Saturday, November 20, 2010

Jutawan Silat

Tergelak besar apabila saya mendapat maklumat terkini daripada BOND121 saya dimana pihak SILAT CEKAK HANAFI MASMAN akan memulakan 'Strategi Menambah Ahli' dengan memberikan KOMISEN sebanyak RM15.00 setiap seorang ahli baru yang berjaya di 'rekomen' untuk Ijazah Pertama mereka. Apabila sekali dengar, saya pun apalagi, terhegeh-hegeh jugak la nak 'joint' SILAT CEKAK HANAFI MASMAN.

Al-Maklumlah, kalau saya dapat 'rekomen' 100 orang sebulan, dapatlah saya 'side income' sebanyak RM1,500.00, kalau saya dapat 'rekomen' 1,000 orang sebulan, dapatlah saya 'side income' sebanyak RM15,000.00 sebulan dan kalau saya dapat 'rekomen' 1,000,000 orang setahun, dapatlah saya 'side income' sebanyak RM juta punya juta punya laksa punya kue teow (dialog filem P.Ramlee).

Malangnya, saya telah dikejutkan dengan kenyataan BOND121 saya, dimana pihak SILAT CEKAK HANAFI MASMAN tidak akan memberikan wang tunai RM15.00 tersebut, sebaliknya jumlah KOMISEN tersebut hanya boleh ditukarkan dengan barangan cenderamata persatuan. BURUK SIKU ni. Dah bagi mintak balik secara PAKSA-RELA. Apapun, saya memulakan kiraan matematik saya. 

Kalau saya dapat 'rekomen' 100 orang sebulan, dapatlah saya 'Key-Chain' sebanyak 100 unit sebulan, kalau saya dapat 'rekomen' 1,000 orang sebulan, dapatlah saya 'Key-Chain' sebanyak 1,000 unit sebulan dan kalau saya dapat 'rekomen' 1,000,000 orang setahun, dapatlah saya sebanyak "juta punya juta punya laksa punya kue teow punya key-chain" (dialog sidang akhbar SILAT CEKAK HANAFI MASMAN). Boleh jadi JUTAWAN KEY-CHAIN ni...ahaks...ahaks...ahaks...

Menurut dokumen yang diserahkan oleh BOND121 saya, idea BINGAI ini datangnya daripada Encik Amrullah Bin Haji Buang. Idea semata-mata ke arah kewangan tanpa memikirkan terhakisnya sifat IKHLAS dalam perjuangan. Idea yang datang daripada beliau ini langsung tidak memeranjatkan saya kerana beliau suatu masa dahulu bersama beberapa orang adik-beradiknya telah MEMPERGUNAKAN persatuan dan ahli-ahlinya untuk perniagaan 'Sistem Piramid' mereka yang menjual TILAM AJAIB dibawah syarikat Giraffe World Sdn Bhd. Belasan ribu malah puluhan ribu telah dikaut bersama-sama adik beradiknya. Malangnya TILAM AJAIB tersebut tidak mampu mengubati penyakit 'CHENGKOI DURJANA'.

Idea BINGAI ini telah mendapat persetujuan sebahagian besar ahli MMT, MMK dan LPT, SILAT CEKAK HANAFI MASMAN, khususnya daripada Encik Kamaruzaman Bin Ahmad (Khalid Cina). Mungkin beliau ingin mencontohi kekandanya yang banyak 'masyuk' melalui pengeluaran PASPORT PALSU suatu ketika dahulu. Berhati-hati Khalid Cina! Jangan sampai 'kantoi' seperti kekandamu, yang akhirnya dibuang kerja serta ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana telah menjual MARUAH NEGARA demi kewangan semata-mata.

Maklumat akhir daripada BOND121 saya adalah beliau mendakwa bahawa perlancaran program BURUK SIKU ini adalah bertujuan untuk menandingi kempen JOM SILAT pada 10/10/10 yang lalu, oleh SILAT CEKAK USTAZ HANAFI pimpinan YM Sheikh Radzi Hanafi. Selamat Maju Jaya saya ucapkan kepada SILAT CEKAK HANAFI MASMAN....tetapi dengar khabarnya SILAT CEKAK USTAZ HANAFI telah mula menggerakkan jenteranya ke arah 2015 untuk 'THE LARGEST MARTIAL ARTS DISPLAY' didalam BUKU REKOD DUNIA dengan sasaran menghimpunkan seramai 50,000 pesilat SILAT CEKAK USTAZ HANAFI.

Tinggalkan SILAT CEKAK HANAFI MASMAN untuk mencatatkan rekod didalam BUKU TIGA LIMA. Ayuh! Bersama martabatkan Silat Melayu di puncak dunia bersama SILAT CEKAK USTAZ HANAFI dibawah pimpinan Perwaris Agung Yang Hakiki iaitu YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi.

'HIDUP SILAT CEKAK USTAZ HANAFI'

33 comments:

  1. Tuan Amin,

    Sebuah karya yg menghiburkan hati. Sungguh tidak ku duga. Bukan apa, membaca sambil ketawa & tersenyum simpul.Terima kasih.

    Selamat berkarya serta menegakkan kebenaran.Selama ini mereka telah mengaibkan YM GU secara terlampau. Kini kita dapat lihat sedikit demi sedikit warna sebenar mereka.

    Lama kelamaan semuanya akan terzahir di mata kita. Bangkai gajah bolehkah ditutup dengan nyiru ?

    ReplyDelete
  2. SCHanafi Masman akan hanyut dengan labu2nya... terima kasih tuan muda kerana pasang kaki kat sana...sekurang2nya dpt senyum dgr fakta lanun cetak rompak silat ni yang nampaknya tengah mula desperate nak cari duit yang tak berapa halai atas usaha Almarhum Ustaz Hanafi... lepaih ni depa dah dapat duit sama2 depa lagi berebut la.. namapun lanun...

    ReplyDelete
  3. Kahkahkahkahkha...kahakhakah..kahakahkah..
    Best Giler la Tuan Amin..!! Pecah Perut!!!

    ReplyDelete
  4. Saudara-saudari ku Sekalian,

    Sebenarnya BOND121 ini diperingkat awal konflik lagi telah berada bersama-sama PENGKHIANAT. Kerana itulah berulangkali saya mengatakan saya ada BUKTI dan SAKSI setiap kenyataan saya. Cuma BUKTI dan SAKSI tersebut akan didedahkan pada masa yang TEPAT dan SESUAI. Ini JANJI saya. Pasti MENGGEMPARKAN.

    ReplyDelete
  5. Puan Kamsiah,

    Dah pukul 02.00 pagi tak tidoq lagi? Buat pe tu? Haaaaaa.... Takpe! HALAL...hehehe...

    TK atas komen-komen puan yang BERNAS. Saya Sangat Menghargainya.

    ReplyDelete
  6. Tuan Amin,

    hahaha......BETUL..HALAL

    Saya pun bukannya pandai menulis, hanya sekadar SEDIKIT usaha mempertahankan HAK YM GU yg byk berjasa kpd saya . Tidak terbanding komen-komen saya dengan pengorbanan sahabat-sahabat lain yg jauh lebih BESAR.

    Sepatutnya sayalah yg berterima kasih kepada Tuan, kerana mewujudkan blog ini, untuk memberi gambaran yg sebenar tentang apa yg berlaku.

    Masakan saya tegar melihat YM GU & keluarga dihina,dicaci begitu hebat sedangkan beliau tidak bersalah. Sebenarnya memang saya tidak sanggp melihat yM GU & keluarga diperlakukan begitu!!

    Tambahan pula beliaulah GURU YG SEBENAR GURU yg memberi tunjuk ajar kpd saya, membimbing saya tentang nilai2 kehidupan. Bagaimana utk menjadi Hamba Allah yg sebenar-benar Hamba.

    Tanpa JASA YM GU & keluarga tidak mungkin saya berada di sini. Saya juga tidak dapat membalas segala jasa-jasa tersebut. Terima kasih. Semoga Allah melimpahkan rahmatnya sebanyak-banyaknya kpd YM GU & keluarga.

    Semoga Allah tetapkan hati saya berada di landasan yg benar.Insya Allah.

    Terima kasih Tuan Amin. Saya amat menghargai kehadiran blog ini.

    Terima kasih.

    Terima kasih.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  7. SILAT CEKAK HANAFI MASMAN masih ada peluang untuk cipta rekod..

    persatuan silat pertama yang bergerak melalui skim MLM... hahahaha...

    Syahrin

    ReplyDelete
  8. geng masman ni mmg pandai lagi cerdik.......
    pandai ambil kesempatan atas perjuangan org lain untuk kepentingan diri sendiri..... ni lah jadinya apabila nafsu da menguasai diri maka bagi mereka itu semuanya halal........

    tuan Amin,
    terima kasih atas kewujudan blog ini kerana saya dpt mengetahui niat jahat org disana dan perkara sebenar yg berlaku.....

    gaya penulisan tuan amin ni sungguh menarik...
    teruskan berkarya tuan amin

    saya akan tetap menyokong YM GU kita yg HAK

    Muhammad Qawiem

    ReplyDelete
  9. kalau idea bodoh selalu datang dari amrullah buang..
    mungkin otaknya masih mengalami ketidakstabilan akibat penyakit strok dulu..
    ha...ha...ha...ha..ha..

    kenapa la dia x cerdik licik macam amruddin..
    amruddin x pernah ada idea2 bodoh..
    semuanya idea2 cerdik belaka..
    cerdik nak PEKENA...

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  10. Betul la tu. Belah sana tengah meniaga bukan menegak kebenaran. MLM - Meniaga Larut Malam.

    Cicit Lebai Lah
    Jitra, Kedah

    ReplyDelete
  11. daus baik - baik... stroke, tak stroke, ko jgn kutuk2 dia... nanti dia voodoo sama kau. bengkak kaki nanti... rofl...

    ReplyDelete
  12. Ya Allah... sampai seni silat ni pun nak diperdagangkan??? apa yg tinggal dekat bangsa2 melayu ni??? kerana duit sanggup buat apa je.... kesian btul kpd HAJI BUANG dpt anak2 yg mcm nie..

    ReplyDelete
  13. Isk2 Amin2... menipu lagi... kesian abg yang dpt anak macam nih... tak serik2 lagi ya...

    ReplyDelete
  14. Anonymous,

    Isk2 Amin2... menipu lagi... kesian abg yang dpt anak macam nih... tak serik2 lagi ya....

    Jawaban : Saya berkata BENAR. Tunjukkan dimana penipuan saya. Ye la PUAN. Kesian kat Abg Yang dapat anak mcm saya yang tak serik-serik menegakkan KEBENARAN.

    ReplyDelete
  15. belum ada bukti sahih yg keluarga buang punya angkara.. setakat ini hanya cakap2 jer.. kalau betul sila 'sue' dekat mahkamah.. baru ler fight.. yang penting evidence..
    mcm Pak Sheikh tu.. mmg turun court naik court lah dia.. selagi belum settle..

    -aku yg kecewa dgn guru aku

    ReplyDelete
  16. abg yang tu orangnya baik.. kelakar.. mudah mesra.. terutama ngan ahli2 silat.. kalau ngan ank dia aku tak tau lah.. agak2nya silap sikit mesti anak2 kena dengan abg yang..
    sbb almarhum ustaz hanafi pun ader batasnya walaupun dengan cucu kesayangan diasendiri..tgk ler si tuan punya blog nie.. kena belasah ngan almarhum masa dia kecik2 dulu (4 tahun kot).. tu ler Amin.. sapa suruh hang buat kete ustaz mcm gelongsor..sampai patah wiper kete.. pas tu kena belasah ler si amin ni.. abg yang dan kak jah tak boleh buat apa2. hanya sekadar tengok jer.. tapi QUOT almarhum paling best masa tu ialah "INILAH MASA YANG AKU TUNGGU2" pastu terus dia belasah tuan punya log ni.. seingat aku pakai pelepah pisang kot..sampai sekarang aku teringat lagi kisah ni bila tgk tuan punya blog.. (kisah ini bukan nak mengaibkan amin, tp nak citer betapa rapatnya amin ngan almarhum)..

    ReplyDelete
  17. mari la srtokedman...
    nak vodoo aku ye?
    silakann...
    untuk memudahkan dia nak vodoo aku,aku tinggalkan no telefon supaya dia x perlu nak bersusah payah mencari aku di luar sana..
    ye lah lagipun dalam keadaan dia yg cengkoi tu susah nak bergerak banyak..
    jadi aku bantu memudahkan..

    012-9064271
    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  18. Anonymous,

    belum ada bukti sahih yg keluarga buang punya angkara.. setakat ini hanya cakap2 jer.. kalau betul sila 'sue' dekat mahkamah.. baru ler fight.. yang penting evidence..

    Jawaban : BUKTI yang diperlukan ada dlm simpanan saya. Dah berkali-kali saya katakan bahawa saya akan dedahkan apabila tiba masa yang TEPAT dan SESUAI.

    Tentang SAMAN MAHKAMAH; Jika tuduhan saya ini tidak benar, silalah saman saya. Saya sendiri akan ambil surat saman tersebut jika tiada orang nak hantar. Kalau taknak saman saya, tunggulah pendedahannya nanti ye.

    Firdaus MRH,

    Takyah lah Daus. Buli tu. Kalau menang pun org akan cakap 'Buli Org Cacat Boleh la'... Buang masa je Daus... Ramai lagi yang sempurna kejadian yang lebih enak di RATAH.

    ReplyDelete
  19. hang ni sam mcm nuar berahim.. konnnya ada bukti dlm simpanan.. last2 sekali nuar nuar berahim melngkup..

    kalau ada bukti cakap.. ramai orang nak tau..
    jgn ko main belakang dah ler..

    ReplyDelete
  20. Selalu dok baca komen pihak silat cekak ustaz hanafi masman ni, selalu tergelak besar, kdg2 terpikir betapa kurang cerdiknya si penulis ini. Ada ker citer pasal cucu dipukul oleh datuk nya di usia 4 thn pon nk dijadikan bahan utk mengaibkan tn amin. lawak lah wei, cari ler modal lain. klu datuk, mak @ ayah xpukul waktu kecik, sapa lg nk pukul utk ajar anak???Klu ank melakukan kesalahan, apa salahnya. rasanya ramai org diluar sana dipukul oleh mak ayah datuk bila nk diperbetulkan kesalahan. dipukul takkan bererti xsayang??? betapa bodo nyer penulisan PUAN ini. klu xpukul anak2, jwb nya jadi mcm 3 abdul & GURU xbermandat lerlah kot; ambik hak org, xper, wat fitnah kat org pon xper, xsalah, jd samseng pon, minum arak, berzina pon lg ler xpa kan...bg pihak sana, tolong ler cari cara @ belajar cara penulisan yg baik lagi ok...

    ReplyDelete
  21. tak caya .. tanya abg yang...
    amin oh amin..

    ReplyDelete
  22. Anonymous,

    hang ni sam mcm nuar berahim.. konnnya ada bukti dlm simpanan.. last2 sekali nuar nuar berahim melngkup..

    Komen : Saya tidak campur hal politik.

    kalau ada bukti cakap.. ramai orang nak tau..
    jgn ko main belakang dah ler..

    Komen : BUKTI akan dikeluarkan pada masa yang TEPAT dan SESUAI. Masa yang TEPAT dan SESUAI itu saya yang akan tentukan walaupun ramai org yang nak tau.

    PUAN tersilap orang ni. Saya tidak pernah main belakang. Mungkin PUAN maksudkan Radzif ni. Adakah Radzif pernah main belakang PUAN?

    Anonymous,

    tak caya .. tanya abg yang...
    amin oh amin..

    Komen : Saya tak faham. Terlalu berseni.

    ReplyDelete
  23. hahahahahaha
    ni pernah kena dengan radzif la ni...
    hahahhaa

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  24. tu la masalah dia tuan amin..
    nanti orang kata buli orang CACAT..
    tapi dalam dok cacat pun dok KAHAQ lagi..
    dok mengata macam2..
    elok2 cacat sebelah,kena henjuttt nanti cacat 2 belah pule...
    hehehe

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  25. salam tuan amin..

    puak2 bacui ni memang kelakar la..punya la sangap modai, sampai cite atuk didik cucu pun jadikan bahan..hahahahahaha..aduhai..lawaknya..cari le modai lain..kelakar sungguh..hahahahahaha...

    Razlan Ab Razak

    ReplyDelete
  26. amin nape tipu lagi..blue film ada lagi tak...kak Kam nak pinjam tu...

    ReplyDelete
  27. penceroboh blog org dh xtentu arah...

    ReplyDelete
  28. amin,

    duit hutang fotoostat zaidi bile nk byr..??

    - hashim -

    ReplyDelete
  29. Anonymous,

    amin nape tipu lagi..blue film ada lagi tak...kak Kam nak pinjam tu...

    Jawaban : Saya berkata BENAR. Blue film tu ape?

    Hashim,

    duit hutang fotoostat zaidi bile nk byr..??

    Jawaban : Zaidi mana? Saya tidak pernah berhutang duit fotostate dengan Zaidi.

    ReplyDelete
  30. Ko punye pemberi maklumat tu BOND121 tu salah info kowt.... Salah mesej yang ko dpt ni.........

    ReplyDelete
  31. ehehhe...MLM baru dipasaran...Pn Anon dh cuak, rahsia terbongkar...ehehe

    ReplyDelete
  32. Salam Amin. Saya pernah kenal dgn En. Md Radzi tapi saya bukan muridnya dan sedih juga setelah lama tak berhubung beliau dilanda masalah berat begini. Cuma doa saya beliau akan tabah dalam mengharungi dugaan dr Allah ini. Sepanjang tempoh persahabatan saya dengan beliau dahulu saya dapati beliau sangat baik dan semoga Allah merahmati beliau.

    ReplyDelete
  33. Anonymous,

    Terima kasih atas doa saudara buat Guru saya. Inilah ujian Allah yang sedang dihadapi beliau tetapi beliau tetap tenang menghadapinya. Insya Allah, saya akan sampaikan salam simpati saudara kepada beliau. Jika tak keberatan, boleh tak saudara berikan nama penuh saudara?

    ReplyDelete