuan semua dikorbankan
    Asal saja yang dibenci tak berjaya lagi
    Apa pun yang ‘kan terjadi dia tak perduli

    Ya-ya-ya-ya-ya-ya...

    Apabila rasa dengki yang sudah berbicara
    Segala cara keji dijadikan senjata
    Berhembuslah badai fitnah dari segala arah
    Tujuannya memutuskan segala ikatan
    Ikatan keluarga, ikatan dengan umat
    Ikatan dengan semuanya

    Tapi satu hal jangan lupa kita manusia
    Yang cuma bisa berencana serta berusaha
    Tuhanlah yang memutuskan segala cobaan
    Dialah yang memuliakan atau menghinakan

    Ya-ya-ya-ya-ya-ya...

    dari:
    Hanafi Alias ;-)

    ReplyDelete
  13. Salam Saudaraku,

    Apa yang perlu kita hairankan lagi. Kenyataan yang penuh BONGKAK dari ramli tu telah menunjukkan bahawa apapun yang terjadi, mereka mahu apa yang mereka fitnahkan itu diikuti oleh semua orang. Mereka tahu bahawa kes ini lemah untuk menang dalam perbicaraan, tetapi ingat AGENDA UTAMANYA apa? Memusnahkan karekter YM Sheikh dengan cara MENGAIBKAN dirinya. Semuanya kerana TAHTA dan HARTA.

    Apa lagi kalau bukan tu saja yang mereka mahu. So, tak perlulah nak dihairankan lagi. Memang begitulah sikap mereka yang berhati busuk.

    ReplyDelete
  14. Lagi lagu yg sesuai utk Mad Radhi sebagai pengajaranya...Ga Cabul Lagi oleh kumpulan Jamrud

    Video + Lirik

    http://www.youtube.com/watch?v=HrMhpPNXnOc

    [LIRIK]Lagu jamrud - ga cabul lagi. (with side info lyric)

    Lyric: Waktu pertama aku
    Bertemu semua pacarku
    Ada rasa kagum terpesona
    Sampai terbawa mimpi
    Setelah dekat ku tau arti kekagumanku
    Bukan pada wajah dan senyummu
    Tapi pada ng...ng...ng...

    Reff:
    Tuhan tolong cuci otakku
    Dari pikiran cabul
    Dan bila nanti fresh kembali
    Ku janji engga' ngeres lagi

    Maafkan Tina, maafkan Leni
    Gomenne Keyko, juga Retno
    I am sorry Suzanne, hampura Euis
    Ku hanya ngincer tubuhmu
    Maafkanlah...
    Andai kudapat pacar yang baru
    Dan baik hati
    Kututup lehernya sampai kaki
    Pake kardus Kulkas

    Kembali ke: Reff
    Tapi bila ga fresh juga
    Terpaksa ku cabul lagi


    ikhlas dari:
    Abu Tausi X-D

    ReplyDelete
  15. Yo Abu Tausi ada lagi satu...lagu...

    Lagu ini juga sesuai

    http://www.youtube.com/watch?v=sKPUfiEBDqk

    utk Mad Radhi...supaya tobat tak raba2 perempuan dan maksiat.Tobat Maksiat Wali Band.

    Kah Kah Kah...

    ReplyDelete
  16. Abu Jahal & Anonymous,

    Lagu untuk kalian :- 'SELIMUT PUTIH'

    ReplyDelete
  17. Lawak tul anjing2 ni... mana pegi jaguh2 yang selalu dok berdebat dalam blog ni?

    bila dah tau polis pun kata tak de bukti semua dah lari ke?

    yg tinggal cuma anjing2 bodoh yg dok hantar lagu...

    ReplyDelete
  18. semua penulisan si Amin sy tidak percaya...kalau dah kaki bohong tuh sampai bila2 mmg kaki bohong...tak da bukti? mungkin takda bukti perubatan jer kot...si amin nih paparkan cerita sekerat jer nih...kalau depan org pon boleh bohong kat blog lagi berapi die bohong, sama sifat mcm MANUSIA KENCING MANUSIA...kita tunggu dan lihat...

    Syeikh Amzar Syariff

    ReplyDelete
  19. semua penulisan si syeikh celup ini pun saya tidak percaya !! anda pun bercerita sekerat-sekerat kan? kalau depan pun anda berbohong, inikan pula di blog. Mentelah pula memakai nama samaran. Berapi-rapi bercakap..sebab org tidak kenal identiti sebenar.

    kita sama-sama tunggu..

    ReplyDelete
  20. salam..

    untuk semua yang menyalak, pak arab bongok dan para bacul yang menyembah akademi..ni lagu utk hangpa suma..semoga terhibur...

    *** Lagu tema Akademi BUANG ***

    Bukan mudah
    nak singkir pewaris yang mutlak
    Bukan Mudah
    hendak mengarang satu konspirasi
    apa terjadi teruskan jua
    kalau tidak kita yang malu nanti

    Chorus :
    tabur lah fitnah..jangan putus asa..
    harap-harap depa akan terpedaya
    tabur lah fitnah..jangan berhenti..
    makilah depa sepuas hati..
    pasti kan kaya di akademi BUANG sekeluarga

    Bukan mudah
    nak konar semua ini bukan dusta.. O..yeaaah
    Bukan mudah
    nak kumpul 7 ribu dalam 1 hari
    depa tak percaya pada akademi kita
    sebab depa tau kita mampuih tak leh buat punya

    Back To Chorus

    percayalah pada akademi
    korang akan pandai silat..
    amruddin tak tipu niii….heeiii…

    p/s : kawan-kawan..sila bagi cadangan tajuk lagu..HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....

    Razlan Ab Razak

    ReplyDelete
  21. Karya Bangang pengikut Guru PENIPU...

    ReplyDelete
  22. inilah sifat AKADEMI...

    yg dok ajar dlm AKADEMI...amat sayu bila lihat..skrg hangpa dok lacurkan silat ni..tolak tradisi..tolak adab..jadikan sama saja dgn beladiri asing..

    inilah kononnya yg ngaku hebat & konon SEMUA ILMU USTAZ ada kat hangpa..

    AKADEMI...AKADEMI...bangsat tul hangpa..

    ReplyDelete
  23. Ogy Ahmad Daud: Razlan Ab Razak, sy rasa suara anda sumbang... tak ikut tona lagu sebenar... tarian anda juga tak selari dgn irama... irama lagu nih slow ala-ala keroncong tapi anda joget mcm tarian rap...saya rasa anda kena gali lagi dek....gali lagi...dptkan keyakinan dan kebenaran... berikan keiklasan pada persembahan anda... saya kasi 0 markah...

    Adlin Aman Ramli: Razlan Ab Razak, aku rasa awak tercacat akal.... aku kasi -10 markah...

    ReplyDelete
  24. senyum saja bro semua..jgn ikut sgt nak melatah dgn provokasi puak akademi ;)

    ReplyDelete
  25. "Ogy Ahmad Daud: Razlan Ab Razak, sy rasa suara anda sumbang... tak ikut tona lagu sebenar... tarian anda juga tak selari dgn irama... irama lagu nih slow ala-ala keroncong tapi anda joget mcm tarian rap...saya rasa anda kena gali lagi dek....gali lagi...dptkan keyakinan dan kebenaran... berikan keiklasan pada persembahan anda... saya kasi 0 markah...

    Adlin Aman Ramli: Razlan Ab Razak, aku rasa awak tercacat akal.... aku kasi -10 markah..."

    How foolish this comment is. Thnk you.

    ReplyDelete
  26. lihatlah rakan2 ku..

    puak-puak akademi dh xde modal nk ckp..tp sbbkn HATI BUSUK n semangat nk komen,komen jela wlupon bende merepek..PUNYALAH "PANDAI"..

    ReplyDelete
  27. Syeikhtan Amzar Syariff Al-Bahloli,

    Saya tidak minta dipercayai. Jemput sendiri hadir di Mahkamah Ampang, pada 15/11/2010 (Isnin), jam 11.00 pagi. Bukankah Tuan Syeikhtan sedang mencari KEBENARAN?

    ReplyDelete
  28. Saudaraku Razlan,

    Cadangan saya untuk tajuk lagu saudara:-

    'Asal Jamban pulang ke Jamban'

    ReplyDelete
  29. Hahahahahaha... Terasa Bangang Lak aku polow akademi ni.... Tapi aku memang BANGANG pun pasai termakan bodi ehhh silap budi Lannn chowww Liar...
    -Abu Lahab- Ehhh silap lagi Abu Huzaifah daaaa....
    Aku yang dah terkang-kang 2 kali masa try... BANGANG ar aku niii...

    ReplyDelete
  30. Pandangan Amin SUA HARAM...aada penyakit PHD...kami dari IPTA tengok keadaan mangsa yang mengalami detik-detik...terima kasih en Ramlee dapat memberi keterangan untuk menghalang kemungkaran terus bermaharaja lela...PENCABUL tetap bersalah.

    ReplyDelete
  31. "Pandangan Amin SUA HARAM...aada penyakit PHD...kami dari IPTA tengok keadaan mangsa yang mengalami detik-detik...terima kasih en Ramlee dapat memberi keterangan untuk menghalang kemungkaran terus bermaharaja lela...PENCABUL tetap bersalah. "

    IPTA yg dah di brainwash... dihalang sungguh2 daripada mendengar penjelasan dari side En Md Radzi.. kena percaya penuh kepada kata2 PERSATUAN semata2..

    ReplyDelete
  32. saya CABAR semua ahli IPTA tersebut jumpa terus dengan YM Sheikh Md Radzi... sebab kes ni berlaku semasa saya masih di salah sebuah IPTA. dan Saya sendiri telah mendengar penjelasan dari pihak persatuan dan kemudian dari YM Sheikh Md. Radzi Bin Hj. Hanafi di Rumah Persatuan di Keramat semasa Majlis Berbuka Puasa. Pada ketika tersebut saya mengunakan AKAL yang WARAS dari penjelasan yang JELAS dari kedua2 belah pihak mendapati YM Sheikh Md.Radzi berkata BENAR. SEBAB APA saya berpandangan sedemikian???

    1. Penjelasan yang YM Sheikh Md. Radzi ni bagi adalah KONKRIT. KERANA dari dulu sampai sekarang apa yang dijelaskan adalah perkara yang masih sama TANPA perlu DIBUKUKAN @ DI'THESIS'kan setiap apa yang dikatakan oleh beliau kes ni sejak dari 2006 sehingga kini.

    2. Penjelasan pihak PSSCUHM pandai silat tu pulak, dulu bagi penjelasan macam lain. lepas tu DIBUKUKAN dan DI"THESIS"kan setiap apa yang dikatakan oleh SEMUA yang terlibat dan TAK TERLIBAT. kemudian pulak ada tuduhan2 berangkai pulak tu untuk MENGUKUHKAN lagi DAKWAAN diorang berkenaan KES yang SATU ni... kemudian pulak TUDUHAN2 BERANGKAI yang membabitkan PSSCUHM + individu2 yang nak namanya turut terselit dalam thesis ni pulak, keluarkan CERITA2 yang ada libatkan YM SHEIKH ni je, yang mcm kes duit uniform(duit aku ada sekali woi), duit cincin, duit insurans yg amrahi suruh ahli bayar tu TAK PULAK pihak diorang ni nak siasat ek.?

    PANDAI LAH SANGAT KORANG NI SILAT KAN!

    ReplyDelete